15 april 2013 om 00:00
iBOOD

Sola Amstel 130-delige Bestekset voor 12 Personen met Levenslange Garantie

Kieskeurig zijn wordt niet altijd gezien als een goede karaktertrek. Alleen maar de blauwe M&M’s in chocolade-uitvoering eten of uitsluitend kiezen voor het zuurstokroze frambozenyoghurtdrankje dat enkel bij die ene supermarkt aan de andere kant van de stad te krijgen is gaat wat ver. Maar alleen kiezen voor het allerbeste bestek is zo gek nog niet. Plastic wegwerpbestek gebruik je alleen als het echt niet anders kan en goedkoop bestek van de lokale huishoudwinkel misschien alleen als je net op kamers woont. Maar goede smaak komt net als wijsheid met de jaren en dus ga je je al snel beseffen dat je niet zonder deze Sola Amstel 130-delige Bestekset voor 12 Personen kunt! Genoeg bestek voor alle gelegenheden en met een kwaliteit en uitstraling die bij iedere gelegenheid past. ‘s Avonds om zes uur boerenkool eten met kleine kinderen, gezamenlijk eten op de studentenvereniging of een uitgebreid kerstdiner voor de hele familie: nergens misstaat deze set van Sola. Natuurlijk is al het gebruikelijke bestek aanwezig, maar je kunt ook rekenen op de extra diensten van bijvoorbeeld een serveerlepel en een sauslepel. Na een Bourgondisch festijn waarbij je alle registers van deze bestekset opengetrokken hebt, kan de afwas een taak van jewelste zijn. Gelukkig hoef je daar bij deze Amstel set niet bang voor te zijn. Het zilverwit edelstaal waarvan deze uitgebreide bestekset is gemaakt kan prima in de vaatwasser. Met deze set haal je een perfectie combinatie van schoonheid, bruikbaarheid en veelzijdigheid in huis. Stop niet zomaar wat in je mond, maar besteed er wat aandacht aan met deze Sola Amstel 130-delige Bestekset voor 12 Personen!
  • Merk: Sola
  • Type: Amstel
  • 130-delige bestekset
  • Geschikt voor 12 personen
  • Materiaal: 18/10 Edelstaal
  • Vorken en lepels gemaakt van 18/10 edelstaal
  • Messen gemaakt van 420 staal
  • Dikte: 2.0mm
  • Vaatmachinebestendig (wanneer de gebruiksvoorschriften nageleefd worden)
  • Gewicht: 5,8 kg
  • Levenslange garantie
15 april 2013 om 01:21
rataplan013 Gebruiker

Is deze set echt gemaakt van 18/10 edelstaal, zoals vermeld staat? Als ik Sola Amstel google zie ik deze elke keer van 18/0.

En ik heb ooit een Sola Florence set gehad van 18/0, maar die ging dus wel roesten in de vaatwasser, ook met de snijkant van de messen naar boven! Dat wil ik geen tweede keer…

15 april 2013 om 08:01
Official Product Expert Sola-Expert Official Product Expert

Goedemorgen Rataplan,

Deze set is echt gemaakt van 18/10 roestvrij staal. Het klopt dat er andere aanbiedingen zijn van Amstel in 18/0 chroomstaal. Dit model is in beide staalsoorten geproduceeerd.

15 april 2013 om 01:29
rataplan013 Gebruiker

@Sola-Expert

Is deze set echt gemaakt van 18/10 edelstaal, zoals vermeld staat? Als ik Sola Amstel google zie ik deze elke keer van 18/0.

En ik heb ooit een Sola Florence set gehad van 18/0, maar die ging dus wel roesten in de vaatwasser, ook met de snijkant van de messen naar boven! Dat wil ik geen tweede keer…

15 april 2013 om 07:07
ArnoldS Gebruiker

@Sola-Expert zijn de messen vol metaal of zijn ze hol?

15 april 2013 om 08:02

Goedemorgen Arnold,

Het gaat hier om messen gemaakt van massief staal.

15 april 2013 om 07:09
wilcoschmitz Gebruiker

Hier eerder ook zo’n set gekocht, maar daarheen ik wel spijt van.

Messen, vorken en lepels roesten.

Ook heb ik de indruk dat het om afgekeurde sets gaat.

De vorken hebben niet allemaal dezelfde kromming en sommige messen zijn aan de bovenlijn (van punt tot heft) niet recht, maar soort van overstretched.

Ik zou deze set niet meer hier kopen.

15 april 2013 om 08:03

Goedemorgen Wilco,

Het spijt me te horen dat je niet tevreden bent met je eerdere aankoop. Je kunt hierover contact opnemen met Sola klantenservice.

15 april 2013 om 09:22
Rataplan013 Gebruiker

@ Sola-Expert

Ik zie er wel bij staan dat de messen van 420 staal gemaakt zijn. Is dat dan wel roest bestendig in de vaatwasser?

15 april 2013 om 09:49

Hallo Rataplan,

Messen worden altijd van 420 messenstaal gemaakt. Dit is een speciale staalsoort die gehard wordt tijdens de productie. Hierdoor blijven de messen lang scherp. De messen kunnen gewoon in de vaatwasser maar het is van groot belang dat de vaatwasser geopend wordt nadat het wasprogramma is beëindigd. Door het openen van de vaatwasser kan de achtergebleven waterdamp ontsnappen. Deze damp slaat anders neer op alles wat in de vaatwasser staat en laat een aanslag achter.

15 april 2013 om 10:29
Floortje27 Gebruiker

Hoe is het heft van de vork aan de achterzijde? Is deze bol of hol gevormd?

Ik kan op internet geen foto vinden van de achterkant van het bestek.

15 april 2013 om 11:13

Hallo Floortje,

Het heft is aan de achterzijde licht gebogen (met name aan het eind van het heft)

15 april 2013 om 11:59
dhuyssertom Gebruiker

@ Product Expert:

Hoe werkt de levenslange garantie? Op wat en hoe?

15 april 2013 om 13:35

Goedemiddag,

De levenslange garantie is van toepassing op alle productie- en/of materiaalfouten. Krassen op bestek vallen niet onder de garantie omdat deze doorgaans te wijten zijn aan de manier van gebruik. In geval van problemen kan er contact gezocht worden met Sola klantenservice voor advies en afhandeling van de klacht.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.