16 januari 2018 om 00:00
iBOOD

Olijfhouten Serveerplanken

Olijfhouten Serveerplanken

Een heerlijke borrelplank serveer je op een olijfhouten plank van Bowls en Dishes!

Specificaties

Merk: Bowls en Dishes
Type:  Sets met massief olijfhouten planken  of een vijzel
Garantie: 2 jaar

• Van massief olijfhout
  • 4 Verschillende sets
  • Natuurlijk design

* Elke plank is uniek doordat deze zijn gemaakt uit hout, de planken die je binnenkrijgt kunnen daarom verschillen met de planken op de afbeeldingen.

100% olijvenhout
Vaatwasserbestendig: Nee
Te gebruiken als snijplank

Set 1:
2 planken
Plank 1: 40 x 18 x 2 cm
Plank 2 35-40 x 15 x 2 cm

Set 2:
2 planken
Plank 2: 35 x 20 x 2 cm

Set 3:
Plank 2: 35 x 20 x 2 cm

Set 4:
Plank: 35-40x 15 x 2 cm
Vijzel (lxbxh): 10 x 10 x 10

16 januari 2018 om 00:17
paperclips Gebruiker

Erg mooie planken. Twijfel nog even tussen set 3 en/of 4 :) Moet ik ze nog speciaal behandelen om ze goed te houden?

16 januari 2018 om 00:40
Moderator Niek Moderator

Hallo paperclips,

Er wordt geadviseerd om ze af en toe met olijfolie of speciale onderhoudswax in te smeren om scheuren te voorkomen en de glans te behouden.

16 januari 2018 om 13:38
christophe_odb Gebruiker

@ Niek, er wordt heel sterk afgeraden om snijplanken te behandelen met olijfolie, deze wordt na verloop van tijd ranzig.

Je kan het beste zoals hieronder vermeld druivenpitolie gebruiken..

Mvg,

Christophe

16 januari 2018 om 14:22
salty Gebruiker

Ook Bowls & Dishes adviseert olijfolie hoor. Gok dat Nieks advies daar ook vandaan komt http://www.bowls-dishes.com/collecties/pure-olive-wood/

“Om haar mooie kleur en glans te behouden dient het olijfhout af en toe met olijfolie of een speciale onderhoudswax te worden ingewreven.”

Zelf geen idee wat het beste is overigens :)

16 januari 2018 om 00:20
gertjedebie Gebruiker

Kan iemand uit ervaring spreken over hoe deze planken (set 3) zijn? Mooi? Goede kwaliteit? Aanrader/afrader?

16 januari 2018 om 06:35
Moderator Jim Moderator

Hi Gertjedebie,

Toevallig heb ik er een aantal (plankjes) in huis; nu ongeveer een jaar op en af in gebruik en nog steeds zoals ik ze heb gekocht! Zoals Niek aangeeft heb ik ze wel ingesmeerd om ze wat extra te beschermen!

Groetjes,

Jim

16 januari 2018 om 09:38
lennartR Gebruiker

Sinds de vorige aanbieding in huis. Ik vind het mooie planken, erg leuk voor tapas bijvoorbeeld, gebruik ze daar vooral voor.

16 januari 2018 om 01:08
spelg01 Gebruiker

Ik heb zelf eikenhouten hapjesplanken van ongeveer 90 cm en 24 cm breed gemaakt. Je kunt ze het beste met druivenpit olie insmeren

16 januari 2018 om 06:36
Moderator Jim Moderator

Hi Spelg01!

Bedankt voor de tip! Zelf maken is natuurlijk ook altijd leuk!

Groetjes,

Jim

16 januari 2018 om 09:12
Zyberbood Gebruiker

Ik kreeg er jaren geleden eentje kado,(niet van dit merk)  onderhoud is vrij makkelijk. Ik gebruik er milde olijfolie voor (die is geraffineerd) als hij wat droog wordt. Na gebruik spoel ik hem af onder de kraan en met keukenpapier droog maken. Doe hem in ieder geval nooit in de vaatwasser, dat zou echt zonde zijn. Het is ook niet nodig want hout heeft antibacteriële eigenschappen.

Dit topic is gesloten en daarom is het is niet meer mogelijk om te reageren.