11 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Whirlpool Mobiele Airconditioner

Whirlpool Mobiele Airconditioner

Geen gepuf en gezweet deze zomer. Met deze mobiele airco geniet je altijd van een aangename temperatuur in huis!

Specificaties

Merk: Whirlpool
Type: Mobiele airconditioner (PACW12HP)
Garantie: 2 jaar

• Koelen en verwarmen
  • Voor ruimtes tot max. 120 m³.
  • Met HEPA-filter

Algemene eigenschappen:
Ventilatiefunctie: ja
Verwarmingsfunctie: ja
Ontvochtigingsfunctie: ja (vanaf 21°C)
Ontvochtiging per uur: 1,7 liter/uur

Technische eigenschappen:
Koelvermogen: 11942 BTU
Luchtverplaatsing: 380 m³/h
EER: 8,87
Energieklasse: A
Maximale ruimte: 120 m³
Geluidsniveau: 64 dB

Materialen & afmetingen:
Materiaal: kunststof
Afmetingen (B x D x H): 44,8 x 40 x 74,4 cm
Gewicht: 34 kg (incl. verpakking: 40,5 kg)
Lengte afvoerslang: 1,5 m
Diameter afvoerslang: 150 mm.

Dit ontvang je:
1x mobiele airco PACW12HP
1x HEPA-filter
1x afvoerslang
1x afstandsbediening
1x handleiding

11 juni 2017 om 00:02
gekkedave Gebruiker

Kan deze ontvochtigen zonder de airco in te schakelen?

11 juni 2017 om 00:04
Luif Gebruiker

Op foto 5 mis ik de afvoerslang van 1,5 meter lang. De setting is leuk maar zo kun je hem thuis dus nooit neerzetten.

11 juni 2017 om 01:22
richieboy8 Gebruiker

Foto 5 kan wel als je als ventelator gebruikt of ontvochtigen. Heb er zelf 1 en foto 5 is meer voor de temperaturen tot 25 graden waar je wat verkoeling zoekt. Aircostand dan moet de slang naar buiten.

11 juni 2017 om 00:13
leenvr Gebruiker

Die verwarming is dat als warmtepomp of met een verwarmingselement ?

11 juni 2017 om 00:16
johnnysapporo Gebruiker

65db geluid productie  is best rumoerig om bij te slapen…

11 juni 2017 om 00:34
wilvs Gebruiker

*knip*

Edited by: Paul
dit forum is bedoeld om het aangeboden product te bespreken, niet om reclame te maken voor andere bedrijven

11 juni 2017 om 00:50
CEC Gebruiker

Voor wie overweegt deze te kopen, iets wat interessant zou kunnen zijn: Whirlpool België geeft 3 jaar extra garantie op de compressor (het duurste deel). Ik heb de actievoorwaarden gelezen, zie geen reden waarom deze aanbieding niet in aanmerking zou komen:

https://whirlpool.responsemanager.eu/be_nl/1001003

Als het type écht PACW12HP is: die staat in de lijst met betrokken modellen.

Ik heb dit bij toeval gevonden tijdens het googlen. Ik geef geen garantie op de correctheid of toepasbaarheid in dit geval (ik weet alleen wat er op die site staat), maar mij heeft het alvast over de streep getrokken.

11 juni 2017 om 01:33
gimpie-12 Gebruiker

Hoe werkt het leegmaken van het reservoir? Gaat dit met een slangetje of met een opvangbakje? Geeft de airco aan wanneer het reservoir vol is?

11 juni 2017 om 05:10
Tiesemans Gebruiker

Wie komt deze zware aankoop bezorgen als ik vragen mag ?!
Mijn huidige pakketbezorger van PostNL gaat dit bakbeest 40,5 kilo in verpakking echt niet naar boven tillen vanuit z’n bus naar mijn bovenwoning via een steile portiektrap … :P

11 juni 2017 om 15:11
Moderator Paul Moderator

Beste Tiesemans,

Bezorging zal via Van Spreeuwel Transport plaats vinden (door 2 personen) op basis van ‘drempellevering’: het pakket wordt gebracht voorbij de eerste afsluitbare deur van uw woning. Bij u zal dit voorbij de voordeur van uw bovenwoning zijn. Binnenshuis zult u zelf voor verdere verplaatsing moeten zorgen, maar u kunt na het uitpakken van de wieltjes gebruik maken.

Vriendelijke groet, Paul

30 juni 2017 om 01:30
burgkop Gebruiker

Nou, bij mij niet hoor.  Is gewoon door UPS afgeleverd, door 1 persoon (ëën dus) en nog niet eens een steekwagentje erbij, dat is helemaal belachelijk, weet niet of er een steekwagen in auto stond. Zo zie je maar weer, wat IBOOD schrijft klopt niet altijd.

11 juni 2017 om 07:13
jokoen Gebruiker

Heb ooit een mobiele airco gehad, nooit meer. De warmste ruimte was de zolderkamer dus logischerwijs moest die daar komen, stijle trap en lomp zwaar gewicht naar boven zeulen en dan de afvoerbuis nog op een of andere manier naar buiten wurmen, velux dakvenster was de enige optie, maar dan kom je met je afvoerbuis niet verder dan net onder het raam, dus dat staat daar al dik in de weg, en je moet je raam open zetten dus de warmte van buiten komt weer binnen, je krijgt er ook gratis de insecten bij omdat je raam open staat. Ja je kan een plank maken met gat er in om buis door te steken maar ik moet toegeven de mijne was 2 de hands gekocht en rook naar natte hond, dus daar heb ik uiteindelijk de moeite niet voor gedaan. Nu heb ik grote frigobox met een grote ijsblok in deksel 2 gaten, één ventilator erin geplaatst en in 2 de gat een bocht van 90 graden die voor afvoer gebruikt wordt. Super goed en goedkoop in gebruik en aanschaf. Niet al teveel lawaai en is ijsblok gesmolten gewoon nieuwe uit diepvriezer nemen en je kan terug beginnen zonder afvoer naar buiten.

11 juni 2017 om 07:29
peetpp Gebruiker

een mobiele airco zou ik dus ook nooit op een zolderkamer gebruiken maar eerder in de koelste kamer om de kamer zolang mogelijk op een verdraagbare temperatuur te houden en dat verhaal met die frigobox is sarcastisch bedoeld mag ik hopen, grappig dat wel ROFL

11 juni 2017 om 10:58
ruud0181 Gebruiker

Nee hoor, dat van die frigobox is geen grap, het internet (én YouTube) staat vol met hoe je “homemade airconditioners” kan maken. 
https://www.youtube.com/watch?v=ITtlxjvLQis

11 juni 2017 om 17:13
Pollepeltje Gebruiker

haha.. naast dat ie niet ontvochtigd (en zelf vocht inbrengt als je ijs niet afgesloten zit), zal je toch ergens het ijs weer vandaan moeten halen. Uit de vriezer, die vervolgens de kamer weer 2x zo hard opwarmt :)

11 juni 2017 om 09:56
kevinpecq Gebruiker

Indien ik PACW12HP opzoek kom ik altijd een zwart model tegen. Hier op de foto is het een witte.

Klopt het model niet of is het de verkeerde kleur?

11 juni 2017 om 10:35
bastian433 Gebruiker

120 m³ = ~50 m² ?

11 juni 2017 om 10:56
jmds Gebruiker

De verwarming is met een verwarmingselement

11 juni 2017 om 12:28
leenvr Gebruiker

Dank

jammer

11 juni 2017 om 12:41
FideLa Gebruiker

Heeft deze airco wielen/verrijdbaar?

11 juni 2017 om 15:17
Moderator Paul Moderator

Ja hoor, vandaar dat het apparaat een mobiele arconditioner genoemd wordt. 
Er zitten wieltjes onder en aan de zijkant van het apparaat zijn handgrepen voor extra grip.

11 juni 2017 om 14:28
mento Gebruiker

Is het zeker dat het over het type PACW12HP gaat?

Ik hem namelijk enkel in het zwart.

11 juni 2017 om 15:18
Moderator Paul Moderator

De PACW12HP bestaat ook in het wit. Die witte versie wordt nu door iBOOD aangeboden.

11 juni 2017 om 15:29
karel.dayer Gebruiker

Hoe komt het dat ik van dit type geen handleiding vind online? Zelfs niet op de site van whirlpool zelf. Wel voor de PACb12HP

Is dit te vertrouwen?

11 juni 2017 om 16:23
Dynamic Gebruiker

Neem aan dat het de zelfde is en dat de w voor white staat en de b voor black ?

11 juni 2017 om 16:27
karel.dayer Gebruiker

Zou kunnen

20 juni 2017 om 10:37
burgkop Gebruiker

Dat is dezelfde, alleen ZWART.

Daar staat overigens ook in dat je hem moet aansluiten op 20 Amp. geaard.  Die heb ik hier niet, ongeaard, houten vloer, zekeringen zijn 16 amp. Had Ibood er wel even bij mogen zeggen, is uiteraard als je hem als kachel gebruikt, maar toch, is niet duidelijk aangegeven. Nu zit je weer te twijfelen om hem af te bestellen.

Summier antwoord op een aantal vragen, die niet eens beantwoord worden, onderstaand gaat alleen over de 20 Amp. vraag.

Bericht van Whirlpool:

Helaas zijn de airco’s tegenwoordig met de door u aangegeven technische info gemaakt.

Hiervoor heeft de fabrikant geen oplossing indien uw stroomnet anders is.

Vriendelijke groet,

Whirlpool Nederland

—-

Ik vraag mij af of de kast ook veel warmte afgeeft, dus buiten de slang, dan zit je voor een deel voor niets te koelen.

11 juni 2017 om 15:34
Boukeloe Gebruiker

Beste Paul,

Kan je het product ook instellen om enkel te ontvochtigen?

En werkt het via een opvangbak of gaat het mee via de slang?

Alvast bedankt

11 juni 2017 om 16:51
mdrongelen Gebruiker

Nooit meer zo’n airco.

Doordat een slang naar buiten moet trekt de ruimte nieuwe/warmere lucht uit andere delen van de kamer die juist gekoeld moet worden. Rendement is hierdoor erg slecht.

Met een buitenunit heb je dit probleem niet. Maar die zijn dan ook wat duurder.

12 juni 2017 om 07:20
peetpp Gebruiker

natuurlijk is het rendement van zo’n mobiel toestel een stuk minder maar je kunt wel degelijk koelen, de airco haalt de te koelen lucht uit dezelfde kamer en blaast die onderkoeld de kamer in. De hete lucht die naar buiten wordt geblazen is slechts een fractie van de koele lucht die in de kamer wordt geblazen.

20 juni 2017 om 11:11
burgkop Gebruiker

Iemand die deze airco heeft?

Ik heb van Whirlpool geen antwoord op de vraag of de kast zelf ook warm wordt, dus niet alleen bij de slang. Mijn huidige oude airco blijft helemaal rondom koel.  Ik heb er eerder een gehad, die werd onderaan gewoon warm, dan wordt rendement nog minder.  Mijn muurdoorvoer blijkt 11.5 cm. te zijn. kan niet even groter gemaakt worden op die plek, dus ik moet verlopen naar 15 cm. maar dat zal niet zo’n probleem zijn. er zijn van die universele trapsgewijs verlopen, kun je op maat maken, alleen vind ik het randje waar de slang dan in komt, 2,5 cm. een beetje krap.

1 juli 2017 om 21:30
burgkop Gebruiker

Vandaag verpakking opengemaakt, omhoog geschoven. Viel gelijk stuk afgebroken piepschuim uit. en zag dat raamdoorvoer gebroken is. Zelf nog niet met doos lopen sjouwen, was dus op dezelfde plek als afgeleverd. Heb het met foto’s doorgegeven aan ibood. Even geprobeerd, zonder afvoer aan te sluiten. Lijkt verder goed te werken, herrie valt mij erg mee, maar over extra warmte aan de kast kan ik nog niets zeggen, daar te kort voor aan gehad, enkele minuten. De slang geeft uiteraard wel warmte af, als de airco een vaste opstelling krijgt, moet je dat wat kunnen isoleren lijkt mij, zodat warmte niet de kamer in gaat en de airco eigenlijk extra moet werken. Hoe maak je dat batterijklepje van de AB open, dat zit toch niet handig al staat er dat je met een pin moet drukken. Is dat op het lipje met de platte kant van een paperclip? Of paperclip open buigen en aan beide kanten naast lipje drukken? ik ga er even niets mee doen voor ik het weet.

3 juli 2017 om 00:10
burgkop Gebruiker

Vreemd, waarom zie ik op Mobiel veel meer dan op PC?

11 juli 2017 om 00:15
burgkop Gebruiker

Wilde hem eergisteren aanmelden om retour te doen, afgelopen vrijdag getest was warme dag. Kamer werd geen graad koeler. Maar omdat ik bij ontvangst een kapotte raamdoorvoer had, moest ik een service verzoek doen. Eerder dus gedaan. Omdat Airco totaal niet bevalt, eergisteren proberen aan te melden voor retour. Dat gaat dus niet, in de tekst die je dan krijgt moet je bericht sturen naar klantenservice. Gedaan, maar krijg je weer de melding dat het een paar werkdagen kan duren voor je antwoord krijgt. Als je dan pech hebt kom je net een dag buiten je recht van retour.  Nou dan hoop ik maar wel dat er een paar dagen aangeplakt worden, want ik kan er niets aan doen dat alles zo traag gaat bij Ibood. Ik dacht ik meld hem even aan voor retour, normaal gaat dat snel, maar ja, nu was er schade bij ontvangst (aan doos niets te zien) weet ik veel dat je dan geen service verzoek voor retour kunt indienen. Neem aan dat het wel opgelost gaat worden.

11 juli 2017 om 00:34
Moderator Jim Moderator

Hi burgkop!

Helaas kunnen we je daar op de forums niet verder mee helpen, zoals ik begrijp heb je reeds contact met iBOOD over het mogelijk retouren van de airconditioner! Ik heb de klantenservice op jouw bericht geattendeerd, en adviseer je om de communicatie direct naar de klantenservice te doen om verwarring te voorkomen!

Groetjes,

Jim

11 juli 2017 om 22:28
burgkop Gebruiker

Uiteraard gedaan, maar het is wel balen dat je nu helemaal niets kunt bij Service Verzoek.

Vandaag weer bericht van klantenservice dat het nog effe gaat duren, 1-5 dagen. Zal wel goed komen, maar voel ik mij allemaal niet prettig bij. Neem ook aan dat ik retourkosten niet hoef te betalen, sowieso al omdat hij is ontvangen met kapot doorvoerrooster. Gelijk gemeld nadat ik het zag, duurde ook weer meerdere dagen voordat er bericht was. Voor het rooster moest ik bij Whirlpool zijn en Whirlpool zegt weer dat ik bij Ibood moet zijn. Hoe het ook zit, daar wil ik niet mee opgescheept worden, had ibood gelijk moeten regelen, helemaal omdat er geen doosschade was/is. Nu hoeft het niet meer opgestuurd worden. zo snel mogelijk retour, sta in de weg midden in de gang.  Ik laat nog wel horen hoe het is afgelopen.

12 juli 2017 om 07:42
Moderator Jim Moderator

Yes, ik kan de frustratie helemaal begrijpen. Ik hoor graag hoe het afloopt, dan kan ik je wellicht nog wat verder op weg helpen!

20 juli 2017 om 01:57
burgkop Gebruiker

Is gisteren de 19e opgehaald.    Nu verder even afwachten.  Krijg vrijwel gelijk het verzoek om klantenservice te beoordelen. Dat doe ik pas als alles voor mij goed is afgelopen lijkt mij. In het verleden is het altijd wel goed gegaan. Maar goed, ik had liever in dit geval een Airco die naar wens was, mooi toestel. De oude antieke airco staat nu weer een aantal dagen te draaien, gelijk de kamertemperatuur een stuk naar beneden zoals het hoort.  Slang naar buiten temperatuur gisteren met die warmte weer netjes 28 graden en geen 70 graden zoals bij de Whirlpool dat scheelt een kachel, maar is een ander systeem.

22 juli 2017 om 23:18
burgkop Gebruiker

Terugbetaling is al gedaan, sneller dan verwacht, gewoon supersnel, volledig, zonder de retourkosten. Het laatste zal er wel mee te maken hebben dat toestel kapot is ontvangen, althans de raamdoorvoer. Bij herpakken zie je eigenlijk ook dat het wel op een besmettelijke plek zit, door tegen doos te drukken kom je er al tegenaan, net als de airco zelf, verpakking is erg krap bemeten, zullen wel meerdere toestellen met schade zijn. De werking op zich was ook niet goed hier, maar hoe en waardoor dit is weet ik nu niet, al had ik het wel aan ibood gemeld, uitgebreid. Hebben ze daar geen technische mensen die er verstand van hebben?

Wil ik toch wat meer van weten. Vandaar dat ik het erg jammer vind dat hier totaal geen reacties zijn van huidige kopers/gebruikers. Uiteindelijk, door de drukte bij Ibood, is retourrecht opgeschoven met bijna een week. Heeft mij toch wat slapeloze nachten bezorgd, achteraf onnodig.

25 juli 2017 om 00:35
burgkop Gebruiker

Heb die vragen betreffende verzoek om review te geven doorlopen, maar ik moet zeggen dat ze eigenlijk nergens op slaan. Dus maar mee gestopt. Heeft meer betrekking als je hebt gebeld.

25 juli 2017 om 01:09
Moderator Paul Moderator

Hallo burgkop,

Dank voor de genomen moeite om de review in te vullen en de feedback hierover. Deze informatie kan weer helpen om dat proces te verbeteren.

Vriendelijke groet, Paul

20 juli 2017 om 02:30
burgkop Gebruiker

Ik vind het heel vreemd dat er geen reacties zijn geplaatst van andere gebruikers.  Neem aan dat er heel wat verkocht zijn en die mensen hebben hem toch al een paar weken in gebruik. Vooral met de hoge temperaturen ben ik erg benieuwd hoe die airco’s bij anderen werken, zeg bij kamertemperatuur van rond de 28 graden. Ik neem niet aan dat het alleen bij mij zo warm is/was. Oud bouw, 2 onder 1 kap, steen met on-geïsoleerde spouw, ramen wel dubbel glas. De Whirlpool kreeg het bij mij met geen graad naar beneden, ook al was de uitstroomlucht ca. 17 graden. Er werd zoveel warmte naar binnen gezogen (gang) en afvoerslang ook nog zo belachelijk heet, kun je alleen wat omheen doen als hij een vaste plek heeft. Slang hing niet uit raam, maar netjes door de muur naar buiten, lekvrij, dus daar alleen naar buiten blazen, niets naar binnen. Die dikke slang heeft wel een grote luchtverplaatsing hoor, de kamerdeur word open gezogen, ondanks een deurdranger. Er moet toch lucht binnen komen, anders krijg je onderdruk. Het is eigenlijk een raar systeem. Gisteren weer iets boven de 28 graden in de kamer, oude airco heeft binnen 20 minuten al invloed op thermometers en na dik 3 uur is hij 5 graden gezakt. Toch een prettiger gevoel.

20 juli 2017 om 17:07
koenrooymans Gebruiker

Tijdje terug deze airco gekocht, eind van de kamer geplaatst. leek zijn werk te doen maar maakt nu sporadisch een zeer luidruchtig ratel geluid. Iemand anders hier ervaring mee?

20 juli 2017 om 19:37
Moderator Paul Moderator

Hallo Koen,

Eén van de forummers gaf als tip om de afstandbediening uit de houder te halen als het apparaat in werking is, omdat dit resonantie kan veroorzaken. Of dit bij jou ook de oorzaak is, kan ik uiteraard niet beoordelen, maar misschien heb je iets aan deze tip.

Vriendelijke groet, Paul

1 augustus 2017 om 18:30
koenrooymans Gebruiker

Hallo Paul,

Geprobeerd maar dat lijkt niet te werken, geluid is hetzelfde als dit filmpje Afkomstig uit dit topic.

Komt dit misschien bekend voor?

1 augustus 2017 om 18:55
Moderator Paul Moderator

Als je een defect vermoedt dan kun je via Mijn iBOOD een Service Verzoek indienen en zal de klantenservice het voor je in behandeling nemen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.