17 mei 2014 om 00:00
iBOOD

BODUM Pilatus set van 6 dubbelwandige glazen

“Goed design hoeft niet duur te zijn”. Dit is de zin waarmee Peter Bodum in gedachte liep toen hij in het mooie Kopenhagen familiebedrijf BODUM oprichtte. In 1960 bewees hij dit maar al te goed met fraaie ontwerpen van producten die perfect hun doel dienen, hoge kwaliteit hebben en nog eens betaalbaar zijn ook. Vandaag de dag is BODUM dan ook niet meer weg te denken uit designerbladen, chique warenhuizen en woonwinkels als Loods 5. Vooral de beroemde dubbelwandige glazen springen direct in het oog. De doorgaans fraaie zwarte verpakkingen met daarop fantastische glaasjes met de heerlijkste dranken afgebeeld, ze zijn niet te missen. Een leuk weetje: elk glas in zo’n doosje kan een minimale afwijking hebben ten opzichte van het glas ernaast. Dit omdat elk glas ambachtelijk met de hand geblazen wordt. De glasblazer gebruikt het speciale borosilicaatglas en zorgt daarmee voor een dubbele wand. Je drinken blijft daarom lekker warm, terwijl jij niet je handen hoeft te verbranden. Koude drank daarentegen, blijft juist koud. Daarnaast heb je geen kringen op tafel omdat er geen condens ontstaat. Geniet extra van een heerlijk drankje met de Bodum Pilatus dubbelwandige glazen!
  • Merk: BODUM
  • Type: Pilatus
  • Zesdelige, handgeblazen glazenset met dubbele wanden
  • Materiaal: Borosilicaatglas
  • 6x glas 0,25L
  • Dubbelwandig glas – Houdt warmte binnen en kou buiten
  • Nooit meer verbrande vingers of condenskringen op tafel
  • Vaatwasserbestendig
  • Geschikt voor in de magnetron
  • Ovenvast en geschikt voor in de diepvries (hittebestendig tot 180 °C)
  • Doorsnede: 8.1 cm
  • Hoogte: 10.2 cm
  • Gewicht: 0.9 kg
  • Garantie: 1 jaar
17 mei 2014 om 00:08
maxpusch Gebruiker

nicee

17 mei 2014 om 00:27
thompunte Gebruiker

Zowel bij de eerste als de tweede serie zijn er diverse van gaan lekken naar binnen toe.
Met andere woorden er komt vocht tussen het glas.

Ik gebruik ze wel gewoon in de vaatwasser. Dat werd bij de eerste serie afgeraden. Bij de tweede serie stond deze waarschuwing niet. Ondanks dat toch gaan lekken.

Helaas geen Bodum glazen meer voor mij.

17 mei 2014 om 02:16
Amby1988 Gebruiker

Mijn Bodum glazen zijn ook gaan lekken. Was wel een ander model, maar toch, ik vind ze toch nog te duur nu om het risico te nemen.

17 mei 2014 om 03:20
domi1kenobi Gebruiker

bedankt voor de waarschuwing alledrie!

17 mei 2014 om 08:21
KarinM Gebruiker

Ik had twee grote in mijn kerstpakket. Geweldige glazen, maar helaas is er een kapot gevallen. Ze zijn wel heel kwetsbaar, maar ik neem ze wel!

17 mei 2014 om 09:58
loukje Gebruiker

Ze zijn wel kwetsbaarder dan de enkelwandige glazen, maar de voordelen wegen hier niet tegen op.

De glazen zijn licht, ziet er stijlvol uit en drinkt heerlijk. Ik was ze met de hand af, heb er nu al jaren plezier van.

Super prijs ibood. Ik bestel ze gelijk.

17 mei 2014 om 10:05
loukje Gebruiker

daarnaast voelt je kop niet meer warm aan (let wel op, de thee is nog steeds warm) en geen condens op je tafel.

17 mei 2014 om 10:44
rianna Gebruiker

ik gebruik ze al jaren en gewoon in de afwasmachine, het zijn geweldige glazen.

17 mei 2014 om 11:52
WoLpH Gebruiker

De glazen zijn vrij fragiel maar wel van goede kwaliteit, ik heb de vorige set (Pavina) en ben er nog steeds erg tevreden over.

Het enige nadeel wat ik zo even kan bedenken is ook direct het voordeel, de buitenkant blijft koud wat als resultaat heeft dat mensen nog weleens hun mond branden omdat ze niet verwachten dat het zo heet is.

Ik ga ze kopen iig

17 mei 2014 om 12:09
marijn100 Gebruiker

Ik heb de Pavina glazen van Bodum. Die vind ik persoonlijk mooier dan deze. Ook bij mij geen problemen met de vaatwasser.

Drinkt verder heerlijk, wel even rekeing houden met het feit dat je de warmte minder goed voelt vanaf de buitenkant maar, dat went gelukkig.

Als jullie een keer de Pavina hebben (het liefst 0,35mL) dan houd ik me aanbevolen :D

17 mei 2014 om 12:11
marijn100 Gebruiker

0,35 liter bedoel ik uiteraard ;)

17 mei 2014 om 18:57
maxpusch Gebruiker

rt

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.