7 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Nespresso Magimix Prodigio | Connected Koffieapparaat

Product expert aanwezig

Nespresso Magimix Prodigio Koffieapparaat Met de Nespresso App staat jouw favoriete en perfect gezette koffie voor je klaar, precies wanneer jij dat wil!

Specificaties

Merk: Nespresso Type: Prodigio M135 Garantie: 2 jaar
  • Zet een perfecte kop koffie
  • Incl. 16 koffiecapsulles
  • Kom nooit meer zonder koffie

Nespresso-systeem: Bestemd voor gebruik met Nespresso koffiecapsules (uitsluitend verkrijgbaar via de Nespresso Club) Pomp: Hoge druk 19 bar Opwarmsnelheid: 25 seconden Verwarmingselement: Thermobloc Vermogen: 1260 W Capsule-opvangbakje: Verwijderbaar opvangbakje voor gebruikte capsules Kopjesrooster: Opklapbaar / stand voor mok Waterreservoir: 0,8 liter Verwijderbaar Verplaatsbaar: verschillende standen mogelijk Automatische functies 3 instelbare kopgroottes: ristretto (25 ml), espresso (40 ml) en lungo (110 ml) Instelbare volumes / automatische stop De koffiecapsule wordt 10 seconden na de uitstroomstop automatisch uitgeworpen Preventief onderhoud Connectiviteit Bluetooth LE iPhone 4S > / iPad 3de generatie / Androïd 4.3 > Meerdere apparaten mogelijk voor 1 koffieapparaat Applicatiefuncties Beheer voorraad capsules Waarschuwing onderhoudInstelling waterhardheid Programmering koffie Afstandsbediening Aanmelding bij Nespresso Club Kalkwaarschuwing Kalkwaarschuwing afhankelijk van de ingestelde waterhardheid (geleverd met test waterhardheid) Ontkalkingsprogramma (ong. 15 min.) Energiebesparing Automatische uitschakeling in stand-by, instelbaar van 9 tot 30 minuten na het laatste gebruik Verlichting Nespresso logo verlicht = voorraad capsules op (als het apparaat 'connected' is) Toetsen verlicht Megeleverd Proefpakket bestaande uit 16 capsules Afmetingen en gewicht Regelbare kabellengte Afmetingen (HxBxD): 255 x 120 x 374 mm Gewicht: 3,7 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Van 08:00 tot 09:00 en van 17:00 tot 18:00 op het forum om je vragen te beantwoorden. De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Magimix-Expert Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord. Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

7 juni 2017 om 06:22
couragemol Gebruiker

Hallo @Magimix-Expert, is bij dit model ook het plateau voor de kopjes te verlagen zodat er ook een groot longdrink glas onder kan voor bijv latte of iced coffee?

7 juni 2017 om 06:26
kennybaal Gebruiker

Het klepje waar op de afbeelding het kopje opstaat kan omhoog geklapt worden zodat er een langer glas onder kan. Heb dit apparaat afgelopen december gekocht. Niks om over te klagen.

7 juni 2017 om 07:50
Official Product Expert Magimix-Expert Official Product Expert

Kennybaal heeft 100% gelijk. Het plateau kan omhoog geklapt worden voor gebruik van grotere glazen.

7 juni 2017 om 06:41
ronald83 Gebruiker

Er staat : Androïd 4.3 < Werkt hij niet met nieuwere android versies?

7 juni 2017 om 07:54

De connectiviteit werkt vanaf de aangegeven versies en hoger. Dus ja, hij werkt met hogere versies.

7 juni 2017 om 07:57
ronald83 Gebruiker

Oké bedankt. Dan moet dat pijltje wel de andere kant op >

7 juni 2017 om 08:00

Touche. Goed opgemerkt.

7 juni 2017 om 07:01
basvantwillert Gebruiker

Wat is de kleur?

7 juni 2017 om 07:05
janhofman10 Gebruiker

2 kleuren leverbaar?

7 juni 2017 om 07:54

De kleur is zwart met zilver.

7 juni 2017 om 07:56

Alleen de zwart met zilver versie is in de actie.

Er is nog een zwart met antraciet versie maar die is van een ander merk.

7 juni 2017 om 07:23
BaZZeHH Gebruiker

@ expert: is deze machine ook geschikt voor de niet-nespresso cupjes en dus andere merken die gewoon in de supermarkt te verkrijgen zijn?

7 juni 2017 om 07:58

De machine is ontworpen en geschikt voor gebruik met Nespresso cups. Optimale werking kan niet gegarandeerd worden bij gebruik van niet Nespresso cups.

7 juni 2017 om 08:20
brownier Gebruiker

Even een vraag over de vaderdagactie, ik ben nu met vakantie. Als ik pas in juli registreer kan ik dan nog van de actie gebruik maken?

7 juni 2017 om 08:28

De uiterste registratiedatum voor de vaderdagactie is 2 juli 2017.

7 juni 2017 om 08:28
Chromoris Gebruiker

@expert: Leuk apparaat, paar vraagjes:

1. Wat is het bereik van de Bluetooth verbinding? (hoeveel meter binnenshuis?)

2. Kan de app gecombineerd worden met de automatiserings app tasker? (en eventueel ook met andere automatiserings opties)

3. Wat is het verschil wat betreft kwaliteit koffie met een volautomaat? (ik gebruik momenteel nog een volautomaat)

4. In hoeverre kan een Lungo vergeleken worden met de standaard kop koffie die uit volautomaten komt (of zijn dat ook lungo’s)?

7 juni 2017 om 08:49

Leuke, en uitdagende, vragen :-D

1. Bluetooth verbindingen hebben een minimaal bereik van 33 meter tot theoretisch 200 meter. Het daadwerkelijke bereik is afhankelijk van de bouw van het huis maar 33 meter zou een veilig minimumbereik moeten zijn.

2. Durf ik je niet te zeggen. Ik heb te weinig kennis van IT om compatibiliteit met externe automatisering opties met zekerheid te kunnen zeggen. Ik werk bij Magimix (de producent van het apparaat) en de app is van Nespresso (ander bedrijf).

3. Dat is afhankelijk van persoonlijke voorkeur, de gebruikte koffiebonen in de volautomaat en de kwaliteit van de volautomaat maar Nespresso wordt beschouwd als de hoogste kwaliteit koffie. In die zin zou de kwaliteit minimaal gelijkwaardig moeten zijn. Vanwege de cups is elk kopje vers.

4. Een lungo heeft 110ml inhoud.

7 juni 2017 om 10:42
Chromoris Gebruiker

@Expert, dank voor de antwoorden. Nog 2 aanvullende vraagjes:

1. Weet u misschien ook of het mogelijk is voor meerdere telefoons om contact te maken met het koffieapparaat? Of kan er maar 1 telefoon tegelijk contact maken met het apparaat?

2. Zijn er ook waterfilters beschikbaar voor dit apparaat?

Aanvullend op 4: mijn volautomaat zet op de normale koffiestand een kopje van iets meer dan 150ml. Mocht men nog twijfelen: Je kan altijd een espresso of lungo nemen en met heet water er een cafe americano van maken.

7 juni 2017 om 17:34

1. Er kan maar 1 telefoon tegelijk contact maken met het apparaat

2. Nee. er zijn geen waterfilters beschikbaar voor dit apparaat. Een externe filter is altijd een optie en de machine geeft een automatische kalkwaarschuwing.

Aanvulling klopt. Een Americano heeft +/- 140 ml inhoud maar bestaat sowieso uit toegevoegd heet water. dit zal alleen wel handmatig moeten gebeuren.

7 juni 2017 om 09:00
Joop1979 Gebruiker

@expert.

de cups worden automatisch uitgeworpen lees ik. dit betekent dat deze na 10 seconden over mijn aanrecht stuiteren? kortom waar blijft deze cup dan, in een afval reservoir?

groet.

7 juni 2017 om 09:07

We houden je aanrecht schoon :-D. De cups worden uitgeworpen in een opvangbakje achter het plateau, als deze vol is kun je hem verwijderen en de cups afvoeren (bij voorkeur via de Nespresso recycling optie).

7 juni 2017 om 09:29
Joop1979 Gebruiker

hartelijk dank, had al zoiets verwacht met lege cups.

rest enkel nog de vraag. bij een concurrent machine schermt men met de kreet gloeiend hete koffie te hebben en met 19 bar bereid.

1)Heeft deze machine ook een functie voor extra hete koffie, dat zal helemaal fantastisch zijn want veel apparaten geven lauw/warme koffie.

2) De 19 bar is standaard voor dit soort apparaten? anders is het toch niet nespresso gecertificeerd?

7 juni 2017 om 09:57

1. De machine heeft geen functie voor extra hete koffie. Nespresso machines staan ingesteld op +/- 88 graden.

Een tip is om de kopjes eerst voor te verwarmen met kokend water of de machine een keer door te laten lopen zonder capsule. Dan blijft de koffie langer op temperatuur.

2. 19 bar is idd standaard.

7 juni 2017 om 09:45
carlaxx Gebruiker

Hij werpt het cupje er automatisch uit.

Maar kan je ook een cupje automatisch plaatsen?

Zodat ik vanaf de bank kan aangeven wat ik wil?

Of wordt het toch een wandeling naar de keuken zoals bij het tweede, derde en vierde kopje :-)

7 juni 2017 om 09:58

Dat wordt een beetje beweging ;-).

De cups moeten nog handmatig geplaatst worden.

7 juni 2017 om 12:11
carlaxx Gebruiker

Hahaha ja dat dacht ik al.

Dus wat is mijn voordeel?

Alleen als de avond van te voren een capsule plaats en een kopje eronder.

Dat ik hem vanuit mijn bed kan bedienen voor het eerste kopje wat dan klaarstaat als ik beneden kom.

En deze start iets sneller op dan mijn oude magimix.

7 juni 2017 om 10:15
tufima Gebruiker

Die adviesprijs weer :)

Op de site van Nespresso zelf staat hij voor € 179,-

7 juni 2017 om 15:01
vergrooter Gebruiker

Al was de adviesprijs 120 of 220 euro. Deze deal is gewoon flink goedkoper, dus prima deal dit!

7 juni 2017 om 23:45
Moderator Paul Moderator

De prijs op de Nespresso site is hun huidige verkoopprijs, wat kan afwijken van de oorspronkelijk vastgestelde adviesprijs.

7 juni 2017 om 10:52
diesel2009 Gebruiker

Op de Nespresso site is deze niet eens meer verkrijgbaar. Ik vind de kwaliteit koffie fantastisch. Ik heb al diverse machine’s gehad, ik heb nu een Jura bonen machine die de kwaliteit koffie van Nespresso bijna kan evenaren. Oké, ik ben uiteindelijk na een dure aanschaf van de bonenmachine goedkoper uit qua koffie, maar ik proef nog steeds het verschil. Nespressokoffie is ook heter dan uit een bonenmachine, plus het onderhoud van een bonenmachine is veel bewerkelijker en soms tijdrovend.

De vraag van carlaxx… Ja helaas zal je zelf de capsule van te voren moeten plaatsen, en je kopje natuurlijk ook. Er was ooit een bonenmachine van Philips Saeco te bedienen met een ipad, maar ja, je moet natuurlijk  wel het glas er van te voren onder zetten, en evt het melk kannetje plaatsen voor cappuccino ????.

Wat ik fijn zou vinden, als er een Nespresso machine komt die er twee tegelijk zet. Dat is weer het nadeel van Nespresso, 1 kopje per keer. Maar qua onderhoud, het gemak, en de smaak… Ik vind het geweldig ???? ik hoop wel dat we dan van die actie kunnen profiteren. Ik zag bij Nespresso dat je je machine kunt registreren, doormiddel van het uploaden van je aankoopbon. Kan dat ook met een I bood factuur? Dan krijg je met deze machine 30 euro korting op je koffiebestelling. Zou niet gek zijn!

7 juni 2017 om 11:59

Hartelijk bedankt voor je positieve verhaal. Niets meer aan toe te voegen en als je nog een baan zoekt als verkoper hoor ik het graag ;-).

In samenwerking met Nespresso kan er voor deze deal gebruik gemaakt worden van de vaderdagactie en worden -eenmalig- IBood facturen geaccepteerd.

De actie bestaat niet uit 30 euro koffiekorting maar een cadeaupakket t.w.v. 30 euro bij registratie en een 1e aankoop van minimaal 50 capsules. Het pakket bestaat uit 50 gratis capsules (bovenop de bestelling), capsulehouder, 4 glazen, recyclebag voor capsules en een masterclass koffie.

7 juni 2017 om 12:28
hagay007 Gebruiker

hi what shout i do in order to get this discount? (first buy the machine,or first register the nessespreso website)? (can u provide english instruction?

Thanx

7 juni 2017 om 12:42
EnzoC. Gebruiker

Bij plaats van aankoop of overige verkooppunten staat Ibood niet.

Hoe kom je toch verder door deze registratie? ;-)

7 juni 2017 om 16:50

First buy the machine. After receiving the machine register on the Nespresso website

7 juni 2017 om 12:39
amsterdamned Gebruiker

Ik heb al een Nespresso klantnummer. Kan ik dan ook meedoen aan de vaderdagactie (cadeaupakket ter waarde van €30)

7 juni 2017 om 14:42
FNONAMUS Gebruiker

Wil ik ook graag weten…

En is de kwaliteit beter dan die van de M130, 2 stuks van gehad, bij aankomst al defect.

Beste machine ooit is de Magimix M100a, daar zit nog een ouderwetse “naald” in en vreet alle merken cupjes.

7 juni 2017 om 16:56

Goede vraag. De actie is een additionele actie vanuit Nespresso en niet vanuit Magimix maar ik zie in de voorwaarden niet staan dat het noodzakelijk is dat er een nieuw Nespresso klantnummer aangemaakt moet worden.

De registratie gaat op uniek serienummer wat geen probleem zou moeten zijn.

7 juni 2017 om 16:58

De werking van de machine is gegarandeerd bij gebruik van Nespresso capsules. ik kan helaas geen garantie geven voor andere capsules, ik ken de kwaliteit en structuur daarvan niet.

7 juni 2017 om 13:37
philipedc Gebruiker

Hallo is dit aanbod ook in Belgie verkrijgbaar ?

7 juni 2017 om 14:53
Moderator Wouter Moderator

Beste philipedc,

Helaas is dit niet mogelijk, voor de Belgen heeft iBOOD een Tefal Hard Titanium Koekenpannenset | 24 en 28 cm geregeld. Echter wegens groot succes is deze al uitverkocht.

Groet, Wouter

7 juni 2017 om 15:09
jvdven Gebruiker

Zojuist een besteld, maar onder welke lijn moet ik deze machine registreren ?

B.v.d.

7 juni 2017 om 15:38
berehap666 Gebruiker

Prodigio

7 juni 2017 om 15:56
Spinder Gebruiker

Misschien dat ik erover heen lees, maar wat houdt het vaderdag cadeaupakket in?

7 juni 2017 om 15:58
bouncingt Gebruiker

Dit koffieapparaat is natuurlijk een ideaal cadeau voor vaderdag en Nespresso doet daar nog een schepje bovenop met hun vaderdagactie. Wanneer je na aanschaf je koffieapparaat hier registreert en vervolgens 50 capsules bestelt (heb je immers toch nodig), dan ontvang je een cadeaupakket ter waarde van €30,- met de volgende inhoud:

Twee Touch espresso-kopjes
5 sleeves koffie (50 capsules): Ristretto, Arpeggio, Indriya from India, Envivo Lungo and Arpeggio Decaffeinato
Masterclass voucher
Recycle bag

7 juni 2017 om 16:01
deBoomtak Gebruiker

Je geeft inderdaad al je eigen antwoord!

7 juni 2017 om 16:15
Spinder Gebruiker

Thanks voor de duidelijke uitleg!

7 juni 2017 om 17:05
EnzoC. Gebruiker

@Magimix-Expert,

Vandaag via Ibood de Nespresso Magimix aangeschaft.

Ik mis Ibood tussen de lijst bij plaats van aankoop of overige verkooppunten.

Hoe kom je toch verder met de registratie van dit product?

Mvg, Enzo

7 juni 2017 om 17:20

IBood zal eenmalig toegevoegd worden als aankooppunt.

Aangezien de registratie op serienummer gaat en de machines nog niet geleverd zijn staat IBood er nu nog niet tussen.

7 juni 2017 om 17:10
noton Gebruiker

Hallo,

Ik wil de Nespresso gaan gebruiken op de boot.

Ik heb daar een niet geheel zuivere sinus, omvormer van voldoende wattage.

Kan ik deze machine daarvoor gebruiken??

7 juni 2017 om 17:29

Sorry, deze vraag gaat mijn kennis te boven. Ik weet niet precies wat er bedoeld wordt met een niet geheel zuivere sinus (wat is de fluctuatie in wattage?).

De machine heeft een vermogen van 1260 watt maar er zijn geen minimum of maximum grenzen aangegeven in de specificaties. Ik weet dat er Magimix Nespresso machines op campings en boten gebruikt worden maar ben niet op de hoogte van de technische oplossingen daarvoor.

7 juni 2017 om 17:11
annesoons Gebruiker

@Magimix-Expert, Zojuist de Nespresso aangeschaft. Nu wil ik gebruik maken van de vaderdagactie. Hoe gaat dit nu verder in zijn werking? Ik heb net een account aangemaakt op de Nespressos – site. Graag uitleg hierover. Groet Anne

7 juni 2017 om 17:35

IBood zal eenmalig toegevoegd worden als aankooppunt.

Aangezien de registratie op serienummer gaat en de machines nog niet geleverd zijn staat IBood er nu nog niet tussen.

7 juni 2017 om 17:22
Chromoris Gebruiker

@expert: Kunt u nog even naar mijn vragen van 10:42 kijken?

7 juni 2017 om 17:35

Bij deze. Had de vragen even gemist.

7 juni 2017 om 17:25
henk3000 Gebruiker

De expert geeft om 11.59 uur in een reactie aan: De actie bestaat niet uit 30 euro koffiekorting maar een cadeaupakket t.w.v. 30 euro bij registratie en een 1e aankoop van minimaal 50 capsules. Het pakket bestaat uit 50 gratis capsules (bovenop de bestelling), capsulehouder, 4 glazen, recyclebag voor capsules en een masterclass koffie.

Die capsulehouder zie er niet tussenstaan, zit die er wel bij?

7 juni 2017 om 17:40

Excuses, dat is mijn fout geweest. Ik had het verkeerde pakket voor me. Bovenstaand pakket geldt voor duurdere machines en is t.w.v. 65 euro

Het 30 euro pakket bestaat uit:

- 50 capsules

- 2 view espresso kopjes

- masterclass koffie

- Recyclebag

7 juni 2017 om 17:41

Zelf te weinig koffie gehad blijkbaar

7 juni 2017 om 17:26
henk3000 Gebruiker

Die 4 glazen zijn overigens ook 2 “glazen” zeker?

12 juni 2017 om 17:01
Moderator Bas iBOOD Moderator

Wil je het vaderdagpakket scoren? Dan dien je als verkopende winkel “Mediamarkt.nl” te selecteren en als winkel “N/A” te kiezen.

Groeten,
Bas

13 juni 2017 om 12:42
Jaspervdwiel Gebruiker

Kan dit nu al, of pas als ik de machine heb ontvangen?

13 juni 2017 om 12:50
Moderator Bas iBOOD Moderator

Dit kan pas zodra je de machine hebt ontvangen. Je dient namelijk het serienummer toe te voegen ( Dit nummer vind je onderaan de machine, op de machinedoos of op de sticker die zich op het lekrooster bevindt). Als ook de factuur (na ontvangst te vinden in “Mijn iBOOD”).

13 juni 2017 om 12:52
Jaspervdwiel Gebruiker

Alright thanks!

17 juni 2017 om 14:28
plantema Gebruiker

De optie N/A is geen van de opties. Wat nu?

Bij het bestellen wordt geen vaderdagpakket toegevoegd, zoals beschreven.

Wat nu?

17 juni 2017 om 14:55
plantema Gebruiker

Heb zojuist de klantenservice van Nespresso gebeld.
Het vaderdagpakket kun je enkel en alleen bestellen door naar dit adres te gaan:

https://www.nespresso.com/promotion

Verder de aanwijzingen van de mail van iBood opvolgen die je eerder deze week hebt gehad.

Succes ermee!!

13 juni 2017 om 15:20
noordam Gebruiker

In “mijn bestellingen” staat een leverdatum van 13 juni (vandaag), maar ik heb nog geen “track & trace” link ontvangen. Gaat geplande levering volgens schema?

13 juni 2017 om 16:07
Moderator Paul Moderator

Beste noordam,

De Nespresso machines zullen inderdaad vandaag worden verzonden. Zodra jouw bestelling verzendklaar gemaakt is, zul je per email de verzendbevestiging met Track & Trace code ontvangen. Dit kan ook pas vanavond gebeuren. 
Naar verwachting kun je morgen de machine in ontvangst nemen. :)

Vriendelijke groet, Paul

14 juni 2017 om 21:59
couragemol Gebruiker

Bij mij blijft het servicelampje in alle omstandigheden branden. Nog niet eens water kunnen laten doorlopen. Alles gecheckt en nespresso gebeld. Ze geven het advies om om te ruilen. :(

14 juni 2017 om 23:28
Moderator Paul Moderator

Beste couragemol,

Zou je hiervoor via Mijn iBOOD een Service Verzoek (DOA) in willen dienen? Dan zal de klantenservice zich buigen over een oplossing.

Vriendelijke groet, Paul

22 juni 2017 om 21:26
Hippievogel Gebruiker

hetzelfde probleem, wel frappant zoveel machines met aardig wat problemen. misschien toeval maar als ex-nespressopromoter ruikt dit naar een ontwerpfout. vroeger zijn er ook wel eens machine’s geweest die per duizend weer terug moesten vanwege dezelfde defecten.

17 juni 2017 om 14:53
plantema Gebruiker

Voor de vaderdagactie ga naar: https://www.nespresso.com/promotion

19 juni 2017 om 23:28
Sansannie Gebruiker

Vandaag voor het eerst de Nespresso machine aan gezet. De koffie is heerlijk :)

Echter heb ik veel problemen met de Bluetooth verbinding. Het koppelen lukt wel. De verbinding is echter zeer instabiel. Een opdracht verzenden om bv koffie te zetten lukt dan ook niet, melding is: verzoek mislukt. Ik heb de machine al van de stroom gehaald, en de Nespresso app op een iPhone en Android toestel getest. Al leg ik de telefoon naast de machine, dan nog mislukt de opdracht. Iemand met tips of die zich herkent in deze problemen? Of is dit een defect in mijn machine

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.