10 april 2014 om 00:00
iBOOD

Bormioli Rocco Electra 24-delige glazenset

Ieder heerlijk drankje verdient het om uitgeschonken te worden in een van deze 24 Electra glazen uit deze set van Bormioli Rocco. Star Glass van hoge kwaliteit uit Italië. Jazeker Star Glass, met een hoofdletter. Dit verwijst naar een chemische samenstelling die gebruikt wordt in het productieproces dat een ultrahelder en ultrapuur glas voortbrengt dat loodvrij is, en dus ook recyclebaar. De aanwezigheid van onzuiverheden is zeer beperkt wat deze glazen vergelijkbaar maakt met kristal, alleen is dit type glas lichter en ook praktischer. De steel van elk glas wordt in een speciaal tractieproces uit een stuk glas gemaakt waardoor deze producten geen microscheurtjes bevatten wat een duurzamer product oplevert. Dankzij de toepassing van XLT technologie is de steel ook nog eens versterkt en geniet hij bescherming tegen de meest voorkomende vormen van breken zoals wassen en alledaags gebruik. Deze glazen gaan dus lang mee! Ze zijn vooral geschikt om de kleur van wijn te beoordelen aangezien het glaswerk de kleur niet beïnvloed. De rand van de glazen is afgesneden met een laser (en ondergaat daarna een afwerkproces) wat resulteert in dunne en ook uniforme randen die op hun beurt de waargenomen kwaliteit van de wijn verbeteren. En hebben we al gezegd dat de glazen van Bormioli Rocco in samenwerking ontwikkeld zijn met de Italiaanse vereniging van sommeliers? Kijk eens aan! Al bevat deze set niet alleen wijnglazen. Deze 24-delige set bevat 12 wijnglazen (6x35cl en 6x44cl) en 12 water glazen (6x38cl laag en 6x39cl hoog). Wijnglazen voor wijn – uiteraard – en waterglazen voor water maar natuurlijk ook cola of iets dergelijks. Altijd makkelijk om te hebben als er visite voor de deur staat. Proost!
  • Merk: Bormioli Rocco
  • Type: 24-delige glazenset
  • Star Glass: ultrahelder, ultrapuur en loodvrij
  • Vergelijkbaar met kristal maar dan lichter en praktischer
  • De steel wordt in een special tractieproces gefabriceerd uit een stuk glas wat een robuuster product zonder microscheurtjes oplevert
  • Versterkte steel geniet extra bescherming dankzij de toepassing van XLT technologie
  • Dunne randen op het glas versterken de waargenomen kwaliteit van de wijn
  • Glazen beïnvloeden de kleur van de ingeschonken wijn niet wat ze uitermate geschikt maakt voor het proeven van wijn
  • Ontwikkeld in samenwerking met de Italiaanse vereniging van sommeliers
  • Deze set bestaat uit: 12 wijn glazen (6x35cl en 6x44cl) en 12 water glazen (6x38cl laag en 6x39cl hoog)
  • Gewicht wijn glazen 35cl (6x): 930 gram
  • Gewicht wijn glazen 44cl (6x): 990 gram
  • Gewicht water glazen 38cl (low, 6x): 882 gram
  • Gewicht water glazen 39cl (high, 6x): 984 gram

10 april 2014 om 06:50
joossve Gebruiker

@Bormioli-Rocco-Expert

Zijn deze glazen vaatwasbestendig en zijn ze onderhevig aan kalkaanslag?

10 april 2014 om 09:13
Raven22 Gebruiker

Dat zou ik ook graag willen weten, met name de vaatwasbestendigheid. Beetje knullig dat dat nou net weer niet vermeld staat tussen alle reclamepraatjes.

10 april 2014 om 09:26
Moderator Willy Moderator

Het wordt nagekeken en anders dan is hier gelukkig om 11 uur de Expert! Groetjes Willy

10 april 2014 om 11:08
Official Product Expert Bormioli-Rocco-Expert Official Product Expert

Goede morgen,

De glazen zijn inderdaad vaatwasmachinebestending.

Onderhevig aan kalkaanslag is een iets ingewikkelder verhaal: alle producten, die je in de vaatwasser plaatst zijn hieraan onderhevig en hoe je hier het beste mee omgaat: vele mensen <-> vele meningen.

Een en ander is afhankelijk van de hardheid van het water ( per regio verschillend), de machine die je gebruikt, de doseringen van zeep, spoelmiddelen, zout.

Ik verwijs graag door naar de websites van uw waterleidingbedrijf, de fabrikant van uw vaarwasser en uw zeepfabrikant. Ook is er verder op internet veel te vinden over dit onderwerp.

Mijn  persoonlijke ervaring: indien nodig: af en toe – indien nodig – even met de hand wassen en ze zijn  weer als nieuw..

Ik hoop u hiermede van dienst geweest te zijn

10 april 2014 om 10:32
milads Gebruiker

Op Bol.com staat dat ze vaatwasbestendig zijn…

10 april 2014 om 11:05
Raven22 Gebruiker

Ook op de site van Bormioli staat het. Ik zie er echter toch maar vanaf, ze zijn wel erg groot qua afmeting.

10 april 2014 om 13:59
Anna Graham Gebruiker

Hahaha dat filmpje daar kan ik wel wat mee, ziet er stevig uit. Vorige set glazen die ik kocht bestaat alleen nog uit singletjes…

10 april 2014 om 14:54
Antje23 Gebruiker

@Bormiolo-Rocco: Hoe hoog zijn de wijnglazen (rood en wit even hoog)? In cm?

10 april 2014 om 15:27
Official Product Expert Bormioli-Rocco-Expert Official Product Expert

Hallo

44 cl glas is 21,6 cm hoog

35 cl glas is 20,4 cm hoog

10 april 2014 om 16:46
Bas Sillen Gebruiker

Dat zijn mooie grote glazen, past de inhoud van standaard blikje in dat schiet tenminste op.

10 april 2014 om 18:02
homebak5 Gebruiker

Waar ik werkte in de horeca hadden we deze glazen, sterk merk. Mooie kwaliteit, volgens mij verder niet zo bekend (let er niet zo op). Ik sla een zetje in.

10 april 2014 om 19:23
Mevrouwdaelder Gebruiker

Twijfel nog, heb ze eigenlijk niet (echt) nodig. Iemand ervaring met dit merk?

10 april 2014 om 20:33
Sarrr Gebruiker

Heeft de webredacteur een abonnement op de spatiebalk?

10 april 2014 om 21:13
Pindakaas43 Gebruiker

Moederdag cadeau weer binnen!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.