6 mei 2013 om 00:00
iBOOD

Ecovacs Deebot D73, de stofzuigrobot die jouw huis schoon houdt!

Stel je eens voor: ‘s Morgens vroeg vertrek je naar je werk en wanneer je thuis komt is de vloer helemaal schoon. Neen, het is niet je moeder die even langs is geweest om de boel schoon te maken. Het is je nieuwe elektronische schoonmaakster: de Ecovacs Deebot! De Ecovacs Deebot D73 is een intelligente robot die snel jouw huis schoonmaakt zonder je meubels te beschadigen. Zodra de Deebot D73 in de het docking station komt, wordt hij direct opgeladen zodat hij de volgende ronde weer op volle toeren jouw huis kan schoonmaken. Je robotvriend kan op alle typen vloeren gebruikt worden. Hij rolt zonder problemen over hardhouten vloeren, vloeren van laminaat, tegels en zelfs tapijt met een maximum hoogte van 2 cm. Deze “High Tech” wervelwind die door je huis suist werkt zonder stofzak, maar heeft wel een anti bacteriele opvangbak. In de opvangbak wordt al het vuil opgeslagen. Aan jou de schone taak om hem eens in de zoveel tijd te legen. Door de geavanceerde technologie met 26 sensors manoeuvreert hij zich met het grootste gemak om je meubels heen en zal hij nooit van een trap af vallen. Met de magnetische tape en de "Virtual wall" kun je ook nog eens makkelijk grenzen aangeven zodat hij enkel een bepaald deel van je vloer stofzuigt. Mocht er nou toch onverhoopt iets mislopen met deze robot zal hij je hiervan op de hoogte brengen door de “voice output”. Nadat je kamer helemaal gezogen is keert de trouwe, harde werker terug naar het basisstation zodat hij weer opgeladen wordt. Vanaf nu kun je lui op de bank je hele kamer schoonhouden, want stof heeft geen enkele kans tegen de Ecovacs Deebot D73!
  • Merk: Ecovacs
  • Type: Deebot D73
  • Een razendsnelle robotstofzuiger die jouw huis tip top schoonmaakt!
  • Zakloos, dus geen geld uitgeven aan stofzuigerzakken
  • Time programming – tot 2x per dag in te stellen om schoon te maken
  • Zelf in te stellen voice message systeem
  • Antibacterieel nano-zilver filter
  • Compact design
  • Stofzuiger inhoud: 0.7 liter
  • Inhoud basisstation: 1.4 liter
  • Display: LCD Screen + Language Edition
  • Verbruik: 30 watt
  • Oppervlaktedekking: 0.25 m / sec.
  • Werkvermogen na laden: 60 min.
  • Accu: Ni-MH Oplaadbaar
  • Quick charge functie
  • Laadtijd: 3 uur
  • Obstakel detectie: sensoren en bumpers
  • Valbescherming door middel van 3 sensors
  • Magnetic stripe function om werkgebied te markeren
  • Accessories: basisstation, 1× virtual wall (incl batterij), magnetisch tape, afstandsbediening (incl batterij), borstelschoonmaak gereedschap
  • Gewicht zonder laadstation: 3.4 kg
  • Afmetingen: 33.5 cm diameter, 9.5 cm Hoog
  • Garantie: 2 jaar
6 mei 2013 om 06:32
dversa Gebruiker

Iemand ervaringen?

6 mei 2013 om 07:54
padvr Gebruiker

Ziet er goed uit!

Heb echter nog wel een vraag. Bij ons in huis zijn aardig wat kleine drempeltjes. Dit zijn aluminium strips tussen de overgang laminaat en vloerbedekking. Hoe gaat zo’n zuiger daarmee om?

En wat zijn de ervaringen met de zuigkracht?

Groet Paul

6 mei 2013 om 08:43
Eleonoor Gebruiker

Lage aluminium strips zijn waarschijnlijk geen probleem. Ik heb zelf net de Solac gekocht (dezelfde prijs inc verzendkosten) en die loopt (net als een geleende roomba) vast op stoelen met poten die bestaan uit 1,5 cm dikke buizen die voor- en achterpoten aan elkaar verbinden (klinkt dit logisch?).

6 mei 2013 om 10:01
Official Product Expert Deebot-Expert Official Product Expert

@padvr: Lage aluminium strips zijn geen probleem voor de Deebot. Deze kan hier gewoon overheen.
Mocht je na je eventuele aangschaf nog vragen hebben kun je ons altijd bereiken via support@ecovacs.nl of via het gratis helpdesk nr: 0800-ecovacs

6 mei 2013 om 08:06
Sofiedevr Gebruiker

Hallo,

Ik vroeg me af hoe deze stofzuiger omgaat met honden- en kattenhaar?

Alvast bedankt voor je reactie!

6 mei 2013 om 10:03

@Sofiedevr: Katten en honden haar is geen probleem voor de Ecovacs D73. We raden je wel aan van tijd tot tijd even de hoofdborstel schoon te maken om overtollig katten/honden haar te verwijderen.

6 mei 2013 om 08:15
geckoo Gebruiker
6 mei 2013 om 08:16
geckoo Gebruiker
6 mei 2013 om 10:27
Ben Naaktgeboren Gebruiker

Wat wil je daarmee zeggen dan geckoo?

6 mei 2013 om 10:55
geckoo Gebruiker

Dat het hier gaat om een product (en vooral de technische ontwikkeling) van 2 jaar oud.

daarnaast heb ik het luxe probleem dat hij de oppervlakte van mijn vloer wss niet in 1x kan doen en dat hij niet onthoud waar hij was gebleven.

6 mei 2013 om 11:48

@geckoo: De ontwikkelingen hebben natuurlijk niet stil gestaan en dit nieuwe model van de D73 is dan ook helemaal van deze tijd aangezien de D73 nog grondiger schoonmaakt dan zijn voorgangers. Ook kunt u de robot helemaal personaliseren door middel van het toevoegen van uw eigen gesproken instructies en muziek. Hiermee hoort u uw eigen opgenomen stem zodra de deebot een taak uitvoert of in de problemen zit. Verder zijn de sensoren nu nog beter afgesteld waardoor hoogte verschillen en afzettingen nog beter gedetecteerd kunnen worden. Dit tezamen met de Virtuele muur en de magnetische tape zorgt ervoor dat de Deebot precies weer waar deze wel en niet mag komen. Mocht je verder nog vragen hebben neem dan gerust even contact met ons op via 0800-ecovacs of support@ecovacs.nl Wij zijn geopend van 09:00 tot 17:30 en staan je dan graag te woord!

6 mei 2013 om 11:57
kempovic Gebruiker

@db expert

welke oppervlakte kan de stofzuiger in één lading doen? En dan inderdaad: onthoudt hij waar hij gebleven is?

6 mei 2013 om 12:27
Sven_Vl Gebruiker

Dit zou ik ook wel willen weten, stel dat hij bezig is met een ruimte & hij zit zonder batterij, gaat hij dan gaan opladen & direct erna voortdoen waar hij gebleven was?

6 mei 2013 om 13:46
Yshaid Gebruiker

Charging time [hr]: 3
Cleaning time[min]: 60-80 (depends on floor covering, carpet/hard floor)
Coverage [m2]: 120-150 (depends on floor covering, carpet/hard floor)
http://www.robotreviews.com/chat/viewtopic.php?t=14092&f=6

6 mei 2013 om 13:53

@Sven_Vl:

Zodra de accu van de robot bijna leeg is gaat deze terug naar het laadstation om op te laden. Hierna gaat de robot inderdaad weer verder vanaf het punt waar deze is gebleven.

6 mei 2013 om 10:36
kempovic Gebruiker

Wij hebben een houten vloer met vrij diepe geulen er tussen (2 cm) is de stofzuiger krachtig genoeg daar het vuil tussenuit te zuigen?

6 mei 2013 om 10:36
kempovic Gebruiker

Hoe bepaalt deze stofzuiger zijn route?

6 mei 2013 om 11:27

@kempovic: De exacte route welke de Ecovacs Deebot gebruikt, kun je in het onderstaande filmpje bekijken.

6 mei 2013 om 11:17
Wally850 Gebruiker

@Debot-Expert,

Beste expert,
Op de ecovace-website staan wel accesoires vermeld maar geen overzicht van prijzen of spare-parts.
- Zijn spareparts (borsteltjes / batterijen te bestellen?
- Waar kan je spareparts bestellen?
- Is er een prijs overzicht van accesoires/spareparts beschikbaar?

m.vr.gr.

6 mei 2013 om 11:20
Wally850 Gebruiker
6 mei 2013 om 11:36

@Wally850: Accessoires zijn via onze helpdesk (support@ecovacs.nl en 0800-ecovacs) te bestellen, en binnenkort ook via onze website.
De prijzen van de accessoires vindt u hieronder.

Zij-borstels set links & rechts – € 6,95 -
Hoofdborstel – € 8,95 -
Stofbox (inclusief HEPA-filter) – € 14,95 -
D7 series accu  – € 69,95 -
Virtuele muur – € 19,95 -
D73 afstandsbediening – € 12,95 -
Magnetische tape – € 14,95 -
Magnetic Recovery Tool – € 5,95 -
Cleaning Tool – € 2,95 -

6 mei 2013 om 11:45
kmosterdijk Gebruiker

@Deebot-expert:

Wat zit er allemaal in het pakket bij?

Ook de accessoires zoals: Afstandbediening, Magnetic tape, Magnetic recovery tool, cleaning tool, virtuele muur en eventuele spare parts?

Staat hierboven niet geheel duidelijk wat er precies in de doos zit…

6 mei 2013 om 12:08

@kmosterdijk: De inhoud van de verpakking is:

- Deebot stofzuigrobot D73
- Laadstation
- Cleaning tool
- Magnetische tape
- Magnetiserings gereedschap
- Afstandsbediening incl. batterijen

6 mei 2013 om 12:18
pens Gebruiker

@Deebot-Expert ik zie in de beschrijving ook staan  1× virtual wall (incl batterij) is die ook incl. ??

6 mei 2013 om 12:26
kmosterdijk Gebruiker

Dat vraag ik me nu dus ook af ;)

6 mei 2013 om 13:24

Excuus voor de onduidelijkheid…dit stukje is er hierboven afgevallen zie ik. De virtuele muur zit er inderdaad gewoon bij!

6 mei 2013 om 11:54
Sven_Vl Gebruiker

Beste,

Zit hier ook een UV-sensor in die bacteriën doodt?

Bedankt!

6 mei 2013 om 11:58

@Sven_VI: Er zit een filter en opvangbox met positief geladen zilver-nano-ionen voor anti-bacterie functie in, waardoor deze de meest voorkomende bacteriën dood.

6 mei 2013 om 21:23
emailnummer Gebruiker

@Deebot-expert:

Een filter met positief geladen zilver-nano-ionen is toch iets anders dan een HEPA filter? Uit de handleiding van de D73 en D76 maak ik namelijk nergens op dat er een echt HEPA filter in zit terwijl u in een post een stukje hierboven schrijft “Stofbox (inclusief HEPA-filter) – € 14,95″

6 mei 2013 om 12:23
luukkikkert Gebruiker

Hallo Expert,Is het mogelijk om het apparaat op twee verschillende etages te gebruiken? Onthoudt het apparaat de routes of raakt ie in de war op twee verschillende etages?

6 mei 2013 om 13:30
kempovic Gebruiker

Beste expert,

Nog een paar vragen niet beantwoord:

- Wij hebben een houten vloer met vrij diepe geulen er tussen (2 cm) is de stofzuiger krachtig genoeg daar het vuil tussenuit te zuigen?

- welke oppervlakte kan de stofzuiger in één lading doen? En dan inderdaad: onthoudt hij waar hij gebleven is?

- is het mogelijk om het apparaat op twee verschillende etages te gebruiken? Onthoudt het apparaat de routes of raakt ie in de war op twee verschillende etages?

6 mei 2013 om 13:51

@kempovic: om antwoord te geven op je vragen:

De Deebot heeft een krachtige motor waardoor de door jouw aangegeven 2 cm zeker geen probleem zal zijn.
De Deebot kan op 1 lading tussen de 120-150m2 schoonmaken. Ook onthoudt de robot waar deze al is geweest.
U kunt de robot natuurlijk gewoon inzetten om een andere etage. Deze raakt hierdoor niet in de war. De robot gaat alleen opnieuw de ruimte scannen om zo de meest effectieve route voor het schoonmaken uit te stippelen.

6 mei 2013 om 14:07
kmosterdijk Gebruiker

Hoe onthoud deze stofzuiger waar hij is gebleven als ik vragen mag?

Meestal heeft hij dan een (laser)mapping systeem. En dat heeft deze niet. dus vraag me dan ook af hoe de robot de ruimte kan scannen?

alvast bedankt :)

6 mei 2013 om 13:38
wilco.k Gebruiker

Beste Expert, Zijn er richttijden af te geven voor de tijd die benodigd is om een gemiddelde woonruimte van bijvoorbeeld 30 m2 schoon te zuigen? Ik begrijp dat er variatie in de tijden zit i.v.m. verschillende obstakels maar een reële indicatie zou fijn zijn.

6 mei 2013 om 14:06

@wilco.k: richttijden zijn er niet aangezien dit afhankelijk is van de omstandigheden waarin de robot schoonmaakt. Denk hierbij aan de mate van vervuiling, of er tapijt ligt (en de hoogte hiervan), of de robot ook over drempels heen moet, of deze op een volle accu werkt en het gekozen patroon van schoonmaken

6 mei 2013 om 14:46
herrpakito Gebruiker

Zoals je op volgende site kan zien, kuist deze robot compleet random.
Waarom wordt er hier telkens beweerd dat hij onthoudt waar hij kuist?

http://robotbg.com/robots/floor_cleaners/ecovacs/deebot_d73

Navigation method:

random

Mapping technology:

no mapping

Auto charging:

yes

Auto resuming:

no

Not auto resuming = na opladen blijft hij lekker in zijn dock zitten?!
Ik ben er nog niet 100% uit of ik deze ga kopen.

Wel mooie korting van iBood! :)

6 mei 2013 om 15:51

@herrpakito: De D73 heeft natuurlijk een timer functie als deze klaar is/een lage accu heeft, gaat deze terug naar het dock en gaat op de eerst volgende ingestelde timer moment weer verder.
Navigatie is niet random zoals je aan het filmpje kunt zien. De Robot doet zijn werk aan de hand van voorgeprogrammeerde vormen voor het schoonmaken.

6 mei 2013 om 23:10
herrpakito Gebruiker

Ja inderdaad, deze volgt een patroon.
Maar daarna rijdt hij naar een random spot en doet hij hetzelfde patroon nogmaals?

Dat noem ik wel random…

6 mei 2013 om 21:24
emailnummer Gebruiker

@Deebot-expert:

Een filter met positief geladen zilver-nano-ionen is toch iets anders dan een HEPA filter? Uit de handleiding van de D73 en D76 maak ik namelijk nergens op dat er een echt HEPA filter in zit terwijl u in een post een stukje hierboven schrijft “Stofbox (inclusief HEPA-filter) – € 14,95″

6 mei 2013 om 21:48
emailnummer Gebruiker

@Deebot-expert:

Is er verschil tussen de manier van schoonmaken door de D73 en de D76? Of is het enige extra dat de D76 heeft t.o.v. de D73 de automatische afzuiging en de losse stofzuiger?

6 mei 2013 om 22:56
eeuwebergsma Gebruiker

Voor zo ver ik heb kunnen ontdekken is hij precies hetzelfde en is het enigste verschil inderdaad de automatische afzuiging.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.