26 maart 2014 om 00:00
iBOOD

Quintezz RGB LED Strip, nieuwe versie met 1 miljoen kleuren!

Natuurlijk zijn we dol op sfeerlicht in huis maar als je jarenlang naar dezelfde tinten zit te staren wordt het tijd voor iets nieuws. Voor iedereen die het standaard lichtwerk beu is hebben wij het antwoord: LED strips van Quintezz! Dit zijn flexibele printplaten waarop gekleurde LED’s zijn gesoldeerd en ze maken het versieren van het interieur – huiskamer, muur, spiegel – met LED’s zo veel keren makkelijker. Deze 5 meter lange strip van bevat 60 RGB LED Epistar 5050 3-chips per meter wat neerkomt op 300 (5x60) stuks in totaal. Dankzij hun flexibiliteit en de 3M industriële tape aan de achterzijde zijn ze makkelijk te installeren. En als 5 meter te lang is, kunnen ze makkelijk op maat geknipt worden aangezien ze om de 3 LED’s / 5 cm te knippen zijn. De strips hebben een lichtintensiteit van maximaal 1700 lumen en schijnen licht in een hoek van 120 graden. De meegeleverde, uitgebreide RGB IR afstandsbediening bevat een keur aan functies: een DIM functie voor elke kleurinstelling (20 stuks), meerdere belichtingsmogelijkheden (stroboscoop, flits, all fade, RGB flash en nog veel meer) of gebruik de programmeer/geheugenfunctie om de laatst gebruikte instelling op te roepen. En natuurlijk kun je de strips er ook mee aan en uit zetten. Hoe het ook moge zijn: met deze 5m RGB Flexkit LED strip met afstandsbediening van Quintezz breng je je interieur en de sfeer in huis zeker naar een hoger niveau.
  • Merk: Quintezz
  • Type: RGB Flexkit
  • RGB LED Strip voor indoor gebruik
  • Kabellengte: 5 meter
  • LEDs: 300 x RGB LED Epistar (60x5) 5050 3-chip
  • Eenvoudige installatie met 3M plakband
  • De strip is elke 3 LEDs of elke 5 cm te knippen
  • Gelijkmatige lichtverdeling
  • Kleurtemperatuur: 1000 ~ 6000K (Kelvin)
  • Lumen: max 15 lumen / RGB LED
  • Lichthoek: 120 °
  • Levensduur: <50.000 uur, 12V strip
  • Uitgebreide infrarood IR-afstandsbediening RGB ON / OFF
  • 20 full-kleuraanpassing
  • 6 x lichteffecten
  • DIM-functie
  • Sneller / trager functie
  • 6 programmeerbare knoppen DIY
  • 6 "mix"-knoppen (tot 1 miljoen kleuren)
  • Geheugenfunctie voor laatste instelling
  • infrarood
  • Batterij: CR2025
  • Lumen met een corresponderende kleur: Blauw 350 / Rood 500 / Geel 500 / Groen 900 / 1500 Wit / Cool White 1700
  • Onmiddellijke start
  • Voltage: 12V
  • IP-gradatie: IP68 waterdichte siliconen (alleen de LED strip)
  • Levering: 5m RGB LED Strip, RGB led controller, 230V adapter en uitgebreide afstandsbediening
  • Stripafmetingen: 5000 x 10 x 3 mm
  • Garantie: 2 jaar
26 maart 2014 om 13:33
titanium1309 Gebruiker

Ik koop ze niet meer, ik heb deze in een alu-profiel gestoken om toch die extra koeling te geven om hun levensduur te verlengen. Er zijn LED’s die al verkleuren en er zijn klein groepjes van 3 die gevoelig minder licht geven. Ik heb er nu 1 gekocht in een pro-winkel inclusief alu-profiel, ok duurder maar brand nu al 2 jaar zonder 1 verkleurd lampje! Ik persoonlijk moet ze niet meer hebben, omwille dat ze sneller verkleuren als de duurdere materialen, en omdat zulke remote controls geen al te lange levensduur hebben.

26 maart 2014 om 13:38
Scum Gebruiker

@Quintezz-Expert:

Is het mogelijk om de gehele LED strip per 3 LEDs te programmeren in elke afzonderlijke kleur en apart aan te sturen, zodat niet elke 3 LED’s hoeven te branden? Als je begrijpt wat ik bedoel?

26 maart 2014 om 13:49
Scum Gebruiker

In dit geval te programmeren icm een Raspberry PI.

26 maart 2014 om 13:50
Official Product Expert Quintezz-Expert Official Product Expert

@scum: nee dit is niet mogelijk.

26 maart 2014 om 13:59
Scum Gebruiker

Helaas. Met dit antwoord ga ik deze strip niet aanschaffen. Ben namelijk op zoek naar een strip die wel te programmeren is.

26 maart 2014 om 14:54
l.schumacher Gebruiker

Ik heb ook veel gedoe helaas met dit product. De service is prettig en ze sturen zo een nieuw onderdeel maar ik heb het gevoel dat de kwaliteit zeer matig is. Op dit moment heb ik led-uitval in alle strips. dan weer begint het te knipperen dan weer vallen stukken uit. Ook nu weer is de service behulpzaam en kan ik alle in een boekenkast verwerkte strips demonteren en terugsturen en kijken ze wat ze kunnen doen. Maar ik heb nauwelijks puf om dit allemaal te doen want het vertrouwen in het product is ver weggezakt en dit ondanks de aardige service!

26 maart 2014 om 15:26
Scum Gebruiker

Misschien dat ze standaard 2 strips kunnen leveren voor de prijs van 1, mocht er wat kapot gaan heb je iig een reserve :)

26 maart 2014 om 15:36
ctmax Gebruiker

Zelfde hier, in juni 2012 gekocht. Laatste maanden vallen er steeds meer leds uit, sommige kleuren werken niet meer, of worden niet goed weergegeven. Erg jammer. Als de strip werkt ziet het er supergaaf uit, zo gaaf zelfs dat anderen de strip ook willen kopen als ze hem werkend hebben gezien. Zoals het nu lijkt houd een strip het bij lange na geen 2 jaar vol, dat vind ik wel erg kort. Strip brand hooguit een paar uren per week…

26 maart 2014 om 16:13

@ctmax: graag even een mail naar support@quintezz.com, gaan ze het met u oplossen.

26 maart 2014 om 15:43
Contact.Henk Gebruiker

@Quintezz-Expert Goedemiddag. Ik zoek een LED strip waarvan wit licht overeenkomt met een gloeilamp. Is dat bij deze het geval? Ik heb er namelijk al diverse geprobeerd en bij allemaal is wit licht meer blauw dan wit (ook RGB strips).

26 maart 2014 om 16:17

@contact.hen..: Indien u een echte normale warm witte kleur wilt hebben dan is dat inderdaad moeilijk voor een led strip als deze. U kunt wel zelf de kleur mengen en programmeren zodat deze warm wit is. indien u alleen maar wamr wit wilt gebruiken en eigenlijk geen kleuren dan raden we u de echte warm witte versie te bestellen. http://www.quintezz.com/en/shop/4802-intext-lighting/product/6346-warm-white-flexkit-300-led

26 maart 2014 om 16:18
Bresjnef Gebruiker

Kan ik de RGB Flexkit T-splitter + cable gebruiken om deze ledstrip door te knippen en in het midden aan te sluiten? Moet ik dan ook solderen?

Ik wil de ledstrip onder een kast hangen, midden onderin de kast zit een gat waar ik de aansluitkabel doorheen kan voeren.

Bedankt,

Paul

26 maart 2014 om 16:28

@bresjnef: U dient dan inderdaad de T-splitter te gebruiken maar u dient dan inderdaad een soldering te maken aan de led strip. Deze 4 pin connectors worden met de T-splitter meegeleverd.

26 maart 2014 om 21:10
psepers Gebruiker

mmm… waarschijnlijk te laat voor een reactie, maar niet geschoten is altijd mis!

Er zit geheugen in voor de laatste stand. Werkt dit geheugen ook als je hem uitschakelt door de stroom er af te halen ipv hem uit te schakelen met de afstandbediening?

Bedankt alvast

Patrick

26 maart 2014 om 22:41
gekkedave Gebruiker

Even voor je getest hier, op al je vragen kan ik met ‘Ja’ antwoorden.

5 april 2014 om 14:18
Ironburn Gebruiker

Ls,

ik zit met het volgende probleem. ik heb zo’n set gekocht maar als ik hem nu aansluit doet de kleur rood het niet.

Ik heb een tijd geleden zo’n zelfde set gekocht en deze led’s op aangesloten dan doet rood het wel. Mijn vermoeden is dat de led controller niet goed werkt.

Ik heb het aangemeld als defect bij ibood. Maar moet ik nu alles terug sturen of alleen de led controller?

Ik hoor het graag van u.

19 april 2014 om 04:06

Beste ironburn,

Even mailen met support@quintezz.com. Daar lossen ze het op voor je.

Groeten

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.