1 juni 2014 om 00:00
iBOOD

GreenPan Bali koekenpannenset 20 en 26 cm met Thermolon™ antiaanbaklaag

Als je gezond wil eten kies je uiteraard voor goede groenten, maar dat is niet alles waar je tegenwoordig rekening mee dient te houden. Ook de materialen die je gebruikt: zo bewaar je alles in BPA-vrije bakjes en is er uit verschillende onderzoeken naar voren gekomen dat het teflon laagje niet zo goed is voor je gezondheid. Omdat wij om jou geven hebben we deze Greenpan Bali koekenpannenset voor je geregeld. De pannen zijn gemaakt van topkwaliteit materialen zoals gehard aluminium en natuurlijk de unieke Thermolon™ antiaanbaklaag. Ook is de bodem voorzien van een speciale warmte verdelende laag. Zo heb je dus geen extreem hete plekken in de pannen maar bakken deze gelijkmatig bruin. De handvatten van de pan zijn gemaakt van hittebestendig materiaal en hebben een goede greep. En last but not least, zijn alle pannen milieuvriendelijk gemaakt. Al met al, goed voor jou, beter voor het milieu en met deze prijs ook nog eens goed voor je portemonnee!
  • Merk: Green Pan
  • Type: Bali 2-delige koekenpannenset
  • Afmetingen pannen: 20 en 26 cm
  • Materiaal: Gehard aluminium en Thermolon™
  • Voorzien van Thermolon™ antiaanbaklaag
  • Perfecte warmteverdeling voor gelijkmatig bakken en braden
  • Pan is hittebestendig tot 450°C
  • Ergonomische hittebestendige handvatten
  • Hoofdzakelijk gemaakt uit gerecyclede en geupcyclede materialen
  • PFOA-vrij gemaakt wat tot wel 60% minder CO2 uitstoot leidt
  • PTFE- en siliconenvrij
  • Garantie 2 jaar
1 juni 2014 om 00:02
izabelleke Gebruiker

Ideale pannen en een erg goed merk. Heb er inmiddels een paar van, alleen zie ik dat deze niet voor inductie geschikt zijn, jammer!

1 juni 2014 om 00:17
boogje Gebruiker

Er staat toch Halogen ? Is dat niet inductie dan ?

1 juni 2014 om 00:24
jup.deneddy Gebruiker

nee ,inductie werk veel sneller

1 juni 2014 om 00:25
boogje Gebruiker

kan iemand dit bevestigen ?

Want ik wil deze wel bestellen, maar inductie is wel de vereiste.

1 juni 2014 om 00:33
jup.deneddy Gebruiker

volgens de website is er geen  Bali reeks meer verkrijgbaar alleen uit stock bij dealers , deze is of was niet inductie bestendig alle andere reeksen zijn die wel

1 juni 2014 om 09:06
Dinendal Gebruiker

Halogen is geen inductie!

Ik ben geen expert maar als je op het internet het verschil terug.
http://taratan.files.wordpress.com/2011/03/induction-symbols.gif?w=630 (Op deze afbeelding kan je het teken van inductie terug vinden).

Aangezien deze er niet bij staat gok ik dat ze ook niet zal werken op inductie.

1 juni 2014 om 15:38
Moderator Tom Moderator

Er staat inderdaad Halogen bij , dus ik zou daar ook vanuit gaan.

1 juni 2014 om 01:03
willenilse Gebruiker

Ik wacht op de Tefal CeramicControl

1 juni 2014 om 01:56
tripleplay Gebruiker

Zijn deze pannen ook krasvast ofwel krasbestendig? Mijn vrouwtje zag laatst iets op telsel waarbij men zelfs met een muntje in de pan geen beschadigingen kreeg. Mijn maakt het inductie verhaal niet zoveel uit heb toch nog geen op het moment.

1 juni 2014 om 08:23
DrPoncho Gebruiker

Joh, op tell sell.. Nou als er íets een betrouwbare bron is voor vooruitstrevende technologie dan is het dat wel. Dat ‘vrouwtje’ van jou weet haar tijd wel nuttig te besteden.

Hou gewoon als regel aan dat het nooit een goed idee is om metalen spatels/vorken/lepels/etc in een pan te gebruiken; gebruik plastic of hout.

1 juni 2014 om 15:39
Moderator Tom Moderator

Ik vrees dat elke pan nog krassen gaat kunnen hebben. Het is wel zo dat er geen gevaarlijke chemische stof in de binnenkant zit. Het is PTFE-vrij en bevat geen silicone olie.

1 juni 2014 om 08:19
gerritibood Gebruiker

Vraag mij  steeds af hoe ze die klever in de pan plakken,

Het is dan toch geen  ”non-stick Technology” ??

1 juni 2014 om 08:23
DrPoncho Gebruiker

Hilarisch.

1 juni 2014 om 08:20
StefaanDendauw Gebruiker

Is het mogelijk om te bevestigen dat deze pannen niet werken op inductie?

1 juni 2014 om 09:24
dutsteun Gebruiker

Pan is van aluminium.

Alleen ijzeren pannen werken op inductie.

1 juni 2014 om 09:34
pmendelts Gebruiker

Zijn deze pannen geschikt om in de oven te doen?

1 juni 2014 om 12:14
dendo Gebruiker

Pannen zijn hittebestendig tot 450 graden, en hebben een metalen steel.

Denk dat ze dat sowieso wel overleven. :)

1 juni 2014 om 12:50
cornelisma Gebruiker

steel en pan misschien wel, maar ook de verbindingen ?

1 juni 2014 om 13:49
dendo Gebruiker

Volgens ene Suzy geschikt voor gebruik in de oven.

Bron: http://suziethefoodie.blogspot.nl/2011/04/earth-day-greenpan-bali-series-frying.html

1 juni 2014 om 13:51
dendo Gebruiker

Oh, en Suzie zegt hetzelfde !

1 juni 2014 om 14:23
Casale Gebruiker

Zijn de pannen vaatwasser bestendig?

1 juni 2014 om 15:10
hvanswoll Gebruiker

U kunt vragen wat u wilt, maar de moderator(s) zijn in sleep-modus, waarschijnlijk nog uitgeput van de iBOOD-hunt.

Hier geef ik een link die een geheel ander licht werpt op de firma GreenPan http://greenpanssuck.wordpress.com/2010/04/13/why-you-shouldnt-purchase-green-pan-cookware/

(Why You Shouldn’t Purchase Green Pan Cookware)

Succes allemaal.

H. van Swoll

1 juni 2014 om 15:32
Moderator Tom Moderator

Dag Hvanswoll,

zoals je ziet ben ik niet in sleep-modus maar weet ik jammer genoeg niet zoveel van pannen af.
Momenteel is het zondag en kan ik ook niemand bereiken om te kijken hoe het nu zit. Het enige wat ik kan doen , is googlen zoals jullie dit doen.

Mvg,
Tom

1 juni 2014 om 16:40
csamber Gebruiker

Een beginnersvraagje: waar meet je de diameter? Bovenkant of onderkant? Ik vermoed bovenkant, maar had graag bevestiging, want dat betekent dat het effectieve kookvlak (onderkant) toch wel wat kleiner is.

Thx.

1 juni 2014 om 17:04
Xsempre Gebruiker

Ik begrijp de verzuchtingen van die vrouw van de link van hvanswoll niet.

Mijn vrouw is een erg gedreven hobby-kok. Alle soorten pannen (kleefpannen alsook antikleefpannen) worden hier wel dagelijks ‘ns gebruikt. Ongeveer driekwart jaar geleden heb ik voor haar via iBood zo’n grote hapjespan van GP gekocht. En daar is ze nog steeds super tevreden van! In tegenstelling tot die witte pannen van Bialetti: dat bleek jammer genoeg een stuk minder kwalitatief.

Ze is wel van mening dat je niet het eeuwige leven van antikleefpannen mag verwachten. Als je zo’n pannen intensief gebruikt, moet je er rekening mee houden dat je ze elke ca. anderhalf à twee jaar moet vervangen. Als je minder vaak kokkerelt, zal je er wel 4 tot 5 jaar mee toekomen.

Maar GreenPan blijkt naar haar ervaring echt wel goed. Ik heb tijdens de hunt dan nog een wokpan gescoord, en ik ga meteen na deze post over tot het bestellen van deze pannetjes. Echt wel scherp geprijsd voor GP!

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.