16 januari 2013 om 00:00
iBOOD

SOG outdoor survival kit, met knife, vuursteen en messenslijper

SOG stond voorheen voor Studies and Observation Group een Elite team van militairen die tijdens de Vietnam oorlog dienden. Voor de dames en heren van dit team was SOG Specialty Knives and Tools opgericht. Een van de eerste fabrikanten die professionele kap-, klap- en zakmessen maakte voor het grote publiek. Elk SOG product is ontworpen door de oprichter en Chief engineer, Spencer Frazer. Elk product staat dan ook bekend om de kunde waarmee deze gefabriceerd is en de kwaliteit is uitermate hoog. Vandaag hebben we voor jullie de kans om je eens een echte commando te voelen. Een outdoor survival kit met een klapmes, slijper en een vuursteen. De eerste is de SOG Magnadot S301 een flink mes dat uitermate geschikt is voor een kampeer of outdoor avontuur. Het half gekartelde mes is gemaakt van uiterste kwalitatief 7Cr17MoV staal en is keihard! Met het grootste gemakt snij en zaag je je een weg door van alles en nog wat tijdens je avonturen. Met het lockback systeem zorg je ervoor dat het mes niet onverhoopt inkapt als je per ongeluk een verkeerde beweging maakt. Na het gebruik kun je het mes gemakkelijk opbergen in de nylon hoes, deze is voorzien van een ophangsysteem zodat je hem bij je kunt dragen. De andere twee tools zijn de vuursteen, die natuurlijk maar een doel kan dienen. Vuur maken, en dat is niet al te moeilijk met deze vuursteen. Het eerder genoemde mes houd je het liefst natuurlijk gewoon scherp, en hoe kun je dat beter doen dan met een SOG messenslijper? Niet. De slijper en vuursteen zijn van sleutelhangerformaat en kunnen dan ook gemakkelijk aan een sleutelbos gehangen worden zodat je ze nooit vergeet. Ben jij al klaar om commando te spelen?
  • Merk: SOG
  • Type: CK-37 Survival Kit
  • Alles wat jij nodig hebt voor jouw outdoor avontuur
  • Inhoud pakket: SOG Magnadot S301, SOG vuursteen, SOG messenslijper
  • SOG Magnadot S301:
  • Lockback system weerhoudt het mes van dichtklappen
  • Lemmet lengte x breedte: 9.2cm x 3.9mm
  • Totale lengte: 21.3cm
  • Gewicht: 124.7 g
  • Snijblad: half gekarteld
  • Material: 7Cr17MoV
  • HRC: 55-57
  • Handvat: Glass Reinforced Nylon
  • Afwerking: Satijn
  • Inclusief nylon opberghoesje
  • Vuursteen:
  • Glass reinforced nylon
  • Magnesium
  • Messenslijper en firestarter
  • Messenslijper:
  • Keramisch slijpdeel voor kartels
  • Diamant gecoate slijpvlak
  • Compact and lichtgewicht
  • Levenslange garantie
16 januari 2013 om 00:08
WiCo Gebruiker

“Lockback system weerhoudt het mes van dichtklappen”  EN is verboden in Nederland!!

16 januari 2013 om 00:24
martijn- Gebruiker

Dat klopt niet dit mes is gewoon legaal in Nederland.

16 januari 2013 om 00:30
Achjee Gebruiker

16 januari 2013 om 00:43
dezelfde Gebruiker

Wel illegaal om “voorhanden” te hebben als het mes (ten dele) 2-zijdig scherp is.

De wet: Een dichtklapbaar mes waarvan het lemmet meer dan één snijkant heeft valt onder mag je niet in het bezit hebben – en is dus geheel verboden. NB: Een zaagtanding wordt hierbij beschouwd als snijkant!

16 januari 2013 om 01:05
PACS Gebruiker

Lockback is niet verboden. Het heeft ook maar één snijkant (half serrated). Dit mes is dus gewoon legaal in Nederland om te bezitten. Het voorhanden hebben is vrijwel altijd verboden. Maar dat geld voor vrijwel elk voorwerp wat als wapen kan dienen (denk aan keukenmes, honkbalknuppel, etc). Je mag dit dus niet zonder reden op zak hebben, of in de auto voor de pak hebben.

Verder is dit een erg mooi mes, welke ik bij een vorige iBood actie gekocht heb.

16 januari 2013 om 15:22
Admin Admin Admin

Hi WiCo, gelukkig is dit mes gewoon legaal in Nederland, anders hadden we een probleem ;-)

16 januari 2013 om 00:11
dezelfde Gebruiker

Handgereedschap voor je eerste moord…

16 januari 2013 om 00:56
bert003 Gebruiker

Tsja, met behulp van iBood.

Vreemd dat ze dit soort “wapens” aanbieden.

Als het nu een multifunctioneel mes was kon ik het nog wel begrijpen.

16 januari 2013 om 07:57
Sharki Gebruiker

Er zijn gelukkig ook nog mensen in ons land die zo’n mes gebruiken waarvoor het bestemd is, zoals tijdens survival, scouting of andere hobbies, klussen e.d. en niet om ruzies mee te beslechten !!!

Dus ik zie geen reden waarom dit niet aangeboden mag worden.
Het gaat om de persoon die het in handen heeft en niet om het artikel !!!

16 januari 2013 om 11:18
bert003 Gebruiker

Tsja, dat zegt de wapenlobby in Amerika ook.

16 januari 2013 om 11:42
PACS Gebruiker

Ik begrijp ook niet waarom dit zo raar gevonden wordt. Het is gewoon een mes mensen. Deze zijn altijd al gewoon te koop geweest. Dit is nou niet een mes wat uitermate geschikt is om ruzies mee te beslechten. Een keukenmes die een heel stuk groter is kan nog veel gevaarlijker zijn. En gezien bijna de helft van alle moorden in huiselijke sfeer plaats vinden .. en een keukenmes waarschijnlijk meer voor handen is, zou het me niet verbazen als heel wat meer mensen met een keukenmes dan dit soort mes gestoken wordt.

Daarbij, dit soort messen hebben tal van gebruiksdoelen. Een vuurwapen (gezien je met de VS vergelijkt) zie ik dat niet in. En een keukenmes neem je ook niet mee buiten de deur om je appeltje te snijden, toch?

16 januari 2013 om 11:50
Sharki Gebruiker

Ja maar dan kunnen er nog veel meer zaken verboden worden… honkbalknuppel, verwarmingspijp, bandenlichter, momentsleutel, kloofbijl, boomzaag etc. etc.Maar laten we niet doordraven en ons gezond verstand gebruiken.Dat er een aantal idioten rondlopen, wil niet zeggen dat we iedereen als zodanig moeten beschouwen en betuttelen.We hebben al genoeg regeltjes in dit kleine landje… en dat worden er ongevraagd steeds meer.

16 januari 2013 om 12:13
PACS Gebruiker

Die dingen die jij opnoemt zijn ook verboden om voorhanden te hebben, tenzij je er goede reden voor hebt. Maar als je die dingen voor de pak in de auto hebt, of je loopt ermee op zak tijdens het uitgaan, dan is het net zo verboden als dit mes.

Ben het helemaal met je eens. Het leven is nou eenmaal niet 100% veilig, ongeacht hoeveel regels je ervoor bedenkt. Waar een wil is is een weg. Iemand die kwaad wil doen zal altijd een manier kunnen vinden.

16 januari 2013 om 15:24
Admin Admin Admin

Hi Bert003,

Je moet dit niet zien als een wapen, maar als een handig mes om bij je te hebben voor als je gaat reizen of als je op survival gaat bijvoorbeeld.

16 januari 2013 om 22:12
hgoor Gebruiker

@bert003: en de wapenlobby heeft gewoon gelijk. Of ken jij een wapen wat uit zichzelf werkt?

Btw: het voor handen hebben is niet per definitie verboden: dat hangt eventueel af of er een APV van kracht  is in jouw gemeente die dat verbiedt. Zo niet dan mag je rustig met een mes over straat met een totale lengte t/m 28 cm zolang het maar geen stiletto, tweezijdig blad heeft of een automatisch mes is (automatisch uitklappen) etc..

16 januari 2013 om 22:19
hgoor Gebruiker

Ohja, en vlindermessen zijn sinds 2012 ook verboden. De rest is gewoon 100% legaal.

16 januari 2013 om 00:13
martijnjuh Gebruiker

Perfect voor de hedendaagse ‘urban jungle’. ;-)

16 januari 2013 om 11:00
dinny Gebruiker

als de apocalypse alsnog komt, is dit een van de eerste items die je in je bezit wilt hebben :p

16 januari 2013 om 15:25
Admin Admin Admin

Precies! :)

16 januari 2013 om 01:57
JoannaMaria Gebruiker

Mijn opa had er zo een.. deed er alles mee

16 januari 2013 om 02:34
heinhuiz Gebruiker

Hoe is het met oma?

16 januari 2013 om 03:04
TonG Gebruiker

hahahah, you make my day…eh…night!

16 januari 2013 om 07:33
Roeie Gebruiker

Leuk mes. Nog even bedenken of ik deze bood bestel! Zie graag meer zo’n artikelen betreft survival / bushcraft langskomen!

16 januari 2013 om 09:29
hgoor Gebruiker

Ik heb er gelijk een besteld: zoek maar even: ze vragen elders dus gewoon €105 (!!) voor. No kidding!

16 januari 2013 om 11:45
PACS Gebruiker

Knives and Tools verkoopt dat mes inderdaad voor die prijs. Maar dat is absurd veel. In de VS worden deze in de Walmart gewoon voor $15 met kerst verkocht, met zelfde accessoires. Neemt niet weg dat dit een heel erg mooie aanbieding is! Dit is een kwalitatief zeer goed mes (behoort wel tot de budget messen van SOG). Met een goede slijpsteen is deze ook heel erg scherp te krijgen. Als je een mes wilt, dan is dit zeker een goede aankoop.

16 januari 2013 om 12:20
Erikvereijken Gebruiker

Ik heb hem ook bij WallMart gezien :)

16 januari 2013 om 10:38
Erikvereijken Gebruiker

Gekocht! Leuke aanbieding Ibood!

16 januari 2013 om 11:12
saalar Gebruiker

Je moet nu geen onzin verkopen he. Deze mes staat op diverse websites voor $17 te koop. Zoek maar eens op: “SOG Magnadot Knife S301 – Video Demo” op youtube, kom je bij de verkoper uit.

SOG is een redelijke merk / kwaliteit voor een betaalbare prijs maar maakt zeker geen schokkende producten.

hgoor
User

# Bericht: 16-01-2013 09:29

Ik heb er gelijk een besteld: zoek maar even: ze vragen elders dus gewoon €105 (!!) voor. No kidding!

16 januari 2013 om 11:57
PACS Gebruiker

Die $18 waar jij op doelt moet je dan wel uit het buitenland bestellen. Als je pech hebt betaal je nog heel wat aan invoerrechten + internationale verzendkosten. En ook zitten hier niet de vuursteen en messenslijper bij. Dit blijft sowieso een hele mooie aanbieding voor dit mes.

Neemt niet weg dat €105 echt veel te veel is voor dit mes. Dit is een budget mes van SOG, maar zou met zo’n prijs al bijna net zoveel kosten als de top messen.

16 januari 2013 om 21:55
hgoor Gebruiker

Mee eens. Die prijs is niet realistisch (zeg maar crimineel, voor een 20 dollar mes), maar probeer deze maar eens te vinden in Nederland…

16 januari 2013 om 22:06
hgoor Gebruiker

@salaar ik heb het over NL websites. Op internet in het buitenland in Dollars goedkoper natuurlijk, maar dan is nog niet in NL uiteraard. Shipping kost je dan net zo veel als het mes zelf in dollars, en dan ben je dus 2x zo duur uit. En je moet niet vergeten dat de prijzen in de VS altijd zonder tax zijn. In Florida komt er bv nog 9% bij…

Dit is gewoon een mooie prijs voor een budget mes. Heb zelf ook al een SOG Flash 1 en een Spec-Elite II. Beide top messen. Dit is gewoon een leuke voor de verzameling.

16 januari 2013 om 12:32
roxxe Gebruiker

klein vraagje, geraak je hiermee door metaaldetectors?

16 januari 2013 om 12:41
Sharki Gebruiker

Wat denk je nou zelf…??? en zou je dat willen ?

16 januari 2013 om 13:02
PACS Gebruiker

Als je hard genoeg rent misschien wel. Maar hij gaat wel af. Het zou wel kunnen met een keramisch mes, als ze er geen metalen aan hadden toegevoegd om dit te voorkomen.

16 januari 2013 om 12:57
haayema Gebruiker

Rare reacties hier hoor, het is maar een zakmes…

Ik vind het een gave iBood, heb er meteen een besteld. Weer eens iets anders, goed out-of-the-box gedacht van iBood.

16 januari 2013 om 13:38
Peukebeuke Gebruiker

Heb magnadot al in bezit, heb er flink wat meer voor betaald.

Een erg goed mesje!

16 januari 2013 om 14:10
Herbalx Gebruiker

Ik snap de reactie ook niet allemaal. Verkopen is wat anders als in bezit hebben, daarnaast is de lengte van het lemmet ook belangrijk. En op het moment dat deze te lang is zal hij vallen in een bepaalde categorie van de wapenwet wat betekent dat je er op een bepaalde manier mee om moet gaan.

SOG is een goed merk wat betreft messen en andere outdoor spullen. Dit is wel eens waar een mes uit de budget lijn en zeker niet de goedkoopste aanbieding zoals al eerder in dit topic besproken is, maar zeker de moeite waard als je een mes kunt gebruiken bij outdoor activiteiten….

16 januari 2013 om 14:55
tzeunis Gebruiker

Mooi besteld! Mooie deal aangezien SOG niet zo heel makkelijk te verkrijgen is. Mooi instap mes voor erbij. Altijd handig voor de wandel/kampeer dagen.

16 januari 2013 om 16:32
tintebulle Gebruiker

uhm check deze danhttp://www.kortingdump.nl/4933-sog-outdoor-survival-kit-ck-37

16 januari 2013 om 16:43
mjt71 Gebruiker

Klik voor de gein eens op die pagina op “Nu bestellen” en kijk eens waar je dan uitkomt :-)

16 januari 2013 om 16:57
PACS Gebruiker

lol :)

Ja, iBood .. er zijn vandaag opeens heel wat sites die exact hetzelfde product aanbieden voor exact dezelfde prijs …. (ja, doel natuurlijk op die sites die allemaal de dagaanbiedingen laten zien .. en dus hierheen verwijzen)

Mag ik dan de eerste zijn (mogelijk in de gehele geschiedenis van iBood) die gaat zeuren over de adviesprijs .. en zeg dat deze wel wat aan de lage kant is dit keer! ;-) Valt niet mee om een winkel te vinden in Nederland die het voor die prijs verkoopt.

16 januari 2013 om 19:54
Erikvereijken Gebruiker

Dumb ass….

16 januari 2013 om 19:09
thundercloud Gebruiker

Altijd weer gezellig die zinloze discussies en opmerkingen te lezen….koop of koop niet..simpel. Men zit echt niet te wachten wat je van een ander vindt.  Leuke deal !!

16 januari 2013 om 22:39
PACS Gebruiker

Geef je nu je mening dat mensen niet zitten te wachten op de mening van anderen …?

16 januari 2013 om 20:55
marcotjeee Gebruiker

zo ist

16 januari 2013 om 21:13
systemworks Gebruiker

Besteld :)

16 januari 2013 om 21:38
DDAV Gebruiker

kei handig, ik reis naar nieuw-zeeland komende zomer als backpacker…kan dit zeker wel gebruiken!

16 januari 2013 om 21:42
GeertVDB Gebruiker

Ik lees net dat jachtmessen met een blad tot 7 cm toegelaten zijn. Langer worden ze als verboden wapens beschouwd in België (wapenwet 2006). Betekent dit dat dit mes illegaal in België is ?

16 januari 2013 om 22:00
hgoor Gebruiker

Ja dus..

16 januari 2013 om 22:40
PACS Gebruiker

Ik ken de Belgische wapenwet niet … maar dit is geen jachtmes.

16 januari 2013 om 22:03
Maichel Gebruiker

Besteld! Altijd handig voor t vissen / kamperen!

16 januari 2013 om 23:14
davebuskens Gebruiker

Besteld voor in mn survival tasje,…ik wilde laatst al een firestarter kopen en kwam al rond de 17,- uit.

18 januari 2013 om 12:18
hgoor Gebruiker

Achja, waarom ben ik niet meer verrast hierdoor:

Helaas moeten wij je tot onze spijt melden dat je bestelling vertraging heeft opgelopen. De nieuwe verwachte verzenddatum is 05-02-2013.

9 april 2013 om 23:33
redbulletnl Gebruiker

van mij mag deze nog wel een keer in de aanbieding komen

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.