25 januari 2013 om 00:00
iBOOD

Amefa 143-delige bestekset Callisto

Amefa staat voor Apeldoornsche Messenfabriek, na de oprichting van de “messenfabriek” is Amefa gestaag gegroeid naar een sterke positie binnen de Europese markt voor tafel- en keukenwaren. Door de lange periode die Amefa al actief is in de markt voor tafel- en keukenwaren hebben zij natuurlijk de nodige ervaring. Deze ervaring wordt ingezet om mooie producten van de beste materialen op de markt te zetten. Kwaliteit staat dan ook hoog in het vaandel bij deze oude rot in het vak. Amefa gebruikt eersteklas 18/10 chroomnikkelstaal voor het maken van hun bestek. Deze samenstelling heeft een hogere corrosiebestendigheid en dus is de set vaatwasserbestendig. De set bestaat uit meer dan genoeg om de eettafel helemaal in te richten voor 12 personen. Tafelmessen, steakmessen, tafelvorken, tafellepels, vismessen, visvorken, fruitmesjes, koffielepels, theelepels, gebakvorkjes, sauslepels, opscheplepels, en een salade set. Hiermee kun jij dus echt een tafel vol mensen voorzien van eetgerei om zo een heerlijk maaltijd met het beste vlees, de meest verse groenten en een heerlijk drankje te genieten!
  • Merk: Amefa
  • Type: 143-delice bestekset Callisto
  • Een uitgebreide bestekset voor maar liefst 12 personen!
  • Materiaal: 18/10 chroomnikkelstaal
  • Dikte: 3mm
  • Vaatwasserbestendig
  • Inhoud set:
  • 12x Tafelmes
  • 12x Steakmes
  • 12x Tafelvork
  • 12x Tafellepel
  • 12x Vismes
  • 12x Visvork
  • 12x Fruitmesje
  • 18x Koffielepel
  • 18x Theelepel
  • 16x Gebakvorkje
  • 2x Sauslepel
  • 3x Opscheplepel
  • 1x Slavork
  • 1x Slalepel
  • Wettelijke garantie 2 jaar

Vandaag is er op het iBOOD Home & Living Forum een Official Product Expert aanwezig!
De Official Product Expert is een vertegenwoordiger van de fabrikant en zal

gedurende de dag

aanwezig zijn om al jullie vragen te beantwoorden.

Begin je vraag aan de Official Product Expert met:

@Amefa-Expert

Wil je een uitleg over de specificaties van het product of wil je weten of de iBOOD van de dag compatibel is met een product dat je al in huis hebt? Dan kun je deze vragen direct aan de Official Product Expert stellen zodat je in no-time een duidelijk en goed antwoord hebt!
Let wel; Je kunt gedurende de Product Expertsessie vragen stellen die gerelateerd zijn aan het aangeboden product. Om de productdiscussie overzichtelijk en on topic te houden, worden alleen vragen behandeld over het product zelf. Als vanzelfsprekend dien je je aan de forumregels te houden om het voor iedereen leuk te houden. Er kunnen geen rechten worden ontleend aan gesprekken met Product Experts of informatie die uit vragen voortkomt.

footer

25 januari 2013 om 00:18
spamker Gebruiker

Ik heb geen tien kinderen  …anders was het wel gepast geweest

25 januari 2013 om 00:37
VerusAmos Gebruiker

Idd echt iets voor de december maand… =p

25 januari 2013 om 02:45
Ladurance Gebruiker

Ach, als luie student (naar mezelf kijkende dus) is het makkelijk om niet elke dag af te hoeven wassen.

25 januari 2013 om 00:59
xJoyce Gebruiker

Ik wacht nog steeds tot de Amefa Brooklyn bestekset in de aanbieding gaat..

25 januari 2013 om 04:08
edwin272 Gebruiker

vorig jaar ook een bestekset hier gekocht.
Zag er prima uit. Maar de messen waren alle 12 binnen no time BOT.
En dan kan je nog zo mooi spul in je hand houden, als je mes bot is, is het K**.
Ik ga maar eens vragen of we gaan vernieuwen morgenochtend…

25 januari 2013 om 10:10
Official Product Expert Amefa-Expert Official Product Expert

Van welk merk wat deze bestekset? Van Amefa? Indien dit geval is zouden wij je hierin graag tegemoet willen komen. Neem contact op met Amefa om dit op te lossen.

Mvg

Amefa

25 januari 2013 om 07:37
Linn73 Gebruiker

Is er een koffer bij de set?

25 januari 2013 om 10:10

Er zit geen koffer bij de set.

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 10:44
gerkruger Gebruiker

Made in Holland/EU of China?

25 januari 2013 om 11:19
gercopronk Gebruiker

@Amefa-Expert
Ik vraag mij af of de vorken ook aan voorkant afgerond zijn. Bij de goedkopere bestek lijnen zie ik altijd dat dit niet het geval is met als gevolg dat je in je bord zit te krassen.
Is al het bestek goed afgewerkt?

25 januari 2013 om 13:18

Het bestek is goed afgewerkt, de tanden van de vork zijn zo afgerond zonder dat ze hun doel (prikken) verliezen.

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 11:20
Elisab Gebruiker

Ik krijg op sommige delen van mijn bestek witte vlekken (net zoals op glazen). Er staat dat het bestek vaatwasserbestendig is, betekent dat geen witte vlekken? En hoe lang blijven de messen scherp?

25 januari 2013 om 13:46

Witte vlekken zijn vaak vlekken veroorzaakt door het achterblijven van water en afwasmiddel. Het is aan te raden nadat het programma van de vaatwasser is afgelopen de deur te openen, de warme lucht weg te laten trekken en de vaatwasser uit te ruimen,  zodoende dat er geen condens ontstaat.

De witte vlekken hebben dus niets te maken met vaatwasser machine bestendigheid of niet.

mvg

Jordan

25 januari 2013 om 12:43
fesvis Gebruiker

Ik wil graag een nieuwe bestekset maar ik wil wel zek weten dat dit een duurzame set is, of dat idd binnen een jaar de messen weer hartstikke bot zijn? Mij zegt het product chroomnikkelstaal niets;is dit steviger dan edelstaal of juist niet?

25 januari 2013 om 13:51

18/10 chroomnikkelstaal betekend dat het edelstaal voor 18% uit chroom en 10% uit nikkel bestaat. Chroom zorgt ervoor dat er een onzichtbaar oxidelaagje ontstaat op het bestek, dat de rest van het metaal beschermt tegen corrosie. Het nikkel zorgt ervoor dat het bestek lang zijn glans behoudt.

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 13:47
Artru Gebruiker

Beste IBood / Amefa-expert,

we hebben nu een bestkset van Sola, probleem bij een aardappel die “al dente” is gekookt, is dat de vork zonder al te veel kracht ombuigt. Deze vork bestaat uit een plat gesmeed stuk, dus zal daardoor makkelijker buigen.

Garandeert u dat dat bij deze bestekset niet het geval is? Hoe is deze vork opgebouwd? En waar zijn er meer afbeeldingen te vinden? ik zie geen gedetaillieerde afbeeldingen op internet.

vriendelijk groetend.

25 januari 2013 om 13:57
Moderator Bert Moderator

Dit bestek is sowieso 3 mm dik, waardoor je het al een stuk minder snel buigt dan een gemiddeld bestek van 2/2,5 mm.

25 januari 2013 om 14:00

Wij geven de garantie bij dit bestek, dat u bij normaal gebruik, dus voor ‘al dente’ producten, de vork niet buigt.

Mvg

Amefa

25 januari 2013 om 14:01
gerkruger Gebruiker

geen “made in Holland” dus, zoals de suggestie wordt gedaan dat het bestek uit Apeldoorn komt, uit de messenfabriek wel te verstaan, dit vanwege het uitblijven van het antwoord op mijn eerdere vraag.

25 januari 2013 om 14:22

Excuus, vraag over het hoofd gezien.
Amefa is een afkorting van ‘Apeldoornsche Messenfabriek’ waar vroeger wel de productie werd gedaan.
Inderdaad nu niet meer, echter de opmerking/vraag die dus blijft hangen heeft te maken met de beleving van kwaliteit gebaseerd op waar het product geproduceerd wordt.  De kwaliteit wordt echter bepaald door de kwaliteitseisen die worden gesteld, in dit geval door Amefa.
Amefa heeft zeer hoge kwaliteitseisen, zie ook de reactie met betrekking tot het bot raken van de messen, het wel of niet buigen van de vorken en het wel of niet scherp zijn van de tanden van de vork.
hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 15:23
lise_c Gebruiker

Is er ergens een iets meer gedetailleerde foto van het bestek?
Dank je!

25 januari 2013 om 15:40

als je in de mail of op de site kijkt krijg je als je op de foto klikt een vergroting te zien. Meer kan ik op dit moment helaas niet betekenen.

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 15:35
wakky Gebruiker

Beste Expert,

uit de fotos lijkt het voldoende af te leiden, maar ik zou toch graag zeker willen weten: is se set glanzend of mat?

Groet,

Wouter

25 januari 2013 om 15:40

Het bestek is glanzend

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 15:57
jan.wilmsen Gebruiker

Beste Expert,

Waarom kan ik nergens elders info vinden over de “Callisto” lijn? Zelfs niet op Amefa website?

Mvg,

Jan

25 januari 2013 om 16:26

Er is meer informatie te vinden over de Callisto-lijn op internet, door de regels van het forum/Ibood kan ik niet direct verwijzen naar een pagina.
De Amefa website wordt momenteel ge-update, vandaar dat er weinig bestekmodellen op staan op dit moment.

mvg

Amefa

25 januari 2013 om 16:26
Brasemvanger Gebruiker

Gezien de prijs ga ik ervan uit dat dit een overjarige set is. Zijn er ook nog losse producten te bestellen zoals bijvoorbeeld een taartschep die ik in deze uitgebreide set mis?

25 januari 2013 om 16:28

Deze set is speciaal samengesteld en er zijn geen losse delen bij te bestellen.

mvg

Amefa

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.