26 maart 2014 om 00:00
iBOOD

Quintezz RGB LED Strip, nieuwe versie met 1 miljoen kleuren!

Natuurlijk zijn we dol op sfeerlicht in huis maar als je jarenlang naar dezelfde tinten zit te staren wordt het tijd voor iets nieuws. Voor iedereen die het standaard lichtwerk beu is hebben wij het antwoord: LED strips van Quintezz! Dit zijn flexibele printplaten waarop gekleurde LED’s zijn gesoldeerd en ze maken het versieren van het interieur – huiskamer, muur, spiegel – met LED’s zo veel keren makkelijker. Deze 5 meter lange strip van bevat 60 RGB LED Epistar 5050 3-chips per meter wat neerkomt op 300 (5x60) stuks in totaal. Dankzij hun flexibiliteit en de 3M industriële tape aan de achterzijde zijn ze makkelijk te installeren. En als 5 meter te lang is, kunnen ze makkelijk op maat geknipt worden aangezien ze om de 3 LED’s / 5 cm te knippen zijn. De strips hebben een lichtintensiteit van maximaal 1700 lumen en schijnen licht in een hoek van 120 graden. De meegeleverde, uitgebreide RGB IR afstandsbediening bevat een keur aan functies: een DIM functie voor elke kleurinstelling (20 stuks), meerdere belichtingsmogelijkheden (stroboscoop, flits, all fade, RGB flash en nog veel meer) of gebruik de programmeer/geheugenfunctie om de laatst gebruikte instelling op te roepen. En natuurlijk kun je de strips er ook mee aan en uit zetten. Hoe het ook moge zijn: met deze 5m RGB Flexkit LED strip met afstandsbediening van Quintezz breng je je interieur en de sfeer in huis zeker naar een hoger niveau.
  • Merk: Quintezz
  • Type: RGB Flexkit
  • RGB LED Strip voor indoor gebruik
  • Kabellengte: 5 meter
  • LEDs: 300 x RGB LED Epistar (60x5) 5050 3-chip
  • Eenvoudige installatie met 3M plakband
  • De strip is elke 3 LEDs of elke 5 cm te knippen
  • Gelijkmatige lichtverdeling
  • Kleurtemperatuur: 1000 ~ 6000K (Kelvin)
  • Lumen: max 15 lumen / RGB LED
  • Lichthoek: 120 °
  • Levensduur: <50.000 uur, 12V strip
  • Uitgebreide infrarood IR-afstandsbediening RGB ON / OFF
  • 20 full-kleuraanpassing
  • 6 x lichteffecten
  • DIM-functie
  • Sneller / trager functie
  • 6 programmeerbare knoppen DIY
  • 6 "mix"-knoppen (tot 1 miljoen kleuren)
  • Geheugenfunctie voor laatste instelling
  • infrarood
  • Batterij: CR2025
  • Lumen met een corresponderende kleur: Blauw 350 / Rood 500 / Geel 500 / Groen 900 / 1500 Wit / Cool White 1700
  • Onmiddellijke start
  • Voltage: 12V
  • IP-gradatie: IP68 waterdichte siliconen (alleen de LED strip)
  • Levering: 5m RGB LED Strip, RGB led controller, 230V adapter en uitgebreide afstandsbediening
  • Stripafmetingen: 5000 x 10 x 3 mm
  • Garantie: 2 jaar
26 maart 2014 om 00:13
armada Gebruiker

1 miljoen kleurtjes? wanneer zou ik die allemaal moeten bekijken????!!!!!

Ik ga wel lekker in het zonnetje zitten zonder extra kleurtjes.

26 maart 2014 om 00:22
Petina Gebruiker

Armada, ben je een beetje zuur? Je hoeft helemaal geen 1 miljoen kleurtjes te bekijken, dat is het mooie er van.Plak het langs een trap (heb ik gedaan) of een muur, en nog meer….Echt een aanrader!

26 maart 2014 om 00:29
info1043nl Gebruiker

Ik heb de 1e versie, kan ik die ALLEMAAL (5 stuks en allemaal al defect) omruilen tegen deze nieuwe versie?
Zit er bij deze 2e versie net zo’n mega grote voeding als bij de 1e versie? Echt verschrikkelijk irritant dat blok dat altijd in de weg zit en veel te groot is.
Bij de 1e gaat de kleuren LEDs 1 voor 1 kapot, is dat bij deze net zo of kan ik deze nu wel langere tijd laten zitten waar ik ze plak?
Nogal irritant om steeds maar weer een nieuwe strip te moeten plakken met de weet dat ik een tijdje later het opnieuw moet doen met een nieuwe strip daar ze mega snel kapot gaan :-(

Ik hoor het graag iBOOD/Quintezz

26 maart 2014 om 00:57
motormuis001 Gebruiker

Ik werd al een beetje argwanend bij de vermelding “Levensduur: <50.000 uur”.

Meestal wordt er bij lampen aangegeven wat de minimale levensduur is, maar hier dus de maximale. Heel apart …

26 maart 2014 om 03:55
Fallenwout Gebruiker

Van mijn hier aangekocht, een jaar in de kast laten liggen. Dan met Kerstmis uitgepakt en ze kwamen defect uit de verpakking. Om de zo veel led waren er altijd wel een groepje van 3 die een kleur niet konden weergegeven. En ze waren nog nooit gebruikt.

Ik had geen zin in garantie kwesties. Ik koop ze gewoon nooit meer.

26 maart 2014 om 07:30
mamaivanka Gebruiker

Ik hoor ook graag mbt garantie. Onze zoon heeft deze op zijn kamer en kan alleen nog de rode kleur gebruiken. Bij elke andere kleur zijn er leds die afwijkende kleuren aangeven. Heel irritant dus, en geen gezicht. Hij vind het heel jammer dat hij nu maar keuze heeft uit 1 kleur ipv 1 miljoen!!!!

26 maart 2014 om 07:46
Official Product Expert Quintezz-Expert Official Product Expert

@ info1043nl: We geven op alle Quintezz led strips garantie ! Kunt u een mailtje sturen naar support@quintezz.com ?

De voeding van een Quintezz led strip is iets zwaarder dan noodzakelijk is, omdat er gebruikers zijn die hun Led strip willen kunnen verlengen. De voeding is kleiner dan de meeste laptop voedingen.

De Led strips zijn ontworpen om te functioneren, daarom graag een mailtje naar support@quintezz.com !

26 maart 2014 om 07:48

@ Fallenwout:

@ mamaivanka:

Kunt u een mailtje sturen naar support@quintezz.com , dan lossen we het graag binnen de garantie op !

26 maart 2014 om 08:50
Manher Gebruiker

Heb een andere ervaring. Bijna twee jaar in bezit en branden elke avond een uurtje op zes. Zonder enig probleem tot nu toe.

26 maart 2014 om 09:01

@Manher: Bedankt voor uw positieve reactie!

Inderdaad er zijn meer positieve gebruikers/klanten die zich helaas niet/nooit laten horen dan de negatieve maar dit is algemeen bekend en ook begrijpelijk daar is dit forum ook voor bekend.

26 maart 2014 om 19:11
willenilse Gebruiker

Jammer van uw negatieve reacktie ”daar is dit forum ook voor bekend”

27 maart 2014 om 22:40
mamaivanka Gebruiker

Idd jammer van die reactie mbt forum en klagen! We hebben meerdere producten van jullie en dat werkt naar behoren, en heeft dus niets met klagen te maken maar met feit dat deze strip toevallig het niet goed doet, lijkt me dat dat ook gezegd mag worden, kunnen jullie weer laten zien hoe goed de klantenservice is!

26 maart 2014 om 00:55
squidgyboy Gebruiker

hebben die kip… hier zat ik op te wachten… de huidige quintezz led strip is kapot aan het gaan. hij is al bijna 2 jaar oud en ik heb hem de hele dag aan staan…

26 maart 2014 om 07:04
WilfriedVierstraete Gebruiker

2 jaar –> dat is nog geen 20000 uren dus te snel versleten als ze 50000 opgeven

26 maart 2014 om 01:05
ljinl Gebruiker

met hoeveel peertjes kun je de maximale intensiteit(wit) vergelijken? en kunnen ze langdurig in een warme omgeving worden gebruikt? 

26 maart 2014 om 01:38
info1043nl Gebruiker

Misschien een foto van de adapter? Dan weten we of die weer net zo MEGA groot is als bij de 1e versie…

26 maart 2014 om 07:51

@ info1043nl: Er zit een adapter bij van 6A, die kleiner is dan de meeste laptop voedingen. Foto’s kan ik zelf niet plaatsen op dit forum :-(.

Met de Quintezz adapters is het zelfs mogelijk om de ledstrip te verlengen.

26 maart 2014 om 01:42
info1043nl Gebruiker

In het filmpje komt de 1e versie voorbij, is de 2e versie ook waterdicht?

26 maart 2014 om 01:58
fayster Gebruiker

Heb er eentje gekocht, vlakbij de voeding zijn de leds het warmste en zijn de eerste 15 leds een beetje verkleurd.

Heb ook 2 andere van een ander merk met een iets kleinere afstandbediening, waarop de quintezz vaak po reageert en dan van stelling en kleur veranderd, super irritant. voor de rest ben ik er wel blij mee alleen zie deze strips vaker goedkoper langskomen.

p.s. Deze strips hebben een zwarte achtergrond, mijn andere hebben een witte en dus geven zij meer licht.

(zwart absorbeert licht, wit reflecteert licht.)

26 maart 2014 om 06:02
kimentom Gebruiker

Hoeveel meter kabel zit er tussen de strip en de voeding?

26 maart 2014 om 07:48
delwiche Gebruiker

Kan men deze ledstrip inkorten ?

26 maart 2014 om 07:53

@ delwiche:  Ja, dat kan ! Op de led strip staat aangegeven waar je de strip kunt knippen, om de 5 centimeter kan je met een schaar de strip inkorten.

26 maart 2014 om 08:07
pvdn65 Gebruiker

Wat is het stroomverbruik van deze strip? In wattage?

26 maart 2014 om 08:08
w.witteveen Gebruiker

@Quintezz-Expertik heb een lengte van 6 meter nodig. Is het mogelijk om te verlengen?Zo ja, kan ik per meter extra bestellen?bij voorbaat dank

26 maart 2014 om 08:45

@witteveen: Ja dit kan via de website aangekocht worden:

http://www.quintezz.com/en/shop/3214-spare-parts-acc/7413-rgb-flexkit-300-led-with-advanced-remote-control-spare-parts

Hier kunt u dan een connector kabel kopen van diverse lengte’s indien nodig en een 1 meter extra strip. let op: 1 meter is wel het maximum dat mogelijk is icm de adapter die is meegeleverd.

26 maart 2014 om 08:39
denisdm Gebruiker

@quintezz-expert/ Wanneer men deze op een platte muur wil plakken kan men ze dan plooien op het platte gedeelte zodat alles een vlak vormt?

26 maart 2014 om 08:48

@denisdm: Ik begrijp helaas niet precies wat u bedoelt met een platte muur en dan een plooien zodat alles een “vlak” vormt? Kunt u misschien een foto laten zien van de situtatie?

26 maart 2014 om 08:39
nuskin Gebruiker

beste mensen ik heb er in kruitvat gekocht en 1 jaar garantie dat is zo een 1 1/2 jaar geleden kost prijs,29.39 euro en gaan nog altijd goed ben er tevreden van en ga er nu weer halen binnen kort komen ze weer in promotie

26 maart 2014 om 08:47

@nuskin: De kruidvat versie die zij aangeboden hebben in het verleden is niet hetzelfde product. Tevens had dat model maar 150 RGB leds ipv de hier gebruikte 300 RGB.

26 maart 2014 om 08:42
IDMT inkoop Gebruiker

@Quintezz-Expert: ik vind de kwaliteit ook niet best, ondanks garantie. Immers ik wil graag een product wat werkt (langer dan 2 jaar) en niet na 7 maanden de kleuren van de ledstrip niet meer is te wijzigen en elk ledje zo ongeveer een andere kleur weergeeft. Ik lees veel klachten en kan dat slechts bevestigen. Ik vind garantie ook een gedoe, dus heb voor €29,95 (Van Cranenbroek) een andere gekocht en deze doet tot op heden sinds 7 maanden ongestoord zijn werk, dus ik ben nog niet overtuigd dat er nu een betere versie is, wellicht wel een versie met meer opties, maar dat is niet waar ik veel belang aan hecht. Van een dergelijk merk verwacht ik perfecte kwaliteit en dan ben ik best bereid om €20 meer te betalen, maar nu niet. Dus mijn advies: koop elders de echte goedkope en ga er maar van uit dat je elke 2 jaar een nieuwe kunt kopen. Succes verder.

26 maart 2014 om 08:51

IDMT inkoop: Uiteraard dient een product correct te werken en zoals het hoort. Indien u dus een defect zou hebben lossen we dit ook op. Graag indien u dat nog wenst een email sturen naar support@quintezz.com waarna we het met u gaan oplossen.

26 maart 2014 om 08:49
killerbee1958 Gebruiker

@Quintezz-Expert:  Is het mogelijk om twee afzonderlijke strippen met een afstandsbediening gelijktijdig te bedienen?

Ik wil deze strips aan boord van mijn zeilbootje gebruiken. een strip aan bakboord en een strip aan stuurboord. In dat geval zou ik ze rechtstreeks op de 12 V van de boot willen aansluiten. Kan ik dan evengoed blijven dimmen of werkt dimming door het verminderen van de uitgangsspanning van de meegeleverde AC- Voeding?

26 maart 2014 om 08:54

@killerbee19: Ja dat is mogelijk we maken gebruik van dezelfde codering, maar u dient wel de beide IR oogjes bij elkaar te plaatsen of toch dicht in de buurt van elkaar. Indien u dit niet doet dient u beide led strips apart aan/uit te zetten. Wilt u beide led strips toch gezamelijk willen bedienen hebben we hiervoor een RF sensor touch afstandsbediening die u apart kan aankopen. Hiermee kunt u dit wel bedienen:

http://www.quintezz.com/en/shop/3214-spare-parts-acc/7413-rgb-flexkit-300-led-with-advanced-remote-control-spare-parts/product/7438-sensor-touch-remote-control

26 maart 2014 om 08:57

Killerbee19: Voor de boot: Het dimmen gaat alleen icm met de led controller die zorgt voor de aansturen van oa het dimmen. Indien u de led strips rechtstreeks op 12V aansluiten kan dat wel maar krijgt u alleen de witte kleur te zien en kunt u ook niet dimmen.

26 maart 2014 om 08:51
svenny007 Gebruiker

ik lees dat het IR is,

wil dit zeggen dat ik de ontvanger ergens in het zicht moet plaatsen ?

of kan deze in de kast verborgen worden zoals mijn andere ledstrips ?

26 maart 2014 om 08:58

@svenny007: Inderdaad moet het IR oogje in het zicht zijn of toch ergens “open” staan zodat u de afstandsbediening kan gebruiken om de led strip te kunnen veranderen van kleur. indien u 1 kleur kiest en 1 bepaalde setting kunt u dit 1x instellen en deze daarna niet meer in het zicht te plaatsten.

26 maart 2014 om 09:13
brco Gebruiker

@Killerbee19

Pas op met aansluiten aan batterij. In dat geval moet er een LED spanningsstabilisator tussen.

Waar je ook monteert, het belangrijkste voor LEDs is een daarvoor ontwikkelde voeding te gebruiken. Stabiliteit van de correcte spanning is van het grootste belang.

26 maart 2014 om 09:55
killerbee1958 Gebruiker

hi Brco

Met het risico dat ik me nu verschrikkelijk diskwalificeer als techneut ga ik toch even vragen waarom dit zo belangrijk is.

Aan boord zal mijn accuspanning (Afhankelijk van laadtoestand) variëren van 13,7 V tot 10,5 V. Een LED is een Light emitting DIODE (dus zolang de spanning voldoend is om de diode te ontsperren gaat de diode licht uitstralen. Intensiteit kan afhankelijk van de spanning wat varieren maar aangezien de spanningsval over een diode plusminus 0,7V is zou ik verwachten dat de spanning niet zo heel spannend is.

Waar is het in mijn theorie (die wel van heel lang gelden is hoor :-) ) misgegaan?

26 maart 2014 om 10:32
brco Gebruiker

Deze LED’s zijn niet te vergelijken met de rode/groene/gele LED’s van vroeger. Google er maar eens op los.

http://ledworld.nl/blog/trafos-stabilisator/

U kan dit commerciële prietpraat vinden, voor de prijs moet je het in elk geval niet laten.

Toen de witte LED’s nog een nieuwe uitvinding waren, heb ik daar mee geëxperimenteerd, gevoed vanaf een nochtans gestabileerde 13,8 V supply. Heb er heel veel kapot gehad, tot ik een zenerdiode in parallel met de LED’s plaatste. Sindsdien geen enkele meer kapot. Dat bewijst genoeg hoe gevoelig die dingen zijn voor spanningswisselingen in de voeding.

26 maart 2014 om 09:16
brco Gebruiker

@Quintezz-Expert: Er zit een tegenspraak in het aanbod. Enerzijds zegt men

RGB LED Strip voor indoor gebruik

en

Eenvoudige installatie met 3M plakband

Maar anderzijds spreekt men over

IP-gradatie: IP68 waterdichte siliconen (alleen de LED strip)

De strips in siliconen zijn ook niet voorzien van 3M plakband.

26 maart 2014 om 09:42

@brco: Het juiste is als volgt:

1. De RGB led strip zelf is IP68 EN heeft een 3M tape aan de achterzijde zitten gemonteerd.

2. De adapter en led controller zijn  niet waterdicht en dienen binnen of droog geplaatst te worden.

26 maart 2014 om 09:18
EPELGRIM Gebruiker

Ikzou de strip willen gebruiken in de camper ter vervanging van de huidige 12V verlichting. Dus dan zal ik verschillende keren een knip zetten in de strip. Blijft deze dan nog steeds functioneren met de afstandbediening en kan ik voor alle losse stripjes de kleur nog steeds kiezen?

26 maart 2014 om 09:27
brco Gebruiker

@EPELGRIM : je zal alle individuele stripjes moeten doorverbinden. Daar bestaan speciale connectors voor. Maar zelfs dan komt er redelijk wat kabel- en soldeerwerk bij kijken. Je moet je twee-aderige kabel immers vervangen door vier-aderige kabel.

http://www.ledz24.be/led2/4/rgb-led-strip-connector-strip-to-strip.html

26 maart 2014 om 09:26
kristofst1 Gebruiker

@quintezz-expert kan deze strip ook worden gebruikt in een infrarood sauna?

26 maart 2014 om 09:44

@kristofst1: Nee dit raden we niet aan te doen.

26 maart 2014 om 09:30
info1043nl Gebruiker

Ik heb hetzelfde probleem met afstandsbedieningen. Al mijn afstandsbedieningen storen op de LED-strips.

26 maart 2014 om 09:37
smisbe Gebruiker

@Quintezz-Expert kun je mij zeggen hoe lang de kabel van de stroomadapter is tot aan de led stip? Ik zou niet graag met een adapter zitten die langs de muur hangt omdat ik de led strip boven mijn venster wil…

26 maart 2014 om 09:49

@smisbe: deze is 1 meter van het adapter gedeelte tot aan de led controller. Het stuk van de 230v stekker tot aan adapter gedeelte is 1,30MT.

26 maart 2014 om 09:38
geery101 Gebruiker

Wat is de verwachte verzenddatum van dit product?

26 maart 2014 om 09:50

@geery101: dat is rond 3 april of eerder.

26 maart 2014 om 10:18
jacey Gebruiker

Wat moet ik doen als ik een grotere afstand wil?

ik heb de volgende situatie, in keuken onder het aanrecht heb ik 8 meter nodig en rond het eiland 7 meter.

Deze zijn dus 2 aparte los van elkaar zijnde circuits.

Ik wil deze tegelijk bedienen ook  met 1 afstandsbediening. Hoe los ik dit op?

Bedankt voor uw tijd.

Gr. Jacey

26 maart 2014 om 10:36

@Jacey: U dient meerdere led strips aan te kopen. U mag maximaal tot  6 meter gebruiken icm met 1 adapter.

We raden dan aan het volgende:

1. 1x 5 meter en 1x apart aaneensluitend een 3 meter extra voor het aanrecht

2. 1x 5 meter en 1x apart aaneensluitend een 2 meter extra voor het eiland

Deze dient u dan apart aan te sluiten op een zwaardere gestabiliseerde led voeding (apart aan te kopen via speciaalzaak) en deze evt aan te sluiten op een RF sensor touch led controller om de led strips allemaal gelijktijdig te bedienen>>>http://www.quintezz.com/en/shop/3214-spare-parts-acc/7413-rgb-flexkit-300-led-with-advanced-remote-control-spare-parts/product/7438-sensor-touch-remote-control

26 maart 2014 om 10:29
jackardennen Gebruiker

@Quintezz-Expert: Als ik het promotie filmpje bekijk, zie ik dat de strip rond om een kozijn is geplaatst. Vraag, wat is de “hoek” die je met de strip kan maken? haaks om lijkt mij geen optie met de strip, of vergis ik me?

26 maart 2014 om 10:38

@jackardenne: De hoek kan gewoon 90 graden zijn zoals het filmpje laat zien. Alleen kan en mag de led strip niet GEVOUWEN worden, een buiging is dus geen probleem maar een vouw dus wel.

26 maart 2014 om 10:35
Cejebee Gebruiker

@Quintezz-Expert Ik wil de strip gaan gebruiken met wit/geel licht in m’n volière als “dag”-licht. Hoeveel licht gaat me de vijf meter strip opleveren????

26 maart 2014 om 10:40

@cejebee: dat zal tussen de 500 lumen en 1000 lumen zijn berekend op de gehele 5 meter samen als u deze kleuren zelf gaan mengen/programmeren.

26 maart 2014 om 10:49
nielsvp Gebruiker

Zeer tevreden van de quintezz ledstrips. Laatste jaren in mijn privé en in mijn horecazaak 6 quintezz ledstrips funtioneel die zorgen voor de aangename lichtsfeer. Wel 1keer een voeding van de ene dag op de andere stuk,maar binnen 3dagen van Quintezz een nieuwe toegestuurd gekregen,volledig onder garantie. In mijn ervaring een goed product!

26 maart 2014 om 11:32
awientjes Gebruiker

Ik wil deze strip eventueel opnemen in mijn Domotica systeem (Domiotcz) met een RFCXom en Z-wave transceiver. Is dat mogelijk?

Eventueel in combinatie met een Fibaro RGBW controler?

26 maart 2014 om 11:39

@awientjes: Het is ons niet duidlijk wat de specificaties zijn, maar indien ze 12V aansturing hebben en de specificaties van onze led strip overeenkomen dan moet dat geen probleem zijn.

26 maart 2014 om 12:19
MorGo7h Gebruiker

Ik heb eigenlijk 2x 2m nodig op dezelfde controller.

Als ik hem knip op 2m, kan ik dan de overige 2m doormiddel van een splitter en een verlengdraad aansluiten opdezelfde controller?

Ik zag op jullie site verschillende types verlengdraden en splitters, welke heb ik nodig?

26 maart 2014 om 12:29

@MorGo7h: Dat is inderdaad mogelijk.  U dient dan idd een T-splitter te gebruiken alsmede een connector cable die u dient te solderen aan de led strip.

U dient de connector kabel te gebruiken tussen evt de T-splitter en de led strips. We hebben deze in 20, 50cm en 1 meter. http://www.quintezz.com/en/shop/3214-spare-parts-acc/7413-rgb-flexkit-300-led-with-advanced-remote-control-spare-parts

Dat zijn de 1ste 3 modellen.

En u kan indien nodig ook de led controller verlengen met elke keer 1 meter.

http://www.quintezz.com/en/shop/3214-spare-parts-acc/7413-rgb-flexkit-300-led-with-advanced-remote-control-spare-parts/product/7424-1-meter-rgb-flexkit-controller-extension-cable

26 maart 2014 om 13:06
MorGo7h Gebruiker

Bedankt. Is het ook mogelijk om tussen de T splitter en de LED strip een 2x 1m te verlengen? Ik zou het vanavond moeten opmeten, maar ik vermoed dat de 2e strip 1,5m a 2m verwijderd zal liggen van de controller.

26 maart 2014 om 13:53

@MorGo7h: Ja dat is mogelijk. Het maximum is dan 2 meter.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.