7 juni 2014 om 00:00
iBOOD

Zwevende parasol XXL met 3m doorsnee

We gaan richting betere weersomstandigheden en daar horen BBQ’s, terassen en heerlijke verkoelende versnaperingen bij. Maar ook gezellig in de tuin of op je dakterras zitten met vrienden en vriendinnen. Dat kan vanaf nu lekker onder deze zweefparasol. Geen last meer van die pilaar midden in een gesprek en goed beschermd tegen die felle zon. De parasol is gemakkelijk in gebruik en staat niet in de weg vanwege de lange draagarm.

Stabiele en stevige paal en handige slinger

De stevige paal is gemaakt van steelpole, een uitzonderlijk sterk staal, deze houdt de grote parasol met een doorsnee van 3m boven jouw hoofd en dat van je gasten. Alle metalen delen van de parasol zijn weerbestendig. Het handige draaisysteem zorgt er meteen voor dat je hem kunt bijdraaien en zo altijd de zon van je tafel en gezelschap kunt weren. Het doek is gemaakt van weerbestendig polyester met een kwaliteit van 180 gr/m2 en beschermt je tegen UV stralen naast dat het een aangename schaduw creëert. Een ander voordeel is dat je hem binnen enkele seconden in en uitklapt en losmaakt. En de paal? Die laat je gewoon staan!

• Type: Zwevende parasol 3m
  • Zweefparasol met een doorsnee van 3 m
  • Materiaal doek: 100% Polyester
  • Materiaal standaard: Steelpole (metaal)
  • De kantelhoek van de parasol is traploos verstelbaar
  • Met zwengel om te openen
  • Ideaal voor gebruik in de tuin, terras en balkon
  • Stalen Paal 42/48 mm
  • Stalen Ribben
  • Zeer stabiel
  • De parasol wordt geleverd inclusief kruisvoet, exclusief tegels.
  • De parasol is voorzien van windopeningen, ter hoogte van ca. 20 cm onder de top
  • Voetstandaard: 1 x 1 Meter - Exclusief plaat
  • Hoogte in uitgeklapte toestand: ca. 2,45 m
  • Hoogte in gesloten toestand: ca. 2,25 m
  • Doorsnee parasol: 300 cm
  • Doorsnee framebuis: ca. 5,4 cm
  • Gewicht ca. 11 kg
  • Garantie 2 jaar
7 juni 2014 om 00:04
benoche Gebruiker

Hehe, dit is pijnlijk voor diegene die paar dagen geleden bij de concurrent exact dezelfde parasol voor 20€meer besteld hebben…

alerdene Gebruiker

Wat wordt er bij deze parasol qua voet meegeleverd? Op de ene foto staat “base not included”, op de andere staat “heavy base” en in de beschrijving staat “inclusief kruisvoet, exclusief tegels”.

Betekent dit laatste dat de plaat onder de kruisvoet meegeleverd wordt, maar dat er nog iets moet opgezet worden om deze verder te verzwaren?

7 juni 2014 om 00:11
ronaldbons Gebruiker

Het kruis word meegeleverd! maar de platen niet. De platen of tegels moet je nog zelf kopen. Die moeten zwaar zijn en kosten ook nog een 30 tm 100 euro naar gelang de kwaliteit van de tegel of gewicht.

7 juni 2014 om 00:18
Roeland111 Gebruiker

die plaat zal er wel inzitten hé, die hangt aan die kruisvoet vastgelast en dient om de tegels op te leggen.

7 juni 2014 om 01:45
Binnenmars Gebruiker

FF lezen hoor. De voetplaat zit er niet bij, alleen de kruisvoet.

Hartstikke lelijk maar dat zie je bij al die fout parasolletjes.

Troetelbeer Gebruiker

Apart dat er op de voorpagina staat dat de base not incl. is maar op de foto bij de discussie pagina ” Heavy base” staat. Nog al verwarrend gezien de betonnen tegels, of wat het dan ook is – niet mee geleverd worden.

7 juni 2014 om 00:13
nrtn Gebruiker

Niet echt bepaald XXL.. 3m doorsnee is vrij standaard voor een zweegparasol..

7 juni 2014 om 00:14
nrtn Gebruiker

zweef*

7 juni 2014 om 00:14
benoche Gebruiker

Tegel is NIET meegeleverd, de “heavy base” slaat gewoon op de kruisvormige voet.

7 juni 2014 om 00:18
alerdene Gebruiker

Iemand ervaring met dit type parasol en het gewicht van de tegels hiervoor?

Na wat opzoeken vraag ik me af of de 4 x 22kg die ik ergens vond voldoende zouden zijn.

7 juni 2014 om 01:08
danielrs Gebruiker

4×22kg is voldoende ja, zoiets heb ik er zelf ook opliggen.

7 juni 2014 om 01:40
wimcools89 Gebruiker

Wat is de verzendingsdatum?

7 juni 2014 om 01:43
wimcools89 Gebruiker

Laat maar, zie het al

7 juni 2014 om 01:52
williamxx Gebruiker

Heeft deze parasol ook een kleur of kleuren, wel handig om te weten.

7 juni 2014 om 02:23
Binnenmars Gebruiker

“De stevige paal is gemaakt van steelpole”, nooit van gehoord, waarschijnlijk is dat net zoiets als pisbakstaal.  De voet zal wel van steelcrossfoot gemaakt zijn, ook een ijzersterk reclame woord.

7 juni 2014 om 04:05
motormuis001 Gebruiker

Als die plaat er niet bij zit, moet je dat kruis dan in beton gieten of zo?

7 juni 2014 om 04:08
tijgert Gebruiker

Als je het leest is het niet duidelijk, maar het principe van dit soort parasol is het wel.

De kruisvoet heeft die stalen plaat onder zich gelast, dat hoort er bij want zonder die plaat kan hij niet staan en heb je nergens om tegels op te leggen, die er dus niet bij zitten, dat klopt weer wel. De plaat weglaten kan niet want dat is vast gelast en niet after market te ritselen want dat maakt de parasol nutteloos.

Ik heb hem besteld en als ik aan de deur zie dat die kruisvoet geen stalen plaat aan zich heeft, wat een debielen constructie zou zijn, gaat hij linea recta retour.

7 juni 2014 om 09:15
myriamnitalessy Gebruiker

De kruisvoet heeft een soort randjes waar je je tegels op legt.

7 juni 2014 om 04:13
tijgert Gebruiker

Daarentegen… er staat wel weer bij “Exclusief plaat”… maar dan ook weer “Voetstandaard: 1 x 1 Meter”

iBood, kunen jullie wat duidelijker zijn????

7 juni 2014 om 06:56
EdPacer Gebruiker

Ik heb deze voor dezelfde prijs besteld tijdens de hunt en ondertussen binnen gekregen.

De voet is alleen het kruis ZONDER de plaat!

Er zitten op t kruis een soort van uitstekende randen waarop je tegels kunt leggen.

De kleur is gewoon de afgebeelde kleur.

Het materiaal is een soort nylon.

Heb m bog niet gevruikt trouwens, vandaag maar eens opzetten! ;)

7 juni 2014 om 07:23
dotternetta Gebruiker

Hmm..gisteren gekocht bij een andere aanbieder…kijken of ik die kan annuleren. 20 euro verschil is te veel.

7 juni 2014 om 07:25
leon73h Gebruiker

Ik heb deze parasol een paar weken geleden gekocht voor dezelfde prijs. Hoopte al dat hij nog een keer langskwam, want ik wil er nog eentje. Prima parasol. Zoals vermeld met kruisvoet (2 stalen balken die je kruislings aan elkaar bevestigt), zonder plaat/tegels. Ik heb er wat stoeptegels op/omheen gelegd, staat stevig (genoeg). Het doek is prima, buizen van soort geborsteld staal. Kleuren zoals afgebeeld.

Con’s:

-De koppelingen van de dwarsbuis op de verticale buis zijn van kunststof, en vervormen onder de druk als de parasol staat. 
-Afwerking eenvoudig, stiksels in het doek niet overal afgeknipt, sticker met draairichting op de molen waarmee je hem op-/neerhaalt viel er na een dag al af
-Er moet eigenlijk een hoes bij: je kunt het bovenste deel zo uit de voet tillen, maar door het mechaniek is hij niet ergens zo neer te zetten (je zet hem dan op het molentje, ook van kunststof).

Pro’s:

-Voor deze prijs hoeft hij ook geen 20 jaar mee te gaan. Kortom, uitstekende prijs/kwaliteitverhouding!

Ik heb er nog eentje besteld!

7 juni 2014 om 09:22
Sascha_hamelryck Gebruiker

Beste,

Vroeg mij af of deze parasol bij wat wind mooi stabiel blijft hangen of dat ie heen en weer begint te wiegen (zoals dit soort soms doet). Zou je dit even kunnen bevestigen aub.

7 juni 2014 om 07:29
lizatahalele Gebruiker

Dit is geen XXL maar een XL!!! Een XXL heeft een minimale doorsnee van 5 meter!!! Was er bijna ingetrapt… :-s

7 juni 2014 om 08:00
patrickdewilde Gebruiker

@ iBOOD

Ik heb deze gekocht via de vorige aanbieding. Het kruis is niet verdeeld in 4 gelijke delen !!!! Ik heb meteen klacht neergelegd en meer info gevraagd , maar 0,0 reactie . Schande .

Aan de ene kant heb je 70 cm voor een tegel en aan de andere kant zo’n 20 … Esthetisch gezien met de tegels AARTSLELIjK

Waarom is het kruis ongelijk (en niet zoals op de foto) en welke tegels (afmetingen) moeten erin ?

Aub een antwoord !

7 juni 2014 om 08:34
mapla Gebruiker

Waarschijnlijk is het kruis ongelijk omdat het gewicht aan 1 kant hangt, dat is tenminste mijn idee ervan.

7 juni 2014 om 08:05
Mariska30 Gebruiker

Wij hebben deze van de vorige aanbieding en zijn er super blij mee. Zelf 40 X 60 betontegels op de kruisvoet gelegd. Helemaal prima. Het plan ligt er om de voet in te graven, want hij is wel wat groot.

7 juni 2014 om 08:52
patrickdewilde Gebruiker

Hoeveel tegels hebben jullie geplaatst en hoeveel wegen ze ?

7 juni 2014 om 08:55
resultancy Gebruiker

Ik begrijp uit een eerdere reactie dat er geen hoes bij zit. Hoe voorkom je dat het weer erin trekt? Weet iemand misschien wat zo’n hoes ongeveer kost?

7 juni 2014 om 15:46
rdl Gebruiker

Vandaag bij de Praxis een hoes voor 10 euro gekocht. verder 4 tegels van 60×60 gekocht. Deze waren ook 10 euro per stuk maar er gold een korting van 25% op tegels. Vandaag meteen de parasol opgezet. De parasol had ik bij de vorige hunt gekocht en was vorige week al binnen terwijl de verzenddatum op 7 juni stond.  Het kruis is indedaad niet gelijk. Misschien heeft dit te maken dat de parasol dan dicht bij een muur gezet kan worden.

7 juni 2014 om 09:01
richardvds Gebruiker

Ik heb deze vorige keer ook gekocht hier op IBOOD. Wat ik erg belangrijk vind is het draaisysteem. Maar wat ik ook doe, draaien lukt(kan??) niet. Volgens IBOOD moet dit wel kunnen, “Het handige draaisysteem zorgt er meteen voor dat hem kunt bijdraaien en zo altijd de zon van je tafel en gezelschap kunt weren”

Kan iemand mij aub helpen?

7 juni 2014 om 12:50
sintermaarten Gebruiker

In een andere reactie las ik dat de voet niet gelijk is. Dat doet me vermoeden dat die gemaakt is om het gewicht altijd aan dezelfde kant te hebben: dan zal hij waarschijnlijk niet kunnen draaien. Ik vrees dat ze ibood het verschil niet goed kennen tussen kantelbaar en draaibaar. Want kantelen kan hij wel, klopt?

7 juni 2014 om 09:04
ESP Gebruiker

Het verschil met deze?  http://www.daystunt.com/dagaanbieding.html

7 juni 2014 om 09:22
richardvds Gebruiker

Nee, het is precies dezelfde als nu wordt aangeboden. http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/product_specs/48057/Zwevende_parasol_L_met_3m_doorsnee/

7 juni 2014 om 09:36
ghanz Gebruiker

Is deze ook in meerdere kleuren te verkrijgen?

7 juni 2014 om 09:45
info1043nl Gebruiker

Deze ook besteld gehad, flut kwaliteit, daarom waarschijnlijk 20 Euro goedkoper dan bij 1DayFly!!!

Gewoon links laten liggen en in de winkel dezelfde halen voor hetzelfde bedrag en GEEN verzendkosten en bij kapot gewoon even langsrijden…

Deze kocht ik vele jaren terug al voor minder bij Quantum, die heeft het uiteindelijk na 4 jaar begeven!!!

7 juni 2014 om 09:49
joyce_vanhaalen Gebruiker

Weet iemand of het zwevende gedeelte ook zodanig kantelbaar is dat deze richting een verticale stand gaat?

Zo dus /

Voor mij zou het namelijk niet zijn om zonlicht te weren maar inkijk van buren. Vandaar de vraag over verticale stand

Hopelijk weet iemand mij dit te vertellen…..

7 juni 2014 om 10:11
armada Gebruiker

Voor parasols met deze mogelijkheid moet je in een (veel) duurdere klasse gaan zoeken.

7 juni 2014 om 10:07
armada Gebruiker

Er is blijkbaar een schip uit het verre oosten gearriveerd, boordevol parasols want enkel bij de bakker en de slager zijn ze vandaag nog niet te koop.

Onze oplossing voor de voet. Twee sierbetontegels van 50×50 cm, bij zowat elke doe het zelf zaak te koop aan ongeveer 3€ per stuk, diagonaal doorslijpen en de vier driehoeken die je dan bekomt op/in de voet leggen. Meer dan zwaar genoeg om stevige rukwinden te doorstaan.

Nog steeds prettig om weten dat de paal van Steelpole(staalpaal) gemaakt is.

7 juni 2014 om 10:13
dotternetta Gebruiker

Besteld :-) Mijn vorige was ook goedkoop (Aldi) maar heeft het 4 jaar uitgehouden, tenslotte kapot gewaaid, door mijn eigen schuld. Deze constructie ziet er wel beter uit.

7 juni 2014 om 10:22
publishah Gebruiker

Lekker ibood, had hem al besteld bij onedayfly, zojuist die order gecancelled en hier besteld!

scheelt toch 20 piek.

7 juni 2014 om 10:32
Kiter37 Gebruiker

Heb deze ook vorige keer besteld. Wil deze weer retour gezonden hebben. Kruis is inderdaad niet gelijkzijdig, parasol is niet draaibaar. Waren juist de zaken waarom ik voor deze gekozen had. Ibood zou beter moeten opletten wat ze omschrijven, zodat duidelijk is wat verwacht mag worden als je iets koopt.

7 juni 2014 om 10:34
jorritsm Gebruiker

Enkele weken geleden deze besteld en in gebruik genomen; TOP ding, zeker voor dat geld.

Mijn vriendin had er ook één besteld, maar kreeg een knalblauwe geleverd. Ik heb dus kennelijk geluk gehad … Bestellen is dus een gok wat de kleur betreft! Vriendin heeft bij iBood bezwaar gemaakt en gewezen op aanbod van één kleur, maar NUL reactie van iBood. De at random levering van kleuren wordt dus kennelijk geaccepteerd ….. Jammer.

7 juni 2014 om 12:21
puurpindakaas Gebruiker

iBood is sowieso niet van het reageren. Heb nu al 3x (!) verzocht om een reactie. Maar ik krijg helemaal niets te horen. Krijg er een beetje een nare smaak van in de mond omdat een moderator een week of vier geleden nog aangaf dat de klanten de support van iBood gewelding vonden “klachten worden altijd heel netjes afgehandeld”. Nou, de groeten, iBood reageert niet eens. Bedroevende mentaliteit.

7 juni 2014 om 16:14
schrobbeler Gebruiker

Een reactie kan inderdaad soms lang duren,ze reageren uiteindelijk altijd wel.

Mocht je ongeduldig zijn en dat niet af willen wachten,kun je altijd bellen.Dan word je meteen ter woord gestaan.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.