19 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Makita 10.8V Li-Ion accu boormachine- / slagschroevendraaierset

Een ideale klusset van 2 accuboor-/slagschroefmachines met elk hun eigen doel uiteraard gebruik je de accuboormachine voor het nodige voorboren en ander boorwerk. Terwijl je met de kleine maar krachtige slagschroevendraaier gemakkelijk alles in elkaar kunt schroeven. Een andere handige bijkomstigheid is de LED-lamp die meegeleverd wordt. Deze maakt het mogelijk om in donkere of slecht verlichte ruimtes alsnog perfect te klussen. Iedereen die op zoek is naar een compacte en krachtige klusset is hiermee helemaal voorzien.
  • Merk: Makita
  • Type: 7-Delige gereedschapsset LCT305W
  • Uiterst krachtig door de sterke motor en de 10,8V Lithium-ion accu's.
  • Compacte en lichte machines, wegen slechts 900 gram
  • Uitgerust met motorrem, daardoor optimale controle tijdens schroefwerkzaamheden
  • Uitgerust met LED verlichting
  • Specs DF330DW accuboormachine:
  • Max in Staal: 10mm
  • Max in hout: 21mm
  • Koppelstanden: 18 + boorstand
  • Maximum koppel: 14 / 24 Nm
  • Onbelast toeren: 0-350 - 0-1300rpm
  • Geïntegreerd LED-lampje
  • Elektrische rem
  • Hoog comfort en ergonomische grip
  • Twee versnellingen
  • Ideaal voor toepassingen in kleine ruimtes
  • Gewicht: 0.88 kg
  • Specs TD090D slagschroevendraaier:
  • Machineschroef: M4-M8
  • Standaardbout: M5-M12
  • Bout met grote treksterkte: M5-M10
  • Schacht: 1/4"
  • Grove schroef: 22-90mm
  • Slagen per minuut: 0-3000 ipm
  • Maximaal koppel: 90 Nm
  • Onbelast toerental: 0-2400rpm
  • Netto gewicht: 0.92kgs
  • Specs ML101W LED-Lamp:
  • Type lamp: LED
  • Helderheid: 800 Lux
  • Lengte lamp: 12cm
  • Werkt tot 9 uur op volle lading
  • Gewicht: 250 gram
  • In de doos: DF330 boor-schroefmachine, TD090 slagschroevendraaier, ML101W Lamp, 2x BL1013 accu 1.3 Ah Li-ion, acculader, Aluminium Koffer
  • UK-product, EU-plug wordt meegeleverd
  • Garantie op set: 2 jaar
19 mei 2014 om 01:43
klaffie Gebruiker

ha kijk een slagschroefmachiene die zoek ik een alleen ik ga tog maar even sparen voor de wat zwaardere en  bettere versie

leuke aanbijding voor de hobbyist niet duur met 2 accus erbij

19 mei 2014 om 08:59
asterduc Gebruiker

Geweldige machines.

Ik heb deze koffer voor enkele maanden aangekocht (zelfde iBood maar dan zonder de lamp).

Wat deze kleine machientjes aankunnen is formidabel. Alleen de accu’s zijn heel erg snel leeg. Als je constant schroeven aan het in- of uitdraaien bent duurt dat zo’n 15 minuten. Ik twijfel er zelfs aan of ze hun capaciteit wel degelijk halen. Maar ze zijn in 50 minuten alweer terug opgeladen en je hebt er 2 in de set zitten.  Het zou leuk zijn als iBood eens een extra set accu’s in de aanbieding zet, en dan nog liefst de 1.5 versie.

De boormachine is een heel andere klasse dan de 10.8V Io-Ion Bosch die ik ervoor had. Deze Makita heeft zelfs 2 mechanische snelheden en dat is heel handig. Ook de electrische rem is prettig werken.

De slagschroefmachine heeft mij nog het meest verbaasd. De dikste schroeven worden moeiteloos ingedreven en de bits slaan zelden door.  Enige nadeel van deze slagschroefmachine is de herrie dat ie maakt als hij begint te kloppen (en dat is bijna bij elke schroef vanaf da die wat vaster komt. Op zondag durf ik hem echt niet te gebruiken omwille van het lawaai.

Ook wordt de kop bij constant werken enorm warm. Door de beperkte accu capaciteit krijgt hij gelukkig tijd om af te koelen.

19 mei 2014 om 09:06
mister13 Gebruiker

Bedankt, vanwege jou review over de accu laat ik deze aan mij voorbij gaan.

15 minuten werken is wel heel weinig ookal zitten er twee bij.

19 mei 2014 om 09:21
Gv288 Gebruiker

‘k verschiet wel van de laadtijd die je aangeeft.

Ik heb z’n (veel) grotere broer 18V/4.0Ah en die laadt in ongeveer 20min op.

Toch gekocht hoor, ik zweer bij Makita, en dit is een mooie aanvulling van m’n arsenaal

19 mei 2014 om 10:24
stellair Gebruiker

Ik ben ook nog op zoek naar zo’n duo maar met iets hogere koppel en langere werktijd. Nog effe geduld?

19 mei 2014 om 12:45
ikbendebeste Gebruiker

Ik heb aan twee keer 15 minuten schroeven draaien echt genoeg, non stop zijn dat echt veel schroeven hoor.

19 mei 2014 om 13:09
applefan Gebruiker

Goede set!

19 mei 2014 om 13:58
asterduc Gebruiker

om een beter idee te geven van de accu capaciteit heb ik net een test gedaan met de slagschroefmachie.

Deze test bestaat uit het in- en uitdraaien van houtschroeven 6×100 in een 5cm dikke balk.

Tot 30 schroeven deed hij het voortreffelijk.  Daarna minderde de klopfunktie waardoor de schroeven er minder vlot in draaiden.  Bij een totaal van 35 schroeven was de min spanning van de accu bereikt waardoor hij stopte. Bij constant schroeven zijn dit tussen de 5 tot 10 minuten.

Hoelang het opladen duurt ben ik nu aan het opmeten.

19 mei 2014 om 14:31
asterduc Gebruiker

de oplaadtijd per accu bedraagt precies 40 minuten.

19 mei 2014 om 14:42
Moderator Willy Moderator

Bedankt asterduc!

19 mei 2014 om 16:13
X-SynQ Gebruiker

Hier was ik al een tijd op aan het wachten. Die 20€ extra tegenover de vorige aanbieding zonder lamp is wel dom maar ok!

14 juni 2014 om 11:14
svperhmn Gebruiker

Levertijd hiervan is ondertussen al 2 keer, goed voor een maand, uitgesteld. Er werd hier eerder op het forum al eens vermeld dat er louche praktijken aan de gang zijn met uitgesteld leveringen, dit leek me eerst wat vergezocht maar nu moet ik ze toch gelijk gaan geven.

14 juni 2014 om 15:23
Moderator Renate Moderator

Beste, hoewel ik het begrijp dat je teleurgesteld bent in de lange levertijd, wil ik toch proberen hierover een toelichting te geven. Helaas is het zo dat iBOOD afhankelijk is van leveranciers en het distributie centrum mbt leveringen. In het traject dat de goederen dienen te doorlopen is er een bottleneck opgetreden. Deze bottelneck dior in meerdere leveringen en de drukte op de klantenservice. Natuurlijk begrijp ik dat jij als klant hier geen boodschap aan hebt, jij wil gewoon je product. En dat is wat iBOOD ook wil. Leveren. Aan niet of laat leveren heeft niemand voordeel.

Ik hoop dat e hier iets aan hebt gehad.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.