7 april 2014 om 00:00
iBOOD

Small Boss, bureaustoel, zwart

Een goede bureaustoel is een absoluut vereiste als je veel achter het bureau te vinden bent; zowel thuis als op het werk. In een kwalitatief goede stoel is je postuur beter, voel je je beter en dit kan tot hogere productiviteit leiden. Of een hoger ontspanningsniveau, maar dat is natuurlijk afhankelijk van de situatie. Maar goed, we hebben een partij comfortabele bureaustoelen op voorraad en iBOOD zou… nou ja, iBOOD niet zijn als we ze niet van de hand zouden doen. Dus bij deze: de Small Boss bureaustoel! Deze bureaustoel past door zijn tijdloze design en klassieke vormen in elk interieur. Het vijfpotige frame is vervaardigd uit gepolijst aluminium en is uitgerust met verchroomde wieldoppen. Hetzelfde geldt voor de verchroomde verstelhendels op de stoel. De zitting is bekleed met runderenleder en is verstelbaar. Het neigmechanisme kan geblokkeerd worden in 5 posities en is instelbaar op het gewicht van de gebruiker. Door de antislip wielen is de Small Boss te gebruiken op houten vloeren, tapijt, beton en andere oppervlakken. Een leuke extra is dat de armleuningen afritsbaar zijn. Dus als je een extra stukje comfort wilt hebben zit je goed, maar als je ze er af wilt halen omdat het er leuk uit ziet dan zit je ook goed. De Small Boss is dus een heerlijke bureaustoel, hij is mooi, comfortabel… wat wil je nog meer?
  • Type: Small Boss bureaustoel
  • Kleur: zwart/metaal
  • Materiaal: gepolijst aluminium frame (5 poten), verchroomde wieldoppen, verchroomde hendeltjes; de zitting is bekleed met runderenleder
  • Lage rug
  • Wielen zijn geschikt voor gebruik op hout, tapijt, beton en andere oppervlakken
  • Antislip wielen
  • Afritsbare armleuningen (deze zijn gemaakt van kunstleer)
  • 360° draaibaar
  • Het neigmechanisme is in 5 posities te blokkeren en af te stellen op het gewicht van de gebruiker
  • Zithoogte 46-53 cm
  • Hoogte 97-107 cm
  • Breedte 56 cm
  • Diepte 47 cm
  • Garantie: 2 jaar
7 april 2014 om 00:04
saito Gebruiker

Maximum gewicht?

En van welk materiaal zijn de wieltjes?

7 april 2014 om 11:21
Moderator Willy Moderator

Het maximale gewicht dat deze stoel kan dragen is 120 kilo. Groetjes Willy

7 april 2014 om 02:26
W84 Gebruiker

Lijkt me een fijne stoel en laminaat proof (I hope). *denkt diep na* :)

@ibood: Jullie hebben iemand in dienst die niet kan Photoshoppen! :p

7 april 2014 om 10:16
TeundeS Gebruiker

Naar mijn weten (ik heb zelf een zelfde soort modelletje gehad) zal dit niet heel goed voor je laminaat zijn aka als je maar lang genoeg rondrijdt kan je je laminaat weggooien. Wordt toch echt een mat onderleggen.

7 april 2014 om 11:23

De leverancier geeft aan dat het medium kunststof wieltjes zijn die geen krassen achter laten op tapijt, parket, hout en beton vloeren. Echter zou ik wel zeggen dat het afhangt van de kwaliteit van je vloer. Groetjes Willy.

7 april 2014 om 04:23
squidgyboy Gebruiker

wat is het maximale draaggewicht

7 april 2014 om 11:23

120 kilo is het maximale draaggewicht, groetjes Willy

7 april 2014 om 08:18
pvb001 Gebruiker

Hopelijk komt deze binnenkort in het wit voorbij.

7 april 2014 om 11:24

We geven je tip door, groetjes Willy

7 april 2014 om 09:27
cannuccia Gebruiker

Slecht gejat van een iconisch ontwerp van Charles en Ray Eames.

7 april 2014 om 09:38
krichri Gebruiker

bij 1 van de concullega’s kwam deze verleden week in beeld. Was toen wat duurder dan de prijs van iBood.

7 april 2014 om 09:56
Dolfje Gebruiker

Ik wou graag weten of de zithoogte belast of onbelast is weergegeven (dit ivm mijn bureauhoogte)

7 april 2014 om 11:24

De zithoogte wordt onbelast weergegeven, wanneer je gaat zitten zakt het 1 a 1,5 cm in. Groetjes Willy

7 april 2014 om 11:06
Maarten_56 Gebruiker

Het neigmechanisme kan geblokkeerd worden in 5 posities en is instelbaar op het gewicht van de gebruiker
Leuk, kan de rugleuning of zitting apart versteld worden?

7 april 2014 om 11:32

Ga het navragen!

7 april 2014 om 11:45

De zitting en de rug zijn niet verstelbaar. De stoel kan 360 graden ronddraaien en achterover neigen.
Groetjes Willy

7 april 2014 om 11:07
be.akkermans Gebruiker

Al mijn vorige (goedkopere) bureaustoelen hebben het probleem dat het zitvlak op lange termijn plat gezeten wordt, waardoor ge uiteindelijk ongeveer op het hard gedeelte onder de zachtere vulling zit. Is dit een probleem dat deze stoel uiteindelijk ook zal hebben? Ik ben al even op zoek naar een deftige en betaalbare bureaustoel, en dit lijkt me wel wat. Ik ga hem echter niet kopen als ik binnen enkele maanden toch weer hard en oncomfortabel kom te zitten… Iemand hier een idee van?

7 april 2014 om 11:32

Ga het navragen!

7 april 2014 om 11:47

@be.akkermans:

De stoel waar je over bespreekt betreft een bureaustoel met foam vulling waarschijnlijk. Als er goedkope foam is gebruikt, dan blijft dat op lange termijn niet goed. De small boss heeft geen foam, het is al een platte zitting. Omdat de zitting is gespannen tussen de chromen frames, zweeft deze. Het zit comfortabel, het comfort van de stoel wordt niet minder omdat het geen gebruik maakt van foam als zitcomfort. Groetjes Willy

7 april 2014 om 11:21
alexanderblaak Gebruiker

Voor de geïnteresseerden.

Ik heb via een concullega een jaar terug een grote en kleine uitvoering van deze stoel gekocht (voor een hogere prijs). Helaas kreeg ik 2 stoelen die niet in orde waren. Dit kan door slechte verpakking zijn geweest maar 2 stoelen zo nieuw uit de doos is wel toevallig. De armsteunen pasten niet goed (verbogen) en waren lastig daardoor te monteren. De rugleuning was scheef (doos van een hoogte gevallen?). Op de armleuningen zitten een soort van neplederen sokjes met een ritsje aan de onderkant en die waren beschadigd (gaatjes doordat ze waren gaan “wandelen” in de doos).

Nogmaals, ik kan dus pech hebben gehad maar als deze ook zo slecht worden verpakt (door dezelfde Chinese fabriek) dan vrees ik dat hier hetzelfde kan gebeuren. Wel vond ik de stoel lekker zitten behalve dat wanneer je achterover leunt en dan naar voren gaat zitten dat er dan een soort speling in de voet zit waardoor je een tik voelt. De wieltjes zijn van een soort grijs rubber (als ik het mij goed kan herinneren) dus w.s. geen zorgen over laminaat schade.

Ik denk dat de prijs / kwaliteitverhouding goed is, mits onbeschadigd ;-).

7 april 2014 om 11:27

Beste alexanderblaak,

Wat spijtig dat je het niet goed getroffen hebt.
Heb je garantie aangevraagd? Ben je zeker dat dit om dezelfde stoelen gaat?
Er bestaan nog wel wat varianten.

Wanneer stoelen transportschade hebben kunnen ze niet goed beoordeeld worden helaas.
Hopelijk heb je vervanging gekregen.

Groetjes Willy

7 april 2014 om 13:42
Daanlj Gebruiker

Is de stoel nog optimaal te gebruiken wanneer de armsteunen niet worden gemonteerd, danwel later te gedemonteerd? Of is het zo dat de stoel dan niet volledig in elkaar te zetten is/mankementen krijgt bij demontage van de armsteunen?

7 april 2014 om 14:20

Het gebruik van de armen heeft geen invloed op de funtionaliteit.

Je kunt de armen er zonder moeite afhalen waardoor de stoel gewoon functioneert.

Ook voor de stabiliteit is de arm niet van belang.

7 april 2014 om 13:44
Daanlj Gebruiker

*Met armsteunen doel ik op de gehele leuningen.

7 april 2014 om 14:17
Patty Koot Gebruiker

Dit is een perfect formaat, past keurig in mijn thuis-kantoortje. Heb nu een reusachtige stoel waardoor het allemaal erg krap is.

7 april 2014 om 14:59
Peukebeuke Gebruiker

Keurig stoeltje die ik nu heb is toch wel aan het aftakelen….

7 april 2014 om 17:24
whiplash1990 Gebruiker

Ik had niet moeten gaan googlen, zie dat er ook een big boss is. Als die voorbij komt ben ik verkocht.

7 april 2014 om 18:13
cheng.li Gebruiker

Leuk stoelen, zolang je er maar niet voor langere tijd erop gaat zitten. De meeste design bureau stoelen zijn op een paar uitzonderingen na niet erg ergonomisch.  Had eens paar dagen op een soortgelijke Eames  stoel gezeten, kreeg rugklachten, stijve nek  e.d.

7 april 2014 om 22:06
Milo1982 Gebruiker

Spijtig genoeg uitverkocht. Hopelijk komen ze op korte termijn nog eens als dagaanbieding terug, had wel interesse.

7 april 2014 om 22:46
jayse Gebruiker

Mooie stoel, helaas uitverkocht!?!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.