24 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Quintezz floodlight met bewegingssensor – verlicht in één klap een groot terrein

Wil jij ’s nachts met een gerust hart kunnen slapen, omdat je weet dat jouw huis en achtertuin of jouw bedrijf en het bedrijfsterrein extra beveiligd wordt door de Quintezz floodlight? Lees dan even aandachtig verder en verbaas je over de kwaliteiten van deze kleine krachtpatser! Deze Quintezz LED Sensor Floodlight is een uniek indoor of outdoor verlichtingssysteem voor huis of bedrijf. De ingebouwde infrarood (PIR) bewegingssensor (165˚) schakelt de Floodlight ’s nachts in, zodra deze beweging in het detectiegebied detecteert. De grootte van het detectiegebied kun je zelf bepalen door de manier waarop je de sensor richt en de gevoeligheid instelt. Dankzij de instelbare timer kun je ook zelf bepalen hoe lang de Floodlight moet blijven branden na activering. Wil je overdag energie besparen? Schakel dan de ingebouwde lichtsensor in. Dit doe je met behulp van de LUX-knop. Als je deze instelt op minder dan 3 LUX (donker), dan zal de lichtsensor ervoor zorgen dat de lamp niet geactiveerd wordt bij daglicht. De floodlight heeft een stralingshoek van 120˚ en verlicht een gebied van maximaal 9x6m, afhankelijk van de hoogte waarop je de floodlight bevestigt. Dat is nog eens een duidelijk verhaal! Tijd dus om over te gaan tot actie! Je hebt je al lang genoeg zorgen gemaakt over de veiligheid van je huis en/of bedrijf, maar vanaf nu kun jij weer rustig slapen.
  • Merk: Quintezz
  • Type: LED Sensor Floodlight
  • Kleur: Zwart “gepoedercoat”, waardoor de lamp lang mooi blijft
  • Materiaal behuizing: Aluminium
  • Verlicht gelijkmatig en in 1 keer een groot oppervlak, zoals je bedrijf/bedrijfsterrein of huis/tuin en parkeerplaats
  • Energiezuinige LED schijnwerper met bewegingssenor en grote lichthoek
  • Schakelt automatisch aan en weer uit wanneer jij wilt
  • Bespaar tot 90% energie
  • Montage: Muurbevestiging
  • Type lamp: EPISTAR LED 9-CHIP BP SURFACE SMD LED
  • Lichtstraal wanneer geplaatst op:
  • •1 m hoogte: 3.2m
  • •2 m hoogte: 6.4m
  • •3 m hoogte: 9.6m
  • Stroomvereisten: 85 ~240 V / 50~60 Hz
  • Verlichtingsbelasting: Max. 10W LED
  • Standby verbruik: 0,10 Watt
  • Lumen: 873
  • Lichttemperatuur: 3700K (normaal wit)
  • Werkt perfect bij temperaturen van: -20° C tot + 40°C
  • Beschermingsklasse: Class I
  • Waterproof: IP65
  • Detectiemethode: Passief infrarood
  • Hoek van de bewegingssensor: 165˚
  • Draaibare hoek: Horizontaal 330° en verticaal 30°
  • Programmeringsmogelijkheden:
  • TIME instellingen: Bepaalt hoe lang de floodlight zal blijven branden, nadat de laatste beweging gedetecteerd is (= in te stellen tussen de 10 sec. en 7 min.)
  • LUX instellingen: Hiermee bepaal je vanaf welk lichtniveau de floodlight geactiveerd mag worden bij het detecteren van beweging (hiermee kun je ervoor zorgen dat de lamp overdag niet aan gaat)
  • SENS instellingen: Hiermee stel je de gevoeligheid van de sensor in en daarmee de grootte van het detectiegebied (instelbaar tussen de 5 en 12 m)
  • Instellingen LED lamp: Verticale draaibare hoek van 180°
  • Wat zit erbij: 1x Quintezz LED Sensor Floodlight met 10W LED-lamp, muurbevestigingssysteem, connector en 50 cm lange stroomdraad
  • Afmetingen (L x B x D): 115 x 85 x 90 mm
  • Gewicht: 558 g
  • Garantie: 2 jaar
24 mei 2014 om 00:10
joepsel Gebruiker

Prima lampjes! Heb er 2 bij een vorige iBOOD-aanbieding besteld.

Enige nadeel: de 50 cm stroomdraad is aan de korte kant en daarmee wat onpraktisch.

24 mei 2014 om 04:09
padeloco Gebruiker

Die stroomdraad kan je makkelijk verlengen…maar de Wattage kan je niet versterken!. MAW…10 Watt is toch laag,hangt er natuurlijk af met welke toepassing je hem wil gebruiken!

24 mei 2014 om 07:23
Official Product Expert Quintezz-Expert Official Product Expert

Beste padeloco,

Kijk eens naar de foto,s . 10 watt led is te vergelijken met bijna 100 watt lamp.

Groete

24 mei 2014 om 07:36
PeterVanSteen Gebruiker

Beste expert, de foto op de inzet geeft een vertekend en veel te helder beeld.  De stralingshoek van deze floodlights is verrassend groot (wat zeker niet slecht is) dat het licht snel verspreidt en daardoor minder fel wordt op grotere afstand.  Ze zijn uitstekend om ingangen, gangen, hokjes, poortjes, carports, achterdeurtjes en dergelijke van nabij te verlichten, maar niet voor het “grote” werk zoals een oprit of zo.  Daarvoor vind ik ze net niet krachtig genoeg.  Ik heb er een stuk of 8, ik kan het weten.  Heel functioneel tot ongeveer 5 meter…

24 mei 2014 om 13:01
mrdummy Gebruiker

Dat klopt, de floodlight geeft heel verspreid licht. Het komt ook inderdaad niet ver.

De 100 Watt bulb die ik heb getest (die je niet meer kan kopen in winkels) geeft ook breed licht, en toch lijkt het min of meer even fel als 10 Watt flood light.

Je kan het beste gebruiken waar je breed verlicht wil hebben:
- in de schuur
- bij de schuur ingang
- voortuin huis
- voordeur huis

Wil je toch graag meer gerichter licht hebben, dan zul je aluminium lampenkap moeten maken en opzetten. Maar ook om licht niet je buren te laten verblinden, want kijken in 10 Watt led is niet prettig.

24 mei 2014 om 07:46
DAVID-V1980 Gebruiker

Heb deze nu al enkele maanden in gebruik (ook hier gekocht) en ben er zeer tevreden mee! Donkere hoek waar mijn vuilnisbakken staan, worden prima automatisch verlicht en de regelbare sensor werkt ook zoals het hoort (is niet overgevoelig waardoor lamp niet zonder reden aangaat). De behuizing is ook goed waterdicht, want die bij mij hangt ten volle in regen en wind en er is zelfs geen beetje condens te bespeuren binnenin de lamp, zelfs niet bij temperatuursverschillen. Kortom een koopje voor deze prijs, want in de bouwmarkt vind je deze 10W led lampen met detectie gemakkelijk voor meer dan het dubbele van deze Iboodprijs. Aanrader!

24 mei 2014 om 08:05
xa4close Gebruiker

Kan je de lamp ook aan een plafond bevestigen om een gang te verlichten?

24 mei 2014 om 09:16
DAVID-V1980 Gebruiker

Met wat handigheid om de beugel wat aan te passen moet dit zeker lukken (standaardbeugel is nogal kort en niet echt gemaakt om aan het plafond te bevestigen).

24 mei 2014 om 09:53
locutus22 Gebruiker

@Quintezz-Expert

Ik heb een stroomdraad bij de garage waar continue spanning opzit. Kan ik niet uitzetten. Nu de vraag: Als ik bijv een tuinfeestje heb, kan ik dan de lamp ook de hele avond aanzetten? (of juist uit?) want ik wil niet elke x minute een lamp hebben die “knippert”

Hoor graag.

Rein

24 mei 2014 om 11:55

Beste locutus,

Ja dat gaat met een kleine aanpassing. Schema even opvragen bij support@quintezz.com

Groeten

24 mei 2014 om 12:22
Ad2010 Gebruiker

Beste expert,

Ik krijg een melding van hotmail dat mail niet geleverd kan worden.

24 mei 2014 om 12:30
Ad2010 Gebruiker

probleem opgelost ..

24 mei 2014 om 12:17
R.vdBergh Gebruiker

Ik heb er pas één gekocht voor mijn vriendin. Betaalde er 60 euro voor bij de bouwmarkt grrrr. Tien watt lijkt niks maar er komt een enorme bak licht uit. Snel zelf eentje bestellen :-)

24 mei 2014 om 12:21
farmaceutica75 Gebruiker

@quintezz-expert

ik zou twee graag aan een muur(kap) ophangen op meer dan drie meter hoogte, dan moet die wel sterk naar beneden gericht zijn…zowel oog als lamp

als ik de foto bekijk vrees ik dat ik dan tegen de muur ga zitten… zeker met de detector

hebt u nog meer foto’s van de lamp of enkele technische tekeningen van ophangmanieren?

24 mei 2014 om 13:04
mrdummy Gebruiker

De beugel zelf is inderdaad wat kort, je zal dus verlengde stuk moeten maken als je echt omlaag wil richten. Ik heb met een houten blok ertussen gedaan.

24 mei 2014 om 14:12

Beste farmaceutica,

Je kunt de unit ondersteboven hangen waardoor de lamp en de sensor een grotere hoek kan maken.

Geen probleem voor de sensor want ook die is volledig waterdicht.

Groeten

24 mei 2014 om 18:36
sigur_ros_nl Gebruiker

Beste expert,

Wat is de levensduur (aantal branduren) van de lamp? Is de lamp geschikt voor continue gebruik?

Groeten.

24 mei 2014 om 19:34

Beste Sigur,

Branduren > 20.000 .

Indien je de lamp altijd wil laten branden dien je een kleine aanpassing te doen.

Schema te bekomen bij support@quintezz.com

Groeten

24 mei 2014 om 19:47
watjesowhat Gebruiker

ik had er 2 besteld, één werkte al na enkel maanden niet meer.

licht opbrengst is ook eerder aan de lage kant (die van mij staan binnen)

24 mei 2014 om 19:52

Beste watjesowhat,

Je hebt toch garantie? We hebben een uitstekende support.

Het verbaast me weer iedere keer dat kopers de garantie niet benutten.

Even mailen naar support@quintezz.com

Groeten

24 mei 2014 om 21:59
fkara42 Gebruiker

Beste,

Helaas krijg ik een foutmelding als ik er vier wil gaan bestellen.

Eigenlijk wil ik er vijf gaan bestellen, maar dat kan niet waarom ?

24 mei 2014 om 23:07
fkara42 Gebruiker

Probleem opgelost.

Browser update uitgevoerd , browser is bijgewerkt vervolgens 5 minuten gewacht en het proces opnieuw uitgevoerd.
Fijne avond!

Groet,
fkara

24 mei 2014 om 22:46
2010Montagne Gebruiker

Beste I-bood medewerkers,

Heb zojuist een bestelling geplaatst voor deze lamp maar halverwege het betalingsproces via creditcard ontving ik (tot 2x maal toe) een foutmelding.

Mijn vraag is de bestelling wel/niet doorgekomen?

Is de betaling gedaan?

Zo ja, hoeveel keer. Ik wil maar 1 exemplaar bestellen.

Vriendelijke groet,

2010Montagne

25 mei 2014 om 08:04
doekus Gebruiker

Deze aanbieding heb ik de vorige keer meegenomen. Het is een prachtige lamp voor onder de carport e.d, hij geeft ruim voldoende licht. Het afstellen van de “juiste” afstand (sensor)  gaat moeilijk.  De ene keer springt hij pas bij de auto aan en de andere keer bij de ingang van de oprit.

25 mei 2014 om 15:12
Sjassie Gebruiker

Heb er bij de laatste keer 3 besteld en 1 was stuk, heb ze zelf moeten maken want va’ nquintez niets gehoord na het mailtje van we antwoorden zo snelmogelijk!

Dus goeie lampe voor die prijs maar super slechte service achteraf

25 mei 2014 om 20:14

Beste Sjassie,

Wil je je mail van toen even sturen naar joseph@te-group.com

Wil graag weten waar het fout is gelopen. Is niet onze gewoonte om klanten in het donker te laten staan.

Groeten

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.