27 april 2013 om 00:00
iBOOD

Set van 6 Foreverlamp LED-lampen – 2W, 80 lumen, 2700K warm wit

Vandaag hebben we weer een deal waarmee jij een verlicht gevoel kunt krijgen. Maar liefst 6 Foreverlamp kaarslampen geschikt voor fittingmaat E14. Deze hoogwaardige LED-lamp gebruikt slechts 2W en is zoals alle modellen van Foreverlamp voorzien van premium LED’s. De licht output is 80 lumen in 2700K warm wit licht en daarmee heb je het effect van het vertrouwde 10 Watt kaarslampje . Mooi is dat de lamp voorzien is van matglas en dat hij zijn warme licht mooi egaal afgeeft. Daarmee is het de perfecte sfeermaker voor boven een eettafel of dat gezellige lampje op de bijzettafel. De lamp gaat gemiddeld tot wel 15 jaar, 15000 branduren, mee. Het duurt dus wel even voor je weer aan vervanging toe bent. Alles bij elkaar genomen hebben we een mooie set van zes lampen voor de helft van de winkelprijs!
  • Merk: Foreverlamp
  • Type: Foreverlamp B35 2W
  • Energiezuinige lampen met lange levensduur, goed voor het milieu en je portemonnee
  • LED merk: Epistar
  • Wattage: 2W
  • Vervangt lampen 10W
  • Lumen: 80
  • Fitting: E14
  • Kleur: 2700k, warm white
  • CRI: >80
  • Input: 220-240 volt
  • Afmetingen lamp: 35 x 98 mm
  • Garantie: 3 jaar
27 april 2013 om 01:01
Louise25 Gebruiker

Ik heb hier 6 Forever-ledlampen van 5 Watt gekocht met E27-fitting waar ik zeer tevreden over ben (idd warmwit en lichtopbrengst vergelijkbaar met 40 W). Deze lampen hebben een kleine fitting, dus kan er helaas weinig mee.

27 april 2013 om 03:08
erwinvanderslik Gebruiker

Wat??? 80 Lumen? Das zo ongeveer de sterkte van een brandende lucifer. Als je bedenkt dat ze ook gewoon te koop zijn voor minder en met een lichtopbrengst van 350-400 Lumen dan lijkt de keuze voor de juiste deal me gemakkelijk.

27 april 2013 om 09:42
Bussloo Gebruiker

Het ligt er helemaal aan waarvoor je de lampen wilt gebruiken. Als je ze als sfeerverlichting in je 6 lamps kroonluchter wilt hangen is 80 lumen voldoende. Wil je een balzaal verlichten dan kun je beter zwaardere nemen.

27 april 2013 om 09:55
Bussloo Gebruiker

In de omschrijving staat dat er Epstar leds gebruikt worden, ik neem aan dat er Epistar bedoeld wordt?

Nadeel van de meeste ledlampen, en ook spaarlampen, is dat daar waar een gloeilamp rondom straalt een ledlamp alleen naar boven straalt omdat onderin de electronica zit. Er zijn ledlampen zoals Libra die wel rondom stralen, maar die verschillen onderling nog te vaak van kleurtemperatuur.

27 april 2013 om 14:54
Official Product Expert Foreverlamp-Expert Official Product Expert

Sorry dat de reactie van mijn kant zo laat komt. Door een technische storing kon ik niet eerder reageren. Er bestaan zowel Epistar als Epstar LED-chips. Foreverlamp gebruikt in deze kaarslamp Epstar LED’s.

27 april 2013 om 15:07

80 Lumen is niet veel maar dat is some ook niet de bedoeling. In tegenstelling tot vroeger hebben we niet meer 1 lichtbron waarmee we bijvoorbeeld onze woon- of slaapkamer verlichten maar hebben we vaak veel lichtbronnen die gedempt (sfeer-) licht geven. In veel woonkamers tref je 10, 20 of nog meer lampen aan. Deze kaarslamp is ideaal voor bijvoorbeeld sfeerlamp waar een lamp in moet met een kleine fitting. In sommige staande sfeerlampen worden 3 of meer lampen gebruikt met een kleine fitting. Daar wil je juist lampen gebruiken die niet al te veel licht geven. Vroeger zou je daar een lamp in gebruiken met 10 of 15 Watt, nu kun je volstaan met deze 2 Watt LED-lamp van Foreverlamp. Een  ander voorbeeld waar deze kaarslamp natuurlijk goed tot zijn recht komt is natuurlijk de kroonluchter.

27 april 2013 om 15:10

Veel  LED-lampen geven inderdaad alleen naar boven
licht af. Deze Foreverlamp kaarslamp geeft door de vorm van het glas en zijn
smallere basis ook licht naar opzij en zelfs naar beneden af. Hij zal de kap
van een sfeerlamp daarom mooi gelijkmatig aanlichten.

27 april 2013 om 20:34
zybyah Gebruiker

zijn ze dimbaar?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.