19 juli 2013 om 00:00
iBOOD

Quintezz Outdoor Eco Motion Light+ op zonne-energie met beweging- & lichtsensor

Altijd praktisch, een buitenlamp naast je voordeur. Zo wordt je deur prettig verlicht en sta je niet in het donker te prutsen om het sleutelgat te vinden. Zo'n buitenlamp echter wel functioneel licht afgeven, en dat betekent weer een aanslagje op je energierekening. Hoewel je net geswitched bent naar de goedkoopste energieleverancier, ben je vast niet van plan om klakkeloos energie te gaan gebruiken voor dingen waarvoor het eigenlijk niet hoeft. Toch? Gelukkig gaat de zon voor niets op, en kun jij daar nu optimaal van profiteren. Sla gewoon al dat gratis zonlicht op, om deze 's avonds te gebruiken om je entree te verlichten! Hoe? Met de Quintezz Outdoor Eco Motion Light+. Deze zilverkleurige aluminium buitenlamp werkt namelijk op zonne-energie en is dus helemaal 'draadloos'. Wel zo makkelijk met monteren. Je hoeft enkel twee gaatjes te boren, de bijgeleverde pluggen er in te duwen, twee schroefjes aan te draaien en je stijlvolle buitenverlichting hangt! Het polycrystalline zonnepaneel van 0,55 Watt verzamelt overdag in 8 uur voldoende energie om de lamp een hele nacht te laten branden en slaat al die energie op in een High-Power Lithium Ion accu van 850 mAh. Over het aan- of uitschakelen hoef je niet eens meer na te denken. Want dankzij de nieuwe fish-eye lens lichtsensor schakelt de lamp automatisch aan op 25% sterkte wanneer het donker wordt, en weer uit bij het ochtendgloren. Vervolgens houdt de bewegingssensor in de gaten of er iemand je tuinpad op komt. Zo ja, dan gaan de 16 hoog efficiënte en energiezuinige SMD Led’s op volle sterkte branden en heb je een dikke 150 lumen aan functioneel licht om het sleutelgat te vinden. Zo'n 30 seconden nadat de sensor voor het laatst een beweging heeft waargenomen treedt de automatische dimmer in werking en zal de lamp weer in de sfeerlicht stand (25%) gaan. Wil je geen gebruik maken van deze handige functie, dan kun je de dim functie ook uitschakelen. Trouwens, door het hoge rendement van het zonnepaneel is 8 uur van ons magere Hollandse zonnetje ruim voldoende. De behuizing is uiteraard voorzien van een waterdichte sealing, is geheel van aluminium en roest dus niet. Of eigenlijk wel, maar slechts 1 keer en daarna nooit meer. Bij aluminium is het namelijk het doffe laagje roest wat voor de bescherming van het metaal zorgt. Altijd licht in de duisternis, en geen cent erbij op je energierekening, dankzij de Quintezz Outdoor Eco Motion Light+ op zonne-energie met beweging- & lichtsensor!
  • Merk: Quintezz
  • Type: Outdoor Eco Motion Light+
  • Milieu- en energierekeningvriendelijke buitenlamp
  • Automatische bewegingssensor
  • Automatische lichtsensor
  • Automatische DIM functie
  • Automatische AAN/UIT functie
  • DIM functie kan uitgeschakeld worden
  • Aluminium: volledig corrosievrij
  • Geen stroom nodig!
  • Eenvoudige montage
  • IP63 waterbestendig en hittebestendig
  • Hoog rendement
  • Solar opladen: <8 uur (zonlicht)
  • Verbruik: 1 Watt
  • HP LED's: 16 stuks SMD
  • Volle lichtsterkte: 150 lumens
  • Zonnepaneel: 0,55 Watt
  • Accu: Li-ion battery 3.7V 850mAh
  • Kleur: Aluminium
  • Inclusief handleiding, schroeven en pluggen
  • Afmetingen: 132 x 92 x 77 mm
  • Gewicht: 200 g
  • Garantie: 2 jaar
19 juli 2013 om 12:41
bogey555 Gebruiker

Fantastisch voor het kippenhok (20 kippen dus eigenlijk een tuinhuis). Als je s’avonds de eitjes gaat halen heb je tenminste nog een beetje licht. Momenteel ligt er geen bekabeling in de nabijheid van het kippenhok dus dit zou ideaal zijn.

19 juli 2013 om 12:52
ncuppen Gebruiker

Ik zou hem graag willen bevestigen aan het boeiboord boven de keukendeur. Dat boeiboord in van multiplex en geschilderd, en ik wil er liever geen gaten in boren. Kan je het apparaat ook met montagekit of zo er tegenaan plakken?

19 juli 2013 om 13:00
Official Product Expert Quintezz-Expert Official Product Expert

@ncuppen: Montagekit/lijm is een prima alternatief. TEC7 bijvoorbeeld droogt snel en is perfect.

19 juli 2013 om 13:53
krugerrand.nl Gebruiker

Om te beginnen

zijn er wel wat toepassingen te verzinnen

zo zorgen de lampjes voor veel sfeer

als het donker wordt ja keer op keer

de lampen liggen steeds op de loer

zo krijg je dan geen dieven over de vloer

als je het sleutelgat bent kwijt geraakt

zijn de lampen hier ook voor gemaakt

je energierekening blijft eveneens binnen de perken

dat zal je dan ook zeker merken

deze lampen zijn gewoon ideaal

en dat dan voor ons allemaal.

19 juli 2013 om 14:58
valentinus.nl Gebruiker

Ideale toepassing voor de hond die niet  zo goed ziet in het donker.Hond buiten,licht springt aan en baasje hoeft niet mee.

19 juli 2013 om 15:05
onkiebreed Gebruiker

In de achtertuin, onder een een verhoogd hardhouten plateau, huist een marter familie. Via een rotsformatie komen ze in/uit hun burcht. Marters zijn vooral in de nacht actief dus zien we Ma en de kinderen zelden. Met het Quintezz Outdoor Eco Motion Light gaat dat natuurlijk veranderen. Als ze dan ook nog de gewonnen RGB sfeerverlichting erbij krijgen laten ze vast de kabels van onze auto met rust.

19 juli 2013 om 18:39
gjan88 Gebruiker

19 juli 2013 om 18:42
gjan88 Gebruiker

Ik en mij buren hebben er 1 , werkt goed, alleen ze blijven aanspringen , zonder aanleiding , heel de avond en nacht door , heel vervelend.

23 juli 2013 om 14:00
valentinus.nl Gebruiker

Dan moet er ergens toch iets bewegen.

19 juli 2013 om 19:25
Official Product Expert Quintezz-Expert Official Product Expert

Beste gjan88

Even mailen naar support@quintezz.com

Daar lossen ze het op voor je

Groeten

Joseph

19 juli 2013 om 21:16
hvkibood11 Gebruiker

In onze tuin hebben we geen eletriciteit aansluiting. Ik heb er nog aan zitten denken om het aan te leggen, maar dat wordt een hels karwei. Dankzij deze lamp heb ik dat ook niet nodig. Meteen inbaakwerend doordat hij aan gaat bij beweging. Super.

19 juli 2013 om 22:47
noshit Gebruiker

Ik heb deze lamp bij een vorige IBOOD gekocht. Uitstekend spul. Voldoet prima. Lichtopbrengst is boven verwachting. Echt een aanrader.

Toepassing voor de ledstrip zou voor mij aan de achterkant van mijn flatscreen televisie zijn. Een soort ambilight rond de omtrek van de televisie zonder dat je de strip ziet. Televisie hangt aan de muur dus dat is mooie indirecte verlichting denk ik.

22 juli 2013 om 10:27
valentinus.nl Gebruiker

Vandaag worden de winnaars gekozen(3 dagen voorbij).Ik ben erg benieuwd.

22 juli 2013 om 16:30
BaarsjesHans Gebruiker

Ik ook….nog niets gezien….

23 juli 2013 om 09:14
valentinus.nl Gebruiker

Misschien vandaag dan….

26 juli 2013 om 16:36
valentinus.nl Gebruiker

de winnaars worden over 3 dagen bekend gemaakt….niet dus

29 juli 2013 om 12:48
valentinus.nl Gebruiker

vergeten denk ik

31 juli 2013 om 10:59
Admin Admin Admin

Sorry iBOOD’ers voor het lange wachten!

Hierbij de winnaars:

Cyber

Matijnweren

BaarjesHans

Froemeltje

Harmony22

Gefeliciteerd, de prijs komt zsm jullie kant op!

7 augustus 2013 om 11:27
BaarsjesHans Gebruiker

Ontvangen, dank! Ziet er mooi uit, dus zo even een mooie plek ervoor uitzoeken.

7 augustus 2013 om 15:08
matijn_weren Gebruiker

Wat een verassing vandaag. Verwachtte een ander pakketje en kreeg ik ineens deze ledstrip van iBood.

Had eigenlijk nooit gekeken of ik gewonnen had, ervan uitgaande dat dat toch niet zo was.

Bedankt IBood, de eco-motion-light hangt ook al aan de voordeur, nu alleen huis nog te koop zetten, die ledstrip neem ik mooi zelf mee, naar nieuw huis!

Edited by: Dennis
Fijn zo! Gefeliciteerd~!!~

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.