23 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Honeywell ultrastille torenventilator met 5 standen, timer en afstandsbediening

Nu de buitentemperaturen weer stijgen, zullen het aantal uren slaap dat je pakt beduidend dalen. En wanneer je een ventilator gebruikt om je koel te houden wanneer je probeert te gaan slapen, wil je niet alsnog wakker gehouden worden door het irritante geluid van zo'n ding. Daarom heeft iBOOD vandaag deze Honeywell HY-254E4 TowerFan voor je. Deze slanke en elegante ventilator houdt je middelgrote tot grote kamer lekker koel met behulp van de nieuwe en revolutionaire QuietSet technologie. Hiermee heb je de keus uit 5 niveaus voor een stille werking, waaronder een 'slaap'-stand en een 'fluister'-stand. Ook kun je een timer instellen, waardoor de ventilator na 1, 2, 4 of 8 uur automatisch uitschakelt. Met het digitale display dat de kamertemperatuur weergeeft, de afstandsbediening waardoor je de instellingen kunt aanpassen vanuit je comfortabele bed, de automatische slingerfunctie en zijn ruimtebesparende ontwerp maken de Honeywell TowerFan een echte aanwinst voor de zomer. Blijf koel en comfortabel, zonder het lawaai van een standaard ventilator, met de Honeywell Towerfan met 5 ventilatieniveaus en afstandsbediening!
  • Merk: Honeywell
  • Type: TowerFan HY-254E4
  • Eenvoudig bedieningspaneel met LED-display
  • Auto Shut-Off Timer met meerdere instellingen: 1, 2, 4 en 8 uur
  • 5 niveaus voor de controle van het geluidsniveau
  • Fluisterstille technologie - ideaal voor gebruik 's nachts in de slaapkamer
  • Afstandsbediening met opslag houder in de ventilator
  • Automatische slingerfunctie - Draait de ventilator horizontaal zodat de lucht over een groter oppervlak verspreidt kan worden.
  • Ruimte besparend ontwerp
  • Energie-efficiënt
  • Geschikt voor middelgrote tot grote ruimtes
  • Ingangsvermogen 35 Watt
  • Spanning / Frequentie V / ~ Hz 220-240/50
  • Capaciteit ca. 40 m³ / min.
  • Level/geluid approx. db(A): 1=38 / 2=44 / 3=47 / 4=49 / 5=51
  • Kleur: zwart met chroom
  • Afmetingen van ventilator: 17.4 x 17 x 80 cm
  • Gewicht van de ventilator ca.: 3,8 kg
  • Garantie: 3 jaar
23 mei 2014 om 00:11
J. Gebruiker

Prima ding, vorig jaar ook via de ibood gekocht.

23 mei 2014 om 00:13
erik.boeve Gebruiker

Heb hem ook vorig jaar gekocht.
Top ding! Staat erg mooi en werkt goed!

23 mei 2014 om 00:14
ibov001 Gebruiker

Ziet er goed uit.

Alleen nog best prijzig voor een student.

Bied deze ventilator echt meerwaarde ten opzichte van een Bestron DTF75, die de helft van het geld kost?

23 mei 2014 om 10:04
decyphert Gebruiker

Vergelijk ze eens. De bouwkwaliteit alleen al.

Daarnaast zou ik alleen al voor de Remote het extra geld neerleggen.

23 mei 2014 om 00:23
Xites Gebruiker

Er staan twee verschillende types op de foto’s. De HY-108 met 8 standen en een thermostaat (is ooit hier verkocht) en degene van de omschrijving.

De HY-108 ken ik als een prima apparaat overigens.

23 mei 2014 om 00:30
env111 Gebruiker

Ik slaap op een zolder waar het tijdens de zomer aardig warm kan worden. Was al een tijdje opzoek naar iets verkoelends, nu nog hopen dat het iets is…

23 mei 2014 om 00:31
Flowchart Gebruiker

ibood,wanneer kunnen we is een realdeal verw88? tis toch allemaal rommel de laatste weken wat jullie aanbieden.

23 mei 2014 om 01:25
Forsakeneyes Gebruiker

Wat versta jij onder een ‘realdeal’?. Toevallig was ik juist op zoek naar een vervanging voor mijn ratelende ventilator.

23 mei 2014 om 10:15
decyphert Gebruiker

Ik ook. Ik vind bijna € 40 verschil een vrij goeie deal.

23 mei 2014 om 11:30
Moderator Tom Moderator

Dag Flowchart,

jammer dat je het geen ‘realdeal’ vind. Nochtans zijn er vandaag op ibood wel echt goede aanbiedingen.
Zou je graag iets anders zien? Dan zou ik even je tips op het tipforum posten!

Groetjes,
Tom

23 mei 2014 om 01:22
diedemink Gebruiker

Wordt de lucht ook gekoeld of alleen ‘geventileerd’?

23 mei 2014 om 02:20
Forsakeneyes Gebruiker

Het is een ventilator, geen airco.

23 mei 2014 om 01:22
goblin13 Gebruiker

werkt super,handig met remote vanuit je bed of zetel,

draaiend scharnier maakt na een tydje wel krakend lawaai, voor de rest prima toestel,heb deze al 3jaar ondertussen

23 mei 2014 om 01:27
Forsakeneyes Gebruiker

Aan iemand die ervaring heeft met een tower-ventilator: Voelt dit nu anders dan een gewone ventilator? En is de luchtstroom niet veel geconcentreerder waardoor het een kleiner gebied beslaat?

23 mei 2014 om 10:25
oinkoink12 Gebruiker

Hij heeft wat meer power dan mijn vorige machine. En hij bestrijkt een wat groter gebied.

23 mei 2014 om 08:31
WarZir Gebruiker

Vraag voor diegenen die deze al hebben: is het licht wat de ledjes produceren erg fel? Bij gebruik in de slaapkamer zou een fel led-lampje (al is ie nog zo klein) mij namelijk wakker houden.

23 mei 2014 om 18:45
Forsakeneyes Gebruiker

Ik snap eerlijk gezegd niet hoe een LED-lampje je uit je slaap kan houden. Tip: Koop zwarte (isolatie) tape en plak ze af.

23 mei 2014 om 08:56
magicshoes Gebruiker

Aangezien het een ventilator is en geen airco. Geeft dit dan voldoende koeling op een zolderkamer?

23 mei 2014 om 10:24
oinkoink12 Gebruiker

Jazeker, behalve als hij enorm groot is.

23 mei 2014 om 13:35
Leigloper Gebruiker

Je beantwoord je eigen vraag in je eerste zin. Het is een ventilator en geen airco!

Ventilators koelen niet! Ze verplaatsen enkel lucht en kunnen aldus onmogelijk een ruimte afkoelen.

Dus nee, een ventilator zorgt niet voor (voldoende) koeling op een zolderkamer. Het zorgt wel voor een effect van verfrissing op voorwaarde dat je in de luchtstroom zit.

23 mei 2014 om 10:01
decyphert Gebruiker

Nice weer ibood. Wilde graag de Dyson, maar vind die te duur (en recensies verschillen erg).

Nu maar hopen dat de douane hiervan afblijft ;-)

23 mei 2014 om 11:09
Enrico2001 Gebruiker

Uit de specificaties: “Display toont de temperatuur in de ruimte”. Uit eerdere Ibood en reviews maak ik op dat dit display er niet op zat/zit? Dus mijn vraag: zit dit display er nu wel of niet op? Het is misschien geen dealbreaker, maar ik wil niet achteraf geconfronteerd worden dat de beschrijving niet klopt en ik “genoegen” moet nemen met het geleverde exemplaar ondanks andere specificaties.

23 mei 2014 om 11:23
Moderator Willy Moderator

Beste Enrico2001,

Bedankt voor je oplettendheid.

De specificaties worden aangepast want de display zit er niet op.

Groetjes Willy

23 mei 2014 om 14:29
Enrico2001 Gebruiker

Bedankt voor je reactie. Wel een beetje slordig voor de 2e maal dezelfde fout te maken…

Nu nog even een afweging maken t.o.v. andere exemplaren die voor € 25,– bij grote bekende huishoudketens in de aanbieding zijn.

23 mei 2014 om 15:28

Ja het is onduidelijk hoe deze er weer in is geslopen, excuses hiervoor.

Groetjes Willy

23 mei 2014 om 19:09
Forsakeneyes Gebruiker

Dat er een display op zit staat nog steeds in het verkooppraatje. Jammer, maar voor mij wel een dealbreaker.

23 mei 2014 om 11:29
esp Gebruiker

Hoe energiezuinig is het apparaat (label hoeveel)?

23 mei 2014 om 11:50
LOUD Gebruiker

Specificaties zijn nog steeds niet aangepast? Of?

23 mei 2014 om 12:07
LOUD Gebruiker

MODERATOR, serieus fix even de beschrijving.

23 mei 2014 om 12:30

Ze gaan er achteraan!

23 mei 2014 om 15:28

Is vlak na 12.30 aangepast!

23 mei 2014 om 15:15
Peacemaker2 Gebruiker

Zelfde discussie als vorig jaar, door die 35Watt die het apparaat produceert wordt het alleen maar warmer in de kamer. Het kan je kamer niet koeler maken, het kan slechts koeler aanvoelen door luchtverplaatsing.

23 mei 2014 om 15:30
cath22 Gebruiker

Tja, ik heb bij de Hornbach een kleine Airco gekocht voor 79,00 euro. Verschil, werkt met waterkoeling en maakt dan ook veel meer geluid. En denk ik ook niet groot genoeg voor de hele zolder. Het werkt wel, maar het gevoel is ook zolang het aanstaat. Voor meer effect moet dan wel een aantal uren aanstaan. Maar ik slaap er gelukkig niet.

Het is maar net wat je dan handig vindt

23 mei 2014 om 18:24
jtotheh Gebruiker

Ai Cath,

Wat jij gekocht hebt is geen airco! Dit noemen ze een luchtkoeler.

Nog het beste te omschrijven als een opgevoerde ventilator. Je vult een bak met water en een pomp zorgt ervoor dat deze als een waterval voor een ventilator stroomt. hierdoor komt er door het water gekoelde lucht in de ruimte.

Dit voelt fris in de windstroom maar……: Doordat je water aan de lucht toevoegt (een airco doet het tegenovergestelde) wordt het in de ruimte heel snel klam en benauwd. Wat ik je dus sowieso kan aanraden als je dit ding lagere tijd gebruikt, is luchten, ramen open zetten (in tegenstelling tot gebruik van een airco).

Bovenstaande slaat dus alleen op de waterkoeler die hierboven genoemd is, en niet op de torenventilator die hier aangeboden wordt.

23 mei 2014 om 18:32
oinkoink12 Gebruiker

vorig jaar gekocht, koelt enorm :)

23 mei 2014 om 19:02
Forsakeneyes Gebruiker

Mede danzij de positieve reacties hier gekocht. Ben erg benieuwd. :)

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.