25 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Chuango G5+ Alarmsysteem

Product expert aanwezig

Chuango G5+ Alarmsysteem

Nadat de G5 een paar jaar lang het paradepaardje van Chuango is geweest, is nu de G5+ hét alarmsysteem van de toekomst.

Specificaties

Merk: Chuango
Type: G5+
Garantie: 2 jaar (iBOOD), 3 jaar (Chuango)

• Werkt via prepaid SIM 
  • Geen abonnementskosten 
  • Met RFID tags voor kids en werkster

Jamming protection (SMS bij verstoring contact tussen basispaneel en sensoren)
In- en uitschakelen via RFID-chip (handig met werkster en kinderen)
Interne sirene, nu met 110dB
Polymeer accu voor een langere backup runtime

Standaard kenmerken
Alarm via SMS, bellen en sirene
Batterij-indicatie van sensoren
Bediening via app voor iOS en Android
IP-camera geïntegreerd (ASX15). Wordt bestuurd via dezelfde app
Spraakberichten achterlaten
Intercomfunctie
Speed ​​Dial-functie
Uit te breiden met 50 draadloze sensoren, 15 camera's
Batterij back-up
Beveiligd tegen sabotage
Werkt met een prepaid SIM-kaart, geen maandelijkse kosten
Snelle montage door voorgeconfigureerde componenten

In de verpakking
1 x G5+ Basispaneel
2 x Deur- en raamsensor
1 x Bewegingssensor
2 x RFID chips
1 x Voeding 12V
1 x Handleiding

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Smanos-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

25 mei 2017 om 00:28
Janpeterweethetbeter Gebruiker

@Smanos-Expert  klopt het plaatje wel? Hier staan ook twee afstandbedieningen op, die staan niet in de beschrijving. Is dit systeem dezelfde als de eminent em8610 gsm? Groet Arjan

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:34
Official Product Expert Smanos-Expert Official Product Expert

Hoi Arjan, het plaatje klopt; er worden ook 2 afstandsbedieningen bijgeleverd. In de omschrijving moet dit toegevoegd worden. Dit systeem is niet hetzelfde als de EM8610. Het is de opvolger met een aantal nieuwe functies zoals onder andere het in kunnen schakelen met de RFID-tags, jamming detectie en tijdsplanning en meer.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 01:09
Bladerunner99 Gebruiker

Is deze compatible met de smanos deur/raamcontacten die hier worden aangeboden.? 00

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:36

Hoi Bladerunner99, het Chuango G5+ paneel is alleen compatible met de deur/raam contacten die ook worden meegeleverd in de doos. Dat zijn de Chuango DWC-102 deur/raam magneetcontacten. Overigens werken alle Chuango accessoires met het Chuango G5+ systeem.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 01:33
midde036z Gebruiker

In januari 2015 hier gekocht. De G5 i.c.m. de 105S. Ziet er mooi uit, maar is zeer onbetrouwbaar. Ik het alles -ik-weet-niet-hoe-vaak- opnieuw moeten installeren. Op een een of andere manier is ie weer ontregeld! Wordt er gek van. Nu dus niet meer in gebruik, want heb geen zin om alles WEER OPNIEUW in te stellen.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 08:10
ebiegel Gebruiker

Ik heb nog nooit een probleem gehad met de g5.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:53

Hoi midde036z, vervelend dat je geen positieve ervaring hebt met het Chuango G5 alarmsysteem. Als je een mailtje stuurt naar techsupport@getsmanos.nl willen we je graag helpen het probleem op te lossen.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 01:39
janpiet25 Gebruiker

is is deze wel immers zo veilig ?

this HTML class. Value is https://youtu.be/p92

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:37

Hoi janpiet25, de Youtube link werkt niet. Kan je misschien uitleggen wat je precies bedoelt?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 01:41
Bladerunner99 Gebruiker

Reageert hij ook op kleine honden?

En wat is de max afstand van bv het deurcontact tot basispaneel?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:42

Hoi Bladerunner99, de diervriendelijke bewegingsmelder zal geen alarm geven voor dieren tot 25kg. De maximale afstand in open veld is voor alle Change accessoires 80 meter. Dit werkt in huis vergelijkbaar met een Wifi signaal, dit totale bereik wordt minder door de dikte van de muren, kabels, andere apparaten en signalen. In een normaal huis met 3 woonlagen zou het bereik tussen paneel en accessoires geen probleem moeten zijn. Mocht je meer bereik nodig hebben dan kan je altijd de signaalversterker toevoegen (Chuango RT-101).

Beantwoorden

25 mei 2017 om 01:59
stijnsniper Gebruiker

vergeet niet dat in België binnenkort alle pre-paid sims geregistreerd moeten zijn of ze worden gedeactiveerd…

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/3166220/2017/05/24/1-3-miljoen-Belgen-kunnen-volgende-week-niet-meer-bellen-met-hun-gsm.dhtml

“Anonieme simkaarten blijken ook in alarminstallaties en andere domotica te zitten, en die reageren niet op de vele sms’jes van telecomoperatoren.”

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:44

Hoi stijnsniper, bedankt voor de tip!

Beantwoorden

25 mei 2017 om 05:31
DaMook Gebruiker

Kan dit paneel ook gekoppeld worden aan het smanos w020 systeem ? Dus als accesoire ipv als zelfstandig systeem, zou een mooie uitbreiding zijn voor mij dan.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:45

Hoi DaMook, het Chuango G5+ systeem werkt op een andere frequentie dan het smanos W020 systeem. De twee verschillende merken zijn niet met elkaar compatible.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 14:02
DaMook Gebruiker

Jammer.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 07:26
XSCAPE Gebruiker

Iemand ervaring hiermee?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 07:37
bestway Gebruiker

Vorig jaar hier gekocht, werkt goed. In tegenstelling tot wat hierboven staat geen noemenswaardige storingen en nog nooit opnieuw hoeven installeren… Is natuurlijk geen top systeem maar geeft waar voor zijn geld.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 07:51
XSCAPE Gebruiker

Dank voor je reactie.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:15
andreabarbera Gebruiker

Ik heb nu meer dan twee jaar een G5 in huis (appartement in de stad: magneetsensor op de voordeur en bewegingsmelder in de woonkamer). Werkt eigenlijk prima allemaal, je moet alleen erop letten dat je het beltegoed van de prepaid-simkaart op peil houdt. De afstandbedieningen werkt goed, zouden wel iets degelijker uitgevoerd kunnen worden, gelukkig zijn alle accessoires vrij goedkoop online te vinden. Het instellen gaat redelijk eenvoudig, allemaal via sms berichten. Als het alarm afgaat kijk ik altijd direct op de beveiligingscamera’s om te zien of er werkelijk iets aan de hand is.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 07:36
claudia01 Gebruiker

Is dit systeem te gebruiken met 2 katten in huis?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:47

Hoi claudia01, dat moet geen probleem zijn. De meegeleverde diervriendelijke bewegingsmelder zal alleen alarm slaan bij dieren boven de 25kg. Ik verwacht niet dat je thuis 2 tijgers hebt lopen ;).

Beantwoorden

25 mei 2017 om 21:17
Muskey Gebruiker

Mijn G5 -systeem ging wel enkele keren af door een kat van ca 7kg.
Het ging op dat moment wel om een kat in paniek.
Dat zou de detectie beïnvloed kunen hebben.

Maar . . . in het algemeen is dit een prima en betrouwbaar systeem.
Na ca 1 jaar gebruik heb ik nog geen ankele valse melding gehad.
Daarnaast is de service uitstekend: een defecte rfid werd zonder bewijs of discussie direct vervangen.
Kortom: een aanrader volgens mij.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 07:57
pieterpattyn Gebruiker

Ik zit al meer dan 20 jaar in de alarmsysteem-bussiness en ik kan je verzekeren dat draadloze systemen geen lachertje zijn. Dit systeem is ongetwijfeld goed voor een garage, tuinhuis, hobbykamer enz. (waar er GEEN tocht is mbt vals alarm)

Als je serieus wil beveiligen volstaat dit niet… het is eerder een aanvulling…

Beantwoorden

25 mei 2017 om 08:07
roderickz Gebruiker

Kan je aangeven welk draadloos systeem zonder abonnement aan te raden is als serieus alternatief?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 08:58
janpiet25 Gebruiker

Ja dat u daar niet zo positief over bent begrijp ik maar al te goed , u verkoopt immers andere toestellen die 200 a 500 maal duurder zijn met een zeer grote winst marge ,maar zijn die dan immers zoveel beter !!!

Zelf gebruik ik al meerdere jaren ook zo een systeem  , en tot op heden nooit foutmelding gehad , makkelijk te programmeren  , met rookmelding , water melding , inbraak melding en ben zeer tevreden over het systeem .

Trouwens elk systeem kan gekraakt worden , dat is meermaals bevestigd . Maar prijs kwaliteit is deze prima in orde . Zeker een aanrader voor gewoon gebruik .

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:10
The_one_and_only Gebruiker

@janpiet25 Ik lees dat u ook zo een systeem gebruikt. Dit merk/type of iets heel anders? De ene heeft een 2cv en de ander een porche (allebei een auto maar wel een hemelsbreed verschil). En wat verstaat u onder ‘gewoon gebruik’?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:24

Uiteraard zal men nooit een van onze alarmsystemen installeren bij een juwelier of een bank. Maar gelukkig hebben wij jaarlijkse zo’n 35000 tevreden klanten in Europa. Helaas balen natuurlijk de mensen van de traditionele alarm business hiervan en zullen ze hier een stokje voor proberen te steken door hier te gaan reageren.

In het hoge segment zijn er alarmsystemen te koop die geen jamming detectie en een smartphone app ondersteunen, maar helaas wel 4-5 duurder zijn. Al met al zijn deze systemen zeker niet 4-5 beter en volstaan ook niet aan de behoefte van de normale modale persoon die gemak, safety en comfort willen hebben en geen maandelijkse kosten.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 08:52
andygeerlings Gebruiker

2x Afstandsbediening wel of niet inbegrepen?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:49

Hoi andygeerlings, er zijn wel 2 afstandsbedieningen inbegrepen in het pakket. Zoals op de foto wordt weergegeven is precies wat je ontvangt.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:58
Bladerunner99 Gebruiker

Waar kunnen de extra accessoires besteld worden +prijs

Alvast bedankt

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:06

Hoi Bladerunner99, het is aan te raden om te zoeken op bijvoorbeeld de Chuango DWC-102 of PIR-910. Dit zijn de meest gebruikelijke accessoires en zijn bij veel bekende winkels te vinden. De prijs kan per winkel worden bekeken.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:07
Bladerunner99 Gebruiker

Als ik is rap Google zit ik op 20€/stuk dan komen de deur/raamcontacten duurder uit dan het pakket heb 15 extra contacten nodig

Beantwoorden

25 mei 2017 om 12:51

Hoi Bladerunner99, de basis in het pakket is vaak genoeg om voor- en achterdeur te beveiligen en beweging in de woonkamer of gang. Natuurlijk heeft men vaak ook nog andere plekken die zorgen voor een betere dekking van de beveiliging zoals een andere gang, extra deur en ook bijvoorbeeld rook- of watermelders. Het G5+ systeem heeft genoeg ruimte voor extra accessoires om het heel uitgrebreid te maken. 15 deur/raam contacten is natuurlijk niet niks en zal bij elk systeem 15x een bepaalde extra prijs kosten. Op een gegeven moment komt die prijs boven de setprijs uit en vooral vandaag omdat deze nu zo goedkoop wordt aangeboden! :)

Beantwoorden

25 mei 2017 om 09:59

@Smanos-Expert Op welke frequentie communiceren de sensoren met de basiseenheid?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:03

Goedemorgen, er wordt gebruik gemaakt van de 433MHz frequentie. Hierover wordt het Chuango protocol gebruikt. Let dus op dat alleen Chuango accessoires kunnen worden gekoppeld met het G5+ alarmsysteem.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:12

@Smanos-Expert, 433 Mhz, gesloten systeem. Werkt dus compleet naast bijvoorbeeld een X10 systeem en zou mekaar dan (in theorie) ook niet mogen beinvloeden?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 12:59

Goedmorgen, indien er andere apparaten in huis ook werken op dezelfde frequentie zou dit geen alarm moeten veroorzaken bij het G5+ paneel. Alleen alle gekoppelde (Chuango) 433MHz signalen/sensoren zullen door het G5+ opgepakt worden voor alarm. Zelfs als er heel veel niet gekoppelde Chuango accessoires in bereik zijn zal het G5+ paneel er niet op reageren. Dit wordt dagelijks in praktijk toegepast.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:38
Atom-Ant Gebruiker

@smanos-expert.

Twee vraagjes:

Werkt deze set ook zonder sim kaart? Dus zonder meldingen via sms maar alleen met afgaan van sirene ter plaatse?

In de beschrijving staat “ip-camera geintegreerd (asx15)” hoe moet ik dit lezen? Zit er een camera in het paneel of iets dergelijks?

Bedankt alvast!

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:34
Sausmaster2 Gebruiker

Daar ben ik ook benieuwd naar!

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:07

Hoi Atom-Ant, kort gezegd: JA. Het G5+ paneel werkt direct vanuit de doos. Sluit de stroom aan op het paneel en trek de batterijlipjes uit de sensoren. Vanaf dat moment kan je het systeem direct inschakelen en af laten gaan door bijvoorbeeld het magneetcontact uit elkaar te schuiven. De sirene zal dan afgaan. Wil je echter instellingen doen, dan is het nodig om een simkaart in het systeem te gebruiken. Dit is aan te raden omdat je op deze manier bijvoorbeeld ook de uitschakelcode moet wijzigen.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:09

Wat betreft de IP-camera. Dit is mogelijk een autocorrect van ‘max. 15′. Er kunnen namelijk maximaal 15 Chuango IP-116 camera’s worden toegevoegd in de G5+ app. Deze zit niet in het paneel en wordt niet meegeleverd.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 10:42
tufima Gebruiker

Moet je hier een aparte sim voor gebruiken of kan je het gewoon koppelen aan je bestaande sim?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:41
etrillium Gebruiker

Aparte sim-kaart.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:24

Hoi Tufima, inderdaad zoals etrillium zegt moet er een aparte (groot formaat) simkaart worden gebruikt. Dit is een nieuwe telefoonnummer waarnaar en waarvan er wordt gebeld en geSMS’t voor instellingen en alarm. Als je een bestaande sim zou gebruiken dan kan het systeem niet communiceren van en naar hetzelfde nummer.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:06
geertthoelen2 Gebruiker

Beste, is dit systeem ondersteund door apple homekit?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:39
etrillium Gebruiker

Neen, werkt volledig via SMS. Wel een app die sms’en stuurt naar het systeem om bepaalde zaken in te stellen/alarm uit te schakelen. Maar de app gebruik ik niet. Soms eens sms ik 0 om het alarm uit te zetten, werkt perfect zo!

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:13
realphoenikx Gebruiker

Ik had in een vorige woning een alarmsysteem dat wanneer het niet geactiveerd was toch een geluidssignaal gaf als een deur of raam werd geopend. Dat vond ik toch heel fijn vanwege mijn kleine kinderen. Heeft deze dat ook?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:26

Hoi realphoenikxx, dit is helaas geen optie bij het G5+ alarmsysteem.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:37
etrillium Gebruiker

Heb dit een 2-tal jaar geleden gekocht. Heel blij mij, nog geen problemen ondervonden. Met 2 katten in huis ook geen probleem. Set ondertussen al uitgebreid met een extra alarm, meerdere raamsensoren & extra bewegingsmelder.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:27

Hoi Etrillium, leuk om te horen dat je al 2 jaar een tevreden Chuango gebruiker bent! Bedankt voor het delen van je ervaringen!

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:40
Bladerunner99 Gebruiker

Als ik 2 systemen koop een voor de zaak 1 voor privé (woon boven de zaak) storen die dan elkaar niet?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:29

Hoi Bladerunner99, als er 2 systemen in dezelfde ruimte zouden worden gebruikt zou dit ook niet storen. Alleen de sensoren die zijn aangemeld op een systeem kunnen alarm veroorzaken. Alle sensoren in de zaak zullen dan aangemeld worden op paneel 1 en alleen paneel 1 zal reageren op de sensoren van de zaak. Paneel 2 zal in de woning zijn en alleen reageren op de gekoppelde sensoren uit de woning.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 11:41
Artemhis Gebruiker

Beste,

Zijn de sirenevolume en tijd voordat het afgaat instelbaar? En is het mogelijk om het Chuango  cG-105S systeem te kopen voor 45 euro, en die beweging-, deursensor en afstandsbedieningen te gebruiken bij dit G5+ systeem?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:33

Hoi Arthemis, het sirenevolume en de tijd zijn instelbaar via de app. Daarnaast is het mogelijk alle onderdelen van de CG-105S set te gebruiken voor het G5+ systeem. Dus ook de blauwe sirene uit die set kan als externe sirene worden gekoppeld.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:27
Bladerunner99 Gebruiker

Als ik meerdere sets koop, kan ik dan met de app deze sets individueel bedienen?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:34

Ja, je hebt in het startscherm van de app een overzicht met verschillende accounts. Die kan je een eigen naam geven bijvoorbeeld thuis of werk.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 13:47
Bladerunner99 Gebruiker

Krijg je ook melding via SMS als het systeem wordt geactiveerd of gedeactiveerd?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:33

Hallo,

Indien men de RFID tag gebruikt voor de G5+, kunt u indien men aangeeft hier een melding van te krijgen (bij in- en uitschakelen) hiervan op de hoogte worden gesteld dmv een SMS.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 14:07
Bladerunner99 Gebruiker

En wat is het (grote) verschil tussen deze g5+, & de g5w die hier ook wordt aangeboden

http://www.ibood.com/home-living-be/nl/product-specs/23842/61556/chuango-g5w-alarmsysteem.html

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:32

De G5+ heeft onder andere jamming detection en een seperate in- en uitlooptijd die u los van elkaar kunt instellen.

De G5W heeft daarentegen weer een deurbel functie waardoor met een gong kan laten gelden indien er een specifieke deur wordt open gedaan ongeacht of het alarm aan- of uitstaat.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 14:21
Bladerunner99 Gebruiker

Kan je bv ’s nachts de bewegingsensor deactiveren en de deurcontacts activeren

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:19
andreabarbera Gebruiker

Ik heb de G5 thuis, daar zit inderdaad een Home-mode op, waarbij de deursensors actief zijn maar de bewegingsmelders niet.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:29

Hallo Andreabarbera,

Bedankt voor uw aanvulling.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 14:29
Daroede Gebruiker

Hallo,

Valt dit systeem onder een klasse 2 alarmsysteem?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:25

Hallo,

Dit systeem valt niet onder klasse 2. Los daarvan dient het niet door een erkend installateur te worden gemonteerd. U kunt dit zelf doen.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 14:32

@Smanos-Expert  hoe  verhoud dit systeem zich met de smartwares his20s die laatst op ibood stond? Die is namelijk onderweg, maar ik twijfel of dit geen betere optie is, aangezien er vier mensen op verschillende tijden het huis in/uit gaan en hier twee tags en twee remotes bij zitten. Domotica is leuk bij smartwares, maar niet perse noodzakelijk voor mij.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:29

Hallo,

De smartwares his20s werkt niet met een simkaart, maar nog met een internetkabel en dient heirdoor dus altijd in de buurt van de router te worden gemonteerd. Het is mogelijk om slimme stopcontacten van CHuango los aan te schaffen. Dit model heet de E5 en hierdoor creeërt u voor u zelf ook het domotica idee waar u naar refereert. De HIS20s is al meerder jaren op de markt, terwijl de G5+ nu wordt geintroduceerd.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 15:48

@Smanos-Expert bent u er nog?

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:35

Hallo Janpeter,

We waren heel even van het zonnetje genieten. Nu zijn er er weer….

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:37
walr27 Gebruiker

Een vraag hoelang gaan de battery van de raam en bewegings sensor mee en wat voor soort battery gaat er in

Beantwoorden

25 mei 2017 om 18:54

Hallo walr27, de accessoires gaan gemiddeld zo’n 2 jaar mee. In het algemeen gezien geldt: hoe vaker er iets wordt waargenomen hoe korter de batterij meegaat. In de praktijk betekent dat een deur/raam magneetcontact op de voordeur die vaak wordt geopend wat korter mee zal gaan dan een sensor op een schuurdeur die bijna nooit open wordt gedaan. Je krijgt overigens een melding als de batterij bijna leeg is via het G5+ systeem met de door jou ingestelde naam voor de sensor. Er worden 2 AA batterijen gebruikt. Makkelijk en snel te vervangen en overal te koop.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 16:58

@smanos-expert   Bedankt voor de duidelijke antwoorden, hij gaat in het winkelmandje :-). Nu weer van de zon genieten.

Beantwoorden

25 mei 2017 om 18:56

Fijn om te horen dat je een keuze hebt kunnen maken. We wensen je er veel plezier en veiligheid mee. Fijne avond nog!

Beantwoorden

25 mei 2017 om 17:02
Bladerunner99 Gebruiker

Bedankt, voor de input en uitleg, hier liggen ze ook in de kar

Beantwoorden

25 mei 2017 om 18:58

Bedankt voor de vragen en bestelling! Het is goed om zoveel mogelijk informatie te vragen voordat je het aanschaft natuurlijk. Daarmee weet niet alleen jij, maar iedereen die meeleest ook precies hoe het werkt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.