29 mei 2014 om 00:00
iBOOD

Ecovacs Deebot D73, de stofzuigrobot die jouw huis schoon houdt!

Stel je eens voor: ‘s Morgens vroeg vertrek je naar je werk en wanneer je thuis komt is de vloer helemaal schoon. Neen, het is niet je moeder die even langs is geweest om de boel schoon te maken. Het is je nieuwe elektronische schoonmaakster: de Ecovacs Deebot! De Ecovacs Deebot D73 is een intelligente robot die snel jouw huis schoonmaakt zonder je meubels te beschadigen. Zodra de Deebot D73 in de het docking station komt, wordt hij direct opgeladen zodat hij de volgende ronde weer op volle toeren jouw huis kan schoonmaken. Je robotvriend kan op alle typen vloeren gebruikt worden. Hij rolt zonder problemen over hardhouten vloeren, vloeren van laminaat, tegels en zelfs tapijt met een maximum hoogte van 2 cm. Deze “High Tech” wervelwind die door je huis suist werkt zonder stofzak, maar heeft wel een anti bacteriele opvangbak. In de opvangbak wordt al het vuil opgeslagen. Aan jou de schone taak om hem eens in de zoveel tijd te legen. Door de geavanceerde technologie met 26 sensors manoeuvreert hij zich met het grootste gemak om je meubels heen en zal hij nooit van een trap af vallen. Met de magnetische tape en de "Virtual wall" kun je ook nog eens makkelijk grenzen aangeven zodat hij enkel een bepaald deel van je vloer stofzuigt. Mocht er nou toch onverhoopt iets mislopen met deze robot zal hij je hiervan op de hoogte brengen door de “voice output”. Nadat je kamer helemaal gezogen is keert de trouwe, harde werker terug naar het basisstation zodat hij weer opgeladen wordt. Vanaf nu kun je lui op de bank je hele kamer schoonhouden, want stof heeft geen enkele kans tegen de Ecovacs Deebot D73!
  • Merk: Ecovacs
  • Type: Deebot D73
  • Een razendsnelle robotstofzuiger die jouw huis tip top schoonmaakt!
  • Zakloos, dus geen geld uitgeven aan stofzuigerzakken
  • Time programming – tot 2x per dag in te stellen om schoon te maken
  • Zelf in te stellen voice message systeem
  • Antibacterieel nano-zilver filter
  • Compact design
  • Stofzuiger inhoud: 0.7 liter
  • Display: LCD Screen + Language Edition
  • Verbruik: 30 watt
  • Oppervlaktedekking: 0.25 m / sec.
  • Werkvermogen na laden: 60 min.
  • Accu: Ni-MH Oplaadbaar
  • Quick charge functie
  • Laadtijd: 3 uur
  • Obstakel detectie: sensoren en bumpers
  • Valbescherming door middel van 3 sensors
  • Magnetic stripe function om werkgebied te markeren
  • Accessories: basisstation, 1× virtual wall (incl batterij), magnetisch tape, afstandsbediening (incl batterij), borstelschoonmaak gereedschap
  • Gewicht zonder laadstation: 3.4 kg
  • Afmetingen: 33.5 cm diameter, 9.5 cm Hoog
  • Garantie: 2 jaar
29 mei 2014 om 00:05
gekkedave Gebruiker

Na een geweldige hunt ook weer een geweldige aanbieding!

Is deze ook geschikt voor (veel) hondenharen? Heb hier zo’n geweldig harig beest zitten, maar helaas groot haarverlies waardoor dagelijks stofzuigen nodig is.

29 mei 2014 om 00:20
Pietermech Gebruiker

Geen laser of camera navigatie/mapping?  Dus die rijdt willekeurig toertjes?

29 mei 2014 om 00:28
markheemskerk81 Gebruiker

Ik heb zojuist vandaag de neato xv signature pro binnengekregen van de aanbieding twee weken geleden. Staat nu op te laden dus morgen maar Ff proberen. Zal de klus vast beter klaren dat dit apparaat!!

29 mei 2014 om 00:29
timmeah Gebruiker

Moeilijk om reviews over te vinden. Ben wel op zoek naar een robotstofzuiger van rond deze prijs, maar ik denk niet dat dit hem wordt.

Ik kan bij een Duitse website wel het volgende vinden:

Reinigung Laminat: „sehr gut“; 
Reinigung Kurzflorteppich: „gut“; 
Reinigung Langflorteppich: „sehr schlecht“; 
Umgang mit Haaren: „schlecht“; 
Umgang mit Hindernissen: „gut“; 
Orientierung im Raum: „zufriedenstellend“; 
Handhabung: „gut“.

M.a.w. haren en hoogpolig tapijt gaat hij niet goed op. Laminaat lijkt ie wel in orde te zijn.

Doorslag voor mij is dat ie random rond rijdt, zie het volgende tabelletje..

Overigens is 60db geluid ook niet mis, maar daar kan ik mee leven.

Navigation

Navigation method:

random

Mapping technology:

no mapping

Distance sensors:

n/a

Cliff sensors:

yes

Collision sensors:

yes

Accelerometer:

no

Cameras:

no

Laser mapping:

no

Electronic compass:

no

Area delimiters:

virtual wall and magnetic strip

Doorsill crossing:

up to 1.5 cm

29 mei 2014 om 00:38
CARRe1976 Gebruiker

neato is een van de betere, deze rijdt rond als kip zonder kop….

29 mei 2014 om 01:28
Florisadriaanse Gebruiker

Hier een gebruiker van dit product sinds April ‘13(ook via iBOOD aangeschaft):

Geweldige machine! doet wat hij moet doen mits je vloer hier goed op staat afgestemd bijv:  geen kabels die op je voer liggen en dat er geen kleine voorwerpen in jou huis rondslingeren.

Hij rijd rond de 40 minuten op volle vaart door je kamer(prima accu), in verschillende standen pak hij in mijn huiskamer 40m2 laminaat gegarandeerd alles mee heb zelf een actieve kat die genoeg stof en haren laat opwaaien. De Robot kan ook praten in het engels met een grappig accent van een rus in robot taal :) met volume knop geluidssterkte instelbaar. Ik laat hem zelf er gemiddeld 5 keer per week op los 3x woonkamer, 1x grote slaapkamer, 1x kleine kamer + gang, verder zal je altijd nog wel 5 a 10 keer per jaar je hok goed moet stofzuigen en voor de dweilers onder ons elke 5 a 10 dagen ook eens moeten dweilen ;)

De afstelling dat hij op automatisch-klok gaat zuigen is vrij makkelijk in te stellen met meerdere instelbare programma’s, tevens kan de robot op handbediening. Hij werkt ook prima in een andere ruimte, verwijdert van zijn dockingsstation. Prima opvangbak gaat 3 a 4 beurten mee voordat deze vol raakt, ovangbak is makkelijk te legen en ook erg funny om te zien hoeveel dat ding nu weer heeft opgezogen voor je terwijl jij op je werk zat :)

Zitten 2 barrières bij: kastje met laser(werkt top) & een soort magneetstrip(nooit gebruikt).

Minpunt: het bereik van mijn afstandbediening is vrij beperkt max. 3 meter, maar dat kan ook wel aan die van mij liggen.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen!

PS: Ik ben wel toe aan een paar nieuwe borstels die aan de voorkanten zitten, als iemand een mooie link heeft zie ik die graag tegemoet!!

Groeten, Floris

29 mei 2014 om 01:39

Het lijkt wel een liefdesbrief over die robot, jammer van de typefouten hopelijk kan dat ding me vergeven :P

29 mei 2014 om 10:03
luukkikkert Gebruiker

In een jaar tijd hebben we ook één set borstels versleten. Mocht iemand hier een goed adres (en uiteraard niet duur!) voor hebben dan hou ik me aanbevolen.

29 mei 2014 om 12:05
Moderator Vincent Moderator

Goedemiddag Floris!

Bedankt voor het delen van je ervaring! Leuk om te lezen!

29 mei 2014 om 02:22
Forsakeneyes Gebruiker

Voor dit geld kun je beter een krachtige stofzuiger kopen, óf doorsparen voor een Neato. Maar geen enkele robot kan de oude, vertrouwde stofzuiger compleet vervangen.

29 mei 2014 om 06:49
noveas Gebruiker

Mooi prijsje.  Zoek ook nog zo’n ding. Even over nadenken.

29 mei 2014 om 06:58
hvb83 Gebruiker

Ik wil het dock onder een bank plaatsen, zodat de stofzuiger zoveel mogelijk uit het zicht is. Hoeveel vrije hoogte heeft het dock nodig?

29 mei 2014 om 09:11
luukkikkert Gebruiker

Het dock heeft ongeveer 19 cm nodig anders past ie er niet onder.

29 mei 2014 om 09:47
luukkikkert Gebruiker

Ik zal hier ook even mijn bevindingen plaatsen over de D73 die we vorig jaar hebben gekocht. Zo… nu kunnen de vette letters wel weer uit (wat voor belang zou Florisadriaanse hebben om zijn review hier vet neer te zetten denk je dan….).

Het is best een leuk apparaat maar zeer zeker geen vervanger van de gewone stofzuiger! Hoekjes pakt ie namelijk niet mee. De roterende borstels aan de voorkant zwiepen nog wel eens wat vuil voor zich uit en dat belandt uiteindelijk in een hoek. Als je bijvoorbeeld een week niet met een normale stofzuiger hebt gezogen dan zie je daar het stof en vuil zich verzamelen. Toch heeft het apparaat voor ons zeker wel een meerwaarde. Door de week zijn we aan het werk en als je voordat je weggaat even de stoelen op tafel zet en zorgt dat er geen los spul op de grond ligt is bij thuiskomst het meeste wel weer schoon. Ideaal als je, zoals ons, kinderen hebt die nog in de leeftijd zitten dat ze ’s ochtends niet altijd netjes boven hun bord eten….

Op een houten of laminaatvloer doet de D73 prima zijn ding. Op vloerbedekking die iets hoger (en dan heb ik het zeker niet over hoogpolig tapijt) komt de D73 slecht uit de verf. Na een halve meter stopt ie er mee. Niet bruikbaar op tapijt dus.

Het lawaai valt in vergelijking met andere robotstofzuigers wel mee. Tuurlijk hoor je goed dat ie aan het werk is, maar je kunt nog wel fatsoenlijk een gesprek voeren.

De D73 mist wat intelligentie om efficiënt z’n ritjes te doen. Is dat heel erg? Nee, dat valt mee. Uiteindelijk komt ie wel overal. Op hardware.info staat hier een mooi filmpje over. Als je toevallig wel thuis bent als de D73 aan het werk is, moet je er niet teveel op letten anders wordt het irritant en ben je geneigd om hem een beetje te helpen.

De afstandbediening is leuk, maar die doet het zeer slecht. Negen van de tien keer zul je dus toch moeten bukken om hem uit te zetten of iets dergelijks. Dat de D73 ook verbaal van zich laat horen is eerder irritant dan vermakelijk. Na een paar keer is daar echt de lol wel van af. Gelukkig kun je het volume aanpassen en zo zacht zetten dat het niet meer hoorbaar is. Je schijnt overigens andere geluiden e.d. via een SD-card er in te kunnen doen, maar daar ga ik geen energie insteken omdat het geen toegevoegde waarde heeft.

We hebben de D73 nu ongeveer een jaar en in die tijd is het apparaat één keer opgestuurd. Na anderhalve meter stopte hij er weer mee. Ondanks dat alles schoon gemaakt was. Nou ben ik zelf redelijk technisch en heb ik de D73 behoorlijk ver uit elkaar gehad, maar ik kon niks ontdekken. Het aandrijfmechanisme en borstel is redelijk gevoelig voor haren. Niet dat we huisdieren hebben, maar ik zie er redelijk wat haren van Barby poppen e.d. in terechtkomen die zich lastig laten verwijderen. Ik ben in ieder geval blij dat we geen huisdieren hebben. Volgens Ecovacs was het ding toch vies (op de bon stond dat het apparaat gereinigd was) en deed ie het daardoor niet. Normaal gesproken zou je dan met kosten geconfronteerd worden maar in ons geval was het gelukkig kosteloos. De acceptatieprocedure van Ecovas komt overigens niet echt klantvriendelijk over. Je moet goed je best doen om het apparaat aangemeld te krijgen. De openingstijden zijn dan wel weer heel klantvriendelijk want ze zijn ook ’s avonds bereikbaar. Uiteindelijk kregen we de D73 in ongeveer twee weken weer gerepareerd retour.

De accu lijkt nu trouwens wel iets minder te worden. De ‘runtime’ lijkt me korter dan voorheen.

Dus kortom: een leuk apparaat als je laminaat of iets dergelijks hebt. Heb je vloerbedekking dan zou ik het apparaat niet aanbevelen. En denk erom: een normale stofzuiger blijft nodig!

29 mei 2014 om 10:00
luukkikkert Gebruiker

Hierboven had ik het over een filmpje op Hardware.info (wanneer komt er nu eens een edit functie). Hier staat wel een review maar dat is niet het filmpje dat ik bedoelde. Het juiste filmpje is hier te zien:

https://www.youtube.com/watch?v=UqySno-sVg4

De review op Hardware.info is van een D76, maar die is vergelijkbaar met de D73. Er zit alleen een losse handzuiger bij.

Linkje: http://nl.hardware.info/tv/600/ecovacs-deebot-d76-robotstofzuiger-video-review

30 mei 2014 om 07:00

Grapjas…

29 mei 2014 om 10:57
kooij Gebruiker

Ik heb em ook en al de nodige sidebrushes (2) versleten. Gelukkig zaten er 2 reserve sidebrushes bij. Je kunt ze bestellen (gewoon even googlen naar ecovacs D73 side brushes) voor 12.95 per 2 via http://www.ecovacs.nl (http://www.ecovacs.nl/shop/index.php/) als ze op voorraad zijn tenminste. Bij ons maakt ie de zolderslaapkamer schoon en het daar aanwezige wasmachine hok (veel stof van droger).  Doet uitstekend zijn werk als je losliggende snoeren waar hij zicht in kan vastbijten tenminste een beetje aan de kant doet. Er zitten ook magnetische strips en een virtuele muur bij zodat je kunt voorkomen dat ie ergens komt waar hij zich vastloopt. De zoldertrap ziet ie zonder problemen en weet tot nu toe iedere keer weer terug te komen bij zijn basisstation. Goed apparaat voor deze prijs maar het feit dat ie door botsen zijn weg moet vinden kan een negatief punt zijn (veegsporen op muren, lage kasten).

29 mei 2014 om 11:17
Amby1988 Gebruiker

Ik heb ‘m ook, maar ik ben er niet vreselijk enthousiast over. Bij mij is er ook al een sidebrush afgebroken. Als ik hem twee keer per dag laat rijden dan moet ik nog minimaal 1 keer per week stofzuigen, terwijl hij ong. 60m2 moet doen over uitsluitend laminaat. Hij doet het een stuk beter als je hem in een kleine ruimte opsluit, ik parkeer hem soms in de slaap- of badkamer, terwijl ik de rest van het huis stofzuig. Maar wat ik echt heel jammer vind is dat het apparaat ontzettend veel onderhoud vraagt. Er komen haren in zo’n beetje alle bewegende onderdelen, terwijl er niemand in huis erg langharig is. Ik moet ‘m iedere zoveel weken opschroeven om de boel schoon te maken. In die tijd had ik ook wat leukers kunnen doen, of desnoods kunnen stofzuigen. Ik vind het geen aanrader voor de harige huishoudens.

29 mei 2014 om 14:28
Opel_Bjorn Gebruiker

Ik heb er vorig jaar één op de hunt gekocht. Nog geen moment spijt van gehad! Deze doet uitstekend zijn best en maakt alles goed proper. Hij rijdt moeiteloos over snoeren! Ik heb deze gekocht omdat ik 2 katten heb rondlopen. Vroeger moest ik elke dag stofzuigen, nu nog maar één keer per week! Batterij is na een jaar gebruik ook nog steeds top. Hij rijdt nog steeds een dik uur rond alvoor hij weer naar zij station op zoek gaat! Hij wordt hier dagelijks gebruikt (soms wel 2 keer)! Ik kan niet meer zonder!

29 mei 2014 om 20:30
noveas Gebruiker

Nou Bjorn.   Hoop dat ik net zo enthousiast wordt als jij. Heb hem namelijk gekocht. :)

29 mei 2014 om 23:14
ps-gunkie Gebruiker

Ik baal enorm dat ik die Neato heb gemist een paar weken geleden, ik wacht even tot die nog eens voorbij komt. :)

8 juni 2014 om 18:47
hellboysz Gebruiker

ik heb hem nu een aantal dagen rond rijden!

Hij zuigt de katten haren op!

Hij zuigt zand op, geen grote hoeveelheid.

Ik heb voordat hij zijn werk ging doen mijn huis grondig stof gezogen.

Ik laat hem nu elke nacht zijn ronde maken, 42 m2, Ik moest hem 1x  los halen uit een kleed wat ik had laten liggen op de grond. Dan hoor je een teletubbie owhoh help help roepen.

Verder af en toe controleren, maar volgens mij pakt hij elk spotje op mijn vloer.

Ps onderdelen kan je vinden op Aliexpress mooie prijs!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.