22 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Dirt Devil high efficiency multicycloon stofzuiger – Perfect voor huisdiereigenaren!

Daar is hij dan, je hebt hem vast niet aan horen komen want met deze Dirt Devil EQU Silence MC M5083 maak je geruisloos je gehele huis schoon. Van stof tot dierenharen, niets weerstaat de stille kracht die in deze machine loert. De stofzuiger is zo stil wegens de speciale geluiddempende behuizing, het maximum aan geluidsproductie van deze stofzuiger is maar 76 dB. Voor de mannen die claimen dat zij niet “kunnen” stofzuigen komt met deze machine ook een einde aan die smoes. De stofzuiger heeft namelijk een aantal LED lampjes die je precies vertellen hoe vol de stofzuiger nu is en wanneer hij dus geleegd moet worden. Door de multicycloon technologie verliest hij nooit zijn zuigkracht. Ook behoren verstoppingen tot het verleden. De multicycloon technologie zorgt er namelijk voor dat de opgezogen lucht met stofdeeltjes netjes naar de stofcontainer (dus geen ‘zak’) verdwijnt. Het krachtige centrifugale systeem zorgt ervoor dat het grove vuil van de lucht gescheiden wordt. Zo kan de Dirt Devil altijd fris door het HEPA13 filter ademenen stoot hij alleen frisse en tot wel 99,95% schone lucht uit. Dat is bij de meeste stofzuigers wel een ander verhaal… Ideaal dus wanneer je last hebt van een stofallergie! Naast al die stilte en fenomenale zuigkracht krijg je ook nog eens een paar extraatjes bij deze deal. Naast de standaard omschakelbare zuigmond en meubel/ voegen accessoire zit in het pakket namelijk de Dirt Devil Fello en de Dirt Devil Fellino én daarnaast nog, speciaal voor iBOOD, zit er in dit pakket ook nog een parketborstel. De Dirt Devil Fello en Fellino zijn ook echte huisdierenvrienden, althans ze zijn meer jou vrienden wanneer je huisdieren hebt. De Fello rolt met het grootste gemak over tapijt en vloerbedekking. De Fellino is ideaal voor kleinere stoffen objecten, denk aan je kattenmand, het hondenkussen of de bank. De speciale zuigmond is perfect voor het opzuigen van dierenharen. De interne, ronddraaiende borstels maken de haren los, waarna het aan de zuigkracht van jouw stofzuiger is om de haren definitief tot de stofbak te verwijzen. De parketborstel perfect voor gladde vloeren als laminaat en parket, je maakt gemakkelijk de hele vloer schoon zonder dat je deze beschadigt. Kortom, doe jezelf, je vriendin/vrouw en je huisdier een plezier. Pak mee die stofzuiger en zorg ervoor dat jouw huis er altijd pico bello uitziet!
  • Merk: Dirt Devil
  • Type: EQU Silence M5083 cat&dog multicycloon stofzuiger
  • Incl.2 Speciale Turboborstels en parketborstel
  • Gratis verzending!
  • Anti-Allergeen en perfect om dierenharen mee op te zuigen
  • Zeer energiezuinige en toch superkrachtige high efficiency motor met behoud van zuigkracht
  • Vermogen: 1000 watt
  • Inhoud stofbak: 1,7 liter
  • HEPA 13-filter – Tot wel 99,95% schone lucht door het filter; tevens uitwasbaar
  • Géén nare luchtjes of pollen meer in de lucht
  • Eenvoudig te legen en te reinigen
  • Lengte snoer: 6 meter
  • Actieradius: 8,5 meter
  • Met telescoopbuis tot 96 cm dus ook geschikt voor lange mensen
  • Geluidsniveau: 76 dB
  • Maximale zuigkracht: 300 airwatt
  • Afmetingen: 55x31x39 cm
  • Gewicht: 6 Kg
  • Garantie 2 jaar
22 mei 2014 om 06:35
freakin77 Gebruiker

Ik heb helaas slechte ervaringen met dit merk,… :(

22 mei 2014 om 12:56
deroby Gebruiker

Ik juist niet. Heb er zelfs 3 =)

=> in 2009 een V12 infinity gekocht (via ibood) en best tevreden van; enige minpunt was dat het handvat ‘fragiel’ aanvoelde. Bleek niet enkel mijn toestel te zijn maar een vaak gemelde klacht dat naar het schijnt wel opgelost was bij nieuwere modellen..

=> in 2010 ineens 2 VS8 toestellen gekocht (1tje voor boven, 1tje voor beneden) wegens mooie aanbieding en met de verwachting dat de VS12 het eerstdaags toch zou opgeven…   minpunt van de VS8: lijkt me luider te zijn dan de V12 + het snoer is opvallend korter; met de V12 kon je letterlijk heel de keuken en living doen, nu moet ik van stopcontact veranderen halverwege. Geen ramp. Het handvat bleek idd pakken steviger.

De grap is dat de V12 het eigenlijk nog steeds zeer goed doet al wordt ie regelmatig misbruikt voor alle vuile klusjes (zandgruis, betonvloeren, kelder, etc etc) waardoor de plastic bak niet langer doorzichtig is maar eerder in ‘melkglas’ is veranderd.. maar zuigen doet ie nog als de beste.)

Bijkomend voordeel van meerdere stofzuigers is dat je de ene kan gebruiken om de andere uit te kuisen; wat wel handig is om die ’spons’-filters eens goed te reinigen af en toe.

In al die jaren heb ik ondertussen 1 kapot wiel gehad (de rubber band liep ahw van de plastic velg); 6goes heeft heeft toen gratis een nieuw setje opgestuurd (was binnen garantie). Alsook heb ik voor alle stofzuigers laatst een nieuwe uitblaas-filter-set gekocht want die oude zagen wel HEEL zwart ondertussen. Koste iets, maar nu ook weer geen fortuin. Het handvat van de V12 heb ik ‘preventief’ verstevigd met duct tape =)

22 mei 2014 om 11:40
Marieke1987 Gebruiker

+ een parketborstel erbij via Ibood :)

22 mei 2014 om 08:10
Official Product Expert DirtDevil-Expert Official Product Expert

Beste Ibood-ers, goedemorgen. Ik ben vandaag gedurende de dag op verschillende tijdstippen online om jullie mogelijke vragen te beantwoorden ten aanzien van de speciale Ibood actie van vandaag! De Dirt Devil EQU Silence Cat & Dog. Nog even de belangrijkste specs op een rijtje: High Efficiency motor, hoge zuigkracht, door multicycloonsysteem géén zuigkrachtverlies, eenvoudig te legen, HEPA 13 filter voorkomt nare luchtjes en geschikt voor mensen met allergie. Met zijn 76 dB absoluut stil te noemen voor een cycloonstofzuiger. En dan de accessoires: naast de standaard omschakelbare zuigmond worden er 2 turboborstels meegeleverd die worden aangedreven door de zuigkracht en zorgen ervoor dat je eenvoudig en snel al je dierharen verwijdert van meubels, tapijt envloerbedekking. Natuurlijk wordt ook een voegenzuigmond meegeverd. En vandaag, alléén voor Ibood, een extra parketborstel voor al je laminaat en parket. Uiteraard krijg je van ons 2 jaar volledige garantie.

22 mei 2014 om 16:27
Vlindur Gebruiker

Hallo, Mijn via Ibood aangekochte Dirtdevil van begin dit jaar vreet het snoer steeds weer op als ik aan het stofzuigen ben. Kan dit verholpen worden? Waar kan ik terecht? Het is echt enorm irritant.

Verder voldoet hij prima.

22 mei 2014 om 08:34
Jeroen66 Gebruiker

Ik heb deze aanbieding vorige keer gekocht. Ben er niet heel tevreden mee. Wij hebben een hond en als we in onze vorige Miele een nieuwe stofzak hadden zitten dan schoten haartjes vanaf ca 5-10 cm afstand zo de zuigmond in. Je voelde ook dat de zuigmond zich enigszins vastzuigt op onze marmeren vloer. Dat ge-emmer met die zakken was ik beu en besloot dus een DirtDevil te kopen. Maar dat valt tegen. Je heb al niet het gevoel dat hij hard zuigt, bovengenoemde voorbeelden hebben wij dus niet met deze machine. Je moet echt over de haartjes gaan om ze op te zuigen en als het vuil iets zwaarder is moet je er meerdere keren overheen om het daadwerkelijk op te laten zuigen.

Kortom: we zijn niet tevreden en m’n vrouw wil nu dat dure zakloze merk. Dat wordt wel een dure grap zo ;-(

22 mei 2014 om 08:41

Beste Jeroen, bedankt voor je input. Wij als Dirt Devil willen graag dat jij tevreden bent! De meeste Dirt Devil gebruikers zijn juist lovend over de zuigkracht dus dat wil ik ook dat jij wordt! Heb je beide filters al eens goed schoongemaakt? De centrale filter boven het stofreservoir kun je uitwassen en , na te laten drogen, zo weer terug plaatsten. Mocht dit niet helpen neem even contact op met ons service center zoals staat vermeld in de gebruiksaanwijzing, zij zullen je verder helpen. Komt goed!

22 mei 2014 om 09:00
haayema Gebruiker

@DirtDevil-Expert
- Hoeveel borstels zitten er in totaal nu bij, 2 of 3?- Zit de bediening van het apparaat (ook) in het handvat op de buis?
Bij voorbaat dank.

22 mei 2014 om 09:01
haayema Gebruiker

Waarom nou weer zo’n waardeloze opmaak? :(

22 mei 2014 om 09:03
haayema Gebruiker

OK, die vraag m.b.t. die borstel mag u achterwege laten, dat heb ik inmiddels gezien. Ik kan beter geen vragen stellen voor ik een kop koffie heb gehad, merk ik.

22 mei 2014 om 09:22

Laat de koffie smaken! Mochten daarna er nog vragen zijn…

22 mei 2014 om 09:24
bkeijzers Gebruiker

@Dirt-Devil-Expert:

Wat is het verschil in zuigkracht t.o.v. de VS8 Turbo reeks (deze heb ik nu en is aan vervanging toe)?

Volgens de specs is het vermogen van de VS8 reeks hoger.

22 mei 2014 om 09:47

Beste, in de basis zijn de VS8 en deze EQU Silence hetzelfde. Echter, het wezenlijke verschil is de motor. Daar waar de VS8 werkt met een 1600 Watt traditionele motor heeft deze EQU Silence een High Effieciency motor van 1000 watt. Deze motor, gecombineerd met vernieuwde behuizing, zorgt ervoor dat je met een minder wattage toch een hoge zuikracht kunt behalen. In dit geval is de zuigkracht van EQU Silence zelfs circa 10% hoger als de VS8 modellen. Dus: hoge zuigkracht, minder stroomverbruik. Dit model past derhalve al in de toekomstige regelgeving welke vanaf 1 september in gaat waarbij stofzuigers aan allerlei energiezuinige maatregelen moeten voldoen, waaronder een gelimiteerd wattage. Veel plezier ermee!

22 mei 2014 om 12:03
bkeijzers Gebruiker

Dank U voor de heldere uitleg, besteld!

22 mei 2014 om 10:02
dellai Gebruiker

“HEPA 13-filter – Tot wel 99,95% schone lucht door het filter; tevens uitwasbaar”

Dat “Tevens uitwasbaar” is niet helemaal correct. Na 4 keer uitwassen zul je toch echt een nieuwe filter moeten kopen van omstreeks 40 euro. Dat is tegelijk ook mijn hele tegen om een HEPA filter stofzuiger aan te schaffen. Probeer maar eens 40 euro aan stofzuigerzakken weg te zuigen in 1 tot 1,5 jaar. Dat lukt je nooit.

22 mei 2014 om 10:08
tunis Gebruiker

Prima ding, het vorige model was helaas bij ons kapot. Even gebeld met de mensen van Dirty Devil en zonder gezeik binnen 5 dagen een nieuwe ontvangen.

22 mei 2014 om 10:26
haayema Gebruiker

@Dirt-Devil-Expert: Zit de bediening van het apparaat (ook) in het handvat op de buis?

22 mei 2014 om 10:31

beste, ja, beschikt over bediening van zuigkracht op het handvat

22 mei 2014 om 11:10
Marieke1987 Gebruiker

@DirtDevil-Expert: ik beschik momenteel over een Dirt Devil (M2898) met een vermogen van 2150 – 2500 watt. Hiermee kan ik de stekelige haren van één van onze katten redelijk opzuigen, maar de stofzuiger is inmiddels wel aan vervanging toe. Nu lees ik dat de hier aangeboden Dirt Devil een vermogen van maar (?) 1000 watt heeft. Houdt dit in dat je erg op zuigkracht inlevert?

22 mei 2014 om 11:26

Beste, er is al eerder een soortgelijke vraag geweest: Het model dat je nu hebt is een Centrixx , een model met een “verouderde”techniek daar deze nog met een centrale lamlellen filter werkt. Deze stofzuiger is een multicycloon stofzuiger wat betekent dat die een constante zuigkracht heeft. Daarbij is hij ook eenvoudiger te legen en te reinigen. Dat is allereerst een groot verschil. Wat de motor betreft: Daar waar jouw stofzuiger werkt met een 2000 Watt traditionele motor heeft deze EQU Silence een High Effieciency motor van 1000 watt. Deze motor, gecombineerd met vernieuwde behuizing, zorgt ervoor dat je met een minder wattage toch een hoge zuikracht kunt behalen. De zuigkracht van EQU Silence zelfs circa 20% hoger als jouw huidige model. Dus: hoge zuigkracht, minder stroomverbruik. Dit model past derhalve al in de toekomstige regelgeving welke vanaf 1 september in gaat waarbij stofzuigers aan allerlei energiezuinige maatregelen moeten voldoen, waaronder een gelimiteerd wattage. Veel plezier ermee!

22 mei 2014 om 11:31
Marieke1987 Gebruiker

Kijk, hier kan ik wat mee! Heel erg bedankt :)

22 mei 2014 om 11:34

you’re welcome!

22 mei 2014 om 11:32
berdine Gebruiker

Ik heb mijn Dirt Devil stofzuiger al meer dan 3 jaar en ben er nog steeds heel tevreden over.
Mijn ouders kochten die dag exact hetzelfde model via ibood en hun Dirt Devil is sinds korte tijd stuk.
Volgens mij kan je de levensduur van je toestel echt verlengen door de stofbak regelmatig leeg te maken en de onderhouden van de 
Ik maak de bovenste filter 3 a 4x per jaar schoon onder de kraan en laat hem dan goed drogen, en deze ziet er nog perfect uit. Verder maak ik de stofbak na elke schoonmaakbeurt leeg zodat hij nooit te vol komt te zitten.
De zuigkracht verminderd pas als de bovenste filter wat vol is, maar ik ben over het algemeen heel tevreden over. Kattenharen, stof en zelfs wat groter vuil zoals bladeren worden probleemloos opgezogen.

kortom:
Voor deze prijs vindt ik het echt een prima stofzuiger!

22 mei 2014 om 11:46
white_cancer Gebruiker

een viertal jaar geleden hier ook een dergelijke stofzuiger van Dirt Devil gekocht. Tot op heden niks op aan te merken.

22 mei 2014 om 13:07
Edje1985 Gebruiker

Zelf een simpelere versie van deze Dirt Devil in huis. Net zoals enkele hierboven daar positief over, geen problemen mee gehad. Enkel dat de filters van dat model moeilijk schoon te maken zijn. Er blijft al wel wat rommel in de randen van het filter hangen.

http://www.stofzuigerstore.nl/product-reviews/389048/dirt-devil-equ-silence-mc-m5083.html

http://www.wehkamp.nl/huishouden/stofzuigers/stofzuigers/dirt-devil-m-5083-hond-kat-stofzakloze-stofzuiger/C27_7G6_7G6_774955/?BC=GOA&BAC=HUI&cm_mmc_o=7BBTkwCjCZJG%20C%20Pwl5zzy%20B5%20Xw%20wEwyTbw(LBlfwE)%20C%20aBfzkw%20gBkkwgfbw%20C%20(a-K)CjCaBfzkw%20gBkkwgfbw%20C%20Kbyf%20KwMbk%204CDioN%20C%20oxIIS9DD%20(a-K)CjC%20Kbyf%20%20KwMbk%20%204%20DioNjPyBzp&cm_mmca1=12915-D509B951-7FD2-4DDB-AD32-CECFD8B87AD0S51615684788#productpageReviews

Enkele reviews gevonden bij webwinkels, zien er allemaal positief uit. Vanavond even overleggen thuis en dan denk ik dat ik deze wel mee pak!

22 mei 2014 om 13:26
GangsterWim Gebruiker
22 mei 2014 om 13:32
gerrits_stefan Gebruiker

@Dirt-Devil-Expert: Kan bij deze stofzuiger de zuigkracht geregeld worden? En zo ja, op welke manier? Is dit geregeld via een “lucht” opening bij het handstuk of via een elektronische regeling op de motor?

22 mei 2014 om 13:48

Deze multicyclooon stofzuiger heeft een elektronische zuigkrachtregeling die zich automatisch aanpast aan de ondervloer, daarbij kun je zelf op het handvat de zuigkracht nog regelen.

22 mei 2014 om 13:41
tattoos Gebruiker

Ben zelf twee meter is ook dat goed te doen? Iemand ervaring?

22 mei 2014 om 13:50

Beste, Ik ben zelf 1,87, voor jou een `kleintje`dus… maar ik weet uit ervaring dat de telescoopbuis van 96 cm voldoende is voor lange mensen om uit de voeten te kunnen.

22 mei 2014 om 15:18
pindapikkie Gebruiker

Hahahaa me hond valt de stofzuiger altijd aan en daar is de huidige nu aan onderdoor gegaan (slang kapot) dus deze aanbieding komt als geroepen!

22 mei 2014 om 15:24
Ben Naaktgeboren Gebruiker

6 meter snoer is best wel veel of is dat vrij normaal?

22 mei 2014 om 15:44

Beste, kabel varieert van model meestal van 5 tot 8 meter. Deze stofzuiger heeft 6 meter kabel wat een bereik betekent van in totaal 8,5 meter. Genoeg voor de meeste reguliere kamers in huis.

22 mei 2014 om 15:50
Sportbeest Gebruiker

dat legen lijkt me zo’n gedoe of valt dat erg mee? wel hip ding

22 mei 2014 om 16:13

Legen is niets meer of minder dan afvalbak open , reservoir van de stofzuiger afnemen, op de knop drukken en het reservoir opent zich vanzelf zodat het stof zo in de afvalbak valt. reservoir weer op het toestel `klikken` en klaar.

22 mei 2014 om 19:41

Beste Ibood-ers, ik wil jullie bedanken voor vragen/ opmerkingen en input. Voor diegene die nog twijfelen; De Dirt Devil EQU Silence Cat & Dog. Nog even de belangrijkste specs op een rijtje: High Efficiency motor, hoge zuigkracht, door multicycloonsysteem géén zuigkrachtverlies, eenvoudig te legen, HEPA 13 filter voorkomt nare luchtjes en geschikt voor mensen met allergie. Met zijn 76 dB absoluut stil te noemen voor een cycloonstofzuiger. En dan de accessoires: naast de standaard omschakelbare zuigmond worden er 2 turboborstels meegeleverd die worden aangedreven door de zuigkracht en zorgen ervoor dat je eenvoudig en snel al je dierharen verwijdert van meubels, tapijt envloerbedekking. Natuurlijk wordt ook een voegenzuigmond meegeverd. En vandaag, alléén voor Ibood, een extra parketborstel voor al je laminaat en parket. Uiteraard krijg je van ons 2 jaar volledige garantie. en vandaag: géén verzendkosten. Iedereen die hem heeft aangeschaft: proficiat en veel plezier ermee! Iedereen die hem nog niet heeft aangeschaft en twijfelt: je hebt nog 4 uur…. :)

22 mei 2014 om 22:05
stigske Gebruiker

Weeral gratis verzending bij deze. De vorige keer ook al! En dan moet je voor een sd kaartje 5.95 euro betalen om het te laten verzenden…

http://be-nl.forum.ibood.com/43935-dirt_devil_high_efficiency_multicycloon_stofzuiger__perfect_voor_huisdiereigenaren/

22 mei 2014 om 23:49
retrospect Gebruiker

Waar baseren jullie de oorspronkelijke prijs van 250 euro op eigenlijk? Zoals eerder wordt aangegeven staat deze stofzuiger via de tweakers pricewatch en kieskeurig.nl voor maar 119 euro bij verschillende (web)shops te koop. Ik vind dit wat misleidend.

17 juni 2014 om 13:22
Moderator Marius Moderator

Dat is adviesprijs. Terwijl jij zoekt op laagste prijs. Da’s ook niet eerlijk!  ;-)

16 juni 2014 om 19:32
Macmoral70 Gebruiker

Nog maar een paar weken in huis maar de stofzuiger bevalt erg goed. De harenborstels werken ook uitstekend. En het geluid dat erg laag is wat een verademing. Kortom een hele goede stofzuiger

17 juni 2014 om 09:02
robood64 Gebruiker

Voor wie deze stofzuiger nog eens ziet langskomen, heb ik op Kieskeurig mijn eerste ervaringen geplaatst.

Bottom line: (details lees je op: http://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/dirt_devil/equ_silence_mc_m-5083/reviews/1156766/rob_dutch/5430431)

Conclusie: we zijn redelijk tevreden. Er zijn onverwachte plussen en minnen, zoals het onhandige trapzuigen en problematisch opbergen. Hij zuigt goed voor het lage vermogen, is lekker licht en rijk uitgerust. Het legen gaat makkelijk maar is voor sommigen misschien toch een (te?) vies klusje. Zelf heb ik er geen problemen mee.

En hoe zorg je dat je het juiste mondstuk op het juiste moment bij de hand hebt?  Ik heb ook mijn twijfels over de duurzaamheid door de fragiele bouw. We zullen voorzichtig met de plastic onderdelen moeten zijn.

17 juni 2014 om 11:37
Jaybeam Gebruiker

Vind dit ERG FRUSTREREND  !!!!!

Heb begin vorige week laten weten aan iBOOD dat mijn zending bij PostNL (door hun bevestigd) verloren gegaan is. Ik denk trouwens eerder gestolen want zo een grote zending verlies je niet zomaar. Ik krijg hier GEEN respons op maar ondertussen krijg ik wel een uitnodiging om een review te schrijven. Dit gaat niet omdat ik het produkt nooit heb mogen ontvangen, maar ik kan je wel laten weten dat mijn klanten tevredenheid over iBOOD verre van goed is.

Ik weet ook wel dat men bij iBOOD er niets aan kan doen dat er zendingen verloren gaan, maar ze kunnen wel iets doen aan hun naverkoopdienst want dit is ronduit te belachelijk!

17 juni 2014 om 11:44
Moderator Marius Moderator

iBOOD (of eigenlijk elk leverancier) is verantwoordelijk voor het aankomen van de bestellingen. Dus dit moet iBOOD gewoon oplossen.

Maar het forum is niet het juiste communicatiemiddel. Ik zal je klacht naar de klantenservice doorspelen!

17 juni 2014 om 12:35
Jaybeam Gebruiker

Alvast bedankt, hoop op een snelle respons.

17 juni 2014 om 14:39
Moderator Renate Moderator

beste jaybeam.

iBOOD kan er weinig aandoen als een pakket verloren raakt. Helaas is het zo dat de post er 4-6 weken over mag doen om het pakket terug te vinden en alsnog te leveren. Deze periode is een periode waarin iBOOD alleen maar lijdzaam toe kan kijken. Een nieuw item versturen kan niet daar het nog altijd mogelijk is dat het pakket geleverd gaat worden, annuleren en het geld retour zenden is om de zelfde redenen nog niet mogelijk. Pas als de post aan heeft gegeven het is echt zoek, kan iBOOD verder.

Natuurlijk is het dan zuur dat je om een review wordt gevraagd. Dit komt echter voort uit het feit dat alle kopers de mail ontvangen. Gezien jij als koper er tussen staat (er heeft geen annulering plaats gevonden) zal het systeem jou er niet tussen uit filteren.

ik hoop dat je een beetje inzage nu hebt in de afhandeling van een verloren geraakt product.

18 juni 2014 om 07:42
Vechad Gebruiker

Mijn review van de stofzuiger:http://www.kieskeurig.nl/stofzuiger/dirt_devil/equ_silence_mc_m-5083/reviews/1156766/vechad/5431399

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.