17 januari 2013 om 00:00
iBOOD

Ecovacs Deebot D76, de volautomatische, zelflegende robotstofzuiger

Stel je eens voor: ‘s Morgens vroeg vertrek je naar je werk en wanneer je thuis komt is de vloer helemaal schoon. Neen, het is niet je moeder die even langs is geweest om de boel schoon te maken. Het is je nieuwe elektronische huisdier: de Ecovacs Deebot! De Ecovacs Deebot D76 is een van de weinige robots die niet enkel het huis schoonmaakt, maar ook bij elk docking moment zichzelf helemaal leegt. Zodra de Deebot D76 in de het docking station komt wordt hij namelijk helemaal leeggezogen zodat hij bij de volgende beurt zonder pitstop de hele kamer kan doen. Je robotvriend kan op alle typen vloeren gebruikt worden. Hij rolt over zonder problemen over hardhouten vloeren, vloeren van laminaat, tegels en zelfs tapijt met een maximum hoogte van 2 cm. Deze “SuperSonische” wervelwind die door je huis suist, werkt zonder stofzak, maar ja wat verwacht je dan als hij zichzelf gewoon leegt. Door de geavanceerde technologie met 26 sensors manoeuvreert hij zich met het grootste gemak om je meubels heen en zal hij nooit van een trap af vallen. Mocht er nou toch onverhoopt iets mislopen met deze robot zal hij je hiervan op de hoogte brengen door de Voice Output. Nadat je kamer helemaal gezogen is keert de trouwe, harde werker terug naar het basisstation zodat hij geleegd kan worden. Vanaf nu kun je weer lui op de bank je hele kamer schoonhouden, want stof heeft geen enkele kans tegen de Ecovacs Deebot D76!
  • Merk: Ecovacs
  • Type: Deebot D76
  • De eerste robotstofzuiger die zichzelf leegt!
  • Zakloos, dus geen geld uitgeven aan stofzuigerzakken
  • Time programming – tot 2x per dag in te stellen om schoon te maken
  • Zelf in te stellen voice message systeem
  • Antibacterieel nano-zilver filter
  • Weinig onderhoud, leegt zichzelf
  • Compact design
  • Stofzuiger inhoud: 0.7 liter
  • Inhoud basisstation: 1.4 liter
  • Display: LCD Screen + Language Edition
  • Verbruik: 30 watt
  • Oppervlakte dekking: 0.25 m / sec.
  • Werkvermogen na laden: 60 minutes
  • Accu: Ni-MH Oplaadbaar
  • Quick charge functie
  • Laadtijd: 3 uur
  • Geluid bij legen in basisstation: 60 dB (A)
  • Obstakel detectie: sensoren en bumpers
  • Valbescherming door middle van 3 sensors
  • Magnetic stripe function om werkgebied te markeren
  • Accessories: basisstation, 1× virtual wall (incl batterij), magnetisch tape, afstandsbediening (incl batterij), borstelschoonmaak gereedschap
  • Gewicht zonder laadstation: 3.4 kg
  • Afmetingen: 33.5 cm diameter, 9.5 cm Hoog
  • Garantie: 2 jaar
17 januari 2013 om 00:39
remkohuizinga Gebruiker

Jaaaaa … hij staat al op het forum maar nog niet op de Ibood-site. Nog even wachten tot morgenvroeg voor duidelijk is wat de prijs is. Krijgt best redelijke kundenrezensionen in Deutschland en kost daar iets meer dan 400 euro bij Amazon. Ben benieuwd waar Ibood ons mee gaat verrassen.

17 januari 2013 om 08:42
krijgsheer Gebruiker

Wie heeft er ervaring mee? Was vorige keer al aan het twijfelen toen het langs kwam bij ibood maar vond toen te weinig informatie terug.

review: http://robotbg.com/reviews/ecovacs_deepoo_d76_review?page=1

17 januari 2013 om 09:05
steelgate Gebruiker

Kan je met deze robot stofzuiger ook de basisstation gebruiken als stofzuiger?

Zoals in dit filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=vc72wIUFdn0

17 januari 2013 om 10:24
Admin Admin Admin

Hi Steelgate,

Bij de D76 kun je inderdaad ook een onderdeel van het basisstation als handstofzuiger gebruiken.

Team iBOOD

17 januari 2013 om 11:19
sennah Gebruiker

Waar kan ik eventueel terecht voor vervangonderdelen.

vb: Filters, Spons, Borsteltjes, Batterijen, Wisselstukken, …

17 januari 2013 om 11:46
Mr_I_rules Gebruiker

Hoeveel vierkante meter kan deze aan.

Kan deze bijv. 70m² doen op één dag zonder dat ik iets aan het toestel moet doen ?

17 januari 2013 om 13:49
krijgsheer Gebruiker

Uit de review van hierboven:

Debris collection with the brushes work well, it even picked up a heavy steel ball lost from a toy. Vacuuming works as well, but the narrow cleaning path combined with the relatively short cleaning time (on one charge) limits the capabilities of the robot. It seemed to me that the ~50 sq m (~540 sq ft) was too large for Deepoo D76 to cover nicely with one charge. Thankfully it can run twice a day, what is certainly enough for this and even for slightly bigger houses.

17 januari 2013 om 21:44
Mr_I_rules Gebruiker

Ik heb de review ook gezien (welke het toestel een goede score geeft), het toestel kan tweemaal op een dag werken. Betekent dit dat de ROBOT na het laden gewoon verder doet waar hij geëindigt was, of begint hij van voor af aan ? In het laatste geval moet je er dan zelf voor zorgen dat het toestel de andere helft doet.

26 januari 2013 om 18:24
AlfaNetbvba Gebruiker

Ik heb een probleem met dit toestel. het toestel is meer dan 12 uur opgeladen en krijg hem niet aan de praat. Wanneer ik het toestel opzet krijg ik wel een verlicht display maar er gebeurd niks ?  wat doe ik verkeerd ?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.