18 juni 2017 om 00:00
iBOOD

Solis Revolvair Ventilator met Afstandsbediening

Product expert aanwezig

Solis Revolvair Ventilator

Te warm om te bewegen? Deze ventilator bedien je gewoon vanuit je luie stoel met behulp van de afstandsbediening.

Specificaties

Merk: Solis
Type: Revolvair ventilator 755
Garantie: 2 jaar

• Roterend frontrooster
  • Boven, beneden of 360°
  • 3 snelheden

Ventilatorstanden: Laag, gemiddeld, hoog
360° luchtregeling
Gerichte luchtstroom
Gering stroomverbruik (35 Watt)
Met afstandsbediening
Met opbergvak voor de afstandsbediening

Luchtcapaciteit: max. 25,95 m³/minuut
Luchtsnelheid: max. 2,58 m/seconde
Geluidsniveau: 55,18 dB

Afmetingen: 34 (B) x 32,5 (H) x 14 (D) cm
Gewicht: 3,5 kg

Product expert aanwezig

Vandaag is er een officiële Product Expert aanwezig op het forum. De Product Expert is een afgevaardigde van het merk. De Expert is beschikbaar Om 10:00, 13:00 en 16:00 op het forum om je vragen te beantwoorden.

De Product Expert is herkenbaar door zijn unieke forum status: @Solis-Expert

Wil je meer weten over de specificaties van het product, of ben je benieuwd of het product werkt in combinatie met andere producten die je al thuis hebt? Je kunt al je vragen aan de officiële Product Expert stellen. Omschrijf je vraag zo nauwkeurig mogelijk, als er teveel vragen zijn worden enkel de meest interessante en relevante vragen beantwoord.

Niet vergeten — tijdens de product expert sessie, kun je aanbieding gerelateerde vragen stellen. Om de discussie zo transparant en "on topic" te houden worden alleen vragen over het product zelf beantwoord.
Let op: aan gesprekken met de Product Expert kunnen geen rechten ontleend worden.

18 juni 2017 om 08:10
GuyVerschuere Gebruiker

Luchtcapaciteit: max. 25,95 m³/minuut??? Dat zal wel per uur zijn, en dan nog…

18 juni 2017 om 09:05
ThinKing Gebruiker

Nee nee, de afmetingen zijn gewoon fout…

Afmetingen: 34 (B) x 32,5 (H) x 14 (D) cm…

Dit moet meter zijn ipv cm;)

18 juni 2017 om 09:30
Official Product Expert Solis-Expert Official Product Expert

Geachte GuyVerschuere,

De capaciteit van deze ventilator is 25,95 m3 / min, dit betekend per uur 1.557 m3 /h. Deze waarde is om aan te geven wat de capaciteit van de ventilator is aan luchtverplaatsing. Afhankelijk van de grootte van de ruimte die u wilt ventileren kan deze waarde enorm van belang zijn. Zeker in vergelijking tot andere ventilatoren.

Met vriendelijke groet,
Solis

18 juni 2017 om 09:21
badjas2000 Gebruiker

Hoi, Guy, we kunnen het wel even uitrekenen.

Als we naar de afmetingen kijken heeft de ventilator een diameter van ongeveer 30 centimeter. De oppervlakte is dan dus straal * straal * π. Dus 15 * 15 * 3,14= grofweg 700 vierkante centimeter. Dus 0,07 vierkante meter. (Meter want we willen naar kubieke meters)

Er staat dat de maximale luchtsnelheid 2,58 meter per seconde is. Dit lijkt me wel plausibel, want dat is ongeveer 9,2 km per uur. In 60 seconden heeft de lucht dus een theoretische afstand afgelegd van 60*2,58= 154,8 meter

Dus om de totale inhoud te berekenen van de geblazen lucht in 1 minuut. Oppervlakte maal hoogte == ~155*0,07=10,58 kubieke meter.

Hoe zij het uitrekenen weet ik allemaal niet, en ik weet ook niet welke andere omgevingsfactoren ik rekening mee moet houden, en of de windsnelheid wordt gemeten tegen te ventilator aan of er een meter af e.d.

Dus als mijn bekekeningen klopt duurt het dus zo’n tweeënenhalve minuut voor de 25,95 M3 bereikt is. :-)

Groetjes, Matty

Edited by: Paul bericht hersteld

18 juni 2017 om 12:51
raoul4one Gebruiker

U houdt geen rekening mee dat de snelheid van de lucht gaat om lucht wat gecompresseerd is. De lucht die verplaatst wordt kan dus wel dubbel zoveel zijn.

18 juni 2017 om 20:08
oudjee Gebruiker

Lucht versneld, dus luchtdichtheid neemt af (anders bleef vliegtuig op de grond;-)). Anyway die snelheid zou al opgenomen moeten zijn in de gespecificeerde maximale luchtsnelheid.

18 juni 2017 om 09:34
JaVo1969 Gebruiker

Ik ben erg benieuwd naar de geluidsproductie van het apparaat. In de specificaties staat 55 db. Ik neem aan dat dit in de laagste stand zal zijn en   Waar moet ik daarbij ter vergelijking aan denken? hoe is het geluidniveau in de overige standen?  Mijn ervaring met dit soort apparaten is dat ze enorm luidruchtig zijn. Ook voor deze ventilator lees ik op een site dat dat het geval is.  Ik zoek een ventilator waarbij het ’s nachts aangenaam slapen is.  Graag ontvang ik een nadere beschrijving omtrent het geluidsniveau van het apparaat  in de diverse standen.

18 juni 2017 om 10:14

Beste JaVo, De 55 dB is op de hoogste stand. Het geluid kan je met verschillende stille apparaten vergelijken, bijvoorbeeld een vaatwasser maar ook bijvoorbeeld met vogelgeluiden. Het is lastig om exact aan te geven waar het mee te vergelijken is omdat een vaatwasser en vogel ook verschillende dB kan produceren.  55 dB is voor een ventilator (thuis gebruik) een normale geluidsniveau (tussen 50 – 60 dB). Als u op zoek bent naar een extreem stille ventilator dan is de SOLIS easy breezy het meest geschikt, deze heeft een niveau van 44,8 dB.

Met vriendelijke groet,
Solis

18 juni 2017 om 20:05
oudjee Gebruiker

Maar dan wel gemiddeld en niet maximaal. 10dB meer is een verachtvoudiging van geluidsvolume. Een waargenomen (perceived) verdubbeling. En hoe bereikt deze torenventilator het lagere volume, ongetwijfeld op dezelfde wijze als alle andere toren ventilatoren door een lager volume. Want die staan niet op de website, niet in productblad, nog in de gebruiksaanwijzing; http://www.solisonline.nl/media/wysiwyg/pdf/gebruiksaanwijzing/970.49_SOLIS_Easy_Breezy_Gebruiksaanwijzing-NL.pdf. Als je niet afkoelt is de effectiviteit nul en dus de efficientie nul en dus elke dB te veel. Zonder rekening te houden met het feit of de minimale verplaatsing (eventueel snelheid) en op wleke afstand die gehaald wordt kun je niet bepalen of een ventilator voldoet.

Styling van de iBood aanbieding is in ieder geval geslaagd.

Ik ga eens kijken of Solis ook wat grotere fans heeft met meer volume en eventueel lagere snelheid. HVLS ongetwijfeld niet, maar iets volgens dezelfde principes, maar dan compacter.

18 juni 2017 om 12:23
timothykeith Gebruiker

Mooi design! Heb niets dan goede ervaring met Solis, plus goede aanbieding van iBood. Heb er eentje genomen, ben benieuwd.

18 juni 2017 om 14:37

Beste Timo,

Dat is fijn om te horen, we wensen je heel veel plezier van je aankoop.

Met vriendelijke groet,
Solis

18 juni 2017 om 12:28
TomRotterdam Gebruiker

Jammer dat je bij IBood niet kunt afrekenen met Klarna of Afterpay. Om nou 20 euro te betalen voor verzending onder rembours… Nee, daar heb ik geen zin in! Kleine bestellingen van een tientje ofzo betaal ik met Ideal, de grotere gewoonlijk met betalen na ontvangst. Spaart een hoop onthouden uit als je eens wat terug stuurt, omdat je nog niet betaald hebt hoef je niet te controleren of het teruggestort wordt. Bovendien hoef je als arme sloeber niet altijd geld op je rekening te hebben, maar ben je de sigaar op zondag als even bijstorten niet gaat… Kortom: een gemiste kans voor me, jammer!

18 juni 2017 om 13:21
patlies Gebruiker

Werkt deze ventilator met een snoer op het 220/240 stroomnet of op batterij

18 juni 2017 om 14:06

Beste Patlies,

De ventilator werkt met een snoer op 220/240 volt.

Met vriendelijke groet,

Solis

18 juni 2017 om 15:00
DontEatYellowSnow Gebruiker

Wij hebben veel apparaten van zowel Solis als Gastroback, het Duitse broertje, in huis. Een top merk; mooi design, goede kwaliteit en vaak redelijk geprijsd.

18 juni 2017 om 15:04

Beste DontEatYellowSnow,

Bedankt voor uw interesse in ons merk en producten. Onze producten staan gerant voor een goede kwaliteit met daarbij een goede prijs/kwaliteit verhouding. Fijn om te horen dat u een goede ervaring met onze producten heeft, wij wensen u er in ieder geval nog vele jaren plezier van.

Met vriendelijke groet,
Solis

18 juni 2017 om 23:57
ingrid030 Gebruiker

Op de valreep aangeschaft :) heb de weersverwachting gezien

19 juni 2017 om 21:55
Frozen Gebruiker

Waar is de bestelbutton gebleven?!

19 juni 2017 om 22:04
Moderator Jim Moderator

Hi Frozen!

Dit was de dagdeal van gisteren, helaas is hij dus vandaag niet meer te bestellen!

Groetjes,

Jim

1 juli 2017 om 21:11
burgkop Gebruiker

Retour gedaan, maakt toch beduidend meer herrie dan mijn andere en grotere vierkante louvre ventilatoren. Deze komt er ruim bovenuit ook op langzaamste snelheid, waar je de andere haast niet hoort. Het ontbreken van handgreep is ook niet handig, is meer geschikt om ergens vast neer te zetten. Jammer want AB is wel handig.

4 juli 2017 om 16:38
burgkop Gebruiker

Vreemd dat niemand iets te melden heeft, na ontvangst ventilator.

13 juli 2017 om 23:09
eldude Gebruiker

Ik heb nog steeds niets ontvangen …

13 juli 2017 om 23:49
Moderator Paul Moderator

Beste eldude,

Voor zover mij bekend (maar ik ben niet alwetend) was er geen vertraging in de verzending van dit product. 
Bestaat jouw bestelling uit meerdere producten en is een ander product vertraagd? Dan wordt de volledige bestelling pas verzonden als alle producten verstuurd kunnen worden. 
Graag ontvang ik het SO-nummer van je, zodat de klantenservice het nader voor je kan onderzoeken.

Vriendelijke groet, Paul

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.