11 juli 2013 om 00:00
iBOOD

Melitta Caffeo Solo&Milk: 1 van de kleinste koffieautomaten ter wereld!

Het merk Melitta ken je misschien nog wel. Frau Melitta Benz heeft ruim 100 jaar geleden namelijk de koffiefilters uitgevonden. Zo werd het gemakkelijk om met gemalen filterkoffie een kopje te zetten. Tegenwoordig wordt verse bonenkoffie met de dag populairder. Wat eerst enkel was weggelegd voor rijke mensen of voor horecagelegenheden komt tegenwoordig steeds vaker thuis voor. Zo wordt er tijdens de visite dus ook steeds vaker een heerlijk cappuccinootje gedronken of een goed kopje koffie met amandel smaak. Dit is natuurlijk geen doen met een regulier koffiezetapparaat en een melkopschuimertje. Dus wordt het een volautomatische machine met alle functionaliteiten die we willen. De Melitta Caffeo Solo&Milk! De Caffeo Solo & Milk E953-102 is, met zijn breedte van slechts 20 cm, een van de kleinste koffievolautomaten ter wereld en toch biedt hij voldoende ruimte voor de hoogwaardige Melitta-technologie. Aan de bovenkant van de machine zit plaat om je kopjes lekker voor te verwarmen en het bonenreservoir met een capaciteit van 120 gram. Aan de voorkant van deze machine zit een sterke melkopschuimer welke zorgt voor gemakkelijke bereiding en wonderlijk luchtig melkschuim en warme melk. Het LCD-scherm geeft o.a. een indicatie van de sterkte, waterhoeveelheid en het reinigings- en ontkalkingsprogramma. Er bestaat een grote kans dat je verschillende koppen en glazen wilt gebruiken en dus is de koffie-uitloop voor één of twee kopjes, bekers of Latte-Machiato-glazen tot 135 mm in hoogte verstelbaar. Voor maximaal koffiegenot heeft de Caffeo Solo&Milk een voorzetfunctie: de koffie wordt, vóór het eigenlijke koffiezetten, met water overgoten zodat de koffie een maximale hoeveelheid aromastoffen vrij kan geven. Voor een optimale reiniging kan de hele koffiezetgroep uitermate eenvoudig uit elkaar worden genomen. Dus wil je voortaan genieten van échte, verse koffie die precies is afgestemd op je eigen smaak? Dan is het met deze Melitta Caffeo Solo&Milk volautomatische koffiemachine helemaal raak!
  • Merk: Melitta
  • Type: Caffeo Solo&Milk
  • 1 van de kleinste koffieautomaten ter wereld!
  • Voorzien van hoogwaardige Melitta-technologie
  • Koffie-sterkte, -hoeveelheid en -temperatuur instelbaar
  • Voorbesprenkeling laat meer aroma's vrijkomen
  • Demontabele zetgroep voor eenvoudige reiniging
  • Pompdruk 15 bar
  • Auto ontkalkssysteem
  • Warmhoudplaat kopjes
  • Aansluitwaarde: 1400 Watt
  • Afneembaar bezinkselreservoir
  • Inhoud bonenreservoir: 120 gram
  • Maalgraad instelbaar
  • Heetwater functie
  • Aantal kopjes per keer: 2
  • LCD-scherm
  • Aantal uitlooppijpjes: 2
  • Stand-by tijd instelbaar van 1, 2, 4 en 8 uur
  • Stoompijpje (melkschuim)
  • Systeem: Panarello
  • Waterhoeveelheid instelbaar
  • Inhoud waterreservoir: 1.2 liter
  • Accessoires: waterfilter, welkomstpakket, reinigingstablet en ontkalkingspoeder
  • Kleur: zilver
  • Afmeting (hxbxd): 32.5 x 20 x 45.5 cm
  • Gewicht: 9 kg
  • Garantietermijn 2 jaar, aan huis service
11 juli 2013 om 00:12
thompunte Gebruiker

Ik heb dit apparaat al dik een jaar in gebruik. Echt een plaatje om te zien. Heerlijke koffie! De maalstand op de fijnste stand gezet en niet meer aan gezeten. Het voorbesprenkelen is onzin, hij loopt na 1 seconde alweer door, wil je de aroma’s een kans geven zal dit langer moeten kunnen.

Melk opschuimer gebruik ik niet. De melk opschuimer van Philips vind ik zelf stukken beter.

Bonen bakje is te klein. Om de dag weer het bakje vullen hoeft bij andere machines niet. Ook de water hoeveelheid is niet veel. Halve liter lijkt aardig wat maar hij gebruikt ook water om voor en na te spoelen. Al met al een goede Ibood!

11 juli 2013 om 00:16
thompunte Gebruiker

Oh ja…kopjes opwarmen stelt niet zo veel voor. Koffie is heet genoeg. En schoonmaken is niet makkelijk. Binnenwerk heeft veel hoekjes en gaatjes.

11 juli 2013 om 01:02
WiCo Gebruiker

Toch kun je beter wel de kopjes voorverwarmen. Maar niet op zo’n warmhoudplaatje. Ik kook altijd wat water in de waterkoker en giet dit in de kopjes. Even de kopjes heet laten worden, leeg gooien, onder de uitlooppijpjes zetten en onmiddellijk de koffie er in. Mijn DeLonghi geeft behoorlijk hete koffie, maar als je deze in een koud kopje laat lopen koelt de koffie toch te veel af om lekker te zijn. Ik moet er wel bij zeggen, dat wij altijd kleine espresso’s drinken, dus niet veel meer dan een mondvol. Een grote kop koffie koelt uiteraard veel minder snel in een onverwarmd kopje.

11 juli 2013 om 11:00
hrichard Gebruiker

Ik weet niet of dit apparaat ook gewoon heet water kan geven via het stoompijpje, waarschijnlijk wel. Dan vooral daarmee de kopjes verwarmen. Voor elk kopje water koken kost zeer veel stroom, kost meer geld en het is slecht voor het milieu. Het koffieapparaat daarentegen is toch al warm, even water tappen via het stoompijpje is dus veel beter.

12 juli 2013 om 00:49
WiCo Gebruiker

WATER tappen uit het STOOMpijpje? Het is STOOM wat uit dat pijpje komt (tenminste bij een ECHTE espresso machine), daar krijg je om te beginnen geen 3 kopjes mee vol in korte tijd, omdat alles gelijk verdampten wat niet verdampt vliegt het kopje uit. Bovendien kost dat veeeeeel meer, dan een slokje water in de waterkoker warmen.

11 juli 2013 om 01:05
WiCo Gebruiker

Hallo, moderator. Als ik wil kijken naar “Bespreek dit product” van de VEHO MUVI camera krijg ik dit te zien:

Error 404 – Not Found

11 juli 2013 om 08:45
Moderator Renate Moderator

hier werkt het, probeer het nog een keer?

11 juli 2013 om 12:31
rvugt Gebruiker

Goedendag, Helaas is deze machine via de bekende vergelijking site nog goedkoper te verkrijgen…

11 juli 2013 om 12:52
JanPieterVos Gebruiker

Ik heb ook even gekeken, maar kan dit type nergens goedkoper vinden, misschien bedoel je de Solo zonder het stoompijpje?

11 juli 2013 om 13:03
JanPieterVos Gebruiker

Wij hebben deze machine alweer een tijdje, ik kreeg als tip om de kopjes even door het hete water uit het stoompijpje op te warmen, dat werrkt goed.

Verder vindt ik het juist wel een voordeel dat er niet teveel water in de tank zit, wij doen zowiezo elke dag vers water in de tank.

Niet te vergeten, de koffie is lekker en heet!

Alleen jammer dat wij niet meer gebruik kunnen maken van deze aanbieding!

11 juli 2013 om 13:15
feestvreugde Gebruiker

@ Melitta-Expert

Kan de losse zetgroep ook in de afwasmachine voor de schoonmaak?

11 juli 2013 om 13:24
NoCluE79 Gebruiker

Lijkt me niet echt handig ivm agressieve schoonmaakmiddelen vs plastic onderdelen. Je kan hem simpel onder de warme kraan afspoelen en uit laten lekken (ik doe dit zelf elke week en gaat prima)

@ Melitta-Expert : Mijn machine geeft bij het zetten van 2 kopjes geen gelijke hoeveelheid. Enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Het is niet zo dat de een een halve kop geeft en de ander overloopt, maar toch…… :)

11 juli 2013 om 13:58
Official Product Expert Melitta-Expert Official Product Expert

Beste,

nee, dat is niet de bedoeling! Je kunt het aan alle kanten onder stromend lauwwarm water doorspoelen. Let vooral op het filtertje, wat dan vrij moet zijn van koffierestanten.

vriendelijke groeten, Brenda Broekmaat, Melitta Nederland

11 juli 2013 om 14:00

Beste,

het spijt me te horen, dat de 2 kopjes geen gelijke hoeveelheid afgeven. Er is wel een zekere marge van zo’n 10% tussen beide uitlooppijpjes.

advies is om een (extra) reinigingsprogramma te doorlopen; de buisjes waardoor de koffie dan spoelt, worden daarmee weer helemaal schoon gemaakt.

Vriendelijke groeten,

Brenda Broekmaat

Melitta Nederland

11 juli 2013 om 16:29
feestvreugde Gebruiker

NoCluE79 & Melitta-Exp..

Dank jullie wel! :-)

11 juli 2013 om 14:26
Sanderroppov Gebruiker

Hallo,

Wordt dit koffie apparaat geleverd in Zwart of Zilver(chrome) ?

11 juli 2013 om 14:35

Beste,

Deze aanbieding is de Solo&Milk in zilver. De zij- en achterpanelen zijn wel zwart, maar het voorpaneel heeft een chrome-kleur.

Vriendelijke groet,

Brenda Broekmaat

11 juli 2013 om 14:35
pepsis Gebruiker

@ Melitta expert, Brenda,

Bij de vermelding over de garantie staat dat het hier ‘aan huis’ garantie betreft. Wat houdt dat precies in? Zijn daar nog bepaalde voorwaarden aan verbonden? Ik denk hierbij aan voorrijkosten e.d. Waar kan ik deze voorwaarden vinden?

Alvast bedankt voor uw antwoord.

11 juli 2013 om 14:52

Beste,

De Melitta-service werkt als volgt: mochten we telefonisch (of per e-mail) geen oplossing vinden voor een probleem, dan maken we een afspraak om de Caffeo bij u thuis op te halen. Deze wordt door de technische dienst nagekeken en tijdens de reparatieperiode kunt u van een leentoestel gebruikmaken.

Wanneer het toestel weer in orde is, wordt telefonisch een afspraak gemaakt voor de retourafspraak.

Binnen de 24 maanden garantieperiode is dit kosteloos, tenzij blijkt dat de oorzaak van het defect te wijten is aan iets wat buiten de voorwaarden vallen (bijv. water in de bonencontainer…!).

Deze voorwaarden staan in een boekje in de welkomstdoos van je Caffeo en kort beschreven bij de veelgestelde vragen.

Vriendelijke groeten,

Brenda

11 juli 2013 om 15:59
framboosje765 Gebruiker

Is het nu 0.5l in de tank of 1.2l?

11 juli 2013 om 16:01

Beste,

Het is een 1.2 liter tank.

Vriendelijke groeten, Brenda

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.