23 januari 2013 om 00:00
iBOOD

Foreverlamp 6-pack E27 Premium LED lampen kleurcode 2700k met 450 lumen

Er zijn van die dagen dat alles tegenzit. Bijvoorbeeld wanneer je iets leuks geplanned hebt en precies dan begeeft je lamp het ineens. Uiteraard zijn de winkels waar je een vervanging kunt kopen allemaal niet meer open. Dus zit er niets anders op dan kaarsjes aan of een lamp uit een andere kamer halen zodat die duister blijft. Met deze deal kun je voorbereid zijn op dit moment en hoef je je de komende 25 jaar geen zorgen te maken over falende lampen. We hebben een 6-pack Foreverlamp LED lampen die maar liefst 25000 branduren meegaan. Dit zou in theorie maar liefst 25 jaar zijn! De lampen hebben een output van 450 lumen in een warme witte kleur (2700k). Om die output te kunnen genereren zou een traditionele lamp ontzettend energie slurpen. Deze lamp echter niet, je kunt een 38W lamp gemakkelijk vervangen door deze lamp die maar 5,5W verbruikt. Dus ben jij al voorbereid op een defecte lamp met zeer energiezuinige lampen? Zo nee, grijp dan deze kans aan om deze zeer zuinige lampen met gigantisch lange levensduur in te slaan. En als je echt snel je nieuwe lampen wilt hebben: voor 12:00 uur besteld, vandaag nog verzonden!
  • Merk: Foreverlamp
  • Type: Foreverlamp A58 5W
  • Energiezuinige lampen met lange levensduur, goed voor het milieu en je portemonnee
  • Voor 12:00 uur besteld, vandaag nog verzonden!
  • LED merk: Samsung
  • Wattage: 5,5W
  • Lumen: 450lm
  • Fitting: E27
  • Vervang lampen van 38W
  • Kleur: 2700k, warm white
  • Input: 220-240 volt
  • Grootte lamp: 60 x 107 mm
  • Garantie: 3 jaar
23 januari 2013 om 00:04
mrdummy Gebruiker

De lamp ontwerp is wel minder gunstig; het zal iets minder rondom stralen, aangezien licht meer aan voorkant / bovenkant staat. Maar prijs is inderdaad wel heel goedkoop voor 5,5 Watt LED lamp, 6 keer ook nog!

23 januari 2013 om 06:48
mariusjr Gebruiker

Het is OF dit ontwerp, OF een lamp met een grotere zichtbare bol, maar met een langere voet. Ze moeten de electronica toch ergens in kwijt.

23 januari 2013 om 00:06
dwizzy Gebruiker

@Foreverlamp-Expert
dimbaar?

(Kon bijna niet geloven dat ik het niet in de omschrijving kon vinden…)

Verder wel interessant om een hoop lampjes (op termijn) te vervangen, zelfs als ze niet dimbaar zijn. Heb vorige week de eerste Pharox LED lamp al weg moeten doen die het nog geen 8 maanden vol hield, terwijl dat een betrouwbaar merk leek. Met acht lampen kan ik wel even vooruit, voor de prijs van ik geloof 4 Pharoxjes :)

23 januari 2013 om 08:44
Official Product Expert Foreverlamp-Expert Official Product Expert

@dwizzy De lamp in deze aanbieding is onze niet dimbare versie. Veel plaatsen in huis zijn (nog) niet voorzien van een dimmer, en daar voldoet deze lamp uitstekend, helemaal omdat het licht direct direct, dus zonder vertraging, aan gaat.

René

23 januari 2013 om 00:12
snakeboots Gebruiker

Ik heb ook zo een lamp maar dan van 400 lumen en van een ander merk. Ik verschoot ervan hoe goed dat ze zijn. Ik vind dat ze veel licht geven, lijkt meer dan 38W. Echt tevreden van. Het voordeel is dat ze onmiddellijk aangaan zoals een gloeilamp en minder verbruiken.

23 januari 2013 om 00:15
foxathome Gebruiker

Bewaar de bon maar goed, want alle LED lampen die ik verkocht heb of zelf in gebruik heb zijn ondertussen al eens vervangen en dan praat je over slechts enkele maanden tot jaren.
Dat de LEDjes 25 jaar meegaan, dat betekent niet dat de elektronica in de LEDlamp het zo lang volhoudt, uit ervaring kan ik zeggen dat ze zelfs erg snel kapot gaan…

23 januari 2013 om 00:15
Brabander01 Gebruiker

Ben ook benieuwd of ze dimbaar zijn…
maar omdat het niet expliciet vermeld staat zal het wel niet…

23 januari 2013 om 00:22
avitaru Gebruiker

Op het plaatje lijken 2 formaat lampen te staan.

Zijn de lampen die geleverd worden alle 6 even groot? Verder ben ik ook benieuwd naar of ze wel / niet dimbaar zijn.

23 januari 2013 om 08:20
Admin Admin Admin

Hi Avitaru.

Het gaat om 6 identieke lampen en ze zijn allemaal even groot, blijkbaar vertekend het beeld want 1 lamp is 6x geduped. De lampen zijn niet Dimbaar. Indien lampen wel dimbaar zijn zet iBOOD het er natuurlijk altijd bij, maar om nou van elke spec te vertellen dat het er niet in zit lijkt ons wat te veel werk ;).

Team iBOOD

23 januari 2013 om 09:32
RoelRoel Gebruiker

Ja als je ze er achter plaatst dan lijken ze groter.

23 januari 2013 om 00:22
peluso Gebruiker

http://www.foreverlamp.eu/nl/catalog#foreverlampe27nondimmablelightbulbs-345wa58nondimmable

zo te zien niet dimbaar, dan heb je de A66 nodig, afgaande op de catalog op hun website.

23 januari 2013 om 02:33
peetbe Gebruiker

werk al enkele jaren met led verlichting en ze wordt steeds goedkoper, vroeger moest je bij goedkopere aanbiedingen opletten op de kleurtemperatuur maar die zit alvast goed bij deze aanbieding.

Heb in tegenstelling met sommige reacties hierboven nog geen enkel LED lamp die stuk is gegaan. Je moet wel opletten dat er voldoende ruimte is voor afkoeling, deze LED lampen zijn soms wat groter en dikker dan de vroegere gloeilampen en kunnen dus te nauw zitten in de fitting al heb ik de indruk dat dit niet het geval is met deze aanbieding.

23 januari 2013 om 06:31
stigske Gebruiker

Is dit klakkeloos overgenomen uit de beschrijving of is dit echt waar?: •Voor 12:00 uur besteld, vandaag nog verzonden!

23 januari 2013 om 06:52
ps.de.jong Gebruiker

Op de front pagina staat : “De verwachte verzenddatum van dit product is 28 januari 2013″. Men gaat er misschien vanuit dat PostNL er vijf dagen over doey?

23 januari 2013 om 08:17
Admin Admin Admin

Hi Stigske,

Het is niet klakkeloos overgenomen uit de beschrijving, wij hebben van de leverancier al een groot deel ontvangen. Dit ligt op voorraad en kan direct worden verzonden. Iedereen die dus voor 12:00 uur een bestelling plaatst zal zijn bestelling nog vandaag nog toegestuurd krijgen. Dan is de kans groot dat je hem waarschijnlijk morgen al ontvangt.

Uiteraard ligt het vanaf dat moment een beetje aan PostNL, en met dit weer geven wij het hier vanuit onze warme kantoortje maar te doen.

Team iBOOD

Edited by: Admin

23 januari 2013 om 07:52
rogervdh Gebruiker

@Foreverlamp-Expert

Een aantal vragen:
- Wat is de kleurweergave index van deze lamp? (CRI waarde).
- Hoeveel (High-Power?) LED’s zitten in de lamp?
- Hoe vaak kan (naar verwachting) de lamp aan- en uitgezet worden?
- Rondom de lamp zit doorgaans een aluminium koeling, hier lijkt het op een plastic behuizing?

Alvast bedankt.

23 januari 2013 om 08:53

@rogervdh

De antwoorden op je vragen zijn:

1. De kleurweergave index (CRI waarde) van de lamp ligt boven de 80, dat wil dus zeggen een hele goede weergave van de alle kleuren.

2. Om een goede licht verdeling te krijgen zonder schaduw werking, hebben we gekozen om de lamp te voorzien van 18 LED’s van het top merk Samsung. Deze LED’s zitten verspreid over het oppervlak, en geven een mooi egaal licht.

3. Op basis van de uitgevoerde testen in ons eigen lab, kunnen we met gerust hart zeggen dat de lamp meer dan 25000 keer kan worden in en uitgeschakeld.

4. De behuizing van de lamp is van aluminium, en dient zoals jij terecht aangeeft, als koeling voor de electronica.

René

23 januari 2013 om 08:41

Goede morgen allemaal, mijn naam is René, ik ben jullie product expert voor vandaag en zal graag ingaan op jullie vragen over deze aanbieding.

Namens het Foreverlamp team wens ik alle kopers alvast veel plezier met hun aankoop.

René

23 januari 2013 om 09:13
fversteegen Gebruiker

@Forevelamp-expert: weet je toevallig of deze lampen ook werken in combinatie met de klik-aan-klit-uit AWMR-230 Mini inbouw schakelaar? Sommige van mijn huidige ledlampen (zoals Philips) gaan als een gek staan flikkeren als ze uit staan…

23 januari 2013 om 09:28

@fversteegen

Ik kan hier geen garantie opgeven omdat we deze inbouwschakelaar niet getest hebben. Het punt is dat veel van deze elektronische schakelingen geen stabiele stroom doorgeven waardoor de LED lampen gaan staan te knipperen.

René

23 januari 2013 om 09:13
williamwhite Gebruiker

Heb al enige lampen in huis vervangen door led…..resultaat?? Het is veel donkerder geworden in huis. Leuk om te lopen, maar niets om bij te werken of iets nuttigs te doen. Ik wacht wel op de lamp die een eenvoudige 60watt lamp kan vervangen.

Heb onlangs een snel kapot gegane led lamp vervangen door een 60wat peertje. Wat een wereld van verschil, een genot gewoon. Jammer dat die eruit gaan voordat led ze kan overnemen. En die leds zouden er wel moeten zijn. Mijn zaklampje (jaja led) geeft beter licht dan de meeste led lampen voor in huis.

23 januari 2013 om 09:32

@williamwhite

Het belangrijkste bij LED lampen is om de lumenwaarde te vergelijken. Als u  60W lampen gebruikt moeten die vervangen worden door LED lampen die 800 lumen geven. Een lagere lumenwaarde zal inderdaad minder licht geven dan u huidige 60W peertje.

René

23 januari 2013 om 09:16
williamwhite Gebruiker

Ik heb het even opgezocht 860 lumen, maar wel met 6v

23 januari 2013 om 09:37
RoelRoel Gebruiker

Ik heb eerder LEDs op internet besteld waarbij vermeld werd: Warm Wit. Maar dit was echt koud akelig TL-licht. Zijn deze wel echt warm wit?

23 januari 2013 om 09:47
elbundy Gebruiker

2700k is redelijk warm. 3000k begint echt “warm”licht te worden. 2400k is vrij koud, blauwig.

23 januari 2013 om 09:57
rogervdh Gebruiker

Wat een onzin… 2600K is extra warmwit, 2700-3000K is warm wit en 3500-4000K en hoger begint koudwit te worden. Hoe LAGER het aantal kelvin, hoe warmer de kleurtemperatuur.

23 januari 2013 om 10:02
Bussloo Gebruiker

Het is net andersom, hoe hoger de kleurtemperatuur, hoe kouder het licht.

> 4000 K gaat richting blauw/violet

4000K is koel wit

3000K is wit

2700K is warm wit

< 2700 K gaat richting oranje/rood.

Zo is 2200K is gelijk aan een halogeen lamp die helemaal gedimd is en 6500K daglicht

23 januari 2013 om 10:22

@RoelRoel

Vergeleken met andere LED lampen is onze versie inderdaad warm. Gloeilampen hebben een kleurtemperatuur van 2650 tot 2700K. Hiermee kun je onze lamp het beste vergelijken. Hoe hoger het getal (dus richting 6000K) hoe blauw/witter de kleur.

René

23 januari 2013 om 12:56
wicky01 Gebruiker

@Foreverlamp-Expert

“Garantie: 3 jaar”.  Wordt een defecte lamp vervangen door een werkend exemplaar, of wordt er per lamp 1/6 van de aankoopprijs teruggegeven of wordt er een percentage van 1/6 van het aankoopbedrag teruggegeven afhankelijk van de leeftijd van de lamp (bv 25% indien tussen de 30 en 36 maanden oud) ?

23 januari 2013 om 13:10

@ wicky01

Binnen de periode van 3 jaar wordt een kapotte lamp omgeruild tegen een nieuwe, daar doen we niet moeilijk over. Bewaar wel even de factuur die je van iBood hebt gekregen, dan kun je altijd aantonen dat het binnen de 3 jaars termijn is.

René

23 januari 2013 om 13:19
joeyd Gebruiker

@expert,

Ik heb slechte ervaring met led verlichting. Ik heb er eens in 2 geïnvesteerd en die zijn beide binnen 6 maanden (!) overleden. En dergelijke verhalen lees ik ook hier terug.

Hoe zit het met de garantie op de lampen? Er staat dat we 3 jaar garantie hebben. Wat te doen met een kapotte lamp? Krijg ik daar zonder veel gezeur vervanging voor?

J

23 januari 2013 om 13:21
joeyd Gebruiker

Oh.. duh.. het antwoord is dus net boven deze post al gegeven.

23 januari 2013 om 13:26

@ joeyd

Tot nu toe hebben wij flinke aantallen van deze lampen weggezet en hierover geen klachten gekregen. Ook onze eigen testen in het lab laten geen vroeg uitval zien. Mocht het desondanks gebeuren, dan doen wij daar niet moeilijk over en krijg je binnen de garantie termijn van 3 jaar een nieuwe lamp van ons thuisgestuurd.

René

23 januari 2013 om 13:52
michappels Gebruiker

Ik heb eerder bij Foreverlamp rechtstreeks lampen gekocht, en de kwaliteit en service is ons uitstekend bevallen!

Mijn vrouw is daarnaast ook werkzaam in de verlichtingswereld en zeer kritisch.

Dit is een super aanbieding! doen.

23 januari 2013 om 14:30
Adagio Gebruiker

@Foreverlamp-Expert

Ik lees in de posts iets over koeling van de lamp via de aluminium behuizing. Stelt deze lamp nog speciale eisen aan de armatuur waarin hij gebruikt wordt? Ik heb een plafonniere waar al heel vaak een spaarlamp voortijdig in gesneuveld is. Te vaak voor toevallig. Ik gebruik daar nu weer een normale gloeilamp en die houdt het al veel langer uit dan die spaarlampen. Toch wil ik op die plek graag een zuiniger lamp gebruiken. Mag ik verwachten dat deze LED-lamp het in dat armatuur wel goed blijft doen?

23 januari 2013 om 16:13

@adagio

In een plafonniere zou deze lamp geen problemen mogen geven. Je kunt de lamp hier gerust in gebruiken. LED lampen in het algemeen zijn vele malen minder gevoelig voor temperatuur dan de traditionele spaarlampen. Ik gebruik deze zelfde LED probleemloos in volledig afgesloten buitenarmaturen, waar het in de zomer heel warm en in de winter heel koud wordt.

René

23 januari 2013 om 15:07
Doppert Gebruiker

@Foreverlamp-Expert

Ik ben niet erg thuis in de waarden van verlichtingsproducten. De lamp is bedoeld ter vervanging van 38W-lampen (de ouderwetse gloeilamp?) en heeft een lichtsterkte van 450 lumen. Hoe moet ik dat zien qua verlichtingstoepassingen? Is het goed geschikt voor bijv. boven een eettafel, in een gang of overloop? En hoe kan ik deze vergelijken met het vermogen van een spaarlamp?

23 januari 2013 om 16:22

@doppert

De aangegeven vergelijking van 38W is inderdaad een vergelijking met een gloeilamp. De bekende gloeilamp van 40W geeft 470 lumen, de 60W geeft 800 lumen. Zoals u ziet zitten we met deze LED lamp dus net onder de 40 watt gloeilamp versie. Het is voor mij moeilijk aan te geven of 40W in uw geval voldoende is. Als ik de eetkamer als voorbeeld neem, dan vind ik persoonlijk 40W ruim voldoende tijdens het eten of voor het lezen van de krant. Het kan best zijn dat u veel meer licht wil hebben in dezelfde situatie. Het beste is om te kijken welke gloeilamp er nu in zit. Hetzelfde geldt voor de overloop. Zelf gebruik ik hier twee lampen van 5,5W die dus overeenkomen met 2x 38W en dat is voor mij voldoende.

René

23 januari 2013 om 16:47
Doppert Gebruiker

Hartelijk dank. Ik bestel gewoon een setje.

23 januari 2013 om 19:47
mrdummy Gebruiker

En post is al verstuurd. Cool!

Dat blijft bijzonder van iBood: direct opsturen. Meestal hoor je van 1 tot 3 weken levertijd.

23 januari 2013 om 20:17
de-don Gebruiker

2 puntjes van kritiek en/of vragen:

- Foreverlamp zou vorig jaar maart Failliet zijn gegaan?

- Is het met deze bouwwijze niet meer een spot, dan een vervanger van een peertje? Volgens mij schijnt deze namelijk niet zijwaarts?

23 januari 2013 om 20:57

@de-don

De Europese verkoop maatschappij Foreverlamp Europe is inderdaad vorig jaar failliet gegaan. Het huidige bedrijf, Foreverlamp BV, heeft een succesvolle doorstart gemaakt met een klein enthousiast team, en we hebben nu distributie in een groot aantal Europese landen. Daarnaast hebben wij als bedrijf vestigingen in o.a. Amerika en China.

Bij een Spot wordt licht gericht naar voren uitgestraald, meestal in een hoek van 25 tot 40 graden. Dat is bij ons ontwerp zeker niet het geval. Door de opstelling van de LEDs en de diffuse kap wordt het licht mooi egaal verspreid. Deze LED lamp kan daarom gewoon als vervanger van een traditionele gloeilamp worden gebruikt.

René

29 januari 2013 om 23:15
Doppert Gebruiker

Wellicht als mosterd na de maaltijd, maar ik heb deze lampen vandaag ontvangen en gemonteerd en ze geven een enorme hoeveelheid licht. Eigenlijk teveel zelfs. Heb een spaarlamp van 7 watt in de gang vervangen door deze van 5,5 watt en ik kreeg meteen de vraag waarom er zo’n felle lamp in de gang brandde. Ook in de open keuken 3 van deze lampen erin geschroefd en je kunt er gewoon bij opereren, zoveel licht geven ze. Kortom: teringjantje wat een lichtopbrengst.

29 januari 2013 om 23:44
andree Gebruiker

Dat kan ik beamen, de felste ledlamp die ik tot nu toe kocht en de kleur is prettig.

De spreiding rondom zou beter kunnen maar is zeker niet slecht.

Spots met 3 powerleds hebben deze kleur ook, maar het licht is meer gericht.

3 februari 2013 om 10:32
xxxMaverick Gebruiker

In principe erg goede lampen en ik ben tevreden. Levensduur van 25 jaar weet ik zo net nog niet, eerste is vandaag al kapot :)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.