4 juni 2017 om 00:00
iBOOD

3x iDual RGB 6 W RVS Inbouwspots | IP65

Product expert aanwezig

3x iDual RGB IP65 Inbouwspots

Verlicht je huis, creëer kleurenscenes en nog veel meer met deze drie RGB 6 Watt inbouwspots van iDual.

Specificaties

Merk: iDual
Type: 3x RGB 6 Watt RVS inbouwspots | IP65 
Garantie: 5 jaar via iDual; 2 jaar via iBOOD

• Voor binnen en buiten
  • Veel kleuren, dimbaar
  • Inclusief afstandsbediening

Aansluitspanning: 220-240V
Set van 3
RGB-led's en kleurscènes
Incl. infrarood-afstandsbediening
Inbouw-Ø: 6.8 cm
Inbouwdiepte: 5.5 cm
Buiten-Ø: 8.5 cm 

Materiaal: roestvast staal
Lichtstroom: 345 lumen per lamp
Branduren: tot 20000
Aantal schakelcycli: tot 15.000
Dimfunctie 
Geïntegreerde RGB led’s

In hoogte verstelbaar (bij installatie) 
Voedingstype: adapter/ lichtnet
Aantal lichtpunten: 3 (want er zitten er 3 in de doos :-)) 
Wattage: 6 W per stuk 

IP65 gecertificeerd (geschikt voor binnen- en buitendeurs gebruik)
Stroomverbruik: A++
Meerdere sets kunnen onder een afstandsbediening gebruikt worden
Afmetingen: 8,5 (L) x 8,5 (B) x 5,5 (H) cm

Functies afstandsbediening
Dimmen van de verlichting
Verschillende soorten wit licht (van zeer warm tot zeer wit)
Voorgeprogrammeerde wit licht instellingen voor verschillende activiteiten (slapen, werken, relaxen, sporten)
Geprogrammeerde kleurinstellingen (ontwaken met zonsopgang, feest, bos, oceaan, vuur, romantisch, enzovoorts)
Bepaal je eigen favoriete kleur met het kleurenwiel
Pas het zelf aan: van pastel tot zeer felle kleuren

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Om 11:00, 13:00 en 17:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @iDual-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

4 juni 2017 om 00:06
Pirewiet Gebruiker

Spots wit of ?

4 juni 2017 om 14:48
Official Product Expert iDual-Expert Official Product Expert

De spots zijn geborsteld staal. Ik zie in de product info dat men spreekt van RVS. Dat is niet correct. De spots zijn van aluminium in de kleur “brushed nickel”. Dat is de officiële kleur benaming van de fabrikant.

4 juni 2017 om 00:13
caliber1337 Gebruiker

BELANGRIJKE INFO VOOR MENSEN DIE DIT WILLEN KOPEN. AFSTAND TUSSEN SPOTS IS STANDAARD SLECHTS 80CM ! DIT STAAT NERGENS VERMELD, ONDERSTAANDE WERD NIET BEANTWOORD DOOR DE EXPERT OF DIT ZAL WERKEN. :

caliber1337 Gebruiker

Zou dit werken om de plaatsing tussen de spots te verlengen. Onderstaande is een zogenaamde 8-pin pc voedingskabel, verlengstuk van 50cm. Je onderbreekt dus niet de voedingskabel zelf, maar verlengt de 7-pin naar de 7-pin van de spot waarbij 1 voedingspin dus ongebruikt blijft. Zou dit kunnen werken of geeft dit storing voor de driver. Met andere woorden is er een bepaalde technische reden waarom er slechts 80cm mogelijk is tussen spots.

https://www.overclockers.co.uk/phanteks-8-pin-eps12v-cable-extension-50cm-sleeved-white-cm-015-pt.html

Beantwoorden

3 juni 2017 om 14:28
#

Sassefras6969 Gebruiker

De spotjes zijn binnen. Helaas zijn wij ook teleurgesteld in de afstand van 80 cm tussen de spotjes. IS er echt geen mogelijkheid om die draden tussen de spotjes te verlengen? Bijv door een nieuwe zoveeladerige kabel met kabelschoentjes te monteren? Wij hebben een lengte van ca 125 cm nodig tussen de spotjes.

Beantwoorden

3 juni 2017 om 22:59
#

Sassefras6969 Gebruiker

Inmiddels heb ik vandaag (zaterdag) een mail gestuurd naar allekabels.nl. Tot mijn verbazing kreeg ik direct antwoord op mijn vraag of zij zulke verlengkabels konden leveren. Nu 4 kabeltjes besteld en hopen dat het wel werkt. Zie onderstaande link!

https://www.allekabels.nl/interne-voedingskabel/7032/1285693/interne-voedingskabel.html

Beantwoorden

4 juni 2017 om 14:54

Een van de redenen reden die je zou kunnen noemen waarom er slechts 80cm tussen zit is dat aan alles een prijskaartje hangt. De bekabeling van deze set is daarom niet extreem lang. Het uitgangspunt van de fabrikant is bovendien dat de spots vooral gebruikt zullen worden in een badkamer. Dat is ogenschouw genomen is deze lengte weer niet zo gek. Als je zelf gaat sleutelen aan de bekabeling hou er dan wel rekening mee dat dat problemen zou kunnen geven als het aankomt op garantie.

4 juni 2017 om 00:18
masterdoedels Gebruiker

Zijn deze spots ook te dimmen met een dimschakelaar (geschikt voor lage wattage)? Of ben je hier van afhankelijk van de afstandsbediening?

4 juni 2017 om 00:21
caliber1337 Gebruiker

Nope alleen afstandsbediening, zie dit topic hier wordt al heel wat info gegeven van de expert :

http://home-living-be-nl.forum.ibood.com/products/61160-170522/3x-idual-rgb-ip65-inbouwspots/

4 juni 2017 om 00:26
masterdoedels Gebruiker

Dank voor het antwoord en de link. Wel jammer dat je ‘vast zit’ aan de afstandsbediening. Ook dat de set op wit gaat wanneer deze uit en ingeschakeld wordt.

4 juni 2017 om 14:55

Ben het met je eens dat dat niet ideaal is. Overigens zit bij de afstandsbediening ook een keurig houdertje dat je bijvoorbeeld naast de schakelaar tegen de muur kunt bevestigen. Zo heeft de afstandsbediening wel een logische en nette opbergplaats.

4 juni 2017 om 00:19
caliber1337 Gebruiker

En nog een belangrijk detail, niettegenstaande je meerdere sets kan doorverbinden op basis van de 220v aansluiting in de transfo om met één afstandsbediening te werken, resetten de spots steeds terug naar de standaard wit licht instelling na uitschakeling. Je moet dus iedere 3 spots afzonderlijk met de afstandsbediening naar de juist setting klikken. Vind ik persoonlijk wel verveldend zelfs met een voorkeursinstelling.

4 juni 2017 om 14:59

Je redenering klopt uiteraard maar toch sluit ik niet uit dat alle zes inbouwspots tegelijk aan zullen gaan wanneer je de afstandsbediening gebruikt. Zeker als de spots in de nabijheid van elkaar zijn gemonteerd. Of misschien heb jij ze inmiddels al gemonteerd en vertel je mij nu dat dit niet het geval is ;-).

Ik heb zelf een paar tafellampen van iDUAL op een kast staan die wel degelijk tegelijk aan springen als ik de afstandsbediening gebruik. Deze tafellampen staan bijna 2 meter uit elkaar.

4 juni 2017 om 17:14
caliber1337 Gebruiker

Hierop verder op bordurend wat is dan het nut van het doorschakelen van 220V over meerdere sets als ze toch eigenlijk ‘afzonderlijk’ funtioneren. De ruimte waarin ik 12 spots toepas is 6.5 x 9 meter. Ik heb en kan ook niet op voorhand testen wat dit zal geven. Vermoedelijk zal dit niet werken aangezien de spot in diagonale lijn dan misschien 6 meter uit elkaar zullen liggen.

4 juni 2017 om 05:47
Caitlin24 Gebruiker

Hallo allen. Wij hebben de spots bij praxis voor €139 gekocht. Inderdaad zaten wij ook met het korte afstand probleem in de badkamer. We hebben zelf de snoeren verlengd bij plaatsen zo’n half jaar geleden omdat we ze anders weg hadden kunnen gooien. Ivm klus huis was retourneren geen optie meer. Tot op de dag van vandaag werken ze nog steeds. We weten niet hoe het nu zit met garantie maarja wie wat wil.

Dus voor die bedrag en iemand die handig is zou ik zeggen kopen.

4 juni 2017 om 09:07
juulvanheugten Gebruiker

Stel, ik plaats ze in de badkamer, waar ze 9 van de 10x gewoon met de lichtschakelaar in en uit worden geschakeld, wat voor lichtkleur kan ik dan verwachten? Warm wit, of van dat kille witte licht?

4 juni 2017 om 10:28
kane2_be Gebruiker

Het is vrij warm licht bij inschakelen met schakelaar

4 juni 2017 om 15:00

Ze schakelen in met 3000 Kelvin en dat is idd warm wit.

4 juni 2017 om 10:21
paul kleijn Gebruiker

Klinkt misschien raar maar voor deze prijs mag je niet klagen. Zeker niet met 5 jaar garantie. Zonder twijfel gelijk er 4 genomen.

4 juni 2017 om 15:05

Hier heb ik natuurlijk helemaal niks aan toe te voegen :-)

4 juni 2017 om 11:05
jeffwuestman Gebruiker

Deze spots waren eerder in het wit ipv RVS te koop. Zijn er nu ook witte spotjes beschikbaar? Of alleen in het rvs?

4 juni 2017 om 15:06

De witte zijn niet meer verkrijgbaar, althans niet via iBOOD. Vandaag alleen in de geborsteld staal uitvoering helaas.

4 juni 2017 om 11:26
paul kleijn Gebruiker

Geen exper om 11:00?

4 juni 2017 om 15:07

De expert was het een beetje soort van vergeten. Sorry :-/

Ben druk bezig nu om alle vragen te beantwoorden.

4 juni 2017 om 11:59
royozzz Gebruiker

Volgens mij werkt het ook met losse stroomkabels, ik wil ze buiten (4 stuks) met een sensor ertussen zodat de lampen bij inschakelen niet steeds op fel wit springen en je het slechts eenmalig hoeft in te stellen met de afstandbediening.

@expert; is bovenstaande correct?

4 juni 2017 om 12:00
royozzz Gebruiker

@iDual-Expert

4 juni 2017 om 15:10

Je redenering is helaas niet correct. Een sensor ertussen plaatsen betekent toch dat je de stroomkring gaat onderbreken. Iedere keer als de driver weer stroom krijgt zal hij aanspringen met wit licht.

4 juni 2017 om 15:47
royozzz Gebruiker

@iDual-Expert:

Ook als de schakelaar aan blijft staan, maar dan alleen aanspringt bij beweging?

4 juni 2017 om 12:44
PatricB Gebruiker

De expert heeft er niet veel zin in… :-(

4 juni 2017 om 15:11

Jawel hoor. Hij was alleen heel erg laat ;-)

4 juni 2017 om 12:58
bastiaanbazen Gebruiker

Wat is de breedte van de plugjes/koppelingen waarmee het draad is verbonden? Dit omdat ik de draden door een reeds voorgeboord smal gat in tusenbalken moet voeren.

4 juni 2017 om 13:37
paul kleijn Gebruiker

Ruim gemeten 2 bij 1 cm meet anders je kabel in je pc na van je extra voeding naar bv je moeder board of videokaart. Is de zelfde stekker.

4 juni 2017 om 15:12

Klopt als een bus!

4 juni 2017 om 13:39
paul kleijn Gebruiker

Zeer handig zo expert haha

4 juni 2017 om 15:12

Dankje ;-)

4 juni 2017 om 14:46

Beste forum bezoekers. Allereerst excuses. Ik zou er een mooi verhaal van kunnen maken maar feit is dat ik (bijna) vergeten was dat we vandaag weer een mooie aanbieding hebben op iBOOD. Ik ga nu direct aan de slag om de vragen te beantwoorden. Deze inbouwspots zaten twee weken geleden ook in een deal maar dan in de kleur wit. Heel veel vragen zul je daar sowieso al beantwoord zien. Mss handig om daar al eens doorheen te lopen als je vragen hebt.

http://home-living-nl-nl.forum.ibood.com/products/61160-170522/3x-idual-rgb-ip65-inbouwspots/

4 juni 2017 om 17:08
caliber1337 Gebruiker

Ik vraag mij nu ook af wat die 5 jaar garantie eigenlijk dekt? Het zijn vaste LED armaturen. Stelt dat er 1 lamp in de kring stuk gaat na 3 jaar, heb je dan recht op een nieuwe lamp? Normale “slijtage” zal wellicht ook niet hieronder vallen. Dan blijft er nog een rubriek over de zogenaamde “fabrieksfouten”, maar dit is voor discussie vatbaar, want dit zal zich dan uiten in bijvoorbeeld een defecte transfo of LED lamp.

Het lijkt mij overigens sterk als je de armaturen verlengt met extra 7-draads kabel dat ze in de fabriek je garantie zullen teniet doen, hoe kun je dit gaan controleren ervan uit gaande dat je logischerwijze een verlengdraad toepast tussen de koppelstukken van de voedingsdraad en de led lamp en niet als een lompe boer de draad doormidden knipt…

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.