27 maart 2014 om 00:00
iBOOD

Makita krachtige combihamer SDS-Plus 800 Watt

Niet alleen voor de thuisklusser maar ook voor de echte pro. Door zijn slagkracht is dit de ideale boorhamer voor boren en beitelen. Met gemak boor of beitel je gaten van 26 mm in beton. En door "Smart Impact Technology" (SIT) kan deze machine tot wel 50% sneller boren. De boorkop is geschikt voor SDS-PLUS boren. Door de ergonomische vorm en grip van de boor kun je gemakkelijk en prettig boren in zowel het plafond, de vloer als een muur. Diepteaanslag kan met een druk op de knop gewijzigd worden. De functiekeuzeschakelaar zit aan de onderzijde van de machine zodat deze beter beschermd is tegen schade. Met de Links/rechts schakelaar zorg je ervoor dat hij links en rechtsom draait, dit doet hij beide even snel en krachtig. Door de uitstekende stofafdichting bij de boorhouder wordt deze ook perfect beschermd tegen steenstof. Last but not least beschikt de boor over een slagstopfunctie om te voorkomen dat de boorhouder of de boor stuk slaan.
  • Merk: Makita
  • Type: HR2610 Combihamer SDS plus 800W
  • Opgenomen vermogen: 800 Watt
  • Geschikt voor SDS-PLUS boren: ja
  • Variabele elektrische toerenregeling: ja
  • (Veiligheids)slipkoppeling: ja
  • Aantal instelbare beitelstanden: 40 Standen
  • Slagkracht (EPTA): 2,4 joule
  • Aantal slagen: 0-4600 min-1
  • Toerental onbelast: 0-1200 min-1
  • Kabellengte: 4,0 m
  • Vibratie ah boren: 2,5 m/s²
  • Vibratie ah hamerboren: 15,0 m/s²
  • Vibratie ah beitelen: 9,5 m/s²
  • Geluidsdrukniveau: 91 dB(A)
  • Ideaal boorbereik (beton): 4 - 16 mm
  • Cap. boren in beton: 26 mm
  • Cap. boren in hout: 32 mm
  • Cap. boren in metaal: 13 mm
  • Cap. kroonboor: 68 mm
  • Cap. kernboren: 80 mm
  • Afm. LxBxH: 361x77x209 mm
  • Gewicht: 2800 gram
  • UK-Product: EU-plug inbegrepen
  • In de doos: Diepteaanslag, koffer, HR2610 Combihamer
  • Garantie: 2 jaar
27 maart 2014 om 00:05
huskarl Gebruiker

Geen gekke prijs; boren en beitellen!

Ik heb zelf een bosch machine van 200,- exc btw

Aanrader dus!

27 maart 2014 om 00:27
s100spit Gebruiker

Wat wilde je gaan beitelen terwijl dit type geen draaistop heeft volgens mij.

27 maart 2014 om 00:51
krijgsheer Gebruiker

Naar iets dergelijks was ik op zoek, bedankt ibood.

Nog een vraagje: Kun je oude boorkoppen hiermee nog gebruiken of is dit enkel voor SDS boren?

27 maart 2014 om 01:31
nonumber Gebruiker

@s100spit: Ja, dit type heeft wel een slagstop. Staat zelfs in de beschrijving!

27 maart 2014 om 05:12
erikson09 Gebruiker

Denk wel een mooie machine. Prijs is niet spectaculair. Zelf een tijd geleden een nagenoeg zelfde Makita gekocht voor twee tientjes minder en dan zonder dat geklungel met een euroverloop stuk. Boren in hout en metaal kan maar dan alleen met een los bij te kopen snelspankop en dan blijft het nog niet echt ideaal omdat de machine dan erg lang wordt. 1200 toeren is eigenlijk ook niet voldoende voor boren in hout en metaal. Kortom, voor beton is die perfect, voor ander werk zou ik een andere machine pakken.

27 maart 2014 om 06:49
PeterVanSteen Gebruiker

@ s100spit

http://www.makita.com.au/products/power-tools/item/hr2610-26mm-rotary-hammer

Helemaal aan ‘t eind : mede select : rotation only – rotation and hammering – hammering

27 maart 2014 om 08:30
DirkV1971 Gebruiker

Jammer, alleen SDS.

Mijn ouwe Dewalt is langzaam aan het overlijden, en ben opzoek naar een vervanger.

Hoop dat er binnenkort nog een met een gewone snelspankop langs komt.

27 maart 2014 om 09:00
successor1205 Gebruiker

@ibood : Graag ook een foto van die stekker en die UK plug. Als ik het koop plan ik dat ding regelmatig hier te gebruiken. Ik moet zeker zijn dat het doenbaar is met die adapter.

27 maart 2014 om 09:07
Doppert Gebruiker

Waarom dat geklungel met een adapter? Gewoon de stekker afknippen en bij de bouwmarkt een normale stekker met randaarde kopen. Moet toch voor iemand die wil gaan klussen geen probleem zijn? Doe ik zelf ook, is misschien 5 – 10 minuten werk.

27 maart 2014 om 09:33
bwakconcker Gebruiker

En … weg … garantie…

27 maart 2014 om 09:46
erikson09 Gebruiker

@Doppert

Omdat misschien niet iedereen zin heeft om bij een nieuw apparaat deze meteen te moeten castreren om er een bouwmarkt stekker aan te prutsen. Weet ook niet of je dan ook meteen de garantie kwijt bent. Zo’n gegoten stekker die er standaard op zit gaat ook langer mee dan een losse stekker en zo’n euro adapter is ook niet ideaal. Misschien moeten we maar eens een petitie starten tegen de UK-stekker-aanbiedingen hier op IBood! 

27 maart 2014 om 10:06
danny-huiberts04 Gebruiker

Als je je garantie wil behouden, koop je toch gewoon een compleet snoer met stekker. Deze wissel je om voor het originele snoer, haal je geen zegelingen door en kan je eventueel de originele stekker ook weer terug zetten.

27 maart 2014 om 11:03
pietervh Gebruiker

Ik wacht op een 18V, 3Ah klop,boor- en schroefmachientje van makita.

Komt er nog zo ééntje aan Ibood? Anders bestel ik elders…

27 maart 2014 om 23:32
Dime73 Gebruiker

@ krijgsheer : http://www.toolstation.nl/shop/Boren/Boorkoppen+en+boorslijper/Snelspanboorkop+met+SDSplus+adapter/d110/sd2916/p74928

Google sds adapter en je krijgt nog genoeg opties. (de sds machines zijn naar mijn mening de echte, ook al zit er wel verschil in natuurlijk, de rest is dhz spul, maar goed ik werk er dan ook al 24 jaar mee beroepsmatig)

Voor de rest van de posts mbt de stekker, er zijn ook goede stekkers te koop mensen die zitten als “gegoten” ligt er net aan wat je koopt, koop niet zo’n hardplastic onding maar een echte neopreen stekker met zo’n spatwaterdichte lange kraag/ingang.

Dat het prutswerk zou betreffen ligt geheel aan uzelf als u een stekker veranderd en is onzin

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.