19 juli 2013 om 00:00
iBOOD

Quintezz Outdoor Eco Motion Light+ op zonne-energie met beweging- & lichtsensor

Altijd praktisch, een buitenlamp naast je voordeur. Zo wordt je deur prettig verlicht en sta je niet in het donker te prutsen om het sleutelgat te vinden. Zo'n buitenlamp echter wel functioneel licht afgeven, en dat betekent weer een aanslagje op je energierekening. Hoewel je net geswitched bent naar de goedkoopste energieleverancier, ben je vast niet van plan om klakkeloos energie te gaan gebruiken voor dingen waarvoor het eigenlijk niet hoeft. Toch? Gelukkig gaat de zon voor niets op, en kun jij daar nu optimaal van profiteren. Sla gewoon al dat gratis zonlicht op, om deze 's avonds te gebruiken om je entree te verlichten! Hoe? Met de Quintezz Outdoor Eco Motion Light+. Deze zilverkleurige aluminium buitenlamp werkt namelijk op zonne-energie en is dus helemaal 'draadloos'. Wel zo makkelijk met monteren. Je hoeft enkel twee gaatjes te boren, de bijgeleverde pluggen er in te duwen, twee schroefjes aan te draaien en je stijlvolle buitenverlichting hangt! Het polycrystalline zonnepaneel van 0,55 Watt verzamelt overdag in 8 uur voldoende energie om de lamp een hele nacht te laten branden en slaat al die energie op in een High-Power Lithium Ion accu van 850 mAh. Over het aan- of uitschakelen hoef je niet eens meer na te denken. Want dankzij de nieuwe fish-eye lens lichtsensor schakelt de lamp automatisch aan op 25% sterkte wanneer het donker wordt, en weer uit bij het ochtendgloren. Vervolgens houdt de bewegingssensor in de gaten of er iemand je tuinpad op komt. Zo ja, dan gaan de 16 hoog efficiënte en energiezuinige SMD Led’s op volle sterkte branden en heb je een dikke 150 lumen aan functioneel licht om het sleutelgat te vinden. Zo'n 30 seconden nadat de sensor voor het laatst een beweging heeft waargenomen treedt de automatische dimmer in werking en zal de lamp weer in de sfeerlicht stand (25%) gaan. Wil je geen gebruik maken van deze handige functie, dan kun je de dim functie ook uitschakelen. Trouwens, door het hoge rendement van het zonnepaneel is 8 uur van ons magere Hollandse zonnetje ruim voldoende. De behuizing is uiteraard voorzien van een waterdichte sealing, is geheel van aluminium en roest dus niet. Of eigenlijk wel, maar slechts 1 keer en daarna nooit meer. Bij aluminium is het namelijk het doffe laagje roest wat voor de bescherming van het metaal zorgt. Altijd licht in de duisternis, en geen cent erbij op je energierekening, dankzij de Quintezz Outdoor Eco Motion Light+ op zonne-energie met beweging- & lichtsensor!
  • Merk: Quintezz
  • Type: Outdoor Eco Motion Light+
  • Milieu- en energierekeningvriendelijke buitenlamp
  • Automatische bewegingssensor
  • Automatische lichtsensor
  • Automatische DIM functie
  • Automatische AAN/UIT functie
  • DIM functie kan uitgeschakeld worden
  • Aluminium: volledig corrosievrij
  • Geen stroom nodig!
  • Eenvoudige montage
  • IP63 waterbestendig en hittebestendig
  • Hoog rendement
  • Solar opladen: <8 uur (zonlicht)
  • Verbruik: 1 Watt
  • HP LED's: 16 stuks SMD
  • Volle lichtsterkte: 150 lumens
  • Zonnepaneel: 0,55 Watt
  • Accu: Li-ion battery 3.7V 850mAh
  • Kleur: Aluminium
  • Inclusief handleiding, schroeven en pluggen
  • Afmetingen: 132 x 92 x 77 mm
  • Gewicht: 200 g
  • Garantie: 2 jaar
19 juli 2013 om 00:10
Appie100 Gebruiker

@Quintezz-Expert

Levert deze lamp na uitschakeling van de dim-functie gedurende 8 uur 150 lumens?

19 juli 2013 om 00:10
mariusjr Gebruiker

Ja, die LED strip wil ik wel winnen.

Super handig, als het nog donker is, en wil mijn rolluik van de winkel omhoog doen. Dan bevestig ik dit apparaat net boven de sleutelschakelaar. Even wat licht, en ik weet waar ik de sleutel er in moet steken, zonder dat ik een electrische buiteninstallatie hoef aan te leggen!

19 juli 2013 om 00:11
bodylanguage Gebruiker

Heb deze vorige keer aangeschaft. Hij verlicht mijn huisnummer aan de voorgevel. Voldoet ruimschoots.

19 juli 2013 om 00:35
xardasteo Gebruiker

Net een nieuwe woning gekocht, en nu 3 van deze lampjes aan de gevel ;)

19 juli 2013 om 01:12
ArthurdeRuiter Gebruiker

Vorige keer gekocht, op zich prima lampjes. 1 Nadeel, het aluminium is mooi roestvrij en dan stoppen ze er schroeven in die roesten. Beetje jammer.

19 juli 2013 om 02:49
Official Product Expert Quintezz-Expert Official Product Expert

Beste ArthurdeRui…

Klopt, de eerste producties hadden helaas geen roestvrije schroeven. Dit werd mede door de hulp van het forum aangepast.

Groeten

19 juli 2013 om 01:41
esjeko Gebruiker

Heb er inmiddels al vier versleten, na een half jaar stoppen ze er mee (accu uitgeput denk ik).

In feite heel slecht voor het milieu (een spaarlamp is veel goedkoper en zeker betrouwbaarder).

19 juli 2013 om 02:52

Beste esjeko,

Weet niet welke versie U heeft. Bij de ecomotion+ versie is de batterij vervangbaar.

Misschien even mailen naar support@quintezz.com ( graag met vermelding van uw forumnaam)

Groeten

Joseph

19 juli 2013 om 03:00
esjeko Gebruiker

gaan we doen, thanx

31 juli 2013 om 07:23
Odrimont Gebruiker

hier gaan ze al een hele tijd mee, misschien moet je net als ik er voor zorgen dat ze niet verscholen opgesteld worden en ze voldoende (zon)licht krijgen om op te laden…

19 juli 2013 om 03:05
Appie100 Gebruiker

@Quintezz-Expert

Levert deze lamp na uitschakeling van de dim-functie gedurende 8 uur 150 lumens?

19 juli 2013 om 06:20

Beste Appie,

De functie van de ecomotionlamp+ lamp is de volgende.

In de zomer, lange dagen, korte nachten kun je de lamp perfect gebruiken om gedurende de korte nacht een sfeerverlichting te hebben. De lamp zal dan na 20/30 seconden op een laag pitje branden. Dit natuurlijk indien de batterij is opgeladen bij zon.

Het moment dat de dagen korter worden ( de nachten langer) heeft het geen zin om de dimfunctie aan te zetten. De solarcel krijgt dan automatisch minder zon.( Lage stand van de zon etc) dimfunctie uitzetten en enkel gebruiken als sensorlamp.

Daar is deze lamp uitstekend geschikt voor. na geen beweging gaat de lamp automatisch uit na 20/30 seconden. De lichtsterkte zal ongeveer 150 lumen zijn gedurende die korte periode en blijven werken de hele nacht ENKEL bij beweging. Dus geen beweging, geen licht. Natuurlijk fantastisch als je s’nachts thuiskomt en het sleutelgat niet kunt vinden:-).Ook perfect indien er mensen rond je huis sluipen met minder goede bedoelingen:-(

Laat even weten indien iets niet duidelijk

Beste groeten

Joseph

19 juli 2013 om 07:03
Cyber Gebruiker

Ziet er inderdaad leuk en functioneel uit. Op mijn terras is het altijd stikdonker en om verlichting te voorzien, moet ik extra bekabeling voorzien en veel gaten boren dwars door de muur. Het kan maar wordt steeds maar uitgesteld ;)

Met 2 van zulke lampjes is het probleem opgelost en heb ik eindelijk licht op mijn terrasje. ;) Nu natuurlijk het ophangen niet uitstellen zodra mijn 2 bestelde lampen aangekomen zijn. :)

19 juli 2013 om 07:16
maasjes Gebruiker

Vorige keer zo’n lamp gekocht maar na 3 dagen goed functioneren doet ie het niet meer. Geen licht, helemaal niets. Iemand een idee?

19 juli 2013 om 07:30

Beste Maasjes,

Even mailen met support@quintezz.com

Als je nu gelijk mailt verwacht ik dat ze je vandaag nog helpen.

Groeten

Joseph

19 juli 2013 om 07:26
hercules365 Gebruiker

Die lampen worden elke keer goedkoper. Ik wacht nog 3 keer af voor ik ze neem dan betaal je maar 9.95 meer ;-)

19 juli 2013 om 07:34

Beste hercules365,

De lampen zijn reeds twee jaar dezelfde prijs. Waarom? Omdat we liever ons product verbeteren met de laatste techniek en componenten. Als je bij de Chinezen een prijsverlaging vraagt zegt elke Chinees, ja hoor geen probleem.

Probleem is dan wel dat men mindere kwaliteitscomponenten gaat gebruiken. Aan de buitenkant zie je dat niet maar functionerend wel.

Ben altijd ontzettend blij met een forum. We leren ervan en daar waar mogelijk passen we onze producten aan aan de wensen van onze klanten

Beste groeten

Joseph

19 juli 2013 om 12:04
genialhercule Gebruiker

In tegenstelling met uw bewering ,dat de lampen al 2 jaar dezelfde prijs hebben moet ik u wel zeggen dat vergeleken met 09/2012 er 2eur bij is,heb er toen 2 gekocht! dus fair blijven nietwaar!!

19 juli 2013 om 07:43
boeskool197517 Gebruiker

@quintezz-expert

Hoe krijg je dimfunctie uitgeschakeld.

?Ik er hier een hangen mmar ben de papieren kwijt.

19 juli 2013 om 08:43

@boeskool197…: Indien je de Eco Motion light + hebt zijn er aan de onderzijde van de lamp bij de sensor 2 kleine gaatjes zichtbaar. Bij 1 van de 2 staat DIM ON/OFF. Indien je hier met de bijgeleverde drukpen (of paperclip) in drukt gaat deze aan of uit staan.

19 juli 2013 om 08:25
petervandijck Gebruiker

Heb al 2 versies gekocht hier. Absoluut NIET tevreden.Vooral in de winter absoluut waardeloos. Er wordt gewoon te weinig energie opgevangen waardoor het toestel helemaal niets doet.’k Heb een uitgebreide mail gestuurd naar de support, maar het antwoord is al van dezelfde kwaliteit als de producten: gewoon een standaard-mailtje terug > ik ging er vanuit dat een defect product zou worden omgeruild, helaas! Ze maken er zich snel vanaf.Hier in het forum lijkt het allemaal rozengeur en maneschijn, met super-vriendelijke support, maar de praktijk heeft me al 2x anders geleerd.Voor mij niet meer, dank u!! Ik leg wel een kabeltje aan, dan heb ik licht als ik dat wil (met 100% betrouwbaarheid) en het verbruik van een led-lampje dat slechts enkele minuten aan zou gaan is compleet verwaarloosbaar.

19 juli 2013 om 08:33

Beste petervandij..

Toch even mailen naar support@quintezz.com . Zet mij in cc info@quintezz.com

Groeten

19 juli 2013 om 08:32
oinkoink12 Gebruiker

Ik heb er 4 in de achtertuin en super tevreden, in de wintermaanden met weinig zo’n zet je hem gewoon op bewegingssensor, en in de zomermaanden geeft hij de hele nacht licht.

19 juli 2013 om 08:56
armada Gebruiker

Hier eveneens de opmerking van zovelen. Omstreeks deze periode van het jaar doet de lamp het prima. Midden in de nacht natuurlijk, wanneer je zelden licht nodig hebt. Tijdens de donkere wintermaanden wanneer je de lamp veel vroeger op de avond en later tijdens de ochtend zou kunnen gebruiken doet de lamp niets méér dan even flikkeren en dan wordt het alweer donker. Kortom, deze lampen werken subliem op momenten dat je ze amper nodig hebt maar op de momenten dat ze echt nuttig zijn laten ze het afweten.

19 juli 2013 om 09:19

@armada: zie het antwoord hier eerder in het forum beantwoord voor gebruik in winter/zomer.

19 juli 2013 om 09:46
armada Gebruiker

Sorry jongen,

Dimfunctie staat NOOIT aan en zelfs naar het zuiden gericht zonder schaduw geven deze lampen tijdens de wintermaanden enkel een flits. En dat is duidelijk niet enkel bij ons het geval.

19 juli 2013 om 10:48

@armada: graag zien we uw email met uw klacht naar onze support desk toe: support@quintezz.com

Graag vermelden met uw naam “armada”.

Ze zullen u daar uitstekend verder helpen.

19 juli 2013 om 08:59
QuadCoreInside Gebruiker

Ik heb deze vorig jaar gekocht. Hij doet het nog steeds, maar (het is hier al vaker gezegd) in de winter krijgt hij echt niet genoeg zonlicht. Als je dan langsloopt geeft hij een flits en is weer uit. Maar in de zomer doet hij het uitstekend!

19 juli 2013 om 09:03
chrisdehaan Gebruiker

Kunt u aangeven wat de kleurtemperatuur van de LED,s is

19 juli 2013 om 09:16

@chrisdehaan: dit is ongeveer 6200K. Koud wit licht.

19 juli 2013 om 09:09
matijnweren Gebruiker

Heb mijn oude buitenlamp aan de schakelaar ontkoppeld wegens kortsluiting in de bedrading naar buiten of de lamp zelf.

Dit is natuurlijk een ideale oplossing om een werkende buitenlamp op te hangen vlak voor de verkoop en mijn huis veel meer waard te laten worden :-)

Als dat geen originele reden is. Voor die leidsters vindt ik zeker een plaatsje in mijn nieuwe woning.

19 juli 2013 om 09:12
BaarsjesHans Gebruiker

@quintezz-expert Hoe gevoelig is de bewegingssensor? Als bijvoorbeeld de kat voorbij loopt, of er valt een blaadje van de boom slaat deze dan ook aan om maar iets te noemen?

Voor de prijsvraag: Ik ga de lichten gebruiken om op het toilet op te hangen. Vooral om er voor te zorgen dat bezoek er niet langer dan 30 seconden op blijft zitten omdat het licht anders uit gaat.

19 juli 2013 om 09:18

@baarsjesHan: Afhankelijk van de installatie hoogte en omgevings warmte kan dit bij dieren zoals elke bewegingssensor gebeuren, dit is mede ook afhankelijk van groote en gewicht van het dier. Blaadjes zijn geen problemen uiteraard, maar een spin onder de lamp zelf bijvoorbeel wel natuurlijk.

19 juli 2013 om 09:22
BaarsjesHans Gebruiker

Ok, dank Joseph. Heb er twee besteld dus ga het uitproberen. Laat bij een volgende aanbieding wel weten wat de ervaringen zijn.

19 juli 2013 om 09:30
kallie Gebruiker

Ik heb dit jaar ook eindelijk geklaagd over de lichtjes die het niet deden en werd toen op dit forum doorverwezen naar een emailadres. Ik ben zoooooooooo blij dat ik dat gedaan heb. De 4 Quintezz Outdoor Eco Motion Light werden alle vier vervangen door compleet nieuwe  en ik heb nu 2 aan de schutting hangen en 2 in een schuurtje.  Ik heb een schuurtje met doorzichtig golfplaat en de zon word goed opgenomen door de golfplaat heen. Zodra ik nu bij nacht de deur binnenkom geeft me dat voldoende licht in het schuurtje om mijn ding te doen. Dus ik zeg geweldige service en geweldige lampen. Heel erg blij mee.

19 juli 2013 om 09:43
jeronimo1981 Gebruiker

Na de laatste aanbieding heb ik ook nieuwe opgestuurd gekregen aangezien mn vorige aankoop voortijdig was overleden, eerlijkheid gebied te zeggen dat het nieuwe exemplaar de vervelende eigenschap had om ook overdag te branden wat dus niet de bedoeling is. Na een emailtje kreeg ik echter nog een nieuwe opgestuurd en geld om de oude terug te sturen. De nieuwe werkt perfect en (voor de prijsvraag :-) ) Deze hangt boven mn kliko’s buiten, altijd makkelijk als je iets weg moet gooien zonder je tenen te stoten!!

19 juli 2013 om 09:45
dtdnguyen Gebruiker

Ik wil die LED ook wel winnen. Onlangs een nieuwe schutting moeten plaatsen vanwege stormschade. Om de schutting ’s avonds een beetje sfeervol te maken ga ik een aantal van deze Quintezz buitenlampen monteren op de schutting. Laat de BBQ-avonden maar beginnen!

19 juli 2013 om 09:46
carooken Gebruiker

@Quintezz-Expert. Registreert de sensor beweging in een halve cirkel rond de sensor, of slechts in een bepaald gebied voor de sensor. Maw. Moet je ongeveer ‘recht op’ de muur met de lamp lopen, of mag je er ook ‘langsheen’ lopen (om de lamp te doen aan gaan) ?

19 juli 2013 om 09:57

@carooken: er is rondom “zicht” van de sensor, dus langsheen lopen is geen probleem om de lamp aan te laten gaan!

19 juli 2013 om 10:01
harmony22 Gebruiker

Wij hebben een poort die alleen open gaat mits je de juiste code ingeeft.De ideale toepassing voor hier zou dan ook  zijn om zulks een lamp aan onze draaipoort te bevestigen net boven het kastje van de code.Een beetje licht zou dan wel handig zijn om zeker de cijfertjes goed te zien daar wij nu meestal een gewone zaklamp gebruiken.De poort ligt pal op het zuiden en krijgt dus voldoende zonlicht.Voordeel is dat ik de zaklamp niet meer mee moet  sleuren en ook geen nieuwe batterijen meer moet kopen.Want batterij plat en nog geen licht.Een win-win situatie dus.

19 juli 2013 om 10:23
eebeen Gebruiker

Na de reacties hier ga ik er eens eentje proberen. Als er een minder exemplaar tussen zit, is de support van Quintezz blijkbaar degelijk. Daar houd ik van.

Die ledstrip zou ik gebruiken om de overgang tussen mijn huiskamer en vide mee te accentueren.

19 juli 2013 om 10:34
vincefra Gebruiker

19 juli 2013 om 10:45
BaarsjesHans Gebruiker

Hé, zie ik nu dat de prijsvraag eruit gehaald is?

19 juli 2013 om 11:18
eebeen Gebruiker

Oeh! Zouden er dan al winnaars zijn?

19 juli 2013 om 12:21
mariusjr Gebruiker

Ik zie de prijsvraag nog steeds?

19 juli 2013 om 12:22
mariusjr Gebruiker

Of moet ik zeggen: alweer? ;-)

19 juli 2013 om 11:23

Ledstrips..  Foutje. Iemand heeft op een verkeerde knop gedrukt:-) was flauwgevallen vanwege de warmte.

Komt zo meteen weer terug

Groeten

19 juli 2013 om 11:55
froemeltje Gebruiker

Steeds meer wordt er ingebroken .Deze lampen zouden een goedkoop alternatief kunnen zijn om inbrekers schrik aan te jagen.Als ze in de buurt komen en het licht gaat plots aan zijt maar zeker dat ze zich zullen bedenken.Aan elke ingang zulks een lampje en je kan op beide oren slapen.Ook passen ze op een groot terras waarbij ze dan dienst kunnen doen als sfeerlicht.Men zegt wel dat alleen de zon gratis is en als je dan via de energie die ze afgeeft zelf kan zorgen om ook licht te hebben in het donker door middel van deze lampen dan is dat toch helemaal mooi.Tot zover mijn toepassingen voor de win-wedstrijd.

19 juli 2013 om 12:20
mariusjr Gebruiker

Ik weet nog een toepassing.

Eigenlijk kan ik er best 6 a 8 gebruiken voor in de tuin van mijn ouders.

Zodat er na zonsondergang nog een tijdje licht in zodat ze nog even in de tuin kunnen blijven.

In het vorige huis had ik 220 Volt lampen opgehangen aan het hek, en die verbonden met een kabel die ik aan de andere kant van het hek bevestigd had.

Vond mijn buurman minder leuk die aan de andere kant van het hek woonde.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.