16 juli 2013 om 00:00
iBOOD

Lion Sabatier International Seville messenblok met 5 messen van X45CrMoV15 staal

Als je een sneetje brood smeert heb je misschien genoeg aan dat goedkope mes uit de huishoudwinkel. En als je de aardappels voor je dagelijkse maaltje schilt, heb je misschien ook wel genoeg aan dat schilmesje van een euro. Maar er komt een moment waarop goedkoop keukenmateriaal niet meer volstaat. Een beetje fatsoenlijke medium gebakken biefstuk, perfect gemarineerde ossenhaas of je tamme eendenborst snijd je niet aan met een mes van twee euro. Net zo min als dat jij je gazpacho van rode biet, halve kreeft met artisjok of taartje van ricotta met oude kaas en een truffelsaus bereid door met een oud, bot mes in te beuken op de benodigde ingrediënten. Sommige klussen vragen nu eenmaal om professionele kwaliteit. En die haal je in huis met deze Lion Sabatier International 6-delige Seville/Sygma Messenset! In een strak, blok vind je vijf vlijmscherpe messen die iedere keukenklus kunnen klaren. Een koksmes, een broodmes, een universeelmes, een fruitmes en een officemes. Het beste stukje rundvlees verandert spontaan in een pakje boter en een krop sla zou uit angst haast spontaan in stukjes je schaal invliegen!
  • Merk: Lion Sabatier International
  • Type: Seville/Sygma
  • Kleur blok: Zwart
  • Materiaal messen: X45CrMoV15 staal
  • Koksmes 20cm
  • Broodmes 20cm
  • Universeelmes 20cm
  • Fruitmes 13 cm
  • Office 9cm
  • Garantie: 1 jaar
16 juli 2013 om 01:03
AceAlpha Gebruiker

Iemand ervaring met deze set of één van de messen?

16 juli 2013 om 07:15
dkapper Gebruiker

Ik heb nu een jaar of 8 een broodmes van sabatier, alleen uit de diamant serie.

Ik denk wel dat ik deze set ga aanschaffen, want de kwaliteit is echt zeer goed,  en voor deze prijs nog zeer goed betaalbaar ook!

Ik zou nog wel willen weten wat het verschil is (behalve het uiterlijk) tussen deze serie en de diamant serie.

16 juli 2013 om 08:38
Raihne Gebruiker

Ik heb de vorige set hier gekocht, en gebruik ze dagelijks. Volgens mij is dit exact dezelfde set maar in een nieuw jasje gestoken met een nieuwe design.

Mensen zullen hier altijd commentaar op hebben, maar zoals alles moet je messen onderhouden, zorg voor dragen en slijpen.

Ik vind ze alleszins top! aanrader

16 juli 2013 om 09:25
koenr Gebruiker

Wat is de hardheid van deze messen op de schaal van Rockwell?

16 juli 2013 om 12:44
DAVID-V1980 Gebruiker

@professor koenr > Ben jij echt met je gedachten bij de schaal van Rockwell  wanneer je in de keuken tomaten staat te snijden, of is dit nu echt om hier interessant te doen en te tonen hoe slim en professioneel je wel bent? Het zijn messen, ze zullen zeker wel snijden en het zullen wel de beste niet zijn gezien de prijs, maar ik denk meer dan voldoende voor huismoeder of vader hobbykok voor dagelijks normaal gebruik… Eerlijk gezegd denk ik dat zelfs Sergio Herman nog niet wakker ligt van de schaal Rockwell…

16 juli 2013 om 13:13
deem1588 Gebruiker

Zoals amscy hieronder ook al aangeeft: Dit is wel degelijk een goed beeld van kwaliteit, hardheid heeft te maken met de slijtagegevoeligheid en de (mogelijke) scherpte van de messen. Ik wacht ook reactie voor ik overweeg deze set aan te schaffen.
Hou aub zulke reacties voor je indien je niets bij kunt dragen op dit forum.

16 juli 2013 om 13:23
petraS. Gebruiker

Beetje veel in de zon gelegen vriend?Ik vind het iig een goede vraag.

16 juli 2013 om 12:49
amscy Gebruiker

@David-V1980 wat een onzin reactie, het geeft wel degelijk een beeld van de kwaliteit en ik vind het bizar dat het er niet bij staat. Ik zou het zelfs niet kopen voordat je dit weet, dus ik wacht af op de reactie van Ibood.

16 juli 2013 om 13:29
DAVID-V1980 Gebruiker

Al dat gezeik hier voor een set messen van 50 euro… Ofwel koop je deze set voor 50 euro voor normaal thuisgebruik, ofwel behoor je tot de klasse die echt 150 euro of meer uitgeeft voor 1 mes en pas dan mag je terecht eens vragen beginnen stellen over die Rockwell schaal!

Het gaat hier over de aankoop van een basis betaalbare goede set voor thuisgebruik en waarschijnlijk niet goed genoeg voor een Michelinsterrenzaak en that’s my point!

Men kan hier blijkbaar niets meer kopen zonder eerst eens de wijsneus uit te hangen van hoe goed men wel op de hoogte van alles is…

16 juli 2013 om 16:42
arnoutzw Gebruiker

Als je het materiaal googlet kan je vinden dat het duits messenstaal is en kwa hardheid tussen de 52 en 56 rockwell zit. Voor deze set zal het eerder richting de 56 zijn maar precies kan je niet zeggen omdat dat ook voor een groot deel aan de (warmte)behandeling ligt.

16 juli 2013 om 16:52
ramdg Gebruiker

ff googlen en je weet het: X45CrMoV15 - Duits staal. vergelijkbaar met X50CrMoV15 staal. Staal bevat 0,45% koolstof. Geen bijzonder staal, relatief goedkoop en wordt gebruikt door een aantal westerse makers waaronder F. Dick. X45CrMoV15 staal samenstelling .

16 juli 2013 om 17:07
Davey013 Gebruiker

zojuist eentje besteld, ondanks dat het staal van het mes niks bijzonders is. Maar veel beter dan van de blokker messen die ik nu heb.

16 juli 2013 om 18:22
sweep Gebruiker

Iemand enig idee wat de afmetingen zijn van het blok zelf?

16 juli 2013 om 23:23
AceAlpha Gebruiker

Ik kan zo weinig vinden over deze set, als er nog een last minute aanbeveling komt om deze set aan te schaffen dan doe ik het wellicht. Ervaringsdeskundigen die nog een zegje willen doen? :)

31 juli 2013 om 19:24
thino Gebruiker

waar vindt ik de prijs terug aub?

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.