23 januari 2023 om 00:00
iBOOD

DeBuyer Pannen

DeBuyer Pannen

Onder de pannen.

Scoor hier jouw pannen van topkwaliteit en je bent voorlopig weer helemaal onder de pannen!

23 januari 2023 om 07:39
Participatiewerkt Gebruiker

Natuurlijke waxlaag tegen aanbakken?  Jullie hebben duidelijk geen enig idee hoe deze pannen werken en waarom ze zo goed zijn. Je zult ze eerst moeten afwassen en dan moeten inbranden.

https://www.knivesandtools.nl/nl/ct/hoe-brand-je-een-plaatstalen-pan-in.htm

Als je weet hoe je er mee moet werken heb je voor de rest van je leven perfecte pannen.

Beantwoorden

23 januari 2023 om 13:46
Susantigoon Gebruiker

De pannen zijn prima, laat ik dat voorop stellen, maar ik weet ook niet wat ik mij moet voorstellen bij een wax die ‘van nature’ in ijzer(!) aanwezig zou moeten zijn, grappig is het wel.

Je vraagt je ook iedere keer weer af hoe ze het verzinnen…

Boen wel de laag bijenwas (want die bedoelen ze, die smeert De Buyer erop tegen roestvorming tijdens de opslag) er grondig af onder heet water en brand de pan in met arachide- of zonnebloemolie. Dit kun je verder overal op het web vinden.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 09:05
5thking Gebruiker

Nooit plantaardige olie gebruiken ivm het oxiderende effect bij verhitten op zeer hoge temperaturen wat echt kk verwekker is . Gebruik ghee of reuzel want die  zijn btr bestand tegen oxideren.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 15:53
Oracle92 Gebruiker

Hardnekkig fabeltje, simpelweg niet waar.

Desalniettemin is smaak ook belangrijk en kan ik het je aanraden om het eens te proberen met een ander vet dan plantaardig :).

Is It Safe to Cook with Extra Virgin Olive Oil? (aboutoliveoil.org)

Can You Cook With Olive Oil Over High Heat? | TASTE (tastecooking.com)

Beantwoorden

23 januari 2023 om 10:49
RoelofJor Gebruiker

Overigens hebben deze pannen een bodemdikte van 2 mm terwijl de pannen die oa knivesandtools verkoopt een dikte van 3,5 mm hebben, ik vermoed dat deze een stukje sneller krom trekken op inductie.

Wij hebben de 3,5 mm pannen en na inbranden zijn het geweldige pannen.

Beantwoorden

23 januari 2023 om 10:58
Participatiewerkt Gebruiker

ik heb er twee van IBood en 3 andere die anderhalf mm dikker zijn…en ik merk na twee jaar nog geen enkel verschil.

Beantwoorden

23 januari 2023 om 13:24
Susantigoon Gebruiker

Een verhaal dat al zo oud is als dat die pannen hier worden aangeboden: NEE dus.

Behandel ze met het respect dat ze verdienen en ze gaan bij jou zeker zo lang mee als hier en dat is nu 5 jaar op gas en de laatste 2 jaar op inductie…

Beantwoorden

23 januari 2023 om 11:10
Gusvlekynelle Gebruiker

Beste, dit inbranden is dit enkel voor de pannen of moet deze ook gebeuren bij kookpotten???

Beantwoorden

24 januari 2023 om 17:27
Moderator Paul Moderator

Dat geldt voor de koekenpannen.

Beantwoorden

23 januari 2023 om 13:50
Susantigoon Gebruiker

Om gewoon te koken (groenten, pasta, aardappels etc.) is inbranden niet nodig.

Beantwoorden

24 januari 2023 om 07:20
Cloudymeatball Gebruiker

Inbranden gaat roestvorming tegen. En gewoon koken lijkt mij niet zinvol met deze pannen. Ze zijn juist bedoeld om op hoge temperatuur iets dicht te schroeien of een eitje of pannenkoek te bakken.

Beantwoorden

24 januari 2023 om 13:26
Susantigoon Gebruiker

M’n beste, als je goed kijkt zie je dat er ook kookpannen (RVS) worden aangeboden.

Beantwoorden

23 januari 2023 om 14:32
tom.b Gebruiker

Dat inbranden geldt dat ook voor deze pannen dan, die in het filmpje hierboven zijn namelijk andere.

op dit filmpje doen ze het niet namelijk:
Poêle ronde anti-adhésive « Lyonnaise » CHOC, non-stick aluminium, ø 28cm, Pans – De Buyer

Beantwoorden

24 januari 2023 om 13:34
Susantigoon Gebruiker

Omdat dat alu is.

Beantwoorden

23 januari 2023 om 15:04
ThomasWouters86 Gebruiker

Weten jullie wat het verschil is met de Mineral B pannen en deze pannen?

Beantwoorden

23 januari 2023 om 18:51
shoque12 Gebruiker

Daar zit een bijenwas laag op, die je er af moet poetsen voor 1e gebruik. En misschien het verhaal over bodemdikte.

Ik denk war ze hier bedoelen met natuurlijke waxlaag tegen aanbakken, is de patinalaag die je zelf creëert tijdens inpakken.

Zijn briljante pannen overigens, kan je na een tijdje gebruiken niets meer op laten aanbakken.

Beantwoorden

24 januari 2023 om 09:23
ThomasWouters86 Gebruiker

ik heb zelf een minaral B pan gekocht 1 maand geleden en ben er echt ongelofelijk blij mee. Daarom dat ik deze wil kopen, maar als ik het goed begrijp dan maak je niet die aanbaklaag met deze pannen. Ofwel? dat is juist wat ik niet snap.

Beantwoorden

24 januari 2023 om 13:28
Susantigoon Gebruiker

Die anti-aanbaklaag maak je door het patina te vormen en dat doe je door inbranden.

Beantwoorden

24 januari 2023 om 08:03
Hturruth Gebruiker

Als ze ingebrand zijn, kun je er dan ook een eitje of vis in bakken zonder dat het aanbrand? En moet dat dan altijd in een gloeiend hete pan?

Beantwoorden

24 januari 2023 om 13:33
Susantigoon Gebruiker

Als pan licht gaat geven is ‘ie echt te heet.

Voor vis of een ei bakken gebruik je het lekkerste echte boter en die laat je dan uitbruisen en héél licht bruinen, dat is dan heet genoeg, anders verbrandt het en dat is ronduit smerig.

Beantwoorden

26 januari 2023 om 08:12
wsmal Gebruiker

Gaat overigens ook prima met olie, eitje of vis bakken. Vis kan wel beetje qua smaak blijven hangen. De echte kooksnob heeft daarom een plaatstalen pan voor vis.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 09:23
Rannon Gebruiker

Iemand een idee of deze manier van bakken gezond(er) is? Geen anti-aanbaklaag met chemische stoffen (PFAS) maar wel een vetlaag die hoog verhit wordt. Lijkt me ook niet heel onschuldig.

En zelf ondervonden, je kan in deze pannen geen ‘zure’ producten bakken (bvb tomaat) want dan komt de patina laag los…

Beantwoorden

26 januari 2023 om 08:28
wsmal Gebruiker

Die ingebrande vetlaag eet je niet op, die zit vast aan de pan. Als je de pan niet met natte zure groenten belast, komt die ook niet meer los.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 11:10
xerogee Gebruiker

Welke serie is dit?  Lijkt op de Force Blue (dikte 2mm), of misschien toch de Carbone Plus?

Beantwoorden

25 januari 2023 om 14:27
puurpindakaas Gebruiker

Het is waarschijnlijk de Carbon. De Force Bleu lijkt bij de koekepamnen twee aanhechtingpunten te hebben en de Carbon 3. Maar het is eigenlijk natuurlijk bizar dat we gokken wat we aan het kopen zijn.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 21:22
Moderator Paul Moderator

Deze serie is afwijkend van de reguliere series van De Buyer.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 14:28
puurpindakaas Gebruiker

Ongetwijfeld een domme vraag… Moet ik er vanuit gaan dat de handvaten net zo heet worden als de pan?

Beantwoorden

26 januari 2023 om 08:13
wsmal Gebruiker

Nee, die worden bij mij, nu nog op gas, niet heet

Beantwoorden

25 januari 2023 om 22:18
FlawLess Gebruiker

Ik heb 2 koekenpannen hier gekocht die prima bevallen, maar die pannenkoekenpan icm inductie kan ik niet aanraden, die trekt al krom als die alleen maar in de buurt komt. Echt zonde van je geld want compleet waardeloos.

Beantwoorden

25 januari 2023 om 23:27
Moderator Paul Moderator

Dan doe je toch iets niet goed, want doorgaans hebben de kopers van deze De Buyer koekenpannen daar geen last van. Het is belangrijk om niet de turbostand te gebruiken en de pannen rustig op temperatuur te laten komen.

Beantwoorden

26 januari 2023 om 07:25
padyrik Gebruiker
26 januari 2023 om 18:48
maarten_deboer Gebruiker

Er staat op de verpakking dat het niet voor inductie is.

Beantwoorden

27 januari 2023 om 12:38
Moderator Paul Moderator

Klopt. Om verwarring en claims te voorkomen heeft de fabrikant No Induction op de verpakking gezet.
Maar als je de genoemde voorwaarden opvolgt, dan kan de pan wel gebruikt worden op inductie. 
Forummers die deze pannen eerder hebben aangeschaft, hebben dat meermaals beaamd.

Zie ook mijn uitleg aan SneakyCobra.

Beantwoorden

26 januari 2023 om 18:58
SneakyCobra Gebruiker

Vandaag de pannen ontvangen die ik via iBood heb besteld. Er staat echter in grote rode letters NO INDUCTION…. laat ik ze nou net daar voor gekocht hebben…. staat ook expliciet in de advertentie dat het wel op inductie kan. Wat is nu de uiteindelijke conclusie?

Kan ik hem gewoon op inductie gebruiken (en als de pan stuk gaat, me parkiet van zijn stokkie valt vanwege ongewenste gassen of mijn inductieplaat gaat vonken, bij iBood reclameren)?

Beantwoorden

27 januari 2023 om 12:36
Moderator Paul Moderator

De opmerking die bij de deal stond is hierbij relevant.

Geschikt voor inductie: Nee, tenzij je er bij blijft en geen gebruik maakt van de turbostand.

Ondanks de vermelding op de verpakking, kan je de pannen wel gebruiken op inductie als je die disclaimer opvolgt.

Beantwoorden

Log in om berichten op het forum te kunnen plaatsen. iBOOD is benieuwd naar jouw mening!

Om een bericht te plaatsen in ons forum heb je een forumnaam nodig. Klik op de knop hieronder om een forumnaam te kiezen.