14 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Neato Robotstofzuiger, XV Signature Pro

Nooit meer je huis stofzuigen. Dat klinkt als een droom… Ja, als een droom die uit gaat komen als je deze the XV Signature Pro robotstofzuiger in huis haalt. Met zijn vierkante voorzijde en lage design werkt hij makkelijk langs muren en zuigt hij een maximum aan vuil, stof, puin en haren van huisdieren op. En dat zonder zijn zuigkracht te verliezen. Hij stofzuigt het huis systematisch en scant tegelijkertijd zijn omgeving zodat hij weet waar hij is geweest en waar hij heen gaat. Hij beweegt zich van kamer naar kamer, kiest daarvoor de beste route en komt ook in hoeken en onder meubels. Allemaal dankzij de geavanceerde Laser Guided Navigation and Smart Sensor Technology. Laat hem zijn werk doen op vaste tijden of zet hem aan als het je uitkomt. Het kan allemaal. Het veelzijdige borstelsysteem biedt een uitkomst voor elk vloertype. De blade brush is geschikt voor op het tapijt terwijl de combi borstel heel goed is voor het opzuigen van puin en haren van huisdieren op alle vloertypen. Daarnaast is deze heel stil op harde vloeren. De XV Signature Pro beweegt zich moeiteloos van het ene vloertype naar het andere. Hij wordt geleverd met twee high performance filters waardoor hij schonere lucht uitblaast, dat is ideaal voor mensen met allergieën. En hij beschikt over een groot vuilreservoir waardoor stofzakken overbodig worden. Dus wat let je om je huis voortaan te laten stofzuigen door een robot? Door deze XV Signature Pro robot stofzuiger van Neato.

• Merk: Neato
  • Type: XV Signature Pro robotstofzuiger
  • Kleur: zwart
  • Vierkante voorzijde en laag design voor een maximale opname van vuil, stof, puin en haren van huisdieren
  • Verliest zijn zuigkracht niet
  • Advanced Laser Guided Navigation met Smart Sensor Technology
  • 1) Scant en reinigt je huis systematisch;
  • 2) Weet waar hij geweest is en waar hij heen gaat;
  • 3) Beweegt zich automatisch van kamer naar kamer en kiest de beste route
  • 4) Werkt makkelijk in hoeken en onder meubels
  • Werkt op vaste tijden of ad hoc
  • Gaat automatisch terug naar zijn oplader indien hij meer stroom nodig heeft
  • Software updates kunnen worden geïnstalleerd zodra ze voorhanden zijn
  • Veelzijdig borstelsysteem biedt uitstekende prestaties op elk vloertype
  • Beweegt zich makkelijk voort van het ene vloertype naar het andere
  • Beschikt over een groot stofreservoir
  • 2 high performance filters voor schonere lucht; ideaal voor mensen met allergieën
  • Afmetingen: 31.75 × 33.02 × 10.16 cm
  • Gewicht: 4,3 Kg
  • Garantie: 2 jaar
14 mei 2014 om 00:13
CARRe1976 Gebruiker

beste koop geweest die we gedaan hebben verleden jaar !!!

14 mei 2014 om 22:05
Dan-jelle Gebruiker

voor mij ook zou hem niet meer kunnen missen

14 mei 2014 om 22:14
Dan-jelle Gebruiker

niet twijfelen dit is hem echt de beste robotstofzuiger na het lezen van heel veel revieuws

14 mei 2014 om 00:25
BulletGoof Gebruiker

Ben al tijdje aan het uitkijken naar zo een robotstofzuiger… ga er een nacht over slape nu en straks zien of hij het waard is of niet :) gebruikerservaringen zijn altijd welkom.

14 mei 2014 om 09:37
RDDR Gebruiker

Ja: robotstofzuiger moet je Neato of iRobot (Roomba) hebben; beiden werken uitstekend. Andere merken hebben een achterstand op die 2. Zelf ben ik zeer tevreden iRobot gebruiker en zou zeker weer een nieuwe willen als deze defect raakt. Of dat dan weer een iRobot wordt of een Neato zien we tegen die tijd wel.

14 mei 2014 om 00:56
Fallenwout Gebruiker

Ik heb de xv-15 variant.  Zeeeeeeeer tevreden van. Ik zou hem zo opnieuw kopen.  Beste koop.

14 mei 2014 om 01:29
pruis Gebruiker

Ik heb vorig jaar de Neato gekocht. Niets dan miserie mee gehad, er zijn op internet heel wat problemen te vinden die eigen zijn aan die toestellen. Momenteel is ons toestel teruggestuurd naar iBood. Bericht gehad dat ze het niet kunnen herstellen in eigen servicecentrum en het toestel naar Neato moet.

Vrienden van ons hebben het toestel ook gekocht en hebben intussen van iBood hun geld terug ontvangen: toestel 2x moeten terugsturen en niet te herstellen.

Voor mij nooit meer deze Amerikaanse rommel!

14 mei 2014 om 02:08
stijntje Gebruiker

Cleanie cleanie you housie

14 mei 2014 om 02:29
Bhard Gebruiker

Deze zuigt ook echt; werkt prima op “normale” vloerbedekking. Scherpe prijs voor deze variant met exta borstel en beter filter.

14 mei 2014 om 02:42
ibood_user19 Gebruiker

Geen slechte deal. Ik ben al een tijdje op zoek maar ik lees alleen maar verhalen over een korte levensduur (<1,5 jaar). Heeft iemand dit apparaat al langer dan 2 jaar of is dit ding nog niet zo lang op de markt? 81 % van amazone.com reviewers blijkt toch tevreden te zijn….

Lees eens meer op:

http://www.amazon.com/Neato-XV-Signature-Pro-Allergy/product-reviews/B00CBW63QU/ref=dpx_acr_rat_t6_txt?showViewpoints=1

14 mei 2014 om 03:17
shibbyfiets Gebruiker

jammer geen voorborstels en maakt veel lawaai zo te horen en zien. had hem liever ook met een dweil gezien

14 mei 2014 om 07:48
Dingeske Gebruiker

@ user19: Mijn eerste Neato XV-25 was super maar inderdaad al stuk na 1 jaar dagelijks gebruik (laser draaide niet meer).
Heb zonder problemen mijn geld terug gekregen en dus een gratis Neato gehad voor 1 jaar. :)

Met dat geld heb ik een maand later de (toen) goedkopere XV Signature Pro gekocht. Die is eigenlijk hetzelfde als de Neato XV-25 maar met minder magneet strip. Deze draait nu al bijna een jaar zonder problemen en zorgt elke dag voor een propere vloer zonder hondenhaar of zand.

Als er vragen zijn over de XV Signature Pro hoor ik het graag.

FYI: Neato Robotics heeft een paar maand terug de BotVac uitgebracht, een verbeterde versie van de XV-series met een kanten borsteltje. Dat is echt wel nodig want nu moet ik elke week nog 1 keer de hoekjes in huis stofzuigen.

14 mei 2014 om 07:51
gsx3000 Gebruiker

Ik vraag mij af wie er niets in zijn huis heeft staan.

Als ik zie hoeveel kasten zetels tafel en stoelen er in mijn woonkamer staan waar dit ding niet onder of langs kan.

Denk dat ik nog lang zelf zal moeten stofzuigen om het netjes te houden.

Dus ook onder de zetels tafel en stoelen en kasten.

14 mei 2014 om 09:38
RDDR Gebruiker

Hoe stofzuig je nu dan onder een kast? Als dit ding er niet onder past, past je stofzuigermond er ook niet onder.

14 mei 2014 om 07:59
powdersurge Gebruiker

Vorige week de niet-Pro versie (borstel en filter minder) aangeschaft, vrij identiek toestel, maar dus wat vroeg voor een inschatting..

Toestel maakt zoals reeds vermeld wat lawaai tijdens het stofzuigen maar dat doet onze gewone Miele ook.

Botst nauwelijks; wel voorzorg nemen met losliggende/hangende draden

Onze gelijkvloers is proper! Elke dag een kwart tot half stofbakje viezigheid.

Even opletten bij het uitnemen van dat bakje wat het klepje (het filter) komt makkelijk los en dan ligt de inhoud in de Neato

Tevreden tot nu toe en even afwachten wat betreft bedrijfszekerheid..

14 mei 2014 om 08:36
Trinsec Gebruiker

Heb een Neato XV-15 en die is binnen een jaar al kapot. Accu werkt niet meer. Voor de rest was het wel een geinig ding behalve dat het zich op de gekste manieren kan laten vastlopen ergens in huis.

14 mei 2014 om 08:48
nemelex Gebruiker

Ik heb hem nu een 8-tal maanden in gebruik (ook hier op ibood aangeschaft). Ik laat deze 1 maal per week stofzuigen. Ben er vooralsnog heel tevreden van. Wel inderdaad opletten dat je zoveel mogelijk de vastlooppunten elimineert.

Hoe vaak heb jij hem laten stofzuigen dan als de accu het nu al begeven heeft?

14 mei 2014 om 09:17
Moderator Willy Moderator

Indien je de Neato bij iBOOD hebt gekocht (of ergens anders) kun je gebruik maken van de garantie lijkt mij, groetjes Willy

14 mei 2014 om 09:04
Kerby Gebruiker

ik heb deze eerder hier gekocht en ik ben zeer tevreden.
ok, hij maakt lawaai maar dat doet iedere zuiger.
het helpt als je het e.e.a. aan de kant zet maar dat is met gewoon stofzuigen ook zo.

ik kan niet zonder, bijna jammer dat ik hem nu niet weer kan aanschaffen.

er is wel één aandachtspuntje, de accu.
ik had het ook dat hij al na een paar minuten lafjes zuigen naar de oplader wilde. ik had niet het idee dat het aan de accu lag maar meer met hoe het apparaat de accu “interpreteerde”. hierop heb ik de accu’s mbv een 12 volt lampje vrijwel leeg getrokken en opnieuw bij de neato aangemeld als zijnde een nieuwe accu. nadat de accu’s helemaal opgeladen waren kon de neato bijna een uur zuigen op één acculading.

volgens de website van neato moet hij ook minstens 1-2 keer per week ingeschakeld worden om de accu goed te houden.

en het scheelt natuurlijk als je alles lekker aan de kant zet, hoe minder hij om dingen hoeft te manoeuvreren, hoe sneller hij klaar is en ook hoe langer hij met één acculading doet.

14 mei 2014 om 09:24
iboodjuul Gebruiker

Ik vraag me af of dit geschikt is voor tapijt …

14 mei 2014 om 10:11
danieldammann Gebruiker

Top apparaat. Ook op laagpolig tapijt. Heb ook een hoogpolig tapijt maar dat heeft niet echt veel zin.

Mooie aan dit apparaat is dat ‘ie echt zuigt, niet alleen borstelt. Die combinatie maakt het helemaal goed in tegenstelling tot andere zuig-robots.

Heb de mijne op ebay.com besteld, nog iets goedkoper dan hier. (sorry iBood, jullie willen ook de beste deal voor je klanten :) )

14 mei 2014 om 10:34
Connie Moeleker Gebruiker

Ik zat al een tijdje te twijfelen over zo’n robotje, is toch wel erg cool!

14 mei 2014 om 10:44
iboodgastje Gebruiker

Heb er nu 2 jaar een. Voor mijn ervaring lees mijn review, http://tweakers.net/productreview/57979/neato-robotics-xv-15.html

14 mei 2014 om 10:48
Acar132 Gebruiker

Wat is de duurzaamheid van de accu per werkperiode.
Ofwel hoeveel uur werkt de robot voordat deze weer terug gaat naar zijn oplaad station?
Hoe lang duurt het voordat deze weer is opgeladen?
En hoeveel m2 maakt hij schoon en binnen hoeveel tijd?

14 mei 2014 om 12:21
markheemskerk81 Gebruiker

Kijk ook al een tijdje uit naar een dergelijk apparaat. Deze en Roomba’s schijnen toch wel de betere te zijn.
Ik heb wel nog een vraag, ik mis een uitgebreide omschrijving van de meegeleverde inhoud van de verpakking, m.a.w. wordt deze ook geleverd met de bijbehorende magneetstrip???

14 mei 2014 om 12:26
kijkduin Gebruiker

ik heb m vorig jaar aangeschaft en laat m om de dag z’n gang gaan…….

ben er zeer tevreden over hondenharen no problemo….waarschuwt als reservoir vol is….. even legen en hij gaat weer als de brandweer!

Batterijen zijn idd een “dingetje” maar verder super…. kan en wil niet meer zonder!

zelf in de slaapkamer gaat ie tekeer….(zeer hoogpolig) hij heeft er moeite mee maar t lukt m wel….ook onder bank en bed…..

ik zou m zo weer aanschaffen (als t nodig is;>)

14 mei 2014 om 12:31
delphinedv Gebruiker

Wij hebben deze gehad, en waren op zich zéér tevreden over de prestaties, en hij reed toch elke dag rond.

Maar, hij moest dan ook wel werken. We hebben 3 jaar garantie gehad, en heeft in die tijd 4x binnen geweest, we hebben zowat alle mankementen gehad. Telkens een nieuwe in de plaats gekregen. Nu paar maanden geleden heeft hij het volledig begeven (1 maand uit garantie)

Qua prestaties écht zeer goed, qua levensduur voor die prijs is het ons erg tegengevallen.

Schoonmoeder heeft ook een Neato, zij heeft er in  2 jaar tijd nog niks van miserie gehad. Dus kwestie van geluk hebben?

14 mei 2014 om 12:43
-JohanS- Gebruiker

Iemand ervaring met hem in meerdere kamers tegelijk in te zetten? Vindt hij gemakkelijk alle kamers of slaat hij er soms over?
Lijkt me leuk om ’s morgens te vertrekken en ’s avonds in een gestofzuigd appartement thuis te komen :)

14 mei 2014 om 12:45
pietermech Gebruiker

Het enige wat me tegenhoud is de hoogte van dit beestje. Die past niet onder mijn living-meubilair. De Samsung Navibot serie is minder hoog en zou er wel onder moeten kunnen, maar heb precies meer vertrouwen in deze qua betrouwbaarheid.

14 mei 2014 om 12:52
Bigteute Gebruiker

Deze week hebben we zitten kijken voor een robotstofzuiger de keuze ging tussen deze en de roomba, uiteindelijk gingen we vandaag de roomba gaan kopen. Maar nu zie ik dat deze nog eens 170 euro goedkoper is en daarmee de roomba dubbel zo duur is (€730). Nu begin ik toch sterk te twijfelen. 

Ik heb wel nog een vraag: Wij hebben een lange gang (+- 20m) waarin er langs de rechterkant verschillende kamers zijn. dus vroeg ik mij af als hij:
1) de uitgang van de kamers makkelijk vindt en zich makkelijk kan verplaatsen naar de volgende kamer.
2) Indien nodig de oplader snel terug vind?
3) wat is het bereik van dit toestel? (kan hij op zijn minst 20m ver)?

14 mei 2014 om 13:01
pietermech Gebruiker

Leuke quote die ik vond:

“Ik vind het nog steeds wel een raar gezicht: Onze Neato werkt eerst de woonkamer af, daarna de hal en als laatste de slaapkamers (appartement). Opeens als hij ergens achterin een slaapkamer is, stopt hij met zuigen en kachelt hij op zijn gemak de slaapkamer uit, door de hal, richting de woonkamer.

Daar stopt hij even, alsof hij denkt “hoe zat het ook alweer?” en na een paar tellen rijdt hij met een keurige boog om de eettafel naar zijn laadstation.

Een centimeter of twintig voor het laadstation stopt ie, draait ie om en rijdt ie voorzichtig achteruit. De laatste paar centimeter schudt hij nog een beetje met zijn kont tot hij het laadstation raakt, alsof hij zich lekker effe nestelt op zijn plekje “

Bron: http://forum.fok.nl/topic/1959162/4/25

14 mei 2014 om 13:10
pietermech Gebruiker

Mooi filmpje, wel nog van een oudere versie van de neato, maar ik veronderstel dat deze het minstens even goed doet :)

http://youtu.be/y021R6c4uPE

14 mei 2014 om 15:29
amscy Gebruiker

1) Ja, mits je de deuren goed open zet is dat geen probleem. 
2) Dit kan soms even duren, dus niet direct maar een paar minuten langer…maar dat is toch niet zo storend?
3) geen idee, mijn huis is 11 diep en 6 breed en hij staat in een hoek en dat gaat prima.

14 mei 2014 om 22:12
Dan-jelle Gebruiker

hij vindt alle kamers wees gerust

en hij rijd ook niet zo maar zigzag hij rijdt gestructureerd, wat de roomba niet doet!

ik zet die van mij boven terwijl zijn laadstation beneden staat, als hij gedaan heeft, gaat hij gewoon terug staan waar hij begonnen is en laat een vrolijk geluidje horen dat hij klaar is! super !

14 mei 2014 om 15:25
amscy Gebruiker

Ik heb deze een jaar geleden via Ibood gekocht en ik ben er nog altijd erg tevreden mee. Ik heb deze gekozen omdat de ronde modellen nog wel een moeite hebben met de hoekjes. 
Ik woon in een huis (ongeveer 70 m2 beneden) wat erg strak is ingericht met een houten vloer. Op 2 dagen dat op het werk ben laat ik Neato zijn werk doen. Ik moet dan alleen wel de stoelen op de tafel zetten, anders is hij daar teveel tijd aan kwijt.
Een nadeel is dat hij soms wel eens stopt omdat de batterij op is, naar mijn idee soms te snel. Maar ik ben er ook niet bij geweest wat er dan gebeurd is. Meestal gaat het gewoon goed en vind hij zijn eigen weg terug naar de oplader. 
Ook maakt hij veel lawaai. Tenslotte zit er bovenop een kapje wat langs een aantal meubels schuurt. Dat hebben we opgelost door op het kapje wat zachts te plakken. Maar verder heb ik nooit problemen gehad. Ik denk dat het voor velen een perfecte oplossing is. Als ik andere comments lees kan je pech hebben…maar er zit altijd garantie op. Deze prijs is echt goed, dus ik zou het zeker doen.

14 mei 2014 om 15:29
attilla84 Gebruiker

Deze review is wellicht goed om te lezen:

http://nootrix.com/2013/12/roomba-vs-neato/

Deze Neato en de 880 zijn toch wel vergelijkbare modellen, maar het lijkt erop dat de Neato het toch op de meeste punten wel wint, maar vooral op prijs is het verschil erg groot.

14 mei 2014 om 16:05
markheemskerk81 Gebruiker

Waar is de product-expert op dit forum??? Mijn vraag of de magneetstrip wordt bijgeleverd is nog niet beantwoord?

14 mei 2014 om 16:18
ibood_user19 Gebruiker

Ik neem aan van wel. Dat is toch standaard?

De inhoud van het “standaard” pakket bij de webshops:

Inhoud verpakking

- stofzuigrobot, oplaadstation, magneetstrip, filter, gebruiksaanwijzing, handleiding op cd

Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord.

14 mei 2014 om 22:08
Dan-jelle Gebruiker

ja zit bij in de doos heb hem zelf

14 mei 2014 om 16:16
ibood_user19 Gebruiker

Na 3 weken research :-) (het is nml best een hoop geld) heb ik hem nu toch gekocht.

Wat mij over heeft gehaald is deze aanbieding:

- Prijs ligt met deze aanbieding echt een stuk lager dan bij de overige webshops;

- gestructureerd schoonmaken ipv een veredelde botsauto die de boel kan beschadigen;

- eerst een kamer geheel stofzuigen en dan pas naar de volgende ruimte ipv direct door naar de laatste kamer en dan geluk hebben dat alles wordt meegenomen (een kookeiland, of huis waar je rond kunt lopen is bij de concurentie funest voor de kwaliteit van het werk, hele delen worden overgeslagen);

- kortere tijd nodig om de kamer te stofzuigen ivm de intelligentie (het in kaart brengen van de ruimte en deuren dmv een laser) ipv kriskras door de kamer en dan wel 15x onnodig over dezelfde vloerdelen heen.

- gaat na het opladen weer verder waar deze is gebleven (dus ook in een andere kamer!!!, ipv weer bij het begin beginnnen zoals bij de concurent)

- hij zuigt dus ECHT ipv het opvegen van stof (dus net zoals een stofzuiger wat lawaai van het zuigen en een kortere batterijtijd, dus je hoort hem maar anders had ik wel een stoffer en blik gekocht);

- De garantietermijn is 2 jaar. Reken uit. 2x per week zuigen 2 jaar lang. 52×2x2=208 keer stofzuigen voor 349 euro = 1,60 euro per keer stofzuigen. Wat een gemak voor dat geld. Iemand inhuren kost meer……..

En nu zal ik er zelf wel achter komen of dit ook daadwerkelijk zo is…. :-) Succes!!

14 mei 2014 om 16:25
ThaDoc Gebruiker

Al een tijdje een tevreden gebruiker:

http://youtu.be/84A-Ja5J-NE

14 mei 2014 om 18:31
gjan88 Gebruiker

Wij hebben ” Blacky” al enkele jaren , niets dan lof , een goed en fijn apparaat, beslist een aanrader.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.