30 juli 2021 om 00:01
iBOOD

Perfect Plant

Product expert aanwezig

Perfect Plant
Breng kleur in je tuin!

Is je omgeving ook zo grijs, grauw en gewoon een beetje bah? Dan wordt het tijd voor wat kleur in de tuin! En dat vind je allemaal in deze Flash Sale.

Product Expert

De Perfect Plant Expert is vrijdag op ons forum aanwezig om al jullie vragen over deze planten te beantwoorden.

30 juli 2021 om 00:52
GertCoenen Gebruiker

Een tijd terug hier zo 2 woestijnrozen besteld. Zagen er goed uit, groeiden zelfs bloemen. Jammer genoeg zat de grond vol met (larven van) rouwvliegjes…

Sinds niets dan last ermee…

Beantwoorden

30 juli 2021 om 06:39
Ebby141 Gebruiker

Ik heb helaas dezelfde ervaring, maar dan met de luchtzuiverende mix. Zet de planten dus na de koop eerst in quarantaine.

Beantwoorden

30 juli 2021 om 07:39
Official Product Expert Perfect Plant Expert Official Product Expert

Beste Gertcoenen & Ebby141,

Wat vervelend dat de planten rouwvliegjes hadden bij levering. Soms als de grond wat te nat is komen de rouwvliegjes hier op af.

Hebben jullie toen contact opgenomen met de klantenservice? We zorgen graag voor een passende oplossing.

Beantwoorden

30 juli 2021 om 07:50
Ebby141 Gebruiker

Ja, ik heb contact opgenomen met de klantenservice van iBOOD. Ze hebben de plant die de rouwvliegjes bevatte vergoed (ik tilde hem op en er kwam een hele wolk vliegjes uit), maar helaas was het kwaad al geschied en zat het toen in mijn andere planten ook.

Ik heb 2x aaltjes gekocht en van die vliegplakkers. Het heeft me een hoop geld gekost en zelfs een paar planten, maar heb het idee dat de plaag nu toch wel echt geweken is.

Beantwoorden

30 juli 2021 om 08:38
TMDH Gebruiker

Ik heb de lavendelplanten eerder besteld. Dat was absoluut geen succes. Bijzondere kleine iele plantjes. Binnen een paar dagen werden ze al bruin. Niets aanbetaling houden. Nu op 1 vd 24 na allemaal dood in nog geen maand na bestelling. Klantenservice geeft aan op planten geen garantie. Voor mij geen planten meer online….

Beantwoorden

30 juli 2021 om 08:39
TMDH Gebruiker

niets aanbetaling houden=niets aan te houden

Beantwoorden

30 juli 2021 om 09:13
GentleJan Gebruiker

Ik neem aan dat de Frangipani, zeker niet winterhard is? Ik heb hem zelf ooit eerder gehad, maar toe heeft tie zelfs een frisse zolder denk ik niet overleeft

Beantwoorden

30 juli 2021 om 10:15

Beste Gentlejan,

De Frangipani is inderdaad niet winterhard. Het is belangrijk dat hij vorstvrij kan overwinteren.

Als in het voorjaar de kans op vorst voorbij is kan de plant weer naar buiten.

Beantwoorden

30 juli 2021 om 09:16
GentleJan Gebruiker

De Fargesia Asian Wonder. Is die ook goed te snoeien en groeien die takkenna het snoeien gewoon door, want sommige bamboes doen dat daarna juist niet meer. Ik wil de graag in bakken zetten op een dak terras, maar moet ze dan wel een beetje onder controle kunnen houden

Beantwoorden

30 juli 2021 om 10:16

Beste Gentlejan,

Deze Fargesia is goed te snoeien. Het is een niet-woekerende soort dus je hoeft niet bang te zijn dat de plant door je hele tuin zal groeien.

Beantwoorden

30 juli 2021 om 12:14
Sootyhippo Gebruiker

Kan de passieflora ook in een pot? Heb een rozenboog in een pot staan en zou de passieflora dan daar in willen zetten. In de winter evt bubbeltjeplastic er om heen?

Beantwoorden

30 juli 2021 om 13:16

Beste Sootyhippo,

De Passiflora kan zeker ook in een pot, zorg er wel voor dat teveel water goed uit de pot kan weglopen.

Het is inderdaad belangrijk om deze plant als deze in een pot zit te beschermen tegen vorst.

Beantwoorden

30 juli 2021 om 19:42
Dr.Gonzo Gebruiker

Ver van weg blijven. Je kan de planten beter in een tuincentrum kopen. Ik heb me al 2x laten vangen. Zeer kleine plantjes die zeer traag groeien.

Beantwoorden

31 juli 2021 om 07:50
RoelMeuris Gebruiker

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook de lengte die ze bij de planten vermelden is blijkbaar in combinatie met pot. Planten van 25-40 cm haalden de 20 cm nog niet, maar ik moest natuurlijk niet vergeten om de pot mee te rekenen was de reactie. Stekjes kunnen zo dus in een grotere pot gepland worden en verkocht worden als echte planten. Bent een paar jaar verder voordat je van het plantje kunt genieten.

Beantwoorden

31 juli 2021 om 10:14
daas Gebruiker

Inderdaad eigenaardige afmetingen. De lavendel is 10 a 15  cm hoog inclusief pot, maar de kleinste pot is al 9 cm hoog, dus heb je nog 5 cm plant? Dan ben je beter af bij een kweker en ook goedkoper.

Beantwoorden

31 juli 2021 om 22:43
TMDH Gebruiker

Exact, zijn daarnaast ook nog smal en dun. Komt niet in de buurt van de foto’s. Lekker naar een tuincentrum. Kwaliteit is daar ook beter.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.