24 april 2013 om 00:00
iBOOD

Pyrex Ceramic 3-delige pannenset – Design en functionaliteit in een pan

Veiligheid gaat voor alles, ook als we aan het koken zijn. We gebruiken houten, of hittebestendig kunststof keukengerei en verschillende snijplankjes voor vlees, vis en groenten. Zo zijn er nog wel 100 verschillende manieren en redenen om met een goede veiligheid en hygiëne te koken. Alleen met onze pannen doen we dat niet echt… Er wordt nog veel gebruik gemaakt van pannen met een teflon-antiaanbaklaag, deze laag is zeer ongezond wanneer hij onverhoopt los komt en gemengd wordt met het eten. Daarom gaan veel fabrikanten over tot het maken van keramische pannen. Maar gezondheid is niet het enige voordeel van de keramische pannen. Deze pannen van Pyrex zijn gemaakt van 4mm dik gesmeed aluminium met aan de binnenkant een laag keramiek. Door de extra dikke bodem van de pan heb je in de pannen een gelijkmatige warmteverdeling. Hierdoor is het eten niet aan de ene kant van de pan sneller gaar dan aan de andere kant. Het handvat van de pannen is gemaakt van een zacht aanvoelend bakeliet waardoor je goede grip op de pannen hebt. Met deze pannenset kun jij voortaan met veel gemak een heerlijke maaltijd op tafel zetten!
  • Merk: Pyrex
  • Type: Ceramic
  • Aantal stuks: 3
  • Kleur: Antraciet / wit
  • Een set van drie zeer veilige en kwalitatief hoogwaardige pannen
  • Materiaal pannen: gesmeed aluminium
  • Diameter koekenpannen: 20, 24 cm
  • Diagonaal grillpan: 28 cm
  • Dikte pannenbodem: 4mm
  • Maximum temp.: 250°C
  • Gemakkelijk schoon te houden – vaatwasserbestendig
  • Geschikt voor alle warmtebronnen en inductie
  • PTFE-vrije pannen
  • Voldoet aan de Europese kwaliteitseisen
  • Gemaakt in Duitsland
  • Garantie 2 jaar
24 april 2013 om 00:25
burgkop Gebruiker

@Pyrex-Expert

De pannen die voorzien zijn van een teflon of anti aanbaklaag zit je uiteindelijk op te eten. Dat is met elke pan zo ook al zullen velen beweren van niet. Waar blijft anders die laag?

Is dat met keramiek ook zo, wordt deze laag ook steeds dunner?

Uiteraard ga ik er van uit dat wij er niet met scherpe dingen in zitten te roeren, uitsluitens met kunststof. (doen wij overigens ook in de gewone anti aanbaklaag pannen, maar toch gaat die laag er uitendelijk uit.

24 april 2013 om 10:28
Official Product Expert Pyrex-Expert Official Product Expert

De “slijtage” van een keramiek laag is vergelijkbaar met die van andere soorten anti-aanbaklagen

24 april 2013 om 01:38
ingendaal Gebruiker

@Pyrex-Expert

Moet ik de steel zelf aan de pan vastschroeven of is deze al reeds voorgemonteerd? Ik vraag dit omdat ik de laatste tijd al meerdere inductie pannen heb gekocht waarvan je de steel zelf moest vastschroeven en de kwaliteit van de steel gewoon bagger was. Zit er een glazen deksel bij de pannenset. Zo niet, dan heb ik er weinig aan.

Bovendien, als me de pan niet bevalt krijg ik dan mijn geld terug ? Welk land verzorgt de garantie (dit ivm, retour verzendkosten)

24 april 2013 om 09:32

De steels zit uiteraard gewoon gemonteerad; geen schroevendraaier nodig! :)

Wat betreft de garantie: indien u mocht besluiten om een set aan te schaffen, koopt u deze bij iBood en doe tu zaken met hen.

Daarna zal iBood ingetwijfeld contact met Pyrex opnemen

24 april 2013 om 07:45
rogierversluis Gebruiker

Ik heb deze pannen van de vorige iBood gekocht en het enige wat ze doen is aanbakken. Dit is duidelijk geen anti-aanbaklaag.

24 april 2013 om 08:43
socratesrozendaal Gebruiker

In de beschrijving van deze pannen komt dan ook geen enkele keer het woord “anti-aanbak” voor. Het wordt misschien wel gesuggereerd door “keramisch” te zien als een anti-aanbak-eigenschap, maar het staat er niet.

Je commentaar is redelijk dodelijk voor een grote verkoop van deze pannen ;-)

Ik koop ze in ieder geval niet!

24 april 2013 om 09:03
Admin Admin Admin

Beste Rogierversluis,

We vinden het natuurlijk vervelend om te horen dat je pannen hebt gekocht die aanbakken, je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Maar het betreft waarschijnlijk niet deze pannen. Dit is namelijk de eerste keer dat wij deze pannen aanbieden.

De pannen zelf zijn hier door enkele medewerkers getest en bij de meeste van ons (Tjah sommige mensen kunnen echt niet koken hier..) zijn er perfecte biefstukjes en heerlijke kipfileetjes uit de pannen gekomen.

Daarom zeggen wij, gewoon doen en alvast heel veel kookplezier!

Team iBOOD

24 april 2013 om 08:12
nitipa Gebruiker

Ik heb zowel deze pannen als de kookpannen van dit merk,via i-bood gekocht en deze zijn slecht van kwaliteit.
Ik gebruik alleen houten en/of kunststofspatels en de witte laag laat bij alle pannen los.
Betwijfel ook of deze pannen vaatwasbestendig zijn.

24 april 2013 om 11:49
Admin Admin Admin

Beste,

Het kan niet zo zijn dat je deze pannen van dit merk bij iBOOD hebt gekocht, dit is de eerste keer dat wij deze aanbieden. Ben je in de war met een ander merk?

24 april 2013 om 08:19
wjb Gebruiker

@Pyrex-Expert, kan ie in de oven?

24 april 2013 om 09:28

een koekenpan of grillpan in de oven? Lijkt me vreemd!

Het antwoord is nee: Dit vanwege de bakelieten handgrepen, waar overheen een siliconen coating is aangebracht voor een betere grip

24 april 2013 om 22:17
wjb Gebruiker

Nou, het is een behoorlijk normale methode om vlees aan te braden en korter of langer te laten nagaren in de oven. Ik doe het geregeld in elk geval en kies mijn pannen er dus op uit, bij veel pannen (bijv. DeBuyer) staat het ook netjes aangegeven.

24 april 2013 om 09:44
stenverleg Gebruiker

Ik zou toch graag meer duidelijkheid willen. Twee consumenten geven aan dit product eerder gekocht te hebben en Ibood zelf zegt dat dit niet mogelijk is, aangezien dit product voor het eerst wordt aangeboden. Kortom, wat is het het nou?

24 april 2013 om 10:08
Moderator Renate Moderator

Beste, zie mijn reactie hieronder.

24 april 2013 om 09:58
socratesrozendaal Gebruiker

Lijkt me ook een redelijk verzoek. Want als het product wat vandaag te koop is nog niet eerder is aangeboden dan zijn die commentaren van die twee consumenten over de kwaliteit ook niet terecht.

24 april 2013 om 10:07

Beste, iBOOD heeft dit product nog nooit eerder aangeboden, kijk maar in het product forum!

24 april 2013 om 10:24
nitipa Gebruiker

Open en eerlijk, ik zal het merk niet betwisten maar ik heb een zelfde soort pannen met een zelfde soort witte binnenlaag in kook en bakpannen via I-bood gekocht en die zijn zoals ik hier eerder heb omschreven.
Het merk ou Bialetti of zoiets kunnen zijn !?

24 april 2013 om 10:31

Bialetti zou mogelijk zijn. Die worden vaker aangeboden.

24 april 2013 om 10:43
geert-jaap Gebruiker

Bialetti de vorige keer gekocht, wat een verschil, fantastisch met zo n laag te bakken, ook vis en tofu blijven heel, daarna er even met een keukenrol doorheen en klaar.

24 april 2013 om 11:06
kanieka Gebruiker

Ik heb de Bialett  pannen ook gekocht en nog nooit zulke slechte pannen gehad, Ze blijven aanbakken.

24 april 2013 om 11:22
Scidd0w Gebruiker

Ik ben al sinds juni 2011 zeer tevreden over de Bialetti pannen. Gebruik ze dagelijks!

24 april 2013 om 11:53
Admin Admin Admin

Beste iBOOD’ers,

Laten we bij het product van vandaag blijven, de Pyrex pannenset en niet de Bialetti pannen.
Het kan niet zo zijn dat er iBOOD’ers ervaringen hebben met deze Pyrex pannenset, omdat dit merk nog niet eerder is aangeboden bij iBOOD. Wellicht gaat het om pannen van een ander merk.

Groet,

Team iBOOD

24 april 2013 om 12:20
Williewilwel Gebruiker

Toch raar dat mensen inderdaad over Bialetti gaan babbelen….Pyrex is nog nie online geweest bij iBOOD, ik ga deze set proberen!

24 april 2013 om 12:23
Anna Graham Gebruiker

Mooi design! Blijft het wit ook zo wit ;-) ?

24 april 2013 om 12:29
Scidd0w Gebruiker

Komt omdat ze een soortgelijke keramische laag hebben in dezelfde kleur. Ik wilde alleen maar een tegengeluid geven aan de negativiteit over deze soort pannen. Dit omdat ik juist zeer tevreden ben hierover.

Wel heb ik ze nog nooit in de vaatwasser gedaan maar dat doe ik met geen enkele pan met een (antiaanbak) coating.

24 april 2013 om 12:31
rachie Gebruiker

Op zich ben ik wel geinteresseerd in de pannen, omdat Pyrex als fabrikant een goede ‘track record’ heeft, maar vind het raar dat ik nergens anders op internet de pannen kan vinden. Laat staan op de website van Pyrex. Of heeft dat een reden, dat ik het niet op de site van Pyrex kan vinden?

24 april 2013 om 14:15

Goede middag,

Dit is een promotionele aanbieding buiten de standaard colectie van Pyrex om en is bestemd voor 1 grote winkelketen elders in Europa. Ik heb de hand weten te leggen op een aantal om de “iBooders”ervan te laten mee profiteren!

24 april 2013 om 12:59
Amugin Gebruiker

Pannen met dezelfde keramische coating (Greblon Ceram) komen er in Duitsland goed vanaf: http://www.elchimila.de/2012/08/kochen-und-braten-mit-der-keramikpfanne/

24 april 2013 om 13:01
foshizzle Gebruiker

Wat ik vooral op internet lees is dat het even wennen is. Het opwarmen van de pannen gaat anders en daarom is het anders bakken.

Er wordt gezegd dat de keramische laag even snel slijt als ander soort lagen. Maar is het minder ongezond om keramisch schaafsel te ”eten” dan ander soort lagen?

24 april 2013 om 14:16

Dit klopt inderdaad!

24 april 2013 om 21:58
materiele Gebruiker

Een andere vraag: is deze keramische coating met nano-deeltjesof gewoon keramiek?

Mvgr

24 april 2013 om 22:33
AapNootMies Gebruiker

Hoe kan het zijn dat een pan die alleen bestaat uit aluminium en keramiek geschikt is voor inductie? Aluminium reageert namelijk helemaal niet op magneetvelden. De meeste pannen hebben in de bodem een ander metaal verwerkt zitten dat wel op magneetvelden reageert, maar dat staat hier nergens bij (er wordt juist de nadruk gelegd op de 4mm dikke aluminium bodem).

24 april 2013 om 22:44
Gvdhoek Gebruiker

probeer een bestelling te plaatsen maar ideal geeft een storing ?

24 april 2013 om 23:14
ingendaal Gebruiker

ik een set besteld

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.