16 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Green Pan Bali 28 cm wok plus deksel en Thermolon™ antiaanbaklaag

Als je gezond wil eten kies je uiteraard voor goede groenten, maar dat is niet alles waar je tegenwoordig rekening mee dient te houden. Ook de materialen die je gebruikt: zo bewaar je alles in BPA-vrije bakjes en is er uit verschillende onderzoeken naar voren gekomen dat het teflon laagje niet zo goed is voor je gezondheid. Omdat wij om jou geven hebben we deze Greenpan Bali wokpan voor je geregeld. De pan is gemaakt van topkwaliteit materialen zoals gehard aluminium en natuurlijk de unieke Thermolon™ antiaanbaklaag. Ook is de bodem voorzien van een speciale warmte verdelende laag. Zo heb je dus geen extreem hete plekken in de pan maar bakt deze gelijkmatig bruin. De handvatten van de pan zijn gemaakt van hittebestendig materiaal en hebben een goede greep. Voor het sudderen van je favoriete gerechten zit er bij de pan ook nog een glazen deksel. En last but not least, zijn alle pannen milieuvriendelijk gemaakt. Al met al, goed voor jou, beter voor het milieu en met deze prijs ook nog eens goed voor je portemonnee!
  • Merk: Green Pan
  • Type: Bali 28 cm wok incl glazen deksel
  • Materiaal: Gehard aluminium en Thermolon™
  • Voorzien van Thermolon™ antiaanbaklaag
  • Perfecte warmteverdeling voor gelijkmatig bakken en braden
  • Pan is hittebestendig tot 450°C
  • Ergonomische hittebestendige handvatten
  • Hoofdzakelijk gemaakt uit gerecyclede en geupcyclede materialen
  • PFOA-vrij gemaakt wat tot wel 60% minder CO2 uitstoot leidt
  • PTFE- en siliconenvrij
  • Garantie 2 jaar
16 mei 2014 om 00:08
stinoo Gebruiker

Mooie grote pan! Helaas niet voor Inductie :(

16 mei 2014 om 00:09
robvnl Gebruiker

Is deze pan vaatwasser bestendig?

16 mei 2014 om 00:27
Tibbi3 Gebruiker

2 stuks besteld! Mooie prijs, alleen kon ik dit model (Bali) nergens op internet vinden. Andere (nieuwere?) reeksen zitten snel op 60 euro per stuk. Milieuvriendelijke productie is natuurlijk mooi meegenomen :)

Stino,de Greenpan Siena 3D wokpan 28 cm voor inductie is deze week bij de AH in de actie voor € 36,99  of € 22,99 + 1000 airmiles. Wellicht is dat iets voor je?

16 mei 2014 om 00:28
triman Gebruiker

Ik zeg google even…

16 mei 2014 om 00:32
robvnl Gebruiker

google even… dat heb ik. Het staat nergens dus zal het niet vaatwasser bestendig zijn.

16 mei 2014 om 00:46
robvnl Gebruiker

wtf.. hier is het:

Herhaaldelijk gebruik van vaatwasser zal anti-kleefeigenschappen doen afnemen.
Niet geschikt voor inductie.

16 mei 2014 om 06:47
Pistache Gebruiker

Na enkele maanden gebruik is de anti-bak eigenschap er bij ons afgegaan. Aan de pan ziet je zelf niks.

De grootste miskoop ooit. Toen heb ik 80€ betaald in een kookwinkel.

16 mei 2014 om 07:59
asterduc Gebruiker

heb dezelfde ervaring.

Vorig jaar een setje greenpan gekocht en na een dikke maand konden we er echt geen ei meer in bakken.

Volgens een kennis zou dat komen omdat we éénmaal de pan te heet hebben laten worden of iets hebben laten aanbakken.

De pannen gaan bij ons in de vaatwasser.

Wat ook de oorzaak is, het was een dure grap.

Momenteel hebben we goedkope pannen met keramische laag en die houden het aanzienlijk langer vol dan de greenpan.

16 mei 2014 om 08:15
spatbord Gebruiker

Zelfde probleem hier. Vorig jaar een paar van die Greenpan pannen bij ibood besteld. Na een paar keer gebruik bleef echt alles eraan vast zitten. Nooit in de vaatwasser geweest, en volgens mij ook niet veel te heet geworden. Maar goed, ik vind een pan die niet te  heet mag worden sowieso onzin. Nu kook ik weer gewoon in goedkope Tefalpannen. Werkt een stuk beter, voor minder geld.

16 mei 2014 om 08:26
StevenNijhuis Gebruiker

Bekend effect bij vaatwassergebruik. Die tast de anti-aanbak laag op de een of andere manier aan. Ook afwassen met zeep zorgt hiervoor (minder snel dan vaatwasser, maar toch). Om de laag goed te houden alleen wassen met water en afdrogen met bijv. keukenpapier (anders wordt je theedoek erg smerig).

16 mei 2014 om 14:23
phantomlsd Gebruiker

idem bij mij:

2 pannen en een wokpan  bakken constant aan. De pan is altijd perfect onderhouden geweest: nooit vaatwas en nooit met een schuursponsje of metalen voorwerp erop.

Grootste miskoop ooit, nooit meer Green Pan!

16 mei 2014 om 08:26
robbymoors Gebruiker

idem hier, een aantal jaar geleden een set van 3 gekocht, waarbij de middelste maat gebruikt wordt om vlees in te bakken.

twee keer een steak mee dichtgeschroeid op het keramisch vuur en vaarwel coating… toch wel jammer voor een pan die zoveel kost.

16 mei 2014 om 08:37
oinkoink12 Gebruiker

Vorig jaar de wok met deksel gekocht voor 10 euro meer, supertevreden ermee ik ga een reserve kopen denk ik :)

16 mei 2014 om 09:29
savagegek Gebruiker

Klinkt niet echt positief allemaal..

Denk dat ik deze dan toch maar oversla.

16 mei 2014 om 09:46
Moderator Willy Moderator
16 mei 2014 om 09:58

Of deze dan http://www.green-pan.be/library/Belgium/c%26u-nl.pdf?1339411019

Sorry die hier boven per ongeluk dubbelgeplakt, dat werkt natuurlijk niet…

16 mei 2014 om 09:51

O en ik heb ook een plaatje,

16 mei 2014 om 09:52
magnex Gebruiker

Ik wou deze pan kopen maar door de slechte reacties begon ik te twijfelen.

Deze handleiding heeft mijn twijfel enkel maar bevestigd en ik laat ze dan maar ook voorbij gaan.

Er zijn teveel zaken waar je rekening mee moet houden voor een goedkope pan snap ik dat wel maar niet voor eentje van deze adviesprijs.

16 mei 2014 om 09:55
oinkoink12 Gebruiker

Dat is met elk pannenmerk, of je er nou eentje voor 10 euro of voor 150 euro koopt.

16 mei 2014 om 09:59

Dit is bij (bijna) alle pannen het geval. Pannen blijven gewoon het beste wanneer je deze goed behandelt. Een kwestie van aanwennen maar dan heb je erg lang plezier van deze pannen (en pannen in het algemeen). En eet je geen teflon ;) Groetjes Willy

16 mei 2014 om 10:00
Barb Dwyer Gebruiker

Ik was al op zoek naar een pan zonder teflon oid want ik geloof niet dat dat goed is voor een mens. Deze wok lijkt mij een mooie (goedkope) start van mijn nieuwe pannencollectie.

16 mei 2014 om 10:13
Kruidentuintje Gebruiker

Ah eindelijk weer Greenpan bij ibood, ik heb de pannenkoekenpan en die bevalt prima. Ik ben dan ook een geduldige kok en wacht rustig tot deze pan is opgewarmd (effe paar minuutjes laten opwarmen en niet gelijk gas volledig openzetten), dat scheelt een hoop kook frustratie.

16 mei 2014 om 10:26
pol11pol Gebruiker

Mijn  grootste miskoop ooit, waardeloze pan, na  een paar keer gebruiken bakt hij al aan.

Als je echt een pan wil die niet aanbakt koop dan een Wesco circulon

16 mei 2014 om 10:34
Apenopfietsen Gebruiker

heb dit gezien bij mijn moeder, toppannen!

16 mei 2014 om 10:45
clison Gebruiker

Waren we naar op zoek, besteld! Heb reeds andere Green Pan pannen en super tevreden over! Wij steken de pannen ook in de vaat en dat brengt geen problemen met zich mee.

16 mei 2014 om 10:56
ponnypoes Gebruiker

voor bijna 70,euro is dit een dure pan die geen inductie is!

Kan dan wel een merk zijn maar… toch duur!

16 mei 2014 om 11:09

Gelukkig hier geen 70 Euro ponnypoes!

16 mei 2014 om 11:55
kchan Gebruiker

Ik wil er 1 maar ik kan geen bestelling plaatsen geeft namelijk een fout aan op de laatste pagina nog meer mensen last van?

16 mei 2014 om 12:33

Dat is vervelend. Er zijn verder geen berichten over. Je kunt het beste even bellen met cs (telefoonnummer onderaan de FAQ) of het na 10 minuutjes opnieuw proberen (browser afsluiten). Groetjes Willy

Hoop dat het nu lukt/gelukt is!

16 mei 2014 om 13:01
kchan Gebruiker

Via ander pc gedaan en daar doet ie het wel.

Toch bedankt voor je reactie.

16 mei 2014 om 12:43
extric Gebruiker

Hoe hoog is de boord van de pan?

16 mei 2014 om 13:33
jovanotto Gebruiker

Zal dan ook maar eens een reactie in de strijd gooien… ik heb ongeveer een jaar terug ook zo’n Greenpan via een van de dagaanbieders aangeschaft maar hij doet het prima.

Meestal was ik hem met dreft op de hand maar hij is ook wel eens de vaatwasser ingegaan.

Tot op heden is zowel de binnen als de onderkant nog als nieuw.

Hij bakt dus nog niet aan en de mijne doet het overigens ook op inductie..

16 mei 2014 om 15:56
Woepiebomboepie Gebruiker

Tegenstrijdige meningen hier, ik heb een greenpan en ben tevreden waag het dus en koop ook deze wok er bij. Zal laten weten hoe het bevalt na ontvangst.

16 mei 2014 om 16:03
Michellebn Gebruiker

Ik heb juist heel veel goeds over deze panne gehoord, miss hebben sommige net maandagmorgen batch oid

16 mei 2014 om 16:09
micasasucasa Gebruiker

denk dat het aan jezelf ligt en je manier van koken, ik heb geen klachten over green pannen

16 mei 2014 om 16:35
Ben Naaktgeboren Gebruiker

zijn wel gezonde pannen…

16 mei 2014 om 16:46
ceesie Gebruiker

koeke/wokpannen nooit met zeep/reinigingsmiddelen aan de binnekant afdoen, gaan dan aanbakken !!!

16 mei 2014 om 19:44
robvnl Gebruiker

het is idd zo dat dergelijke pannen slechts onder warm water schoongespoeld moeten worden, afdrogen met een papieren keukendoekje. Tot op heden dat nooit anders gezien met een anti-baklaag. Maar ik ben heel gemakzuchtig…..aan de andere kant niet veel werk.

16 mei 2014 om 19:55
J.Fortuna Gebruiker

Vorig jaar in januari de Kyoto wok van Green Pan gekocht, daar ben ik echt supertevreden over. Het is dat ik dus al een goede wok heb, anders zou ik hem meteen kopen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.