8 augustus 2013 om 00:00
iBOOD

Elro ES10 energiezuinige maar zeer krachtige LED schijnwerper met bewegingsmelder

Altijd praktisch, een buitenlamp naast je voordeur. Zo wordt je deur prettig verlicht en sta je niet in het donker te prutsen om het sleutelgat te vinden. Met deze Elro bespaar je bovendien tot wel 90% energie doordat er gebruik is gemaakt van energiezuinige powerLED's waardoor de lamp óók nog eens een zeer lange levensduur heeft. De eerste keer wanneer je langs de hoge kwaliteit bewegingssensor loopt waardoor de lamp automatisch aanschakelt is het misschien even schrikken, want het is moeilijk te geloven hoeveel licht deze kleine krachtpatser je spontaan weet toe te werpen. Gelukkig is dat snel voorbij, want zodra je het detectiegebied van de sensor weer uitloopt schakelt de lamp zichzelf automatisch ook weer uit. De lamp is uiteraard geschikt voor buitengebruik en door zijn sterkte is hij ook prima te gebruiken voor meer dan voor- of achterdeurverlichting. Ook bij late klusjes in de tuin, op de oprit of in de garage is werpt hij met vreugde zijn licht op de zaak!
  • Merk: Elro
  • Type: ES10
  • Energiezuinige LED schijnwerper met bewegingsmelder
  • Schakelt automatisch aan en weer uit
  • Bespaar tot 90% energie
  • Zeer helder licht
  • Levensduur LED 10.000 uur
  • Detectiebereik 10m x 160°
  • Schakelt automatisch aan na detectie
  • Instelbare tijd 5 sec. / 7 min.
  • Stevige metalen behuizing
  • Voltage: 220-240V AC 50Hz
  • Waterdichtheid (IP): 44
  • LED: 10W / 4000K
  • Gebruikstemperatuur (°C): -10°C ~ +50°C
  • Wettelijke garantie: 2 jaar
8 augustus 2013 om 02:10
eurobyn Gebruiker

mag deze volledig in het open hangen ? qua regen ? of moet deze onder een afdak ???

8 augustus 2013 om 03:01
hbenders Gebruiker

Toets voor de lol eens ip44 in in google. Krijg je het antwoord op je vraag. Dat had je ook zelf kunnen verzinnen lijkt me.

8 augustus 2013 om 05:58
meloen2005 Gebruiker

En dan lees ik; spatwaterdicht…

Kan ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. Eentje erboven is regenwaterdicht en een eronder is spuitwaterdicht. Dus als je het zo goed weet was het heel vriendelijk om gewoon antwoord te geven. Nog minder moeite ook. Voor nu wil ik deze vraag ook graag aan ibood stellen.

8 augustus 2013 om 06:43
josabbe Gebruiker

@meloen2005 en eurobyn: zou ik ook wel willen weten. Het lijkt me dat de spot weliswaar regenbestendig is, maar het toch lastig heeft met een serieuze stortbui. Al is hij uiteraard voor openlucht vervaardigd. Wat dan weer die 800 lumen betreft: dat is toch minder dan een gloeilamp van 100 watt? Kan iBood inzake onze vragen ‘licht in de duisternis’ brengen a.u.b.?

8 augustus 2013 om 08:48
gr8climax Gebruiker

Het lijkt erop dat deze lamp dezelfde is als degene die al eens gepasseerd is en ik destijds aangeschaft heb via iBood (was ook een Elro Powerled 10 watt). Hij hangt al een paar maanden op een paal midden op de oprit, en heeft dus ook al een aantal fikse regenbuien overleeft.

Qua lichtopbrengst is het redelijk. Ik verlicht er twee auto’s mee. Het geeft je licht bij het zoeken naar je huissleutels en schrikt eventuele personen met kwade bedoelingen rond de auto mogelijk iets af, maar meer moet je er ook niet van verwachten. (Een halogeen van 400 watt geeft uiteraard meer licht.)

8 augustus 2013 om 21:40
josabbe Gebruiker

@gr8climax: bedankt voor je toelichting!

8 augustus 2013 om 08:06
vkj Gebruiker

Goeie vraag.  Kan je deze buiten aan de muur plaatsen ivm regen.

8 augustus 2013 om 16:09
The.Crazy.Steeldancer Gebruiker

Geeft geen enkel probleem. Heb er twee ruim een jaar buiten hangen zonder problemen.

8 augustus 2013 om 08:07
Wimded Gebruiker

@meloen & josabbe:

Als je zeker wil zijn van het functioneren in de regen/stortbuien etc. zorg dan dat je IP 67 gebruikt. Deze klasse wordt ook gebruikt voor straatlantaarns etc.

IP 44 betekend dat als het miezert of het is mistig het water wel in de lamp kan komen (objecten kleiner dan 1 mm)

Hiernaast is 10l/min niet echt genoeg voor een stevige plensbui…

Deze is goed te gebruiken maar ik zou hem onder een afdakje hangen op z’n minst

8 augustus 2013 om 15:42
meloen2005 Gebruiker

Ok, dankjewel voor je reactie!

8 augustus 2013 om 09:29
steven_willems Gebruiker

Is het mogelijk de lichtsterkte in te stellen cq is deze lamp ook aan te sluiten op een schakelaar? Motion detection is voor mij niet zo heel interessant, aangezien ik hem achterom wil hangen en zelf wil bepalen wanneer ik hem aan of uit wil maken.

Bvd voor jullie reacties.

8 augustus 2013 om 16:08

Lichtsterkte is niet in te stellen.

8 augustus 2013 om 09:42
erlaf Gebruiker

Als je IP65 wil of een hoger vermogen, kan je hier terecht.

Ik heb er 1 van 50 watt, die geeft ongeveer hetzelfde licht als mijn oude halogeen van 500 watt.

<a target="_blank" href="XXXXXXXXXXXXXXXX

helaas zonder detectoren

Edited by: Dennis
Alleen links naar winkels met een lagere prijs van exact hetzelfde object en uitvoering ajb

8 augustus 2013 om 10:02
azou04 Gebruiker

Heb er zelf 2 hangen al meer dan een jaar en ben er super tevreden over.

een goede aankoop geweest qua verbruik en lichtsterkte is best wel in orde voor 10 watt.

8 augustus 2013 om 10:14
josabbe Gebruiker

@azou04: Hangen de twee schijnwerpers gewoon buiten (dus ook in de regen)? Of zijn ze op de een of andere manier beschermd tegen water? Zou je de lichtsterkte ergens mee kunnen vergelijken? Dank!

8 augustus 2013 om 11:50
pearl2000 Gebruiker

top lamp ..heb de lamp ook in gebruik echt super , geeft heel veel licht .

8 augustus 2013 om 13:42
Dracones Gebruiker

Kun je de bewegingsdetector ook apart draaien of zit deze vast aan de lamp ?

8 augustus 2013 om 16:11

Bewegingsmelder kan apart gedraaid worden

8 augustus 2013 om 16:07

Ikzelf heb er drie in gebruik. één binnnenshuis in de schuur, en drie buitenshuis. Allen werken naar volle tevredenheid. Regen is dus geen enkel probleem. Destijds heb ik er € 50,00 per stuk voor betaald. Dit is dus een mooie aanbieding.

8 augustus 2013 om 17:31
zeilfanaat Gebruiker

Gaat deze ook automatisch uit als het licht wordt? Heeft deze dus ook een lichtsensor? Ik zie het niet zo staan.

Alvast bedankt.

8 augustus 2013 om 21:37
michelverberg Gebruiker

Ik heb dezelfde vraag: Gaat deze ook automatisch uit als het licht wordt? Heeft deze dus ook een lichtsensor?

8 augustus 2013 om 22:03
josabbe Gebruiker

Er uiteindelijk toch maar twee gekocht. De prijs is bijzonder scherp. Op andere sites veelal rond de 70 euro per stuk! Het proberen waard dus… Met dank voor de uitleg vanwege gr8climax!

8 augustus 2013 om 22:42
johancuypers Gebruiker

heb er 2 proberen te betellen, maar ben niet zeker of het gelukt is, ik heb nog steeds geen bevestigingsmail gekregen :(

20 september 2013 om 11:15
reneiseger Gebruiker

Heb er 2 besteld en worden vandaag bezorgd! Zie ook dat dezefde bij de Action nu te koop zijn voor 12,95!

Dan voel je je behoorlijk bekocht!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.