5 juni 2014 om 00:00
iBOOD

4-pack Philips LED lampen, 2700k, 350 lumen, E27 voor warm wit en natuurlijk licht!

Wil je warm wit licht in huis halen zonder concessies te doen aan de lichtkwaliteit? Zoek dan niet verder want deze set van 4 Philips LED lampen bevat precies wat je nodig hebt. Deze mooi vormgegeven peertjes zijn de perfecte vervanger voor de traditionele matte lampen. Ze geven een warm wit licht af (2700K, 350 Lumen) gaan lang mee en zijn energiezuinig. De opstarttijd van deze LED lampen is nihil en ze zijn gewaardeerd met een CRI waarde die altijd boven de 80 ligt. (CRI is een index die gebruikt wordt om de kleurweergave van een lichtbron te omschrijven.) Deze waarde ligt dicht bij de kleurweergave van de zon; zodoende geven deze LED lampen een kleur af die natuurlijk en levensecht is. Daarnaast gaan ze tot wel 15.000 uur mee! Met zoveel voordelen is er eigenlijk geen reden om ze niet te kopen.
  • Merk: Philips
  • Type: 4 LED lampen (type: 8718291192961)
  • Vorm: Standaard
  • Voltage: 220 - 240 V
  • Wattage: 5,5 W
  • Wattage-equivalent: 32 W
  • Fitting: E27
  • Dimbaar: Nee
  • 2700K, warm wit
  • 350 Lumen
  • Energiezuinigheidslabel: A+
  • Energieverbruik per 1000 uur: 5,5 kWh
  • Aantal schakelcycli: 50000
  • Lumen-onderhoudsfactor: 0,7
  • Gemiddelde levensduur (bij 3 uur per dag): 15 jaar
  • Garantie: 1 jaar
5 juni 2014 om 00:03
mariusjr Gebruiker

Deze beter als van de Action?

5 juni 2014 om 00:08
mariusjr Gebruiker

nouja, in ieder geval wel sterker. Van de Action is 3 watt, deze 5,5 watt.

Ik overweeg…

5 juni 2014 om 10:20
Shifterfire Gebruiker

Dat is het verbruik ^^, lumen zegt wat over de lichtsterkte. Is dus beter vergelijken.

5 juni 2014 om 10:38
frasto Gebruiker

gekocht bij action:binnen 5 dagen kapot

5 juni 2014 om 14:55
mariusjr Gebruiker

Ik heb er ca. 10 van action. Na een half jaar is er 1 iets minder gaan werken.

Uiteraard ben ik de bon kwijt, maar dan koop ik gewoon een nieuw en ruil hem om.

5 juni 2014 om 00:05
gekkedave Gebruiker

Als je deze nu in een fitting steekt voor lampen van 40W, werkt dat dan of is dat gevaarlijk voor een van beide? Heb hier zo’n bureaulampje waar ik ze in zou kunnen gebruiken, maar weet niet of dat mag. Het is iig wel de E27 fitting.

5 juni 2014 om 00:08
mariusjr Gebruiker

Dat is dus geen enkel probleem. Je moet naar het werkelijk verbruik kijken, en deze is 5,5 watt, dus mag dus in een fitting van maximaal 40 watt.

5 juni 2014 om 00:11
bvandoveren Gebruiker

Dat mag. Die aanduiding op de lamp is max wattage dat de fitting veilig aankan. Minder wattage en dus minder stroomverbruik kan geen kwaad.

5 juni 2014 om 01:19
kerkganger Gebruiker

Nog een kleine toevoeging aan de vorige twee excellente antwoorden: de reden waarom armaturen een maximaal vermogen opgeven heeft te maken met de warmteafvoer. Een heel groot deel van de opgenomen energie van lampen -vooral gloeilampen- wordt afgegeven als warmte. Die moet ergens naartoe kunnen zonder dat onderdelen smelten, verbranden, gevaarlijk heet worden voor de gebruiker etc. Het enige da echt telt is het opgenomen vermogen. Geen probleem dus.

5 juni 2014 om 00:07
motormuis001 Gebruiker

Ik weet wel een reden om ze niet te kopen: met de lichtopbrengst als van een 32 Watt gloeilamp zijn het een soort van opgevoerde gloeiende spijkers. Gewoon weer de zoveelste miskleun van Philips …

5 juni 2014 om 00:12
mariusjr Gebruiker

Misschien. Maar ik heb armaturen waar meerdere lampen in gaan. Vind ik toch prettiger om naar te kijken als 1 heel sterke lamp, en nog steeds is het veel zuiniger.

5 juni 2014 om 00:20
spamker Gebruiker

Vind er geen reet aan als de lamp te weinig licht geeft. Kom de volgende keer met LED-lampen die equivalent met 60, 75 of 100 Watt zijn.

Wat moet ik met een equivalentie van 32 Watt????

5 juni 2014 om 00:26
mariusjr Gebruiker

100 Watt? Bestaan die LED-lampen wel? Hoogste die ik ken is van 1000 lumen, dat is vergelijkbaar als een gloeilamp van 75 Watt. Maar da’s een lomp ding hoor!

5 juni 2014 om 01:24
Andy_70 Gebruiker

Wat voor meerwaarde is jou inbreng hiermee nu eigenlijk? Dit forum dient om vragen te stellen bij dingen die je wel intresseren. Als ik dingen zie staan waarvan ik denk nee niks voor mij dan is de kous af en kom ik morgen terug zien, maar ga dan niet gefrustreerd liggen doen hier…

5 juni 2014 om 01:27
Brie-Jan Gebruiker

2 sets besteld!

5 juni 2014 om 03:37
z1300 Gebruiker

Kaarsen zijn duurder (in gebruik dan),maar hebben

dezelfde lichtopbrengst.

5 juni 2014 om 05:49
beyazsir Gebruiker

Hallo z1300,

1400 kaarsen zijn iets duurder dan 19,95 denk ik elk lamp heeft 350lumen. Lumen=kaars

5 juni 2014 om 20:44
motormuis001 Gebruiker

candela=kaars, letterlijk vertaald. Wat weer niet wil zeggen dat 1 kaars 1 candela aan licht produceert …

Omrekenen: http://led.linear1.org/how-do-i-convert-between-candelas-and-lumens/. En een converter vind je daar ook.

5 juni 2014 om 10:14
Susantigoon Gebruiker

Ik heb sinds een paar jaar elke gewone gloeilamp die kapot ging vervangen door een equivalente LED en ik ben er enorm mee in m’n sas.

De kosten waren niet niks, dat klopt, maar die weet je van tevoren en dus waar je aan toe bent. Het blijft uiteindelijk een keuze. Ik ben gezien de verwachte levensduur voorlopig, op een paar lampen na, van plotsklaps kapotte lampen verlost.

En bij de fitting van de lamp, zoveel mogelijk uit het zicht, noteer ik met permanent-stift de begindatum van gebruik (sorry, zo eng ben ik nu eenmaal).  Zo weet je straks of je genaaid bent…  ;-))

5 juni 2014 om 11:31
Louise25 Gebruiker

Ik heb hetzelfde gedaan, maar dan zonder eerst te wachten totdat de gloeilampen kapot gingen. ;) Bij eerdere iBood-aanbiedingen heb ik 2x 6 stuks gekocht (van een ander merk), wat overigens niet voldoende was voor het hele huis. Scheelt flink in de elektrakosten: mijn maandelijkse verbruik is nu door het jaar heen vrijwel hetzelfde. Slim van je om die begindatum te noteren!

5 juni 2014 om 10:20
Bussloo Gebruiker

Voor wat betreft maximaal vermogen en warmteontwikkeling:

Dit zijn geen dimbare ledlampen. Philips heeft heeft ook dimbare ledlampen en daarvan wordt de lampvoet met daarin de elektronica behoorlijk heet. ‘t Is maar dat je het weet.

En of de lampen voldoende licht geven? Ik heb deze als sfeerverlichting in de woonkamer en daarvoor geven ze voldoende licht. Als ik voor 100 Watt licht wil, dan hang ik wel een TL buis, of de led-equivalent, op.

Een overzicht van de Philips lijn voor standaard led lampen van de laatste 2 jaar, waaronder deze, vind je hier: http://www.philips.nl/c-m-li/led-lampen/standaard/nieuwste#layout=12.subcategory.p-grid

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.