13 juli 2013 om 00:00
iBOOD

Montiss 'Gelato' ijsmachine met recepten

I SCREAM FOR ICECREAM!!! Yay, eindelijk is het zomers weer! Echt op zijn Hollands is het uiteraard gelijk ontzettend warm. Dat vraagt om verkoeling! En hoe kun je dat nu beter doen dan met heerlijke ijsjes. Het probleem met ijsjes is dat deze behoefte vaak plotseling opkomt, en dan moet je natuurlijk nog ijsjes halen bij de supermarkt, of weer heel erg duur bij een ijsstalletje. Eigenlijk heel gek, want iedereen heeft thuis wel goede ingrediënten om ijs te maken, maar dan duurt het weer een dag voordat je ijsjes bevroren zijn. Gelukkig is dat wachten nu voorgoed verleden tijd want ankzij deze Montiss ijsmachine kun je binnen een handomdraai het heerlijkste ijs en ook sorbets maken! De capaciteit van de ijsmachine is 1,5 liter. Deze ijsmachine is voorzien van een digitale timer. Afhankelijk van de gekozen ijssoort en de 30 tot 40 minuten dat de ijsmachine nodig heeft om van jouw mengsel ijs te maken, kun je deze timer instellen van 5 - 40 minuten. De ijsmachine is ideaal voor gezellige gelegenheden, een kinderfeestje of als afsluiting van een heerlijk diner. Van aardbeien- yoghurt tot mocca-chocolade ijs, jij bepaalt je eigen smaak! Inclusief recepten!
  • Merk: Montiss
  • Type: KIM5792M
  • Het wordt volop smullen met deze Montiss “Gelato” ijsmachine
  • Je maakt voortaan eenvoudig thuis het heerlijkste verse ijs in elke smaak die je maar kunt bedenken
  • Je bepaalt zelf de ingrediënten, daardoor ook absoluut een aanrader voor mensen met diabetes of een voedselallergie
  • De bereiding is handig te volgen door het transparante deksel met vulopening, waardoor je ook tijdens gebruik ingrediënten kunt toevoegen
  • Met digitale timer en LCD-display
  • Inclusief recepten
  • Wattage: 12 W
  • Gewicht: 10 kg
  • Garantie: 2 jaar
13 juli 2013 om 00:30
therion6 Gebruiker

mijn vraag voor straks is: wat zijn de precieze afmetingen van de ijsmachine, of tenminste van het gedeelte wat de vriezer in moet.
Ik heb er al ooit 1 gekocht, maar die paste niet in mijn diepvries…

13 juli 2013 om 00:45
Krismaessen Gebruiker

Ik wil niet een ijs machine die eerst weet ik hoelang in de vriezer moet liggen om daarna ijs te maken…kun je net zo goed je zelf gemaakte ijs gelijk in de vriezer liggen.

Het onderdeel moet dan altijd in je vriezer liggen (kost ruimte) want als je zin hebt in ijs moet je eerst een halve dag wachten voor je het kan maken…dan heb je er al geen zin meer in. (of maar gekocht)

13 juli 2013 om 01:19
Source90 Gebruiker

Element moet 8 uur in de vriezer volgens Amazon.

Afmetingen: (H x W x D): 22 x 20 x 20 centimetres

13 juli 2013 om 00:53
milanmohrs Gebruiker

werkt dit zoals Kris Maessen zegt inderdaad met een element dat in de vriezer moet, aangezien het vermogen maar 12Watt is? Zo ja dan is het wel handig het formaat en de benodigde vriezer temperatuur te vermelden. Anders hebben jullie straks heel veel ontevreden klanten. Ik ben zelf wel geinteresseerd maar weet niet of dit in mijn vriezer past.

13 juli 2013 om 01:16
Source90 Gebruiker

Gehele witte gedeelte moet in de vriezer zo te zien. Bovenkant is enkel een mengarm.

Maten die ik heb kunnen vinden:

Dimensions (H x W x D): 22 x 20 x 20 centimetres
Weight 2.4 kilograms

13 juli 2013 om 01:26
burgkop Gebruiker

Ik heb er een van Philips.

Zo’n ding moet je niet kopen om om snel en voordelig ijs te kunnen bereiden. Nee, de aardigheid is juist om het geheel naar eigen smaak te maken, in kleine hoeveelheden. Persoonlijk vind ik het allemaal een heel gedoe, een bak ijs van een paar liter bij de Lidl halen, voor nog geen 2 euro gaat sneller. Maar je moet er gewoon lol in hebben om het zelf te maken.

Een soft ijs machine zou ik hier ook wel eens willen zien, maar dat zal een groot duur ding worden denk ik.

13 juli 2013 om 09:48
Official Product Expert Montiss-Expert Official Product Expert

Klopt helemaal, en het grote voordeel van zelf maken is dat je het puur natuur kunt maken en glutenvrij.

13 juli 2013 om 09:56

Op youtube staat overigens een leuke film/review van een icecream maker van montiss zonder timer  https://www.youtube.com/watch?v=zxtWt2mOA8U&feature=youtube_gdata_player

13 juli 2013 om 07:36
jeami52 Gebruiker
13 juli 2013 om 07:41
jeami52 Gebruiker
13 juli 2013 om 10:13
13 juli 2013 om 10:15
13 juli 2013 om 10:43
elchaoto Gebruiker
13 juli 2013 om 11:53
massareal Gebruiker

Ik heb ook zo’n ijsmachine, ander merk zelfde werking, maar gebruik hem eigenlijk nooit.Het element in de vriezer doen haalt het “machine” gedeelte onderuit.Je kan dan net zo goed in een afdekbare beslagkom doen en dit eerst een uur in de vriezer en dan steeds met tussenpozen van 20-30 min goed mixen. Zo maak ik al jaren (Italiaans) ijs.

13 juli 2013 om 12:28
Krismaessen Gebruiker

Dat zeg ik :D

Als ze met een echte komen voor een leuke prijs is tie gelijk verkocht.

13 juli 2013 om 15:53

Iedereen bedankt voor de bijdrages en een fijn weekend!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.