26 mei 2017 om 00:00
iBOOD

4x DreamLed Draadloze Sensor LED-lampen | USB | Indoor

Product expert aanwezig

4x DreamLed Draadloze Sensor LED-lampen

Wij durven te wedden dat je nu al meerdere situaties kunt bedenken waar je deze lampjes zou kunnen gebruiken.

Specificaties

Merk: DreamLed
Type: RIML200 | Multifunctionele USB-sensor-ledlampen voor binnenshuis
Aantal: 4 stuks
Garantie: 2 jaar

• Met bewegingssensor
  • Gemakkelijk overal te installeren
  • Oplaadbaar / lange levensduur

2 modussen: Bewegingssensor of handmatig aan/uit
Bevestigingsopties: Tafel, muur/wand, het plafond en aan een plank of kastjes
USB-ingang: DC5.0V / 450mA ± 100mA
Draadloos gebruik: 600mAh polymeer batterij (meegeleverd)
Sensor-modus: Bewegingssensor + lichtsensor
Sensor bereik: 4-6m
Sensor tijd: max 25 sec. (na de laatste beweging)
5x 2835 SMD
Duurzaamheid  > 25.000 uur
Kleurtemperatuur: 4200K
Lichtstroom: 50 lm
Bedrijfstemperatuur: -20°C ~ +60°C
Laadtijd: Max. 3h
Dubbele IC beschermer: Beschermt de accu tegen overbelasting, ontlading en kortsluiting
Afmetingen: 80 x 80 x 25 mm
Gewicht: 63g

Verwijderbare houder, tafelstandaard, schroeven en pluggen meegeleverd.

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Gedurende de dag op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Dreamled-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

26 mei 2017 om 00:25
chimancarol Gebruiker

Bij de vorige deal gekocht.

Zijn op zich goede LED lampen.

Maar bij gebruik icm de bewegingssensor zijn de batterijen binnen no-time leeg.

Ik gebruik ze in de trappenhal en ze gaan een paar keer per avond aan. Moet ze elke 5-6 dagen opnieuw opladen. Had iets meer verwacht aangezien er werd gemeld dat ze ongeveer 6 uur continue aan staan bij een volle batterij.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 00:26
syscokalex Gebruiker

Sorry op voorhand.  Ben op zich wel iBood-fan! Maar deze aanbieding bij bol.com aan zelfde prijs te vinden zonder verzendkosten.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 00:48
Moderator Paul Moderator

Hallo syscokalex,

Voortaan bij een prijsvergelijking graag een directe link toevoegen naar de andere aanbieder. 
Bij bol.com bieden ze voor deze prijs slechts 2 stuks aan, terwijl je bij iBOOD 4 stuks krijgt !

Je kunt dus iBOOD-fan blijven. :)

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

26 mei 2017 om 00:31
motormuis001 Gebruiker

@Dreamled-Expert: kunt u me uitleggen hoe de 3M-plakker op de achterkant van de lamp dun genoeg kan zijn om tussen de lamp en de muurhouder te passen, maar tegelijkertijd dik genoeg om de lamp direct op een vlakke ondergrond te plakken? Of moet ik in de laatste situatie eerst de nokjes afbreken?

Beantwoorden

26 mei 2017 om 00:52
Moderator Paul Moderator

Je gebruikt de muurhouder of de 3M-plakker, niet allebei. Of vat ik jouw vraag niet goed op?

Beantwoorden

26 mei 2017 om 08:38
Official Product Expert Dreamled-Expert Official Product Expert

Hallo Motormuis001,

De 3 nokjes waar je de lamp op draait/klikt zitten aan de ene kant van het bevestigingsplaatje.

De 3M tape plak je aan de achterkant van het plaatje, en gaat tegen de muur.

Mogelijk bent u op het verkeerde been gezet door de foto waarbij het 3M tape (met folie aan beide kanten) los op het bevestigingsplaatje is gelegd. Ik ga vragen of ze de tape op de foto op een andere plaats neerleggen.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 07:20
luctes Gebruiker

Esthetisch in orde maar die dingen vreten energie, dus enkel goed voor sporadisch gebruik.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 07:52
daas Gebruiker

Ik heb er ondertussen 2 hangen en die werken goed en batterijduur valt best mee. Ik heb er 1 geplakt en 1 aan verticaal omhoog gehangen.

@expert: kan je me toelichten hoe het werkt als je de houder wil vijzen op het plafond? Op eerste zicht zitten de vijfjes dan in de weg om de lamp er terug op te draaien. En zoals op de schets lijkt het me onmogelijk om de meegeleverde vijsjes in de kleine openingen van de bokjes te krijgen.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 08:29
daas Gebruiker

Oei tekstcorrectie….. bokjes lezen als nokjes en de vijfjes zijn vijsjes…..

Beantwoorden

26 mei 2017 om 08:32

Hallo Daas,

Als u de schroeven of vijzen (voor de nederlanders: dat is hetzelfde) stevig aandraait zal de binnenkant van het bevestigingsplaatje tegen het plafond aan komen, maar de buitenkant niet. De lamp kan er dan op gedraaid worden. Het gaat precies. Bij twijfel kunt u het op een blokje hout uitproberen voordat u gaten in uw plafond boort.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 08:55
boemstein Gebruiker

@Dreamled-Expert, hoeveel licht geven deze led’s? Ik zou deze eventueel willen aanschaffen voor iemand die langzaam haar zicht aan het verliezen is. Ze ziet alleen nog goed bij veel helder wit licht. Deze Led’s zouden net het verschil kunnen maken bij sommige donkere hoekjes van het huis.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 09:45

Hallo Boemstein,

De lichtopbrengst is 50 lumen per lamp.

Het is ruim voldoende om in het donker de trap op te lopen, door een halletje te gaan, in een kast etc.

In uw situatie zou ik kiezen voor zeer veel licht, omdat de situatie verslechterd. Een lamp met bewegingsmelder aangesloten op de 230V, waar een E27 fitting in zit, kunt u vele malen meer licht laten geven. Daar is wel een stroomkabel voor nodig.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 09:05
changnoy Gebruiker

Batterij wordt meegelevert staat er ,maar zit er ook een usbkabel met stekker bij om op te laden.8

Beantwoorden

26 mei 2017 om 09:50

Hallo Changnoy,

Ja, een USB-naar-micro USB kabel is inbegrepen.

U kunt ook een lader van een smartphone of tablet gebruiken die een micro-USB aansluiting heeft.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 09:09
michel_h Gebruiker

Dit is weer de verkeerde afbeelding. Er zit nog een sensor in het midden. Op de foto zien ze er mooier uit dan in het echt. . Het licht is niet mooi het is spierwit ipv warm wit.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 09:53

De kleurtemperatuur is 4200K. Dat is niet zo koud als bijv. 5000K, en niet warm zoals bijv. 3500K.

De foto’s van de lampen zijn gemaakt terwijl ze branden. Dat geeft een meer egaal beeld.

In het midden zit de infrarood/licht sensor. Een bobbletje van ca. 1.5 cm diameter en een paar mm hoog. Doordat de IR sensor in een bobbeltje zit kan deze ook opzij kijken, en kan de lamp op tijd aangaan.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 12:18
zero000 Gebruiker

Als ik ze aan een constante stroombron aangesloten zijn…., werken ze dan ook nog? Ofwel werken ze ook tijdens het opladen?

Beantwoorden

26 mei 2017 om 15:19

Ja, ze werken ook tijdens het opladen.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 12:52
jojo9050 Gebruiker

Ik heb deze bij de vorige iBood ook aangekocht en best heel tevreden over.

Als ik na mijn werk thuiskom hoef ik niet meer de grote lichten (220V) aan te steken maar springen deze Dreamled’s automatisch dus aan.

Ze geven meer dan licht genoeg om van de inkomhal naar de living & keuken te gaan.

Ik gebruik ze nu 2 maanden en heb ze nog niet moeten herladen en ze gaan dagelijks enkele malen aan in de living & traphal.

Dus heel tevreden hierover.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 14:06
stefanie110us Gebruiker

Hallo. Op de afbeelding worden ze gebruikt in een dressing. Mijn dressing ziet ee gelijkaardig uit en zou ze daarvoor willen gebruiken. Lumen ed zeggen me weinig. Ik wil graag weten of ze voldoende licht gevennol een dressing met planken aaan weerszijden te verlichten, waarbij de tussengang ongeveer 1m is. Bedankt

Beantwoorden

26 mei 2017 om 15:24

Als u de dressing inkomt om even iets te pakken of weg te leggen zijn deze lampen geschikt.

2 lampjes komen ongeveer overeen met 1 klassieke gloeilamp van 15 watt. Er is wel verschil: LED’s schijnen naar 1 richting en een gloeilamp schijnt rondom, ook naar het plafond.

Bij een moeilijke kledingkeuze voor de spiegel wilt u waarschijnlijk wat meer licht hebben.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 14:42
desserteagle Gebruiker

Dag,net zoals Stefanie zijn onder de gewone mensen het verschil niet kennen tussen lumen en watt,kan men gewoon niet het lichtopbrengst zeggen in watt of beter nog allebij ? Of hebben jullie schrik dat de wattage zo klein is dat de mensen schrik hebben om het te kopen?

Beantwoorden

26 mei 2017 om 15:27

Door het gebruik van energiezuinige verlichting wordt minder stroom (dus minder watt’s ) verbruikt, maar evenveel of meer lichtsterkte (lumen) gegeven.

Alle lampfabrikanten gebruiken daarom de lichtsterkte. Voor de gebruiker is dat wel wennen. De lampen worden nu niet meer gekozen op stroomverbruik (de watt’s van vroeger) maar op lichtopbrengst.

Beantwoorden

26 mei 2017 om 21:11
kristof06 Gebruiker

Kan je de verlichting afnemen op terug op te laden of moet je de kabel naar de verlichting brengen om op te laden? Waar wij ze willen hangen is geen stopcontact aanwezig.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.