16 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Techo by Ahrend Prime Bureaustoel | Dutch Design

Techo by Ahrend Bureaustoel

In deze bureaustoel van Techo zitten maar liefst 10.000 ontwerpuren en overal is aan gedacht!

Specificaties

Merk: Techo (by Ahrend)
Type: Prime Bureaustoel
Garantie: 2 jaar

• Ergonomisch en comfortabel
  • Voor intensief gebruik
  • Volledig verstelbaar

Exclusief ontwerp door Kees de Boer
Geproduceerd in Nederland
Synchroonmechanisme
Verstelbare lendesteun
In hoogte verstelbare en kantelbare zitting
Rug verstelbaar in 5 posities met instellingen voor tegendruk
4-D Armleggers (met zacht kunststof)
Armleuningen verstelbaar in hoogte, breedte én diepte
Zwart gestoffeerde zitting in projectkwaliteit
Zachte wielen
Geschikt voor intensief gebruik
Draaggewicht max. 150 kg

Afmetingen
Hoogte rug: 59 cm
Breedte rug: 46 cm
Zitbreedte: 47 cm
Zitdiepte: 46 cm
Zitdiepteverstelling: 6 cm
Zithoogte: 40-54 cm
Hoogte armleggers: 19-29 cm

Materiaal onderstel: Gepolijst aluminium
Materiaal armleuningen: Kunststof
Gewicht: 16,2 kg

16 juni 2017 om 00:16
rigithales Gebruiker

Verdorie IBOOD,

Ik kan gerust leven met wat vertraging maar er zijn grenzen!

Een bestelling die is gebeurd op 5 mei is nog steeds niet aangekomen!

Een serviceverzoek gedaan op 6 juni en 10 dagen later nog geen antwoord ontvangen!

Is dit de manier waarop jullie je klanten behandelen????

Een beetje redelijkheid zou op zijn plaats zijn!

Beantwoorden

16 juni 2017 om 01:02
Moderator Paul Moderator

Beste rigithales,

Ik zal de klantenservice vragen om jouw service verzoek (verder) in behandeling te nemen. 
Heb je voor mij het ticketnummer of het bestelnummer waar deze melding betrekking op heeft?

Vriendelijke groet, Paul

Beantwoorden

16 juni 2017 om 17:10
rigithales Gebruiker

Beste Paul,

Bestelnummer SO1441187 Besteldatum: 5 mei 2017 status: Verzonden

Echter als ik de track and trace code bekijk is er enkel volgende info: Shipping information received on May 15.

Bedankt, maar echt wel jammer dat ik het via deze weg moet doen. Daar dient het product forum niet voor…

Beantwoorden

16 juni 2017 om 18:20
Moderator Paul Moderator

Dank voor de aanvulling. Het is ook mogelijk om telefonisch contact op te nemen met iBOOD als je vragen hebt over een bestelling (dat is nu niet meer nodig). De klantenservice zal jou na het weekend over de status informeren.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 00:19
pcraenme Gebruiker

Let op! Deze stoel een tijdje terug gekocht en dit is GEEN Ahrend stoel. Toen ik contact opnam met Ahrend met wat vragen over de stoel kreeg ik de volgende reactie:

“De stoel waar U op doelt is de Techo Prime (en dus niet de échte Ahrend Prime zoals wij die verkopen) die via-via wordt verkocht. Dit is niet via ons gegaan. Wij kunnen U hier helaas niet mee helpen.”

De Techo Prime die ik heb gekocht, had geen kantelbare zitting (de hendel die hiervoor op de Ahrend Prime zit, ontbreekt gewoon). Verder is de rugleuning helemaal niet vast te zetten in 5 posities. Je kunt alleen aangeven hoe ver de rugleuning naar achteren meebeweegt bij tegendruk en die beweging kun je beperken tot 5 posities. Ook de zittinng kantelt enkele graden bij het toepassen van tegendruk. Maar vastzetten van de zitting en rugleuning in een bepaalde hoekmis dus niet mogelijk.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 06:53
ahenkz Gebruiker

Heb deze stoel ook gekocht bij de vorige aanbieding en ben het volledig met bovenstaande eens, de informatie over deze stoel klopt niet en is ronduit fout en misleidend.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 07:18
santhuizen Gebruiker

Bedankt! En als dit echt zo is bied ibood dus bewust shady producten aan. Het zoveelste dubieuze verhaal.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 07:23
bigchemist Gebruiker

Ibood … klopt dit verhaal en wat zijn nu de JUISTE spec’s !!!

Beantwoorden

16 juni 2017 om 08:32
Elbert1 Gebruiker

Verschrikkelijke stoel. Hier gekocht en via de iBood methode teruggestuurd binnen 14 dagen. Ellenlange discussie gehad, bleek dat ze de stoel kwijt waren. Gelukkig had ik de stoel aangetekend verstuurd. 2 maanden op mijn geld moeten wachten. Dit wilde ik even delen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:20
Official Product Expert Techo-Expert Official Product Expert

De Techo prime is een prime bureaustoel die voldoet aan de europese norm NEN-1335. De Prime stoel waar u op doelt wordt niet geleverd via iBood en dit is een stoel die voldoet aan de norm NPR-1813. De Techo prime stoel die via iBood geleverd wordt heeft de functionaliteit zoals onder de specificaties beschreven.   Mocht er een stoel uitgeleverd zijn zonder kantelbare zitting dan zullen we die kostenloos omwisselen voor een stoel met kantelbare zitting.  Neem daarvoor contact  op met de klantenservice van iBood.  Alle Techo prime stoelen die door iBood uitgeleverd zijn en worden hebben een rugleuning die in 5 standen vast te zetten is.  Het zitcomfort van de rug bij deze stoel geeft maximale ondersteuning in het gebruik, vanaf het moment dat u op de stoel plaats neemt tot  het moment dat de rug in zijn ingestelde positie is gekomen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:40

Juiste specs in tekst hierboven.  Alle specs kloppen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 13:58
pcraenme Gebruiker

Op de Techo website zelf staat het volgende:

“Adjustable travel restriction function allows the user to limit the tilting of the backrest to 5 different positions. The chair has no locking except for the most forward position.”

Dat is precies zoals mijn Techo Prime werkt. Maar u beweert nu toch dat de rugleuning vast te zetten is in deze 5 posities?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 16:50
broner Gebruiker

Die stoel zal vast voldoen aan de norm voor bureaustoelen. Zeg verder natuurlijk helemaal niets over de kwaliteit of het comfort.

Maar hoe zit het nou met die verwarring tussen de Ahrend Prime en de Techo Prime? Is de ene Ahrend niet de andere? Wat is de constructie die hier achter zit?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 16:53
broner Gebruiker

Laat maar zitten. Het antwoord op mijn vraag is al gegeven door pcraenme hieronder.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 07:27
Mackorz Gebruiker

Goed om altijd de reviews te lezen had hem anders gekocht

Beantwoorden

16 juni 2017 om 07:28
aodijk Gebruiker

Mee eens, de rugleuning is niet goed instelbaar. Een goede ergonomische houding a hter je bureau gaat niet lukken, want je ligt bijna achterover..

Beantwoorden

16 juni 2017 om 07:47
Quentin Martin Gebruiker

Helemaal mee eens. rugleuning staat te ver naar achteren en is niet goed in te stellen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 08:11
wrathcall Gebruiker

Inderdaad. Vorige deal ook gekocht en retour gedaan. Leuning staat te ver naar achteren, arm pads te ver schuin naar voren zodat je de stoel niet dicht op je buro kunt rijden. Werd geleverd zonder doos met enkel beetje plastic eromheen.

Op mijn werk nog een buro stoel doos gevonden dus in betere verpakking teruggestuurd.
LET OP: De retour zending moet naar adres van Ibood in Tilburg.

Ibood stuurt deze stoel zelf weer door naar hun leverancier en laat de terugbetaling afwachten van hun eigen retour zending.
Ofwel in mijn geval; eerste week mei retour ontvangen bij Ibood en 30 mei pas mijn geld weer terug.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:24

De rugleuning is in 5 posities instelbaar. De stoel voldoet aan de norm NEN-1335. Het zijn 4d armpads die maximaal instelbaar zijn. in breedte, hoogte, diepte, en met draaibare armpads. Ook de armleggers en armpads voldoen aan de eisen van NEN-1335.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 08:16
flo2 Gebruiker

Heb deze de vorige keer gekocht. Ik dacht Nederlands merk dus voor de wat gemiddeld grotere mens…Niet dus…mijn vriendin van 1,73 redt het net met de max verstel mogelijkkheid.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:30

De lichaamslengte van 1.73 meter ligt in het toepassings gebied norm NEN-1335.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 09:11
pokervos Gebruiker

De reacties die ik hier lees zijn heel kwalijk. Zelf post ik ook wel eens dat teksten aangepast moeten worden bij producten die ik in het verleden bij Ibood heb besteld, en hier wordt niks mee gedaan. Dit is voor mij de druppel en ik zal ibood niet meer aanraden, sterker nog, ik zal het voortaan afraden.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 09:23
vanderghost Gebruiker

Ik ben benieuwd hoe iBood reageert op bovenstaande reacties.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 09:34
Moderator Bas iBOOD Moderator

We hebben onze leverancier gevraagd om een toelichting te geven. De leverancier zal rond 10:30 als Product Expert aanwezig zijn om alle onduidelijkheden weg te nemen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 09:41
tonydevriess Gebruiker

Zo dan. Bijna besteld, mooi dat ik even de reacties afwachtte.. Ben benieuwd hoe iBood dit gaat afhandelen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 09:59
Robocop2222 Gebruiker

Ik kan mij vinden in de bovenstaande negatieve reacties.

Stoel valt erg tegen. Instellingsmogelijkheden schieten zwaar tekort en je kan hem niet echt lekker instellen zoals ik hoopte.

Heb hem met de nodige tegenzin gehouden en voelde me eigenlijk direct een beetje in de mailing genomen door de term 10.000 uren ontwikkeling.

Heb destijds besloten om maar aan het magere zitcomfort en de slechte instelmogelijkheden te wennen en niet te retourneren omdat ik dacht dat dat toch niet zou lukken.

Heb zelf een aantal jaren geleden een echte Ahrend bureaustoel (type 2216) gekocht en daar veel plezier aan beleefd. Echter ik wilde er juist 1 hebben die je echt in alle standen kunt zetten. Lekker even naar achter onderuithangen bvb.

Vind eigenlijk niet dat dit kan en ik zou graag een reactie krijgen van degene die verantwoordelijk is voor de term “10.000 ontwikkelingsuren” en dan ook nog beweren dat ie van het Ahrend -concern (=kwaliteit) afkomstig is.

Dikke onvoldoende voor Ibood.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 10:20
Jaap359 Gebruiker

Goed dat je je ervaring deelt. Maar ik snap alleen niet wat je precies verwacht nu. Je besluit er geen punt van te maken, maar verwacht nu een reactie?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:34
Robocop2222 Gebruiker

Nou, ik heb destijds het (achteraf) verkeerde besluit genomen om de stoel eerst eens even te gebruiken onder het mom dat je er misschien ‘even aan moet wennen’. (Dus een eerlijke kans te geven). Als er dan een klein vlekje op de bekleding ontstaat is de kans m.i. verkeken om dan nog te retourneren. Dus destijds verkeerde beslissing om eerst maar eens iets langer te proberen/testen.

Nu ik zie dat de stoel wederom in de verkoop gaat met nota bene dezelfde omschrijving begint de irritatie daarover te groeien. Dit herhalen van het 10.000 uren statement en het schermen met “by Ahrend” is een vorm van reclame die m.i. niet zo netjes is, en dan druk ik me eufemistisch uit.

Ik verwacht inderdaad een reactie (en ik ben blijkbaar niet de enige), al is het alleen maar om potentiële kopers een mening te laten vormen over hoe er met dit soort kwesties omgegaan wordt en hoe er gereageerd gaat worden.

Ik verwacht inderdaad wél een eerlijke reactie; Echt geen aanbod om de stoel te mogen retourneren en de 299 € terug te krijgen. (toch geen ikea prijsje …).

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:36

De Techo Prime stoel is een stoel die 100 % afkomstig is van het bedrijf dat u vermeldt.  Zie http://www.techo.com.

Het product is in Nederland geproduceerd.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 12:31
Robocop2222 Gebruiker

Welke Ahend locatie is dat dan?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 12:36
ahenkz Gebruiker

Dan hebben jullie de verkeerde stoel gestuurd want ik heb geen 5 stelmogelijkheden.

http://www.techo.cz/de/produkte/burostuhle/prime/specification

Hoe gaan we dit oplossen ??

Beantwoorden

16 juni 2017 om 12:47

Graag een mail bericht naar de klantenservice van iBood. Dan gaan we het vervolgens oplossen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 12:59
ahenkz Gebruiker

Met hulp van een collega opgelost, de erg onduidelijke gebruiksaanwijzing op creditkaart formaat zorgde voor de onduidelijkheid.

Voor andere stoelgebruikers met dit probleem, aan de knop om de stoel omhoog/omlaag af te stellen zit aan het uiteinde de draaiknop voor de 5 standen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 13:32
pcraenme Gebruiker

Dat klopt, maar je zet de rugleuing daarmee niet vast op de 5 standen. Het bepaalt alleen maar hoe ver de rugleuning naar achteren kan kantelen bij tegendruk.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 22:27
Robocop2222 Gebruiker

Pcraenme, ben het met al je commentaar helemaal eens. Voor mij is het grootste euvel dat de zitting niet echt gekanteld kan worden. Ik heb het gevoel dat je naar voren uit de stoel gedrukt wordt. Ik zou willen dat de achterzijde van de zitting wat lager ingesteld zou kunnen worden ten opzichte van de voorzijde van de zitting. En natuurlijk dat je die rugstand niet vast kan zetten. Waar dat irritante harde plastic hulpstuk in de rugleuning voor dient is me al helemaal een raadsel, want in alle posities irriteert het alleen maar.

10.000 uren ontwikkeling? Really?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:12
PimvanNispen Gebruiker

Inmiddels is het 10.30 uur geweest. Product Expert, kun je een inhoudelijke reactie geven op de bovenstaande vragen en opmerkingen?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:32

zie eerdere reacties.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 11:58
roy_donck Gebruiker

Heb vorige keer deze stoel gekocht, maar blijkt veel te klein voor mij. Ben zelf 1,98m groot. Kan ik deze nog terug sturen?

Beantwoorden

16 juni 2017 om 13:46
pcraenme Gebruiker

Als ik het zo allemaal lees dan ben ik niet de enige die negatieve ervaringen heeft met het aanschaffen van de Techo Prime stoel. In het contact wat ik destijds heb gehad met Ahrend werd het volgende verteld:

Hartelijk dank voor uw vraag. Wij zijn ermee bekend dat de Techo Prime bureaustoel via (veiling)websites zoals ibood.com en 1dayfly.nl wordt aangeboden.
Wij begrijpen dat u hier vragen over heeft en daarom maken wij u graag attent op de volgende punten:
-       De betreffende bureaustoel is van het merk Techo en niet van Ahrend
-       Techo is een dochteronderneming van de moedermaatschappij Royal Ahrend, maar maakt en levert zijn eigen producten
-       Deze bureaustoelen zijn door Techo voor de internationale markt gemaakt en wijken daarmee af van de Ahrend Prime bureaustoelen in comfort, functionaliteit en ergonomie

Beantwoorden

16 juni 2017 om 14:03
ethm Gebruiker

Helder, dank je wel voor het doorgeven. Dan ga ik de aanbieding zeker voorbij laten gaan.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 14:20
pokervos Gebruiker

Het is dus een dochteronderneming van Royal Ahrend.

Dan is het dus alsof je in de supermarkt kwalitatief mindere producten neerzet met de tekst ‘Euroshopper, by the makers of Albert Heijn Excellent’.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 14:43
Quentin Martin Gebruiker

Als ik deze reactie van Ahrend lees, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Ahrend het ook wel een beetje zelf in de hand werkt, al was het maar Royal Ahrend, waar beide bedrijven onder vallen. Ik vind het nogal flauw van de Techo Expert, om zich achter een NEN norm te verschuilen. Ik heb echt geen probleem met de kwaliteit, de veiligheid, de afmeting en de “goede instelbaarheid”. Er zitten genoeg knoppen op om de stoel te verstellen. Ik val ook gewoon onder de 95% van de bevolking die op deze bureaustoel kan zitten. Als het moet zit ik ook keuken kruk. Maar daar gaat het niet om. De stoel is gewoon niet goed naar behoeft in te stellen en als ik bovenstaand lees ben ik dus niet de enige. De rug is inderdaad in 5 standen verstelbaar, maar dat neemt niet weg dat de rug nog steeds te ver naar achteren staat.

Ik dacht ook even wennen en voor ik het wist kon ik hem niet meer terug sturen.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 15:31
xdc Gebruiker

vorige keer ook gekocht , ik ben overigens wel blij met de stoel

echter werd zoals eerder geschreven geleverd zonder doos met enkel beetje plastic eromheen en had daarom bij mij schade op het rvs frame.

Contact opgenomen met ibood en heeft mij destijds 30-35 euro korting aangeboden.

Beantwoorden

16 juni 2017 om 19:24
Pvdvenis Gebruiker

Hahaha, er staat EXCLUSIEF ontwerp door Kees de Boer… Zo exclusief dus niet; het wordt door meerdere firma’s gebruikt. Ahrend, Techo en hier ook door Hahebo:

https://kantoor.hahebo.nl/kantoor/bureaustoelen/Bureaustoel-Prime_1_10311_7.html

Moeiteloos onder dezelfde naam!

Beantwoorden

21 juni 2017 om 08:12
wrathcall Gebruiker

*snap*

Edited by: Bas iBOOD
Het noemen van onze (al dan niet correcte) leveranciers op het forum is niet toegestaan.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.