28 mei 2017 om 00:00
iBOOD

Suntec Verrijdbare Airconditioner

Suntec Verrijdbare Airconditioner

Werk, slaap en relax altijd bij een comfortabele temperatuur en luchtvochtigheid, hoe heet en vochtig het buiten ook mag zijn!

Specificaties

Merk: Suntec
Type: ARCTIC 12.000+ | Verrijdbare Airconditioner
Garantie: 2 jaar

• Drie ventilatieniveaus
  • Aanpasbare luchtstroomrichting
  • Temperatuurkeuze: 5-35°C

Vorstbescherming
Afzonderlijke ontvochtigingsfunctie (1,2 l / u)
Drainageslang aansluitmogelijkheid
Automatische herstart
Automatische diagnostische functie
Timerfunctie
Slaapmodus
Controle via aanraakscherm
LCD afstandsbediening (exclusief 2x AAA-batterijen)
Wasbaar filter
Wielen om de airconditioner eenvoudig te verrijden
Uitlaatslang (1,5 m) met adapter
Raamkit voor raamafdichting
Energie-efficiëntieklasse: A
Nominale capaciteit: 3500 Watt
Koelcapaciteit: 12.000 BTU / u
Luchtcirculatie: 400 m3 / u
Geluidsniveau: 65 dB
Input: 220-240 VAC, 50 Hz
Veiligheid: I
Koelmiddel: R410a

Kabellengte: 1,7 m ~
Afmetingen (W): 42 x 72 x 36 cm
Gewicht: 29 kg

28 mei 2017 om 00:16
Keavin83 Gebruiker

Waar laat dit apparaat de warmte? Moet je iets met een slang doen?

Thanks alvast!

Beantwoorden

28 mei 2017 om 00:17
Kilian Gebruiker

Staat in de specificaties:

Uitlaatslang (1,5 m) met adapterRaamkit voor raamafdichting

Beantwoorden

28 mei 2017 om 00:45
woutertju Gebruiker

werkt dit ook met kiepramen of alleen schuiframen?

Beantwoorden

28 mei 2017 om 01:18
Susantigoon Gebruiker

Kiep- en schuif, kan allebei.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 00:24
cengiz Gebruiker

Beste heer,

Ik heb zelf nog nooit over de merk Suntec gehoord, in hoeverre is het merk vertrouwbaar? Ik zie graag uw reactie tegemoet.

Gr Yuce

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:17
hanszelf Gebruiker
28 mei 2017 om 00:24
andretti Gebruiker

En waarom is die zilvere versie dan zoveel duurder ! ??

Dan had je deze optie beter weggelaten !!

Beantwoorden

28 mei 2017 om 00:33
Moderator Paul Moderator

Beste andretti,

Er is inderdaad een (groot) prijsverschil tussen de zilveren versie en de witte versie. 
Dat kun je zien als dat de zilveren versie duurder is, maar eigenlijk is de witte versie extra goedkoop! 
Doordat de witte versie een uitgaand model is, heeft iBOOD hiervoor een extra mooie korting kunnen bedingen.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

28 mei 2017 om 00:51
KoesjeKoes Gebruiker

Korting kunnen bedingen ?

Je bedoelt dat de overjarige voorraad van medimarkt groter is en dat ze extra goedkoop de spullen willen opruimen ??

Beantwoorden

28 mei 2017 om 01:54
oinkoink12 Gebruiker

Ja zo werkt t vast. Mediamarkt heeft met 35 graden buiten overjarige airco’s

Beantwoorden

28 mei 2017 om 06:17
jeroenworkum Gebruiker

Hi ibood,

Ik ben aan het overwegen om deze airco te kopen. Sommige mensen zeggen echter dat dit soort modellen gewoon niet werken. Ook niet als je een kamer van 20m2 hebt en de airco uren vooraf aanzet. Dit betwijfel ik. Maar als de airco niet genoeg koelt, kan ik hem dan binnen 30 dagen terugsturen? Ik hoor het graag.

Mvg,

Jeroen

Beantwoorden

28 mei 2017 om 07:24
rubinsteinlaan Gebruiker

Deze modellen werken wel prima, het best kun een airco de kamer 5 graden koelen t.o.v. de buitentemperatuur, meer koelen is ongezond. Wat wel vaak een probleem is dat ze behoorlijk veel geluid produceren, niet zo een probleem voor woonkamer of bureel maar wel voor bv slaapkamer.  Bij 65 db slapen is voor mij helaas niet mogelijk, dus vooraleer je gaat slapen de kamer enkele uurtjes koelen en dan uitschakelen is aangewezen.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:34
Brauntje Gebruiker

Ik heb er zelf niet heel erg goede ervaringen mee, al was de opstelling misschien niet helemaal perfect. Er gaat een slang naar buiten die de onttrokken warmte uit de lucht (en de geproduceerde warmte van het apparaat zelf) naar buiten afvoert), omdat hij die lucht naar buiten afvoert moet hij ook verse lucht van buiten weer naar binnen zuigen, en die is vaak warm. Het doet absoluut wel iets, maar het resultaat op de gehele (slaap)kamer was ongeveer 2 a 3 graden koeler dan de buitenlucht, daarbij was het ook drogere lucht, dus minder benauwend. Maar dan moet je hem wel aan laten staan en dat doe je niet snachts want er komt een behoorlijke herrie van af. Ik zou er geen geld in stoppen en voor een split-unit gaan, maar dan praat je gelijk over een prijsverschil van €1000,- excl. installatie.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 11:18
rogier1976 Gebruiker

Als je het verwachtingspatroon aanpast aan de temperatuur in de kamer, de koelcapaciteit en de warmte afvoerruimte (open raam bv) dan kan het werken. M.a.w. de ruimte wordt enkele graden koeler gemaakt. Koelen werkt op zich redelijk met mobiele apparaten, je moet wel rekening houden met geschikte plaatsing en warmte afvoer mogelijkheid (met warm weer een raam open hebben staan is niet heel handig als  het heel warm is buiten). Niet te vergeten dat deze apparaten geluid maken omdat het een alles-in-een unit is, dit in tegenstelling met een split unit waarbij de koeler vaak buiten gemonteerd is.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 18:06
Moderator Paul Moderator

De zichttermijn is 14 dagen. Mocht het product in die periode niet bevallen dan mag je het terugsturen en krijg je het aankoopbedrag (inclusief oorspronkelijke verzendkosten) teruggestort. 
De kosten van het retourneren zijn echter voor eigen rekening.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 19:26
peetpp Gebruiker

op tijd aanzetten kan idd helpen om de temperatuur aangenamer te maken maar laat eerst de natuur zijn werk doen, ramen open op de koelste momenten van de dag en dat is met huidige hitte na middernacht en voor 10 uur. Met buien kan de temperatuurcurve er wel anders uitzien natuurlijk. De airco niet pas inschakelen wanneer het te warm wordt maar al voordien, eventueel op een lagere niveau zodat de temperatuur niet verder meer stijgt. Een airco als deze kan met moeite de temperatuur enkele graden laten dalen maar wel vrij makkelijk op een bepaald gewenst niveau houden. Dus door op tijd in te schakelen  (hoeft niet op volle kracht, je kunt de termostaat gebruiken) kun je uiteindelijk wel een temperatuurverschil met buiten bereiken van 5 tot 8 graden. En als het buiten 32 graden is dan voelt een binnentemperatuur van 25/26° aangenaam aan, het lawaai zul je er wel moeten bijnemen.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 07:51
Freestyler78 Gebruiker

Zijn er ook langere uitlaat slangen te krijgen? anderhalve meter vind ik vrij kort….Dan moet ie heel dicht bij een raam staan.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:33
Fotoderoodt Gebruiker

Je langere slangen in de bouwmarkt kopen, zijn hetzelfde als een wasdroger.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 10:03
Jtotheh Gebruiker

Hooooo!

Verlengen van de slang wordt ten alle tijden afgeraden.

De afstand die de warme lucht moet afleggen (niet alleen warme, maar ook zeer vochtige), wordt langer. Hierdoor koelt de warme, vochtige lucht af en kan het condensvocht terugslaan in de machine. Om de levensduur van een mobiele airco niet te verkorten,  wordt verlengen van de afvoerslang niet aangeraden.

Als het raampje erg hoog zit,  kan je beter de airco op een (veilige) verhoging zetten.  Dit heeft als ander voordeel dat de koude lucht hoger in de ruimte uitgeblazen wordt,  koude lucht daalt dus de kamertemperatuur daalt sneller en geleidelijker.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 12:35
Moderator Tom Moderator

Dat klopt wat Jtotheh zegt!Verlengen is op eigen verantwoordelijk en dus meestal niet aan te raden voor de airco zelf.

Met vriendelijke groeten

Tom

Beantwoorden

28 mei 2017 om 08:49
LiesVdB28 Gebruiker

Geen extra korting of gratis verzending voor mijn verjaardag? :)

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:20
Diablo70 Gebruiker

Hartelijk gefeliciteerd :-)

Beantwoorden

28 mei 2017 om 18:11
Moderator Paul Moderator

Beste Lies,

Proficiat met jouw verjaardag! Jarige iBOODers ontvangen inderdaad een klein presentje, maar dat kan alleen als onder Mijn iBOOD – Abonnementen het veld Persoonlijke mails – Secret deals, verjaardagsmails, shoptegoed aangevinkt staat.
Staat dit inderdaad geactiveerd, controleer dan uw emailbox en spamfilter voor een bericht van iBOOD.

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

28 mei 2017 om 08:52
IAM65 Gebruiker

Deze Suntec is een airco met grote capaciteit: 12.000 BTU. Vermogen is 3500 Watt. Betekent een eigen groep voor deze airco. 16 ampere x 230 volt = 3680 Watt. Dan kun je er vrijwel niets bij hebben anders klapt de zekering eruit. Dus je maakt ook kosten voor de aansluiting, aparte groep en elektriciteitsdraden als je dit apparaat veilig wilt gebruiken.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:22
bart123spam Gebruiker

goed punt, had hem bijna gekocht, ga nu toch eerst maar eens kijken hoe mijn groepen in het huis zijn verdeeld.

Trouwens als je de airco niet op de volste stand zet, mag ik er dan vanuit gaan dan je dan ook niet het volle vermogen verbruikt?

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:24
bennniearnhem Gebruiker

Dat werkt zo niet met airco’s 3.5 kw is het koelvermogen.electrisch vermogen zal rond de 1kw zitten .1000 :230 =+/- 4.3 ampere

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:27
hummy50 Gebruiker

Klopt Bart, (je was me net voor:) volgens de Duitse Mediamarkt site max. 1,3 kW, ik hoop dat ik de link mag toe voegen:

http://www.mediamarkt.de/de/product/_suntec-13416-arctic-12-000-2168005.html#technische-daten

Beantwoorden

28 mei 2017 om 18:13
Moderator Paul Moderator

Dat mag, Hummy :) Dank voor jouw aanvulling.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:08
erikwelte Gebruiker

Daarnaast 65 db is redelijk hoog, zijn vele andere opties met 10 db minder en die dus rond de 55 db liggen. Nee ik pas ook.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:40
johnnysapporo Gebruiker

Twijfelde ook sterk om deze aan te schaffen maar 65db is gewoon teveel geluid voor mij om bij te slapen. De prijs is wel super!!!

Beantwoorden

28 mei 2017 om 11:11
ruud0181 Gebruiker

Ik heb ook een tijdje zo’n mobiele airco in mijn slaapkamer gebruikt, een Zibro die volgens de opgave 52-58 dB aan geluid veroorzaakte tijdens gebruik. Koelen werkte redelijk tot goed, echter aan geluid leek het alsof er een stofzuiger aan stond vlak naast je bed, laat staan hoeveel geluid 65dB maakt, volgens de geluidwijzer van Wikipedia alsof er een auto met 80 km op 15 meter afstand langsrijdt. Voor mij was het kiezen tussen wakker liggen van de warmte of van de herrie, ik koos voor het eerste en heb de airco maar verkocht, was ook een energie zuinigere oplossing ;-)

Beantwoorden

28 mei 2017 om 09:57
Marki3 Gebruiker

Ik heb slechter ervaringen met dit soort airco’s. Totaal niet te vergelijken met de split airco die we inmiddels al 9 jaar hebben. Die was 1500 euro inclusief installatie en werkt al 9 jaar prima. Zonder onderhoud of wat dan ook. Een lg trouwens.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 15:56
plmvg Gebruiker

Klopt, na ook over de jaren een aantal mobiele airco’s te hebben geprobeerd, sinds twee jaar een split airco van Samsung. Is gewoonweg niet te vergelijken met deze ‘rommel’. Voor dit soort apparaten kun je beter wat meer uitgeven dan je geld weggooien aan een probeersel.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 11:00
Frankvbr Gebruiker

Iemand linkje naar handleiding?

Beantwoorden

28 mei 2017 om 15:43
bart123spam Gebruiker
28 mei 2017 om 11:36
Chadi Gebruiker

Heb er ooit 1 gehad van een ander merk. Koelt goed zolang je de opstelling goed zet.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 11:37
williewill Gebruiker

Je kunt niet altijd de vergelijking maken met een split unit welke inderdaad vele malen beter is in het koelen van 1 ruimte. Belangrijk is wat je wil bereiken. Ikzelf wil de gehele 1ste verdieping (3 slaapkamers) en zolder aangenaam krijgen voor het slapen gaan. Met een split unit systeem zou dit duizenden euro’s gaan kosten. De mobiele airco kan ik vooraf op de slaapkamers zetten en enkele uren laten draaien zodat de temperatuur enkele graden omlaag gaat. Hoeft echt geen 20 graden of lager te zijn maar 30 graden zoals het nu was is ook weer een beetje overdreven :) Geluidsniveau is dan ook minder belangrijk omdat de airco uit staat tijdens het slapen. Voor mij een prima aanbieding dus.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 12:41
erikwelte Gebruiker

Rooskleurig voorbeeld, u kunt dan het beste de mobiele airco boven op zolder zetten, deze zal anders nauwelijks afkoelen. Dit omdat warmte stijgt en koude lucht daalt. Daarnaast houd rekening met warme zomers met paar weken 26 graden of hoger dan zullen zij toch snachts wakker liggen en bereikt u er weinig mee om van te voren te gaan koelen.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 12:30
lj.grunewald Gebruiker

Goedemiddag,

Is er misschien een afbeelding beschikbaar van de slang met adapter en de meegeleverde raamkit?

Ik ben heel erg benieuwd hoe de afdichting plaatsvind tussen het raam en de raamkit.

Beantwoorden

28 mei 2017 om 13:59
bart123spam Gebruiker

Ik heb hem inmiddels besteld,

Ik heb  geen ervaring met mobile airco’s en wil hem met name gebruiken om kamers te koelen voor het slapen gaan.

Ik begrijp dat er mobiele airco’s zijn die minder geluid maken, maar betekent of minder vermogen of een hogere prijs.
Ik ga het gewoon eens proberen, herrie beleving is vrij subjectief, temperatuur kun meten (o:

Beantwoorden

28 mei 2017 om 16:25
Moderator Wouter Moderator

Hallo iBOOD-ers,

Helaas is de witte variant niet meer te bestellen, wel kan je de zilverkleurige variant nog bestellen.
Nederlanders klikken op deze zin
En de Belgen op deze zin

Groet, Wouter

Beantwoorden

29 mei 2017 om 02:04
burgkop Gebruiker

Zelf heb ik nog een heel ouderwetse Toshiba-RAC-16SW uit het jaar nul, moet je een bak water in zetten dan werkt hij een aantal uren. Door de jaren heen wat dingen vervangen, maar was ook in het verleden op zoek naar wat anders, moderner en handiger, zonder water te vullen.

De Media markt had lang geleden eens de Suntec ST12 voor € 299 in de aanbieding, gekocht, moest er nog ver voor rijden omdat hij in de buurt niet verkrijgbaar was.

Leek allemaal mooi, maar vergeleken met die Toshiba maakte hij een pokke herrie, anders kan ik niet zeggen. Na 2 dagen snel retour gebracht, daar konden wij echt niet tegen. zonde van het werk – Pijp door muur – Wij hielden het mooi weer bij de oude airco, wat een opluchting. Deze is maar 6400 BTU maar voor onze kleine kamer ruim voldoende. In de slaapkamer is alle herrie hinderlijk.

Het beste is een split toestel, ideaal, maar hinderlijk voor anderen als je tussen meerdere woningen zit, maar daar zit ook verschil tussen. Het kost wat duurder, maar het is ideaal, maar uiteraard niet mobiel. Bij weinig ruimte ideaal en binnen geen herrie.

Het is natuurlijk nooit handig om de slang door een geopend raam naar buiten te geleiden, of je moet hem rondom afsluiten. Ik heb jaren geleden voor die Suntec een vaste pijp (12cm. doorsnee) door de muur gemaakt, met rooster een buitenkant, afsluitbaar als slang er weer uit gaat. De Toshiba heeft maar een gaatje nodig van 7 cm., dus dat is opgevuld. Het blijft dubben, in een open ruimte valt het geluid altijd mee, zoals in de winkel, maar thuis valt het anders uit.

Beantwoorden

22 juni 2017 om 16:54
MaluProjects Gebruiker

iemand een idee waarom er na enkele uren in werking, water onder toestel staat?

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.